Heb je de foutcode nog
Kan je die hier posten
Ja hij zei FI
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Heb je de foutcode nog
Kan je die hier posten
Ja hij zei FI
Nee hij ging onderweg branden. Ben toen maar even op de vluchtstrook gestopt. Was met mick85 en we wisten niet wat die FI betekende dus hij had de olie en koelvloeistof gecontroleerd maar die waren goed. Dus toen had ik de motor uitgezet en bij het starten was het lampje weer uit. Heel vaag.
Merkte qua rijden trouwens niks. Mijn eerste ingeving voor FI was fuel injection. Maar had gewoon gasrespons en mn tank was niet leeg ofzo.
FI staat voor Fault Indication
dacht ook eerst de et Fuel Injection betekende
Er zijn 2 soorten FI storingen
1 waarbij het rode lichtje bij de FI storing gaat knipperen ,maar je blok blijft wel draaien
2de is waarbij de rodelichtje bij FI dus blijft branden en dan gooit ie linea recta je blok uit ,ongeacht wat je doet
ik kan het stuk knipper en blijven branden omgedraait hebben ,vrijdag avond even controleren in de handleiding
1ste storing is kleine storing (resetten lost het meestal op)
2de storing is dus een "grote" storing ,krijg je em na het resetten dus ook meestal niet meer aan
Als ik het me goed herinner geeft ie bij een grote storing ook een melding in je temperatuur display maar hier ben ik even niet zeker van
Je hebt gelijk, bij de grote melding krijg je een "cXX" melding, waarbij XX dus 2 ciijfers zijn
Bij mij ging het blok niet uit en het lampje bleef branden. Bij het opnieuw starten ging het lampje weer uit. Heb zelf geen handleiding dus wilde het nog ff nazoeken in het werkplaatshandboek dat ik op mijn computer heb.
Ik dacht inderdaad ook gelijk aan fuel injection fault indication dus
Hier zit ik dus te twijfelen
Volgens mij moest je voor de c codes dus achter die 2 pennen kortsluiten (of dat speciale uitleessnoer van ugh heel veel honderd euries kopen)
Klopt, de zogeheten dealer-mode. Die ziet dan de willekeurige C-code
als het lampje soms brand , kijk es of er geen vocht bij je ecu stekkers zit ofzo.
Mja door al die 98 propaganda begint iedereen met carbs te beven natuurlijk
Staat er bij Groenewold op jouw oude bike dat ie met 98 gereden is? Is ie gelijk meer waard
Er zijn 2 soorten FI storingen
1 waarbij het rode lichtje bij de FI storing gaat knipperen ,maar je blok blijft wel draaien
2de is waarbij de rodelichtje bij FI dus blijft branden en dan gooit ie linea recta je blok uit ,ongeacht wat je doet
ik kan het stuk knipper en blijven branden omgedraait hebben ,vrijdag avond even controleren in de handleiding
Komt vast door die kut SET
als je motor niet vuil is merk je er niks van
Ik ben wel benieuwd naar jouw bevindingen daarmee. Ik overweeg namelijk ook zo'n flesje te kopen. Eergister ging het olielampje namelijk branden tijdens het rijden en toen ik stopte had ik een foutmelding op het scherm. Iets met de injectie. Na het uitzetten en opnieuw starten van de motor heb ik er geen last meer van gehad, maar injectiereiniger kan nooit kwaad lijkt me.
Kan even duren voordat je wat merkt
En net wat Nightbat zegt ,als je blok niet te vervuilt is merk je er niks van
Zou het 2 tankbeurten aanzien ,merk je dan nog niks het probleem ergens anders gaan zoeken
Probeer em trouwens (als ie warm is) een paar keer goed op toeren te laten draaien
Even goed doortrekken dus ,wel waar het kan
Zelfde verhaal als bij autoblokken ,reinigende werking is optimaal als ie (zwaar) belast word
Testrun uitslag nog gescand trouwens
Had het paar dagen geleden al gepost, maar weten jullie nog goede ketting+tandwielen? Merk/adresjes zijn allemaal welkom.
Had het paar dagen geleden al gepost, maar weten jullie nog goede ketting+tandwielen? Merk/adresjes zijn allemaal welkom.
Afam tandwielen met DID ZVM2 ketting. (is sterkste ketting op het moment te verkrijgen)
D.I.D of Tsubaki gewoon bij de dealer, ze verkopen tegenwoordig toch geen troep meer, toch