Het suzuki SV650Naked topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
De SV is 1 van de fijnste motoren die ik in al de jaren heb gereden.

full


Vooral als ze er zo uitzien :9~
 
ik kom er gewoon niet aan toe, ik heb de motor dagelijks nodig voor woon / werkverkeer dus ombouwen is bijna niet meer te doen... :N
 
Ik heb vorige week mijn rijbewijs gehaald en dit weekend een SV 650 N gehuurd 2006 model.
Hij reed echt fantastisch en ben er helemaal verliefd op...... :+ 8-) :+

Dat wordt even sparen maar vind het echt een super motor!!! Dit is mijn huurmotor van het afgelopen weekend:

sv650_huur.jpg
 
Laatst bewerkt:
Zo eentje heeft mn broer ook gehuurd afgelopen zomer, hij was er erg tevreden over.. :)

Even een vraagje aan iedereen..
Watvoor banden hebben jullie op je SV liggen?!
Ik moet ook weer eens nieuwe bandjes hebben voor de meivakantie en ben nu al een beetje aan het rondkijken, maar ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus graag ideetjes, tips ed..
 
Zo eentje heeft mn broer ook gehuurd afgelopen zomer, hij was er erg tevreden over.. :)

Even een vraagje aan iedereen..
Watvoor banden hebben jullie op je SV liggen?!
Ik moet ook weer eens nieuwe bandjes hebben voor de meivakantie en ben nu al een beetje aan het rondkijken, maar ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus graag ideetjes, tips ed..
ik rij voor en achter met MAXXIS(battlemax zo uit me hoofd)
daarvoor zat er een BT010 voor en BT020 achter

beide zeer tevreden over
 
Zo eentje heeft mn broer ook gehuurd afgelopen zomer, hij was er erg tevreden over.. :)

Even een vraagje aan iedereen..
Watvoor banden hebben jullie op je SV liggen?!
Ik moet ook weer eens nieuwe bandjes hebben voor de meivakantie en ben nu al een beetje aan het rondkijken, maar ik heb er niet zo heel veel verstand van, dus graag ideetjes, tips ed..

ik zou voor sportbanden gaan heb zelf dunlop GP-racers :}
 
Ik heb er net tweemaal Pirelli Diablo Strada op laten leggen voor zegge en schrijve 290 eurootjes (volledige fiets afleveren en inclusief twee nieuwe bandjes weer afhalen)en ik moet zeggen, nog nooit zoveel vertrouwen in een band gehad. Ga nu veel platter door bochten dan ik ooit gedaan heb en heb het idee dat het nog veel platter kan. De schaamrandjes lijken dan voor het eerst in mijn 18-jarige motorleven tot het verleden te gaan behoren *D .
 
Ben ook aan het snuffelen.
Vorige keer gekozen voor de BT020 maar dat was flink glijden tijdens de (natte) circuitdag. Wilde eigenlijk de Pilot Road gaan proberen maar hoor/lees steeds vaker dat ze helemaal niet zoveel langer meegaan. Zit nu te denken om de Diablo Strada's te gaan proberen. Nog meer lui met goede (of slechte) ervaringen?

Mijn ketting zit trouwens aaan zijn eind, ik krijg hem niet verder gespannen. Best rap na nog geen 20000km :? . Ziet er ook niet slecht uit en in ieder geval de laatste 13000km regelmatig ingespoten.
 
Zelf vind ik de Pirelli Diablo's erg fijn. Zeker als je regelmatig op het circuit rijdt zijn dit super bandjes, die ook nog eens veel vertrouwen in het nat geven. Bovendien gaan ze nog vrij lang mee ook.

Als je vrij veel woon-werk rijdt is een Diablo Strada weer beter, aangezien die een langere levensduur heeft maar daardoor iets minder grip dan de gewone Diablo biedt. Echter, meer dan voldoende grip voor op de weg en af en toe eens een circuitdag.
 
Hallo,

Iemand ervaring met het monteren van een enkelzijdige swingarm? Zoals een Monster? Zie attachment

Welke kun je daar voor gebruiken, wat allemaal aanpassen? Kosten?

Thanks

Pier

Bijlage: wm.jpg
 
Als je vrij veel woon-werk rijdt is een Diablo Strada weer beter, aangezien die een langere levensduur heeft maar daardoor iets minder grip dan de gewone Diablo biedt. Echter, meer dan voldoende grip voor op de weg en af en toe eens een circuitdag.
[/quote]


Mee eens, mee eens, wat een grip geven die strada's! Alleen maar ervaring met de standaard Dunlops en met de Bridgestone BT10 en BT20, maar dit maakt alle verschil.Chapeau, chapeau, chapeau. :}
 
Hallo allemaal,
ik wil binnenkort ook een sv650n gaan kopen, ben al wat aan het rondkijken. Moet nog wel eerst mijn oude motor verkopen.


Goeie keus, denk dat dat goed gaat bevallen. Laat maar zien wanneer je er een gevonden hebt.
En, welkom op MF :W


Hebben jullie allemaal je klepspeling gemeten volgens het schema (24k km) of heb je het laten zitten. En moest er ook wat gesteld worden of bleef het bij controleren?
 
Ik hoop het ook, ik rijd nu op een Bandit 600 2005. Waar moet ik op letten als ik een SV wil kopen? Ik zoek model 2003, zijn er dingen die vaak kapot zijn bij een gebruikte SV?

Alvast bedankt!
 
Hallo sv-ers,
is er iemand hier die na een "verbouwing" nog een SV koplamp heeft liggen waar geen plannen meer mee zijn. Aangezien mijn ZRX1100 koplamp wat gammel is ben ik op zoek naar een vervanger en zo'n koplamp met helder glas vinnik wel :9~

:W
 
Ik hoop het ook, ik rijd nu op een Bandit 600 2005. Waar moet ik op letten als ik een SV wil kopen? Ik zoek model 2003, zijn er dingen die vaak kapot zijn bij een gebruikte SV?

Alvast bedankt!
Hey Mariska. Goede keus om naar de SV te stappen. :) In principe zijn SV's eigenlijk bulletproof, tenminste dat is mijn ervaring. Ik heb ook op een oud model SV (mn eerste motor) gereden en rij nu sinds eind 2003 het nieuwe model. Ik heb in die vier jaar SV bezit nog geen kapot of haperend onderdeel/ding/etc. meegemaakt, buiten de normale slijtagedelen en vloeistoffen om zoals banden, remblokjes, olie, remvloeistof. Het is dus een erg onderhoudsvrije motorfiets. :Y

Bij aanschaf moet je denk ik eerder letten op de gewone dingen bij een gebruikte motorfiets. Dus krassen/steenslag op het frame (kan duiden op valpartij), geen originele Suzuki kleur (overgespoten), veel roest/pekelaanslag op bouten, leidingen (niet zo'n zuinige eigenaar mijns inziens :) ), speling van het balhoofd, lekkages aan het blok. Dat soort dingen. Check ook de staat van de banden en remblokjes. Het hangt er natuurlijk ook vanaf of je particulier of bij een dealer koopt. Ga je voor particulier is Belgie of Duitsland ook erg interessant, omdat de prijzen daar een stuk lager zijn.
 
Ik ben ook op zoek naar een SV 650N. Heb al wel een mooie gevonden maar heb het geld nog niet helemaal bij elkaar |( |( |( :( O-) :X

Heb jij al wat op het oog?

Ik heb al twee keer iets gezien dat me wel aanstaat, de eerste was een blauwe SV met 36500 km op de teller en de tweede was een zilverkleurige en had 12000 op de teller, had een soloseat en een sport demper. Ik had em bijna gekocht moet ik zeggen maar vanwege mn 25 kw (tot dec.) mocht ik geen proefrit maken. Allebei zijn inmiddels al weer verkocht helaas ;( Ik ben wel op zoek naar het nieuwe type, want ik houd van motoren die er hoekig uitzien, jaja ik weet het, dan was een Bandit niet echt de juiste keuze. Mn vriend heeft waarschijnlijk tussen oud en nieuw vrij dus dan gaan we eens kijken of het nog wat is. Iemand trouwens ervaring met afdingen in Duitsland? Ze zeggen dat Duitsers erg stug zijn op dat gebied... '(
 
Ik heb al twee keer iets gezien dat me wel aanstaat, de eerste was een blauwe SV met 36500 km op de teller en de tweede was een zilverkleurige en had 12000 op de teller, had een soloseat en een sport demper. Ik had em bijna gekocht moet ik zeggen maar vanwege mn 25 kw (tot dec.) mocht ik geen proefrit maken. Allebei zijn inmiddels al weer verkocht helaas ;( Ik ben wel op zoek naar het nieuwe type, want ik houd van motoren die er hoekig uitzien, jaja ik weet het, dan was een Bandit niet echt de juiste keuze. Mn vriend heeft waarschijnlijk tussen oud en nieuw vrij dus dan gaan we eens kijken of het nog wat is. Iemand trouwens ervaring met afdingen in Duitsland? Ze zeggen dat Duitsers erg stug zijn op dat gebied... '(

Dat nieuwe type is inderdaad erg mooi!!! Heb er een keer een voor een weekendje gehuurd en rijdt als een zonnetje..... :] :] :] :] :]
Zelf heb ik niet genoeg geld voor dat type dus ik zoek er een van 2000 - 2001.

In duitsland zijn ze sowieso al goedkoop dus je hoeft niet echt meer af te dingen _O- _O- _O- _O-
 
mn broertje heeft er ook één

best wel een groot verschil tussen de 2 motoren, dus ik zal zeggen, ga eens proefrijden
 
Ben ook aan het snuffelen.
Vorige keer gekozen voor de BT020 maar dat was flink glijden tijdens de (natte) circuitdag. Wilde eigenlijk de Pilot Road gaan proberen maar hoor/lees steeds vaker dat ze helemaal niet zoveel langer meegaan. Zit nu te denken om de Diablo Strada's te gaan proberen. Nog meer lui met goede (of slechte) ervaringen?

Mijn ketting zit trouwens aaan zijn eind, ik krijg hem niet verder gespannen. Best rap na nog geen 20000km :? . Ziet er ook niet slecht uit en in ieder geval de laatste 13000km regelmatig ingespoten.

Ik zou inderdaad gaan voor Diablo Strada of Metzeler RoadTec Z6 (ik heb zelf de Z6 eronder zitten, hele fijne band). BT-020 en Pilot Road zijn verouderde banden en op het droge is het te merken, maar in het natte nog veel meer :)

En mijn ketting zit er al 23k kilometer onder (originele ketting waarmee hij is afgeleverd en waarvan de laatste 5k met scottoiler) Ik smeerde met woon/werk eens in de vier a vijf dagen m'n ketting en bij slecht weer altijd na het rijden. M'n ketting kan nu nog zeker wel tot 30k mee. Heel regelmatig goed in het vet zetten is het enige wat de levensduur van een ketting bepaald (of dus een automatische kettingsmeersysteem). En met regelmatig bedoel ik na elke lange rit, en elke keer als er in de regen wordt gereden. Als je rolletjes glimmen ben je al te laat :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan