Het Supergrote Action Olie Topic Nr 4 1,2,3 action!

LePensZeur

MF Frietkraam
28 okt 2004
19.221
10.807
Op reis
Facebook
Laatst bewerkt:
Doe die auto maar gewoon elk jaar verversen, is echt beter.
Ook heb ook zo'n charmante Franse wagen ;) en daar ook longlife olie in gehad, die kwam er na 2 jaar en 28000km heel ranzig uit.
Nu geen longlife olie, maar elk jaar/15000 km verversen en de olie komt er mooi normaal vervuild uit.
 
Doe die auto maar gewoon elk jaar verversen, is echt beter.
Ook heb ook zo'n charmante Franse wagen ;) en daar ook longlife olie in gehad, die kwam er na 2 jaar en 28000km heel ranzig uit.
Nu geen longlife olie, maar elk jaar/15000 km verversen en de olie komt er mooi normaal vervuild uit.
Hij stookt wel LPG.. dus de olie vervuild nauwelijks. :+ ;)
Maar inderdaad al veel gelezen over de belachelijke intervallen en claims (met de nodige problemen) in de auto-industrie. :Y _O-

Vroeger dook ik nog wel eens onder de auto om zelf te verversen.
Bij de motor is anoniem in de tuin toch fijner dan (inmiddels) langs een drukke weg.
Twaalf jaar geleden kon ik het na werktijd gewoon in de werkplaats van mijn werk doen. :9

IMAGE_002.jpg


PDRM3314.jpg
 
Laatst bewerkt:
Hij stookt wel LPG.. dus de olie vervuild nauwelijks. :+ ;)
Maar inderdaad al veel gelezen over de belachelijke intervallen en claims (met de nodige problemen) in de auto-industrie. :Y _O-

Vroeger dook ik nog wel eens onder de auto om zelf te verversen.
Bij de motor is anoniem in de tuin toch fijner dan (inmiddels) langs een drukke weg.
Twaalf jaar geleden kon ik het na werktijd gewoon in de werkplaats van mijn werk doen. :9

Bekijk bijlage 1419082

Bekijk bijlage 1419081
Mooi motortje op de achtergrond bij de tweede foto!
 
olie is net als wijn bij een bepaalde prijs betaal je voor illusie en marketing.
Ik heb de action olie ook gehad ik wil hem niet meer waarom omdat het olie verbruik een heel stuk hoger werd.
Zit er verschil in ja dat zit er een goede bassis olie met goed add pakket kost een bepaalde prijs maar als je nu denkt dat 18 euro per liter of zelfs veel meer gouden olie is leuk om te denken maar niet realistisch.
Zonder goed na te denken ben je bezig met het betalen van de merceders en de boot van de betreffende directeur van het merk olie dat je in motor kiepert.
 
Geweldig toch! De leverancier, vertegenwoordiger en fabrikant van het genoemde product heeft er een rotsvastd klant aan.......wat wil je nog méér!! En het levert een goede marge per liter op!!
Geloof me en uit ervaring in de oliebranche....het is een marketing spelletje.....lachen met die mooie beloof verhaaltjes
Wat een onzin......
 
Je wordt er emotioneel van, verder moet ik raden waarom. Wil je erover praten? :+

Gear pitting heb ik nooit gezien en zit niet in de JASO MA/MA2/MB keur.
Leden van de JAMA MCO WG zouden dit wel willen als onderscheidende specificatie.
Dit komt voornamelijk omdat de viscociteit bij veel moderne motorfietsen daalt naar 5WXX.

Bekijk bijlage 1413529


Bekijk bijlage 1413531

SAM_6559.JPG
 
Ik ken die "langeduurtesten" uit de motorblaadjes nog wel. in 50% van de gevallen hadden die motoren na 25 of 50K gear pitting. Die motoren werden keurig volgens de voorschriften van de importeur onderhouden. Gear (of nokkenas) pitting heeft niets met de kwaliteit van de olie te maken. Het komt voort uit het hardingsproces.
 
olie is net als wijn bij een bepaalde prijs betaal je voor illusie en marketing.
Ik heb de action olie ook gehad ik wil hem niet meer waarom omdat het olie verbruik een heel stuk hoger werd.
Zit er verschil in ja dat zit er een goede bassis olie met goed add pakket kost een bepaalde prijs maar als je nu denkt dat 18 euro per liter of zelfs veel meer gouden olie is leuk om te denken maar niet realistisch.
Zonder goed na te denken ben je bezig met het betalen van de merceders en de boot van de betreffende directeur van het merk olie dat je in motor kiepert.
Lang voordat ik Action/Lidl olie heb ontdekt, voordat de Action in Nederland was, merkte ik ook vaak olieverbruik bij het overstappen op een ander merk.
Na een tijdje ging dit wel over. En we hebben het in dit geval over de premium merken.
Een enkele ervaring is dus geen maatstaf. :)

Een keer verversen helpt trouwens volgens mij ook..
Heb het al jaren niet meer gezien, maar binnenkort weer een boxerblok erbij, dus wellicht valt me weer wat op..
Ja, gearpitting bestaat. Nee, ik heb er nooit last van gehad.
Bij jouw motorfietsen maak ik waarschijnlijk meer kans.
Of een Ural. :+ ;)
 
Lul toch niet zo dom sufkut. :YY
Hoezo? Er heeft nog niemand kunnen bewijzen dat de genoemde olie motoren kapot maakt of meer slijtage geeft, alleen omdat ze voor een lage prijs bij Action worden verkocht. Ook Kevinblade met zijn ziekelijke aversie tegen Action kan dat niet.
Heel hard je mening roepen is iets anders dan met feiten komen en goed onderbouwen.

Heel het oliegebeuren is een grote marketing truuk. Door bangmakerij mensen teveel geld uit de zak kloppen. dat gebeurd trouwens niet alleen bij olie, maar bij heel veel producten. Ikzelf, en andere verstandige mensen, wil me niet laten gek maken door de commercie.
 
Je vraagt je af waarom ze in losse versnellingsbakken en cardans speciale olie doen en geen gewone 10w40,
motoren die het carter delen met de versnellingsbak is gewoon een technisch niet optimale constructie.
 
Hoezo? Er heeft nog niemand kunnen bewijzen dat de genoemde olie motoren kapot maakt of meer slijtage geeft, alleen omdat ze voor een lage prijs bij Action worden verkocht. Ook Kevinblade met zijn ziekelijke aversie tegen Action kan dat niet.
Heel hard je mening roepen is iets anders dan met feiten komen en goed onderbouwen.

Heel het oliegebeuren is een grote marketing truuk. Door bangmakerij mensen teveel geld uit de zak kloppen. dat gebeurd trouwens niet alleen bij olie, maar bij heel veel producten. Ikzelf, en andere verstandige mensen, wil me niet laten gek maken door de commercie.
Inderdaad in veel gevallen worden we voor de gek gehouden.....maar als je met 20 procent van je klanten, met een goed verhaal, 80 procent van je omzet binnen haalt....grote passen snel thuis....en dat is de kunst van marketing!!!!!
 
Als je een goedkoop gloeilampje koopt bij de Action en het gaat eerder stuk of het geeft minder licht, dan is er niets aan de hand. Volgende keer weer een duurder lampje kopen. Zelfde met sliconenspray, de goedkopere bevat minder siliconen. Als je goedkope techno olie koopt bij de Action neem je een risico op motorschade of extra slijtage. Dat vind ik wel een verschil.
 
Dat is bijna onmogelijk om te bewijzen.
Tja waar hebben we het dan over ;)
Om ff een voorbeeldje te geven in mijn auto zit de motorolie nu al 65000km,een gewone motorolie en het ziet er nog steeds niet
uit als gitzwart en het blok verbruikt nagenoeg geen olie,ik heb een halve liter bij moeten vullen in die 65000km,
zo en nu zijn de snelle motoroliewisselaars aan de beurt 🤭
 
Terug
Bovenaan Onderaan