Het Suzuki GSX-R750 topic! Part II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee hij ging onderweg branden. Ben toen maar even op de vluchtstrook gestopt. Was met mick85 en we wisten niet wat die FI betekende dus hij had de olie en koelvloeistof gecontroleerd maar die waren goed. Dus toen had ik de motor uitgezet en bij het starten was het lampje weer uit. Heel vaag.

Merkte qua rijden trouwens niks. Mijn eerste ingeving voor FI was fuel injection. Maar had gewoon gasrespons en mn tank was niet leeg ofzo.
 
Laatst bewerkt:
Had ik ook wel eens bij m'n 600 K4, ff contact uit en weer aan: foetsie :)
 
Ik ben niet zo technisch dus ik schrok me rot toen ik dat lampje zag branden. Ik heb altijd geleerd dat dat niet goed is als dat gebeurt.
 
Nee hij ging onderweg branden. Ben toen maar even op de vluchtstrook gestopt. Was met mick85 en we wisten niet wat die FI betekende dus hij had de olie en koelvloeistof gecontroleerd maar die waren goed. Dus toen had ik de motor uitgezet en bij het starten was het lampje weer uit. Heel vaag.

Merkte qua rijden trouwens niks. Mijn eerste ingeving voor FI was fuel injection. Maar had gewoon gasrespons en mn tank was niet leeg ofzo.

FI staat voor Fault Indication :Y

dacht ook eerst de et Fuel Injection betekende |(

Er zijn 2 soorten FI storingen
1 waarbij het rode lichtje bij de FI storing gaat knipperen ,maar je blok blijft wel draaien
2de is waarbij de rodelichtje bij FI dus blijft branden en dan gooit ie linea recta je blok uit ,ongeacht wat je doet :Y
ik kan het stuk knipper en blijven branden omgedraait hebben |( :Y ,vrijdag avond even controleren in de handleiding

1ste storing is kleine storing (resetten lost het meestal op,deze melding is ook meestal in betrekking tot waardes die de sensorren geven die niet kloppen volgens de computer)

2de storing is dus een "grote" storing ,krijg je em na het resetten dus ook meestal niet meer aan (meerdere storingen die van meerdere sensoren komen)

Als ik het me goed herinner geeft ie bij een grote storing ook een melding in je temperatuur display maar hier ben ik even niet zeker van :N |(
 
Laatst bewerkt:
Je hebt gelijk, bij de grote melding krijg je een "cXX" melding, waarbij XX dus 2 ciijfers zijn
 
FI staat voor Fault Indication :Y

dacht ook eerst de et Fuel Injection betekende |(

Er zijn 2 soorten FI storingen
1 waarbij het rode lichtje bij de FI storing gaat knipperen ,maar je blok blijft wel draaien
2de is waarbij de rodelichtje bij FI dus blijft branden en dan gooit ie linea recta je blok uit ,ongeacht wat je doet :Y
ik kan het stuk knipper en blijven branden omgedraait hebben |( :Y ,vrijdag avond even controleren in de handleiding

1ste storing is kleine storing (resetten lost het meestal op)
2de storing is dus een "grote" storing ,krijg je em na het resetten dus ook meestal niet meer aan
Als ik het me goed herinner geeft ie bij een grote storing ook een melding in je temperatuur display maar hier ben ik even niet zeker van :N |(

Bij mij ging het blok niet uit en het lampje bleef branden. Bij het opnieuw starten ging het lampje weer uit. Heb zelf geen handleiding dus wilde het nog ff nazoeken in het werkplaatshandboek dat ik op mijn computer heb.

Ik dacht inderdaad ook gelijk aan fuel injection :) fault indication dus *D
 
Je hebt gelijk, bij de grote melding krijg je een "cXX" melding, waarbij XX dus 2 ciijfers zijn

Hier zit ik dus te twijfelen B|

Volgens mij moest je voor de c codes dus achter die 2 pennen kortsluiten (of dat speciale uitleessnoer van ugh heel veel honderd euries kopen om het te kortsluiten)

Bij mij ging het blok niet uit en het lampje bleef branden. Bij het opnieuw starten ging het lampje weer uit. Heb zelf geen handleiding dus wilde het nog ff nazoeken in het werkplaatshandboek dat ik op mijn computer heb.

Ik dacht inderdaad ook gelijk aan fuel injection :) fault indication dus *D

Is het knipperen constant branden verhaal dus omgedraait :
Kleine storing is bbrande rood lichtje bij FI
Grote storing is knipperend rood lichtje bij FI

Dank je :}

PS :
Die FI uitleg staat in de nederlandse handleiding bij de uitleg van de je display (toerenteller ,snelheidsmeter etc :Y ,bij een handleiding van een K4 tenminste)
 
Laatst bewerkt:
Hier zit ik dus te twijfelen B|

Volgens mij moest je voor de c codes dus achter die 2 pennen kortsluiten (of dat speciale uitleessnoer van ugh heel veel honderd euries kopen)

Klopt, de zogeheten dealer-mode. Die ziet dan de willekeurige C-code :)
 
Klopt, de zogeheten dealer-mode. Die ziet dan de willekeurige C-code :)

:Y
Ik bedoel eigenlijk dat bij de "grote" storing als hij dus je blok uitgooit ook een code geeft in het display van je temperatuur display
(dus niet in dealer mode,gewone gebruikers mode zeg maar)

Staat iets over in de handleiding maar kan het me niet herinneren |( :(
 
Mja door al die 98 propaganda begint iedereen met carbs te beven natuurlijk :+

Staat er bij Groenewold op jouw oude bike dat ie met 98 gereden is? Is ie gelijk meer waard :P

95/98/Excellium/V-powàh/Ultim8, van BP tot Total, Die SRAD is zo veelzijdig,....


Er zijn 2 soorten FI storingen
1 waarbij het rode lichtje bij de FI storing gaat knipperen ,maar je blok blijft wel draaien
2de is waarbij de rodelichtje bij FI dus blijft branden en dan gooit ie linea recta je blok uit ,ongeacht wat je doet :Y
ik kan het stuk knipper en blijven branden omgedraait hebben |( :Y ,vrijdag avond even controleren in de handleiding

Laten we het hopen dat je het fout hebt want na loskoppelen van m'n uitlaatklep
staat m'n FI lampje me felrood aan te staren ( "Goodmorning Dave" ) en dender ik al
fijn 2k door
 
Nightbat ,roep dat vrijdag nog eens :Y

Zit nou dus echt te twijfelen
bij 1 van de 2 storingen knippert hij en bij de ander blijft hij branden


ik heb V*******E die handleiding niet op m'n PC staan :(

PS :
Bij Bianca1 blijf hij bij die storing ook gewoon branden dus waarschijnlijk moet het omgedraait worden :
kleine storing = vast branden
grote storing knipperen

als ik er niet meer achter kom crëar ik gewoon een kleine storing en een grote storing in m'n 750 als et moet B|
 
Laatst bewerkt:
als je motor niet vuil is merk je er niks van

Heb het al gemerkt!

:Y


Ik ben wel benieuwd naar jouw bevindingen daarmee. Ik overweeg namelijk ook zo'n flesje te kopen. Eergister ging het olielampje namelijk branden tijdens het rijden en toen ik stopte had ik een foutmelding op het scherm. Iets met de injectie. Na het uitzetten en opnieuw starten van de motor heb ik er geen last meer van gehad, maar injectiereiniger kan nooit kwaad lijkt me.

Mijn bevindingen:

Vandaag wel vooruitgang gemerkt na 170km ongeveer, zelfs als ik langzaam rij in hoge versnelling reageerd ie wat sneller. Net me tank weer volgegooid, dus we kijken of het de aankomende paar dagen nog beter word. Wel paar dikke knallen uit mn pijp gehoort, weet niet of dat door dat goedje komt. Blijkt best wel chemische troep te zijn, dampen zijn niet zo goed voor je longetjes en er stond op het flesje dat handschoentjes moest gebruiken.

Trouwens, je kan het denk ik wel een keertje erin gooien. Fles kost iets van 11 euro, en als je het niet te vaak doet kan het vast geen kwaad.

:}

Meneer van de bank toch gelijk...
(nee niet de rabobank, of andere bank)

:+

:N

Kan even duren voordat je wat merkt
En net wat Nightbat zegt ,als je blok niet te vervuilt is merk je er niks van

Zou het 2 tankbeurten aanzien ,merk je dan nog niks het probleem ergens anders gaan zoeken :Y
Probeer em trouwens (als ie warm is) een paar keer goed op toeren te laten draaien :Y
Even goed doortrekken dus ,wel waar het kan :P

Zelfde verhaal als bij autoblokken ,reinigende werking is optimaal als ie (zwaar) belast word :Y

Testrun uitslag nog gescand trouwens :?

Dat op toeren laten draaien zeker gedaan vandaag. Kom net trug van motorxtra theorieavond, en op de trugweg even lekker opgetrokken.

En over die testrun

:N

Kan m even niet vinden, beetje zooitje hier ivm new meubels en likje verf hier en daar. Het was in ieder geval geen ideale lijn. Hoop dat ik m deze week kan vinden, en zodra ik m heb post ik m hier.
 
Had het paar dagen geleden al gepost, maar weten jullie nog goede ketting+tandwielen? Merk/adresjes zijn allemaal welkom.
 
Afam tandwielen met DID ZVM2 ketting. (is sterkste ketting op het moment te verkrijgen)

D.I.D of Tsubaki gewoon bij de dealer, ze verkopen tegenwoordig toch geen troep meer, toch :?


En het prijskaartje dan?

})



Kwam m opeens tegen:

GroteFoto=UYKN4IFR


Weet niet of jullie m kunnen zien, vorige keer liep ik ook al zo te pielen.
Kom maar op met jullie reacties/tips/adviezen!
 
Laatst bewerkt:
Piccie is niet te zien BBBrain :N

Maar wel goed dat je merkt dat ie beter reageert ,dus het blok was waarschijnlijk toch wat vervuilt :Y

Wel de rest van het flesje bij de brandstof gegooit nou :?
wat heb je getankt ,95 of 98 :?

Over het ketting tandwiel stuk :
Je kan hier eens kijken :
Racing Bikes Hoogerheide

Marc is kwa prijzen voor spullen best interresant

Moet binnenkort ook de ketting en de tandwielen gaan vervangen :Y
Wil zelf een Tsubaki Sigma X ring ketting erop leggen maar wel gewone aluminium tandwielen gebruiken :Y
Ben gewaarschuwd door een monteur dat gehard stalen tandwielen erg slopend zijn voor je ketting ,ik weet niet of het waar is

Zit dus nu ook in de experimenteer fase :P ,nog geen ervaring met andere tandwielen en kettingen :N
 
Laatst bewerkt:
moet je even op ebay kijken.com staan diverse setjes met zelf samen te stellen tandwielen. Vortex tandwielen :9 en een RK ketting. had ik ook onder mijn zx7r. werkte perfect, en koste mij dacht ik 150 euro, incl. verzendkosten vanuit amerika.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan