Het suzuki SV650Naked topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooie fiets hoor!
Volgens mij is de oorspronkelijke topicstarter niet meer actief in dit topic, dus weinig kans dat je bij de openingspost terecht zal komen...
Over de klappen die je hoort.... wen er maar vast aan! })
 
Mooie fiets hoor!
Volgens mij is de oorspronkelijke topicstarter niet meer actief in dit topic, dus weinig kans dat je bij de openingspost terecht zal komen...
Over de klappen die je hoort.... wen er maar vast aan! })

Was er aan gewend na de eerste klap })
 
Moeten we even dit topic vol lullen en dan een nieuwe openen..
Dan kan een actief iemand de foto's wel bijhouden, is wel leuk.. ;)
 
Wisten jullie trouwens dat ik nog maar 58 dagen op mn sv op 25 kw rond hoef te tuffen?!
Daarna eindelijk vol vermogen, ben benieuwd hoe die dan rijdt..
17 augustus ga ik ook gelijk een VRO cursus doen.. (leuk verjaardagscadeau *D )
 
Ik heb er nog 1 liggen hier, wat geef je ervoor.

Heb ook nog een zadel en een duozit liggen. :P

Sorry voor de late reactie, had 'm niet eerder opgemerkt.
Toen ik de motor in het echt zag, vond ik het stuurkuipje veel mooier dan ik op grond van de foto verwacht had. Heb dus besloten het kuipje te laten zitten en heb geen koplamp meer nodig.
 
Beste mensen,
Ik zal me eerst even voorstellen ik ben Sebas, 26 jaar en volgende week zaterdag kan ik mijn sv650n van 99 (een snelle rode) ophalen en is de wereld weer een sv-rijder rijker (mijn eerste motor was ook een sv, maar die heb ik weg gedaan |( ).

Anyways, daar wil ik uiteraard e.e.a aan modificeren, ik dacht zelf als eerste de remmerij te vervangen voor RVS omvlochten, en een SBK stuur te monteren, nu wil ik als eerste de remleidingen doen.
Ik vraag me alleen af of ik dan zomaar dat stuur kan vervangen, of zijn dan die remleidingen te kort? is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Verder staat op mij wishlist:

*Leovince SBK alu demper
*ander spiegels
*bugscreen
*hugger
 
Hi all

Dat zijn dan twee nieuwe SV650 rijders in een weekend erbij. De mijne komt vers van de Deutsche Autobahn, dus er is er ook nog eentje bij in NL.
Gelukkig hoef ik maar een dagje minder dan jou te wachten Sebas :)

Hij is blauw (joh :? ), 24k,2h1 en zo enorm standaard dat ie zo toch weer uniek is *D
full


Highest priority is het verwijderen van de alomprezen taartschep. Nou wil ik wel dat de fiets weer geheel in orginele staat terug te brengen is. Weet iemand een goed alternatief in plaats van het ding operatief weg te snijden van het onderspatbord? Mss een goed adresje voor mooi onderspatbord met kentekenplaathouder???

Nu hoop ik dat jullie me nog ergens mee kunnen helpen. Heeft iemand weleens gehoord of gezien dat een SV is verlaagd (voor dames of kleinere meneeren)? De mijne is van eine kleine Fraulein geweest gezien het verlaagde zitje, maar ik heb zelf het gevoel dat de motor van achteren ook lager is dan standaard (zie de picca). Kan ik ergens aan zien of dit het geval is en hoe ik dit dan weer terug kan brengen naar de originele setting?

Genoeg voor nu, groetjes
 
Laatst bewerkt:
Welkom allebei!!

Voor een vervanging voor een taartschep ben ik ook al druk opzoek geweest, aangezien ik em ook weer helemaal standaard zou willen maken mocht dat nodig zijn..
Ik kan je die illusie ontnemen. Die zijn niet te vinden.
De meeste kapjes die je kan vinden moet je over de originele taartschep zetten en alles wat eruit steekt moet je afzagen.. '(

Over stalen remleidingen en stuur zou ik niet weten dus kan ik helaas niet bij helpen.

Wat betreft verlagen..
Jeps! Heb ik..
Bij mij istie verlaagd op een of andere bone ding geloof ik..
Tis niet veel, maar ie is wel iets lager geworden daar door en zo te zien is de jouwe vanachteren idd een behoorlijk stuk naar benee gekomen..
Moet alleen wel eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar je dat aan zou kunnen zien..
 
Welkom allebei!!

Voor een vervanging voor een taartschep ben ik ook al druk opzoek geweest, aangezien ik em ook weer helemaal standaard zou willen maken mocht dat nodig zijn..
Ik kan je die illusie ontnemen. Die zijn niet te vinden.
De meeste kapjes die je kan vinden moet je over de originele taartschep zetten en alles wat eruit steekt moet je afzagen.. '(

Over stalen remleidingen en stuur zou ik niet weten dus kan ik helaas niet bij helpen.

Wat betreft verlagen..
Jeps! Heb ik..
Bij mij istie verlaagd op een of andere bone ding geloof ik..
Tis niet veel, maar ie is wel iets lager geworden daar door en zo te zien is de jouwe vanachteren idd een behoorlijk stuk naar benee gekomen..
Moet alleen wel eerlijk bekennen dat ik geen idee heb waar je dat aan zou kunnen zien..

andere langere of de orginele tailrisers monteren deze dingen worden ook wel dogbones genoemd aangezien die dingen er een beetje op lijken.

ideetje: misschien staat de veer(voor?)spanning niet goed dan zal hij onbelast ook een stuk lager staan.

gr Patrick

ps Waarom zou je hem in godsnaam weer standaard met schep willen maken????? Ik ben nog nooit iemand tegengekomen die dat een stuk mooier vind! Dus zagen maar.... :P
 
Laatst bewerkt:
Ik heb het gevoel dat de koplamp van mijn '99 Sv'tje wat te laag staat. Nu schijnt de lamp van de SV horizontaal en verticaal te stellen te zijn. Kan iemand mij vertellen hoe ik dit klaarspeel? Of moet ik gewoon de hele koplamp in zn geheel losdraaien en wat meer naar boven draaien?

Draai de bouten aan beide kanten van de koplamp een beetje los. Het kan zijn dat je hiervoor eerst de chromen ring en de reflector/lens-unit moet verwijderen. Mocht dit het geval zijn plaats dan de reflector/lens-unit weer terug.

Stel nu de lamp af met behulp van het stel schroefje. Deze is te vinden aan de onderkant van de lamp (zit een veertje en beugeltje omheen).

Staat de lamp weer goed dan draai je de boel weer vast.

Veel succes!
 
Hallo allemaal,

en weer een nieuwe SV rijder erbij:
Ik ben Jim, 23 jaar en de Suzuki SV is mijn eerste motor. Hij is gebouwd in 2004 en heeft net de grens van 10.000 km gepasseerd.

Zie hieronder een foto van mijn bike:

full


Veranderd:
- Venom verchroomde uitlaat (geen keurmerk en geen db killers }) )
- kleine knipperlichten voor en achter
- heldere achterlicht module met ledjes (niet op foto)
- superbike stuur
- duoseat-cover

En ik zal best nog wel iets vergeten zijn.

Weet trouwens iemand of er voor de Venom uitlaat (ovaal verchroomd) DB killers te regelen zijn? Zou wel handig zijn als ik naar Duitsland ga met de motor.

Greetz
 
Laatst bewerkt:
Hallo allemaal,

en weer een nieuwe SV rijder erbij:
Ik ben Jim, 23 jaar en de Suzuki SV is mijn eerste motor. Hij is gebouwd in 2004 en heeft net de grens van 10.000 km gepasseerd.

Zie hieronder een foto van mijn bike:

[afbeelding]

Veranderd:
- Venom verchroomde uitlaat (geen keurmerk en geen db killers }) )
- kleine knipperlichten voor en achter
- heldere achterlicht module met ledjes (niet op foto)
- superbike stuur
- duoseat-cover

En ik zal best nog wel iets vergeten zijn.

Weet trouwens iemand of er voor de Venom uitlaat (ovaal verchroomd) DB killers te regelen zijn? Zou wel handig zijn als ik naar Duitsland ga met de motor.

Greetz

idd onderspoilerkuipdingetje !

mooi ding, veel plezier ermee *O*

gr Patrick
 
Hallo allemaal,

en weer een nieuwe SV rijder erbij:
Ik ben Jim, 23 jaar en de Suzuki SV is mijn eerste motor. Hij is gebouwd in 2004 en heeft net de grens van 10.000 km gepasseerd.

Zie hieronder een foto van mijn bike:

[afbeelding]

Veranderd:
- Venom verchroomde uitlaat (geen keurmerk en geen db killers }) )
- kleine knipperlichten voor en achter
- heldere achterlicht module met ledjes (niet op foto)
- superbike stuur
- duoseat-cover

En ik zal best nog wel iets vergeten zijn.

Weet trouwens iemand of er voor de Venom uitlaat (ovaal verchroomd) DB killers te regelen zijn? Zou wel handig zijn als ik naar Duitsland ga met de motor.

Greetz
Mooie fiets. Maare, regel dan ook meteen een e-keur merk, want heb je nog niets aan je killers in duitsland. ;)
 
Laatst bewerkt:
De Leovince EVOII heeft een goede prijs/kwaliteit verhouding. Met killer als lekker zwaar, zonder helemaal en toch een e-keur. Kost iets van 275 euro geloof ik.
 
Dames en Heren,

Hier ook een nieuwe 2 cilinder bestuurder....... :]

Hiervoor heb ik een Kawa ZXR 750 uit 1990 gehad.... En heb ik de tussenliggende periode op een miniblade gereden.
Maar nu heb ik vorig week zaterdag een SV'tje 650 gekocht. Zij was van de 1e eigenaar uit april 2006 met 3500 km erop. knipperlichten in de achterlichten gebouwd... Ledjes voor en niet te vergeten n geweldige dubbele laser xtreme....... *O*

Er zal nog veel aan veranderd worden, zoals anders spiegels, handvaten een hugger en vh weekend een nieuwe CRAFT helm aanschaffen in t wit of chroom... *D

Hier even een plaatje zoals ze nu is.

full
 
Zo he
het is een goede week voor het aantal SV'ers op de weg. En iedereen heeft nog een mooie fiets ook.


Ach so, je moet het dus uitwisselen, instelbaar is het dus niet. Ik ga niet op de zaken vooruit lopen, van het weekend zal ik inderdaad eerst eens de veervoorspanning op standaard zetten. En als het daar niet aan ligt dan heb ik er gelijk weer een mooi project bij :)

In ieder geval bedankt voor de tips
 
andere langere of de orginele tailrisers monteren deze dingen worden ook wel dogbones genoemd aangezien die dingen er een beetje op lijken.

ideetje: misschien staat de veer(voor?)spanning niet goed dan zal hij onbelast ook een stuk lager staan.

Hehe, nog best lasting dat qloten
 
Laatst bewerkt:
Nu hoop ik dat jullie me nog ergens mee kunnen helpen. Heeft iemand weleens gehoord of gezien dat een SV is verlaagd (voor dames of kleinere meneeren)? De mijne is van eine kleine Fraulein geweest gezien het verlaagde zitje, maar ik heb zelf het gevoel dat de motor van achteren ook lager is dan standaard (zie de picca). Kan ik ergens aan zien of dit het geval is en hoe ik dit dan weer terug kan brengen naar de originele setting?

Genoeg voor nu, groetjes

Djuulz,

De mijne was ook verlaagd toen ik hem kocht, ik wel een 2004 model maar wellicht is hetzelde.?! Bij mij zitten onder aan de monoshock, 2 ijzeren strips/beugels, naar het frame toe. als deze langer zijn, gaat de achterkant omlaag, als ze korter zijn komt ie omhoog. Als je aan de originele strips kunt komen is het weer de normale hoogte, misschien dat je ze ook wel na kunt (laten)maken..

hoop dat je iets met de foto kunt..


full
 
Dankje ;)
Ja daar heb je dan ook weer gelijk in! hmzz, misschien toch een nieuwe uitlaat dan.
Iemand goeie suggesties????

Bij Superpole in Waalwijk kunnen ze killers voor je maken als je zelf er nog geen hebt.
Met een beetje handigheid kun je zelf killers maken, er zijn wel tutorials daarvoor te vinden op internet en misschien ook wel hier op MF.
Ik heb zelf een BSM Viper Highmount systeem, zonder e keur, maar wel met killer. Ik kan je alvast vertellen dat die killer bij mij iig niet zo heel veel helpt... :X Dus die killer laat ik er gewoon uit })
Het beste blijft natuurlijk gewoon je standaardpijp erop zetten :Y
 
Laatst bewerkt:
Djuulz,

De mijne was ook verlaagd toen ik hem kocht, ik wel een 2004 model maar wellicht is hetzelde.?! Bij mij zitten onder aan de monoshock, 2 ijzeren strips/beugels, naar het frame toe. als deze langer zijn, gaat de achterkant omlaag, als ze korter zijn komt ie omhoog. Als je aan de originele strips kunt komen is het weer de normale hoogte, misschien dat je ze ook wel na kunt (laten)maken..

hoop dat je iets met de foto kunt..


[afbeelding]

Dat zijn dus idd die dogbones/tailraisers.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan