Het Suzi GS 500 Topic deel 2

Status
Niet open voor verdere reacties.
nog niet :? hmmm zal dan de andere maar eens opsturen....(als ik de GS opgehaald heb bij motoport)
 
w8 nog maar ff. ik vermoed dat het weer zo ver is bij de post. ik geef ze nog tot maandag en daarna ga ik herrie schoppen daar. meer als een week om iets uit friesland naar limburg te krijgen :(

de postkantoor in venlo/blerick...... B|
 
gefeliciteerd allemaal met het succesvolle topic,

ik reserveer hier vast een foto van men gs hoe ie word.. aardig wat aan veranderd al, maar nog steeds geen rbw :( cbr doet moeilijk.
ik ben op moment bezig om de stickers van de zadel kappen af te halen dan krijg je het idee van die gs van bouke met de gele velgen.
ook ben ik bezig met de poten in elkaar te prutsen, het ziet er succesvol uit, zon spacer maakt het een stuk stugger en de keerringen doe in via plastic folie over de poten heen.
als hij weer op 2 wielen ipv 5 staat dan ga ik de onderkuip pas maken en laten spuiten.
nu vind ik eigenlijk dat ik ook mooiere spiegels erop moet fixen; als je dan toch netjes bezig bent he :9
verder heb ik veel kleine dingetjes aangepast, gs in de kettingkap gefreest beetje carbon... 8-) bandenletters wit beetje goud erover gegooid
DSC00049.JPG


dus even afwachten voor het resultaat :}
 
Hoe dan? Vertel!

Nu alleen nog die valbeugels er af en hij is goed!

nou ik heb samen met een jongen examen speciale verrichtingen gedaan en die jongen kan dus vrijdag op, toen die man mij later wou plaatsen was de site van het cbr down en nu is er dus geen datum geplaatst, het heeft nu lang genoeg geduurt..

en die valbeugels waren er al af voordat ik de dopsleutel er bij hield :+
of zouden ze erg nodig zijn O-) heb ook andere voetsteunen, alleen nog even monteren en een kuipje voor de wind
 
Hee Bouke, dat bruggetje bij die foto van jou, is dat het bruggetje in het fietspad tussen de Van Sminiawei en de Fjurlânswei?

Binnenkort komt er ook een foto van mijn Caféracer-in-wording hier te staan. Heeft er trouwens iemand ervaring met K&N luchtfilters op de GS? En zo ja, was dat een beetje makkelijk af te stellen?
 
ja das idd dat weggetje. ik vond het wel een geschikte plaats om ff foto's te maken :)
 
heb iemand enig idee wat de 0-100 km/h tijd is (volgen suzuki) of waar ik dat ken vinden? die van mij is van '91

en weet iemand een leuk uitlaatje voor weinig? wil op zich wel een leuke uitlaat hebben, met betere doorlaat en vette sound, maar heb ni zo veel euri ;(
 
Daar heb ik nog mooi met mijn Derbi overheen gescheurd. Aangezien ik toen mijn schakelpookje verloren had kon ik niet teveel terugzakken in snelheid. Dus soms maar even wat stukken berm meegepikt. Vooral dat bochtje precies na/voor het bruggetje was leuk! :-)
 
Ik heb gehoord dat een GS 500 met 48 pk met de normale
tandwielverhouding in 5.2 sec. op 100 km/p/u zit!!!

Leuk als je een 86'er porsche ziet staan 911 met 3.0 motor!!
Die rij je eruit!!! de 3.6 jes van tegenwoordig zou ik niet proberen!!

De nieuwe M3 met 343 Pk lukte van geen kant. volgens mij was
ik een beetje bang van die 4 uitlaten die ik voor me zag. omgeving Baarn!!!

Vandaar dat ik ook mijn motor te koop heb staan, als ik de volgende
keer met een (VFR 750) door Baarn heen rij en ik kom die M3 tegen dan daag ik m uit. :] haha....

Groetjes Onno
 
heb iemand enig idee wat de 0-100 km/h tijd is (volgen suzuki) of waar ik dat ken vinden? die van mij is van '91

en weet iemand een leuk uitlaatje voor weinig? wil op zich wel een leuke uitlaat hebben, met betere doorlaat en vette sound, maar heb ni zo veel euri ;(


voor €225 heb je een compleet laser systeem :P
 
Ik sta er ook nog niet tussen! :)

En aan foto plaatsen waag ik me nog steeds niet... O-)

Okee, jij staat er nu ook tussen :)

Voor foto's moet je ook zeker niet http://www.scheureendje.netfirms.com/ (hier) kijken :P
 
Laatst bewerkt:
Hier een foto van mijn gs
full

Er is nog niet veel aan veranderd maar dat komt nog wel.

Groeten John

PS: trouwens de superbike in Assen was echt te gek.
 
Hey bouke ik wil die uitlaat wel van je kopen.
Waar woon je precies?
Ik hoor het wel,
Groeten John


eindelijk iemand die niet gelijk zielig doet over de prijs *D er hebben zelfs mensen gemaild die er €100 voor wouden wilden geven B|

ik woon in aldeboarn, friesland. Maar ik wikl het ding wel per post versturen.(afhankelijk van de manier van verzenden, rembours, gewoon, aangetekend enz)
 
Laatst bewerkt:
Ook maar even een foto van mijn gs. Niet echt interessant, want geen mods. (wel de lelijke rozer stickers :r van de zijkappen gehaald, behalve 'slingshot')

De MF-sticker zit er nu wél op.. net als nieuwe banden, deze waren nog van de vorige eigenaar > vierkant :(

119493
 
Ook maar even een foto van mijn gs. Niet echt interessant, want geen mods. (wel de lelijke rozer stickers :r van de zijkappen gehaald, behalve 'slingshot')

De MF-sticker zit er nu wél op.. net als nieuwe banden, deze waren nog van de vorige eigenaar > vierkant :(

(Afbeelding)

@ bouke wouden is geen woord :+

@mariusdona, elke gs is speciaal... blablaba ;) ik heb de sticker er helemaal af gehaald, was vreselijk lelijk he ;(

en nu... mijn bijdrage uitleg voorvork repareren;
ik heb dus spacers gemaakt van pvc 32 mm buis, die je nog wel even moet schuren omdat ie enkele micrometers te dik is. ik heb dit busje 25mm hoog gezaagd en daarna met een freesje een passing gedraaid. zie foto 1. pas op! door het freesje komt de hoogte zon 2 mm lager van de spacer.

204_1024.ts1094930489258.jpg
foto 1

voor het uit elkaar prutsen van gij voorvorkus moet je de bovenste afdichting #6 losdraaien (pas op! deze staat onder spanning draai eerst die pin helemaal naar buiten) laat de binnepoot naar beneden komen zodat je de metalen spacer eruit kan trekken, de veerdop #5 en de veer #4.
laat nu de olie uit de poot lopen via de bovenkant.

goed nu gaan we de schokdemperbout #1 losdraaien aan de onderkant, dit is een dikke inbus bout, zorg dat ie goed past! doe dan wat wasbenzine door de poot, beetje schudden en even herhalen zodat het ontvet is daar onder, doe ondertussen ook kruipolie bij bout #1. je moet het ontvetten omdat je met 2 verlengstukken met een ratel aan de bovenkant en aan de onderkant dop 18.
deze dop komt in de 12 kant #2 te zitten, dat is de schokdemper.
span de buitenpoot nu goed in en druk hard op de ratel aan de ene kant, aan de andere kant draai je de bout #1 los, dit moet lukken als je even tegen de bout #1 aan tikt zodat hij loskomt! anders kun je het met de luchtsleutel doen als je die hebt... goed draai de poot even om zodat je schokbreker eruit valt. maak # 1 2 3 goed schoon, even de witte ring van #2 eraf halen.

haal de stofring #11 eruit door een schroevendraaiertje tussen te steken en
doe nu met een schroevendraaiertje #10 naar binnen en haal em eruit.
op dit moment kun je de binnenpoot erg ver op en neer bewegen trek met zorg de binnenpoot naar buiten waar die er even later uit komt, vanaf beneden: #7 het onderste glijlager, #8 het bovenste glijlager, #9, en dan de keerring.
206_1024.ts1094929879772.jpg
alles schoonmaken, ontvetten met wasbenzine, binnenkant doek doorheen halen. nieuwe ring op #1

het monteren wijst zichzelf, keerring met folie en olie ofzo over de poot laten glijden ivm beschadiging, olie op #6 schroefdraad en rubber ring.
en nu mijn "trucje" omdat er een spacer van 23 mm
205_1024.ts1094930379991.jpg
tussen zit gaat de veer een stuk moeilijker naar beneden, ik heb alles goed ontvet en toen secondelijm op de spacer gedaan, met een buis het plaatje naar beneden drukken die op de spacer zit en dat een minuut op het zelfde punt houden. hij schoot de eerste keer net terug, tweede keer bleef hij zitten. toen snel #6 erop gedraaid omdat de spacer een stuk naar onder zit gaat het zonder tegenspanning.
veer dan met je veer :+ op een bepaald moment komt de spacer weer naar boven omdat de lijm het niet meer houdt. dit scheelt misschien je schoefdraad op deze manier.

zo dit even geplaatst met de hoop dat jullie er wat aan hebben, voor vragen en verbeteringen reply maar. a.u.b.

 
Laatst bewerkt:
@ bouke wouden is geen woord :+

@mariusdona, elke gs is speciaal... blablaba ;) ik heb de sticker er helemaal af gehaald, was vreselijk lelijk he ;(

en nu... mijn bijdrage uitleg voorvork repareren;
ik heb dus spacers gemaakt van pvc 32 mm buis, die je nog wel even moet schuren omdat ie enkele micrometers te dik is. ik heb dit busje 25mm hoog gezaagd en daarna met een freesje een passing gedraaid. zie foto 1. pas op! door het freesje komt de hoogte zon 2 mm lager van de spacer.

http://jritza.photosite.com/~photos/tn/204_1024.ts1094930489258.jpg ((Afbeelding))foto 1

voor het uit elkaar prutsen van gij voorvorkus moet je de bovenste afdichting #6 losdraaien (pas op! deze staat onder spanning draai eerst die pin helemaal naar buiten) laat de binnepoot naar beneden komen zodat je de metalen spacer eruit kan trekken, de veerdop #5 en de veer #4.
laat nu de olie uit de poot lopen via de bovenkant.

goed nu gaan we de schokdemperbout #1 losdraaien aan de onderkant, dit is een dikke inbus bout, zorg dat ie goed past! doe dan wat wasbenzine door de poot, beetje schudden en even herhalen zodat het ontvet is daar onder, doe ondertussen ook kruipolie bij bout #1. je moet het ontvetten omdat je met 2 verlengstukken met een ratel aan de bovenkant en aan de onderkant dop 18.
deze dop komt in de 12 kant #2 te zitten, dat is de schokdemper.
span de buitenpoot nu goed in en druk hard op de ratel aan de ene kant, aan de andere kant draai je de bout #1 los, dit moet lukken als je even tegen de bout #1 aan tikt zodat hij loskomt! anders kun je het met de luchtsleutel doen als je die hebt... goed draai de poot even om zodat je schokbreker eruit valt. maak # 1 2 3 goed schoon, even de witte ring van #2 eraf halen.

haal de stofring #11 eruit door een schroevendraaiertje tussen te steken en
doe nu met een schroevendraaiertje #10 naar binnen en haal em eruit.
op dit moment kun je de binnenpoot erg ver op en neer bewegen trek met zorg de binnenpoot naar buiten waar die er even later uit komt, vanaf beneden: #7 het onderste glijlager, #8 het bovenste glijlager, #9, en dan de keerring.
http://jritza.photosite.com/~photos/tn/206_1024.ts1094929879772.jpg ((Afbeelding))alles schoonmaken, ontvetten met wasbenzine, binnenkant doek doorheen halen. nieuwe ring op #1

het monteren wijst zichzelf, keerring met folie en olie ofzo over de poot laten glijden ivm beschadiging, olie op #6 schroefdraad en rubber ring.
en nu mijn "trucje" omdat er een spacer van 23 mm http://jritza.photosite.com/~photos/tn/205_1024.ts1094930379991.jpg ((Afbeelding)) tussen zit gaat de veer een stuk moeilijker naar beneden, ik heb alles goed ontvet en toen secondelijm op de spacer gedaan, met een buis het plaatje naar beneden drukken die op de spacer zit en dat een minuut op het zelfde punt houden. hij schoot de eerste keer net terug, tweede keer bleef hij zitten. toen snel #6 erop gedraaid omdat de spacer een stuk naar onder zit gaat het zonder tegenspanning.
veer dan met je veer :+ op een bepaald moment komt de spacer weer naar boven omdat de lijm het niet meer houdt. dit scheelt misschien je schoefdraad op deze manier.

zo dit even geplaatst met de hoop dat jullie er wat aan hebben, voor vragen en verbeteringen reply maar. a.u.b.

uh, ik woon in friesland hé :P en ook al praat ik nederlands, ik heb wel een accent en soms is dat te lezen als ik wat post ;)
maar ik zal het ff aanpassen.
 
mensen van het team van het sticker verwijderen van de kuipen onder het zadel :P hoe halen jullie de lijmresten weg? wasbenzine helpt niet, stickerverwijderaar ook niet. is asseton een oplossing (lost het op, de lijmresten dus) want zo blijven de vogels aan de lijm hangen onder het rijden
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan