Het Suzuki GSX-R750 topic! Part II

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ah duidelijk... Ben alweer een tijdje niet meer bij de parate hè ;)

totaal verkeerde plaats om te vragen maar heb je nog wat gehoort over dat rekest :?

precies daarom tank ik als het kan BP ultimate, of Total excellium 98.
Het is bewezen dat je kleppen schoner blijven :Y
Ben ik ergens waar ze dat niet hebben dan tank ik 98 :)

Die paar cent kan me gestolen worden, eerst een nieuwe motor kopen en daarna 3 cent/liter besparen door bij een witte pomp te tanken.

No way :N

:Y

Alleen hoop ik dat et bij de mijne de levensduur wat rekt :P
Staat alweer 22000 km op (17000km :] sinds vorig jaar januari *O* )
 
Laatst bewerkt:
totaal verkeerde plaats om te vragen maar heb je nog wat gehoort over dat rekest :?

Verkeerde plaats? W8 ff

[offtopicmode]

Ik heb geen rekest meer ingediend na mijn laatste optatie. Heb nog wel de mogelijkheid om gedetacheerd te worden voor een X aantal mnd (6 denk ik) maar dan ben ik mijn onregelmatigheidstoeslag kwijt. Da's toch €200,- in de maand.

Voorlopig eerst maar even het wetsvoorstel/wetswijziging afwachten. Wordt tussen 010807en 131207 bekendgemaakt. Dan ben ik niet meer BBT of BOT, maar gewoon in dienst van de krijgsmacht. 3 mnd opzegtermijn... en dan solliciteren naar de 'gewone' denk ik.

[/offtopicmode]
 
en niet meer gebonden aan een contract dus :?
(3 maanden opzeg staat naar mijn weten gelijk aan een BBT contract ,al zal de KMAR hier wel weer een andere regeling voor hebben :P )
 
Laatst bewerkt:
en niet meer gebonden aan een contract dus :?

zal die nieuwe briljante regeling wel weer zijn |( ,werkt 2 kanten op he
Jij kan er binnen 3 maanden weg zijn maar Bea kan je ook binnen 3 tellen buitentrappen B|

Ik hoop dat ze dat ook doet... Ben het een beetje zat. Het laatste half jaar zo B| naar m'n werk. Geen motorrijden meer.... :N Werkt motiverend... :N Optaties wordenafgewezen, reksten voor ontslag (eervol uiteraard!) worden afgewezen... Verlengen de ene dag wel, kom je de andere dag weer niet... B| :N -O-
 
Weet trouwens niet of ik me hier ooit heb voorgesteld.
Ik ben Patrick, 23 jaar en kom uit Monnickendam. Sinds 18 december me rijbewijs en 3 a 4 weken later m'n eigen fiets. Tis een Soes GSX-R750 uit '91.

Fiets gekocht met wat lichte valschade maar rijd verder lekker. Enige is dat ze nog wel eens wil bokken als ik wat laag in de toeren zit, soms nog in z'n 2 tot 3500 toeren. Hoop hier ook wat vaker te posten. Zit voornamelijk in het Zaanstad topic en zwerf hier en daar een beetje rond.

Hier nog ff wat foto's.
010102380jh.jpg


ikkekb2.png


p4030206vd4.jpg
 
blijven proberen om op een andere functie te komen lijkt me het beste :Y

Ze zullen je op een gegeven moment toch eens moeten laten gaan
Gewoon weer terug naar de parate hap en tijdens SOB weer bij de Joego gaan vreten }) ehh eten O-)
 
Laatst bewerkt:
blijven proberen om op een andere functie te komen lijkt me het beste :Y

Ze zullen je op een gegeven moment toch eens moeten laten gaan
Gewoon weer terug naar de parate hap en tijdens SOB weer bij de Joego gaan vreten }) ehh eten O-)

Sounds like heaven to me.... Heaven is een beetje overdreven, maar wat mis ik die tijd zeg... In het geval dat het doorgaat (ken een kapitein daar erg goed) neem ik mij n Soes mee op de ahw, naast de FJR. Dan ga ik in m'n vrije wknd lekker de PantzerringstraBe af! })
 
Dat vind ik nou een mooie motor Patrick! :} Veel plezier in dit topic ;)


Dank je Postman.
Zal zeker lukken.
Iemand van jullie trouwens nog wat tips voor een knee-down? Ben bij mij op de dijk druk aan het oefenen maar het wil nog niet helemaal lukken. 1 bocht op de dijk staat een bord met adviessnelheid van 40km/h ik pak deze tussen de 80 en 90 in maar krijg me knie maar niet op de grond. Weet niet of het op de foto's nog veel is (misschien een cm of 20) voor de mensen die het wel kunnen?
 
Weet trouwens niet of ik me hier ooit heb voorgesteld.
Ik ben Patrick, 23 jaar en kom uit Monnickendam. Sinds 18 december me rijbewijs en 3 a 4 weken later m'n eigen fiets. Tis een Soes GSX-R750 uit '91.

Fiets gekocht met wat lichte valschade maar rijd verder lekker. Enige is dat ze nog wel eens wil bokken als ik wat laag in de toeren zit, soms nog in z'n 2 tot 3500 toeren. Hoop hier ook wat vaker te posten. Zit voornamelijk in het Zaanstad topic en zwerf hier en daar een beetje rond.

Hier nog ff wat foto's.
[http://img265.imageshack.us/img265/3527/010102380jh.jpg (afbeelding)]

[http://img507.imageshack.us/img507/7913/ikkekb2.png (afbeelding)]

[http://img164.imageshack.us/img164/46/p4030206vd4.jpg (afbeelding)]

een 91-er is de enige juiste oldskool.
Ik heb een 1100 uit '91 gehad, die achterlichten zijn super, staat echt veel beter dan het achterlicht uit 1 stuk wat op de latere modellen zat.

Gr John
 
Zit jij bij de KMAR? In Hoogerheide toevallig?

:N
godzijdank niet (no offence Boy ;) )

Al weer ruim 9 en half jaar werkzaam eehh aanwezig bij de landmacht O-)

Sounds like heaven to me.... Heaven is een beetje overdreven, maar wat mis ik die tijd zeg... In het geval dat het doorgaat (ken een kapitein daar erg goed) neem ik mij n Soes mee op de ahw, naast de FJR. Dan ga ik in m'n vrije wknd lekker de PantzerringstraBe af! })

3 ster heeft redelijk invloed als ie wilt :Y
Misschien (waarschijnlijk tegen de principes in) toch het handboek achterbakse bureau manieren eens hanteren en zo kijken of je weer niet paraat kan komen })

Had et ook even gevraagt of ik de 750 niet mee mocht nemen naar Bergen :Y
Heb nou toch een eigen wrak 4 tonner }) ,ruimte zat dus :P

Mocht dus niet vonden ze te gevaarlijk '(
 
Laatst bewerkt:
Dank je Postman.
Zal zeker lukken.
Iemand van jullie trouwens nog wat tips voor een knee-down? Ben bij mij op de dijk druk aan het oefenen maar het wil nog niet helemaal lukken. 1 bocht op de dijk staat een bord met adviessnelheid van 40km/h ik pak deze tussen de 80 en 90 in maar krijg me knie maar niet op de grond. Weet niet of het op de foto's nog veel is (misschien een cm of 20) voor de mensen die het wel kunnen?

Voor die KD moet je ff een paar pagina's terug kijken. Staat een en ander overuitgelegd. Maar gewoon voorzichtig blijven oefenen... Goed gaan zitten en de bocht door blijven kijken. Oh ja, vergeet niet im je knie uit te steken...
 
:N
godzijdank niet (no offence Boy ;) )

Al weer ruim 9 en half jaar werkzaam eehh aanwezig bij de landmacht O-)3 ster heeft redelijk invloed als ie wilt :Y
Misschien (waarschijnlijk tegen de principes in) toch het handboek achterbakse bureau manieren eens hanteren en zo kijken of je weer niet paraat kan komen })

Had et ook even gevraagt of ik de 750 niet mee mocht nemen naar Bergen :Y
Heb nou toch een eigen wrak 4 tonner }) ,ruimte zat dus :P

Mocht dus niet vonden ze te gevaarlijk '(

_O- Jij bent ook levensgevaarlijk... _O-
 
@postman: thanx voor de plaatsing..

ik ben ook behoorlijk aan het oefenen voor mijn eerste Kneedown. Ik rij nu al 3 tot 4 jaar motor, maar ga meestal (vanwege tijdgebrek) alleen op de zondagen en andere vrije dagen rijden. Omdat ik meestal in de Eiffel ga touren (woon in z-limburg) kan ik wél goede oefenwegen rijden. De laatste ritjes ben ik ook mijn knie iets gaan uitsteken in de bochten (om zo met m'n andere been nóg meer druk tegen de tank te geven) en merkte dat het niet veel meer scheelt of ik raak de kneepad. Een vriend van mij probeerde het met zijn R1 ('04) op motorvakantie in Frankrijk ook eens... raakte de grond.. helaas van íets te kortbij (ook nog een boompje onderweg) zie pic

Foto=JCRRPSN8


denk dat ik dus maar RUSTIG blijf oefenen! ;)
 
Gewoon lekker rustig aan doen, knee-down moet eigenlijk geen doel zijn :N

Zonde van de R1 trouwens. Dingen rijden super! 8-)
 
Ben sinds twee weken ook terug Gsx-r 750 K3 rijder. Was 14 jaar geleden.
Zit echter met twee vraagjes :
1. na 10 km rijden beginnen mijn polsen serieus pijn te doen en krijg ik slapende vingers.(draag handshoenen met de juiste maat)
Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen ? (verkeerde zithouding ??)

2.wanneer ik op de autosnelweg tegen bv 130 km/u rijdt, heb ik redelijk wat windgeluid in mijn helm. Is dat normaal ? (heb een Lazer Fiberpro)
 
Ben sinds twee weken ook terug Gsx-r 750 K3 rijder. Was 14 jaar geleden.
Zit echter met twee vraagjes :
1. na 10 km rijden beginnen mijn polsen serieus pijn te doen en krijg ik slapende vingers.(draag handshoenen met de juiste maat)
Heeft iemand een idee waar dit kan aan liggen ? (verkeerde zithouding ??)

Zeker weten dat je handschoenen niet net te klein zijn? kan ook gewoon gewenning zijn

2.wanneer ik op de autosnelweg tegen bv 130 km/u rijdt, heb ik redelijk wat windgeluid in mijn helm. Is dat normaal ? (heb een Lazer Fiberpro)

zou kunnen, als je oren in 'schelpen' zitten geeft veel meer lawaai als dat er op die
plek ook nog kussentjes zitten, als je vizier met kapjes afgedekt is op het scharnier is
ook veel lawaaieriger als een vizier wat direct op het vizier bevestigd is

En behalve Schubert zijn er niet echt stille helmen (en ook de Schubert is niet geruisloos)
 

Vandaag bij motoport naar een injectie reiniger gevraagd, kreeg ik dus zo een flesje in mijn handen geschoven. Erg goed volgens de verkoper. (alsof ik keus had uit andere soorten/merken)

Heb Forte dus erin gegooid, daarna even volgetankt (was maar 6litr) en daarna gereden. Moet je het verschil meteen merken? Of voel je het pas na een paar keer tanken?
 
Vandaag bij motoport naar een injectie reiniger gevraagd, kreeg ik dus zo een flesje in mijn handen geschoven. Erg goed volgens de verkoper. (alsof ik keus had uit andere soorten/merken)

Heb Forte dus erin gegooid, daarna even volgetankt (was maar 6litr) en daarna gereden. Moet je het verschil meteen merken? Of voel je het pas na een paar keer tanken?

als je motor niet vuil is merk je er niks van
 
als je motor niet vuil is merk je er niks van

Mja door al die 98 propaganda begint iedereen met carbs te beven natuurlijk :+

Staat er bij Groenewold op jouw oude bike dat ie met 98 gereden is? Is ie gelijk meer waard :P
 
Laatst bewerkt:
Vandaag bij motoport naar een injectie reiniger gevraagd, kreeg ik dus zo een flesje in mijn handen geschoven. Erg goed volgens de verkoper. (alsof ik keus had uit andere soorten/merken)

Heb Forte dus erin gegooid, daarna even volgetankt (was maar 6litr) en daarna gereden. Moet je het verschil meteen merken? Of voel je het pas na een paar keer tanken?

Ik ben wel benieuwd naar jouw bevindingen daarmee. Ik overweeg namelijk ook zo'n flesje te kopen. Eergister ging het olielampje namelijk branden tijdens het rijden en toen ik stopte had ik een foutmelding op het scherm. Iets met de injectie. Na het uitzetten en opnieuw starten van de motor heb ik er geen last meer van gehad, maar injectiereiniger kan nooit kwaad lijkt me.
 
Vandaag bij motoport naar een injectie reiniger gevraagd, kreeg ik dus zo een flesje in mijn handen geschoven. Erg goed volgens de verkoper. (alsof ik keus had uit andere soorten/merken)

Heb Forte dus erin gegooid, daarna even volgetankt (was maar 6litr) en daarna gereden. Moet je het verschil meteen merken? Of voel je het pas na een paar keer tanken?

:N

Kan even duren voordat je wat merkt
En net wat Nightbat zegt ,als je blok niet te vervuilt is merk je er niks van

Zou het 2 tankbeurten aanzien ,merk je dan nog niks het probleem ergens anders gaan zoeken :Y
Probeer em trouwens (als ie warm is) een paar keer goed op toeren te laten draaien :Y
Even goed doortrekken dus ,wel waar het kan :P

Zelfde verhaal als bij autoblokken ,reinigende werking is optimaal als ie (zwaar) belast word :Y

Testrun uitslag nog gescand trouwens :?

Ik ben wel benieuwd naar jouw bevindingen daarmee. Ik overweeg namelijk ook zo'n flesje te kopen. Eergister ging het olielampje namelijk branden tijdens het rijden en toen ik stopte had ik een foutmelding op het scherm. Iets met de injectie. Na het uitzetten en opnieuw starten van de motor heb ik er geen last meer van gehad, maar injectiereiniger kan nooit kwaad lijkt me.

Heb je de foutcode nog :?
Kan je die hier posten :?

De waardes waarmee injectiemotor computers werken is dus danig strak dat bij het minst of geringste (lees 1 waarde is 1 keer iets te hoog of te laag) dit al word gezien als storing
Als je bij een foutcode na het afzetten en opnieuw starten (kan gezien worden als het resetten van de computer) de fout code niet meer terug komt hoef je niet echt bang te worden

En injectiereiniger is niet direct schadelijk ,maar je moet dus niet 3 4 keer achter elkaar dat spul gaan gebruiken tenzij het op advies van een (ervaren) monteur is :Y
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan