Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.140
10.700
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Overigens wil ik misschien nog wel wat (Techno) olie op het vuur gooien; gelukkig zijn wij allemaal mensen en mensen kunnen allemaal een keertje hun dag niet hebben... Iedereen maakt (gelukkig) dus fouten. ;) Maar ik vind ook dat de zgn. 'sleutelprofeten' niet onder hoeven te doen van de 'hobbyisten'.

Ikzelf ben 42 en nee, ik ben geen HBO technicus (wel HBO commerciële economie maar das ff niet relevant) maar heb wel 28 jaar sleutelervaring. De werking van een motor is simpel, heel simpel zelfs... Zuurstof, Brandstof en Ontsteking is all you need, dus zeker geen hogere wiskunde. Het aantal blokken wat ik gereviseerd heb weet ik nog geeneens meer, waren er iig zat. Motorfietsen, brommers, scooters, auto's, landbouwtrekkers, grasmaaiers, bosmaaiers, Vespa karren en zelfs een scootmobiel het maakt mij niet uit... Ik haal het uit elkaar en maak het, geen probleem... Wasmachines, drogers, computers overigens ook, I am a cheapass... Zelf maken is altijd goedkoper dan nieuw kopen dus ik waag mezelf er altijd aan...

Dus willen wij alsjeblieft niet gaan generaliseren dat iemand die toevallig niet zijn brood verdient met sleutelen (of van zijn hobby zijn werk gemaakt heeft wat voor velen geldt, zeker in de motorfiets branche) , 'minder' gekwalificeerd zou zijn dan iemand die wel graag eigen baas is? Ennuh... no offence maar bestaan er nog wel 'echte' nieuwe monteurs? De jonge jongens die aan mijn leasekoekblik sleutelen kunnen prima een kast uitlezen, maar echt sleutelen... :?:X

Dus even lief zijn voor elkaar jongens, ook 'profs' kunnen nog wat leren van een doorgewinterde hobbyist en vice versa... Was dat overigens nooit de insteek van een forum zoals deze; iets van elkaar kunnen leren?
 
Love Peace Happiness ✌
Hier de >>LINK<< met alle goedgekeurde oliën wat Jaso MA/MA2 of MB betreft, deze lijst is het laatst bijgewerkt tot 1 juni 2019
(is een pdf file)

De Valvoline olie van de Action staat er niet tussen, DUS OOK GEEN OFFICIËLE GOEDKEURING.
Dat die olie aan de Jaso MA2 voldoet is dan ook een bewering van Valvoline zelf..
Wij van WC-eend adviseren dan ook WC-eend. |(

@kevinblade : In dit overzicht blijkt dus dat Castrol wel degelijk een goedkeuringsnummer heeft voor de Jaso MA/MA2 en MB certificering, alleen vreemd dat ze dit nummer niet op hun flessen zetten.
Die lijst heb ik al eens eerder voorbij zien komen.

Valvoline zelf komt dus wel in dit lijstje voor. Ik heb in het verleden ook de vermelde 'officiële' Valvoline motorfietsolie gebruikt.
Wat ik mij dan afvraag.. de Valvoline olie wordt bij de action in principe aangeboden als 'auto motorolie'.

Waarom.. staat deze specificatie er dan op.. marketingtechnisch voegt het weinig/niks toe voor de toepassing.
En waarom bij het ene type wel en bij de andere niet.. lijkt mij niet dat het zomaar op het etiket wordt gepleurd.
 
Zoom





Ik heb dit in het verleden al eens gevraagd aan Valvoline Nederland, telefonisch kreeg ik toen een vaag verhaal. Hierop heb ik toen gevraag of ze dat verhaal mij ook schriftelijk of via de mail wilden toezenden, ook heb ik ze gevraagd of ze mij de specificaties konden toesturen van die olie.... Je raad het uiteraard al.. Nooit meer wat van Valvoline Nederland gehoord.
Ik persoonlijk zou het risico niet nemen...

En voor € 26,55 heb je ook echte motorfiets olie (Eurol Motorcycle 4 Liter 10W40) inclusief Hiflo oliefilter inclusief bezorgen.
En voor voor € 4,75 meer heb je 4 liter Eurol Sportbike 5W40 Full Synthetic + Hilfo oliefilter.
Wat wijsheid is mag ieder voor zichzelf bepalen.......
Het officiele Jaso ma2 kost €.100.000 per pruduct, daarom gaan enkele fabrikanten er niet mee in.
Je kan vanalles op de verpakking zetten als het maar niet het officiele JASO MA2 keurmerk is.
 
Zoom

Ik heb dit in het verleden al eens gevraagd aan Valvoline Nederland, telefonisch kreeg ik toen een vaag verhaal. Hierop heb ik toen gevraag of ze dat verhaal mij ook schriftelijk of via de mail wilden toezenden, ook heb ik ze gevraagd of ze mij de specificaties konden toesturen van die olie.... Je raad het uiteraard al.. Nooit meer wat van Valvoline Nederland gehoord.
Ik persoonlijk zou het risico niet nemen...

En voor € 26,55 heb je ook echte motorfiets olie (Eurol Motorcycle 4 Liter 10W40) inclusief Hiflo oliefilter inclusief bezorgen.
En voor voor € 4,75 meer heb je 4 liter Eurol Sportbike 5W40 Full Synthetic + Hilfo oliefilter.
Wat wijsheid is mag ieder voor zichzelf bepalen.......
Het lijkt mij een beetje veel werk voor Valvoline om iedere consument te woord gaan staan. En dure technici zitten niet achter de telefoon.

Eurol heb ik overigens persoonlijk minder mee.
Dan liever via Duitsland Castrol vanaf 18 euro of Mötul vanaf 20 euro de vier liter. :)

En omdat mijn andere BMW 20W50 lust binnenkort maar weer eens wat bestellen. :Y
De S1000RR heeft Valvoline 5W40, net als mijn S1000R in 2017 en 2018.
Maar de BMW merkolie kost in Duitsland ook maar 28 euro voor vier liter.
Dus die laat ik wel even meelopen met de order..

Klikkerdeklik
 
Het lijkt mij een beetje veel werk voor Valvoline om iedere consument te woord gaan staan. En dure technici zitten niet achter de telefoon.

Eurol heb ik overigens persoonlijk minder mee.
Dan liever via Duitsland Castrol vanaf 18 euro of Mötul vanaf 20 euro de vier liter. :)

En omdat mijn andere BMW 20W50 lust binnenkort maar weer eens wat bestellen. :Y
De S1000RR heeft Valvoline 5W40, net als mijn S1000R in 2017 en 2018.
Maar de BMW merkolie kost in Duitsland ook maar 28 euro voor vier liter.
Dus die laat ik wel even meelopen met de order..

Klikkerdeklik

Is die niet mooi helder? :+

Persoonlijk gebruik ik liever Eurol motorfiets olie, dan Valvoline auto olie.
 
Ik zweer bij (Action) Techno 10W40 voor de Husky (en Castrol Power RS 2t als benzinetoevoeging)
Ik zweer bij HD Formule+ bakolie en MPM 20W50 High Zinc voor de oude Ironhead Harley
Ik zweer bij Castrol RS voor straatfietsen in het algemeen (heb ik nu niet, wel een Honda XR Supermoto in aanbouw maar ook voor deze straks Castrol)
 
Jarenlang kampte ik met psychische problemen, ik kon niet begrijpen dat wij in Nederland zo geïndoctrineerd worden door hele goede marketeers die een ogenschijnlijk relatief eenvoudig product naar een ander level weten te krijgen met minimale inkoopkosten en toevoegingen aan het hoofdbestandsdeel. Mijn psychische pijn zat dan ook in het feit dat het wel lijkt alsof wij allemaal oogkleppen op hebben, want economisch gezien is het verschil IWO en omzet op merkproducten enorm groot, dus met een nog grotere bruto marge... Natuurlijk fijn voor de producent/verdeler, maar bij de consument vooral pijn in de portemonnee en daar kon ik niks mee...

Mijn psychische problemen uitte zich in een maagzweer, iets waar ik jaren last van heb gehad... Totdat ik dit topic las en besloot Techno 10W40 motorolie te gaan gebruiken voor mijn motor. Mijn maagzweer verdween als sneeuw voor de zon, want er is dus wel een product die prima werkt waarvoor deze gemaakt is en nog belangrijker; het gevoel dat ik complete PR afdelingen van zgn. gerenommeerde merken aan het spekken was, is nu voorbij....

Dus JA!!! Action olie helpt zeker wel bij zweren! :+


Voor mij werkt deze olie prima, maar als mensen teveel geld willen blijven betalen voor marketing be my guest... Koop dan ook gelijk bij een gerenommeerde motordealer led knipperlichten voor €20 per stuk die op Alieexpress nog geen €2,00 per stuk kosten... En ja... dat zijn echt dezelfde...

Moraal van het verhaal; doe gewoon waar je jezelf lekker bij voelt... Voor mijn Husky werkt deze olie dus prima, maar als dit niet zo zou zijn dan zou ik dat hier ook vermelden... Ga ik weer, op een forum kan je iets van elkaar leren en als iets bij mij werkt (action olie in een Husqvarna) dan kunnen iiq de tweetakt rijders hun voordeel er mee doen....
 
Laatst bewerkt:
Ik snap de hinten, ik trek me bij deze terug.



Ook gier ga je de mist in.
Ook een motorzaak kan fouten maken, maar je kan er van uit gaan dat een technisch 1 mans bedrijf de nodige vakkennis in huis heeft .
En de hobbybob heeft doorgaans geen hbo voertuigtechniek, heeft geen vaco opleidi g en weet niet eens wat tribilogie


Ook jij gaat de fout in met generaliseren.
Triest dat er zulke fouten gemaakt zijn bij jou ( in hoeverre het een broodje aap verhaal kan zijn).
Ik lees hier adviezen waar mijn haren overeind van gaan staan, de zgn hobbybobs die het altijd zelf ook doen en dat het altijd goed gaat🤔.
Het zelfde als een verkoper die dat artikel ook thuis heeft😤.
Het haantjes niveau onder de hobbybobs is nogal hoog en kunnen niet accepteren dat ze weleens ongelijk kunnen hebben.
De kleine technische 1 manszaak heeft doorgaans meer dan genoeg vakkennis in huis, een grote met personeel is afhankelijk van het niveau van het personeel.
De kleine technische bedrijven zijn doorgaans hbo niveau, vaco specialist en weten ook heel veel van tribologie.
Dat deze mensen, zoals Paul Ritzen, Frank Switser, RSV31 en o.a mijn persoon steeds afgezeken worden door echt serieus domme haantjes verbaasd mij steeds maar weer.
Het is geen schande om iets aan te nemen van vakmensen, dat doe ik ook.
Ego,s kunnen goed terecht op verschillende facebook pagina.s.

Ruud, gewoon stoïcijns je vakinhoudelijke kennis hier neer blijven schrijven.👍 Fora blijven vergaarbakken van mensen die wat van je aannemen en mensen die het nooit willen begrijpen. Toetsenbordtijgers die face-to-face geen schijn van kans hebben met hun inhoudsloze argumenten tijdens een discussie.
 
Voor mij werkt deze olie prima, maar als mensen teveel geld willen blijven betalen voor marketing be my guest... Koop dan ook gelijk bij een gerenommeerde motordealer led knipperlichten voor €20 per stuk die op Alieexpress nog geen €2,00 per stuk kosten... En ja... dat zijn echt dezelfde...

En als ik je met 100% zekerheid kan vertellen dat de ACTION motorolie echt niet hetzelfde is als andere merken en zeker niet uit één en dezelfde fabriek komt. Qua prestaties niet, maar ook qua chemische samenstelling niet. De tijd dat alles uit dezelfde fabriek komt ligt ver achter ons.

Het klopt gewoon niet wat jij schrijft en is niet waar.
 
Slippende koppeling is allang ontkracht, dat zijn indianen verhalen.



Bijzonder......terwijl ik de afgelopen 15 jaar toch regelmatig dit ben tegen gekomen. Concreet aantoonbaar veroorzaakt door olie. Dit het heeeeeel vaak goed gaat wil niet zeggen dat het Indianenverhalen zijn. Maar goed, ik ken jouw modus operandi inmiddels.
 
Voordat de Action er was in Nederland heb ik een mail verzonden aan de Lidl of ze interesse hadden in een promotie actie - olie test.
Ik vroeg een twee Yamaha R6jes, en deze zou ik beiden als duurtest (50.000 km) door heel Europa rijden, en hierbij ook wat circuitdagen pakken.
Daarna zouden de blokken gedemonteerd en onderzocht worden op slijtage (de ene uiteraard op Lidl olie, de andere een gangbaar merk).
Raar dat ze mij nooit beantwoord hebben.

En ik was nog niet eens dronken of aan de drugs. Toen. _O- :$

Maar toen merkte ik al niets van slipperdeslip koppelingen ondanks het gebrek aan JASO MA.
 
Laatst bewerkt:
Waar heb ik geschreven dat alle olie uit dezelfde fabriek komt? Wat dat is inderdaad niet zo

Suggereren en dan op basis van feitelijke woorden stelling nemen dat je dat nooit hebt geschreven _O-_O-_O-_O-

Let me rephrase: Waarom schrijf je dat de producten bij de dealer en via aliexpress hetzelfde zijn? Wat is de link met motorolie?
 
Suggereren en dan op basis van feitelijke woorden stelling nemen dat je dat nooit hebt geschreven _O-_O-_O-_O-

Let me rephrase: Waarom schrijf je dat de producten bij de dealer en via aliexpress hetzelfde zijn? Wat is de link met motorolie?


om onzin kracht bij te zetten, bij velen geloven hun eigen fantasie en zijn doemdenkers in de vorm dat ze genaaid worden.
 
Mijn 2 kwartjes:

Waarom zou je met een hyper motorblok de gok nemen om €10,00 te besparen? Onder de 50pk per 1000cc kan je er, naar mijn mening, alles wat vettig is in gooien. Dat doen ze in de rimboe ook. Boven de 100pk komt het al een bekkie nauwkeuriger en bij die kanonnen richting 200pk (en je gebruikt ze ook) kan het gewoon niet anders dat de samenstelling van het goedje in alle facetten invloed heeft op de materialen en temperaturen.
Check eens een stel auto/motor sites van dealers over heel de wereld. Niet alles wordt overal verkocht en EU modellen niet over heel de wereld. Dit met name ook omdat de brandstoffen overal zo verschillend zijn. Bijv op Curaçao zit er veel meer zwavel in de diesel. Hierdoor verstoppen jonge diesel motoren uit NL en worden zelfs generator sets met Carrib specs verkocht/geleverd door bijvoorbeeld CAT
 
Hoe vaak wordt 200PK gebruikt? Nominaal wordt slechts tien procent van dat vermogen gebruikt, daar heb je namelijk ruim voldoende aan om 130 te rijden. Die enkele piekbelasting van een sprintje brengt dat niet omhoog.
Zoals een wijs man ooit zei: PK's zijn voor aan de toog, koppel is voor op de weg.
En laat een gemiddelde auto nu meer koppel leveren en daar ook meer gebruik van maken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan