Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ik zal eens proberen.

Thnx.

Eens kijken of ik mn RS (sorrie voor de niet suzuki 2takt) net zo kan laten ruiken als de superkarts in Assen afgelopen zondag tijdens de gamma racing day.......
 
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&frm=1&source=web&cd=1&cad=rja&ved=0CDEQFjAA&url=http%3A%2F%2Fwww.styleforfashion.nl%2Fa-18687696%2Fmotor-race-products%2Fmotorolie-kartolie-silkolene-pro-kr2-1l%2F&ei=WcAEUvD-MIjhPMPfgbgK&usg=AFQjCNEqg_XtWTjJJiVvPTKxYu9nxML4XA&sig2=KcwghKlhe9XWElzG-Z5jjA

Hou er rekening mee dat deze olie niet mengbaar is met een ander merk,dus als je
deze gaat gebruiken ,tankje leegmaken of bijna leeg rijden en de eerste 100km geen hoge
toeren draaien.

Weet je toevallig ook hoe de verbranding van deze olie is, blijft er veel aangekoekt spul achter net als bij bv a747 e.d. Oliën?

Op het engelse rgv forum zeggen ze dat het met deze olie nl wel meevalt.
 
Het is niet te vergelijken met de oude ricinusolie die behoorlijk vervuilend is.Deze olie is een mengsel van ricinus en synthetisch en is dus minder vervuilend.Putoline RS is ook een zeer goede olie die nog minder vervuild,die gebruik ik zelf ook.Of Motul 800 die ook voor injectie geschikt is,daar is moeilijk aan te komen maar is een heel goede olie,ik gebruik dat in mijn snelle Kreidler als mengolie en dat bevalt heel goed.De vervanger van de A747 is ook minder vervuilend dan de oude.Bij motorcross Aad hadden ze een CR op de testbank 5 uur achter elkaar laten draaien op Putoline RS om te kijken hoe de zuiger eruit zou zien met die olie.Ik heb die zuiger na afloop gezien en die was zo schoon dat hij zo zijn doosje weer in had gekund en als nieuw verkocht had kunnen worden.Die zweerden daarvoor bij Motul maar
na die test waren ze verbaasd dat de Putoline zo goed was.
 
Laatst bewerkt:
Het is niet te vergelijken met de oude ricinusolie die behoorlijk vervuilend is.Deze olie is een mengsel van ricinus en synthetisch en is dus minder vervuilend.Putoline RS is ook een zeer goede olie die nog minder vervuild,die gebruik ik zelf ook.Of Motul 800 die ook voor injectie geschikt is,daar is moeilijk aan te komen maar is een heel goede olie,ik gebruik dat in mijn snelle Kreidler als mengolie en dat bevalt heel goed.De vervanger van de A747 is ook minder vervuilend dan de oude.Bij motorcross Aad hadden ze een CR op de testbank 5 uur achter elkaar laten draaien op Putoline RS om te kijken hoe de zuiger eruit zou zien met die olie.Ik heb die zuiger na afloop gezien en die was zo schoon dat hij zo zijn doosje weer in had gekund en als nieuw verkocht had kunnen worden.Die zweerden daarvoor bij Motul maar
na die test waren ze verbaasd dat de Putoline zo goed was.

Ik rij nu ook met de putoline RS959, ben er ook wel tevreden over, hoe de zuiger eruit ziet weet ik nog niet, die zit er pas 4000km in, waarvan ikzelf pas 500km zelf heb gereden. De vorige eigenaar heeft altijd met TTS gereden, is ook een goede olie.

Vindt alleen de geur van ricinus olie alleen al :)

Na diverse oliën opgezocht te hebben op het net bleven er maar twee over: de silkolene pro kr2, en de agip racing 2t, beide synthetische basisolien met ricinus toevoegingen. Waarvan eerstgenoemde een "schonere" verbranding zou hebben.
 
Als je alleen in de zomer rijd dan zou je ook de A747 opvolger kunnen nemen.Power1 racing 2t heet dat geloof ik.Met een beetje speurwerk op internet is dat wel ergens voor een redelijke prijs te koop.
 
Laatst bewerkt:
iemand hier met verstand van pc's ?
of flaptops? Peter toch??

Ik wil mn laptop (vista 4 jaar oud bijna) opnieuw installeren omdat ie gewoon weg te traag wordt en teveel gezeur geeft. Nu heb ik de gehele c sijf al gekopieerd naar mn externe harde schijf zodat ik niks kwiijt ben. Echter...ik wil ook mn emails en adressen behouden omdat er veel belangrijke tussen zitten.
Hoe doe ik dit..en kan het met windows easy transfer? Die zegt namelijk van wel..maar die kopieert alles. En dan ben ik weer terug bij af als ik het erop zet. Wil dat dus niet.
kan ik als ik transfer gebruik ook los aanklikken wat ik wel en niet wil??
 
Als je de e-mails bewaard bij je e-mail provider dan blijven ze daar altijd bewaard ook al wissel je van computer.Je kan alles ook uitprinten als je een printer heb.
 
Laatst bewerkt:
jawel vliegwiel spoelen allemaal aanwezig !ik vroeg me af of ik de kabelboom niet nodig heb?
of gewoon een contact moet overbruggen want op foto 1 zie je nog een losse fiche die van het blok komt

Mvg gaetan


Je hebt dan ook de CDI unit nodig van de X7 of GT500 (dezelfde)
Is een erg duur onderdeel
gaan vaak stuk

Groet Erik
 
iemand hier met verstand van pc's ?
of flaptops? Peter toch??

Ik wil mn laptop (vista 4 jaar oud bijna) opnieuw installeren omdat ie gewoon weg te traag wordt en teveel gezeur geeft. Nu heb ik de gehele c sijf al gekopieerd naar mn externe harde schijf zodat ik niks kwiijt ben. Echter...ik wil ook mn emails en adressen behouden omdat er veel belangrijke tussen zitten.
Hoe doe ik dit..en kan het met windows easy transfer? Die zegt namelijk van wel..maar die kopieert alles. En dan ben ik weer terug bij af als ik het erop zet. Wil dat dus niet.
kan ik als ik transfer gebruik ook los aanklikken wat ik wel en niet wil??

Al je emails en contacts staan in 1 bestand: Outlook.PST (als je dat tenminste nooit gewijzigd hebt).

Start Outlook
Klik in de menubalk bovenaan menu: EXTRA
Klik onderaan in dat menu: Account Instellingen
In het pop-up venster dat je dan ziet, klik op tabblad: Gegevensbestanden
Daar zie je de directory staan waarin het bestand outlook.pst is opgeslagen.
Klik in dat scherm op de regel met de naam en bestandsnaam en opmerking van dat outlook.pst bestand, zodat het geselecteerd is (wordt blauw gekleurd als teken dat het is geselecteerd).
Klik rechtsbovenaan op het map icoontje met de tekst: Map openen...

En Voilà, je zit in de map waar het bestand outlook.pst staat. Dat bestand outlook.pst kopieer je naar je nieuwe computer in de map waar je het graag wilt hebben. (mijn advies is om outlook.pst in een map/schijf te zetten die ALTIJD wordt geback-upped, zodat je het nooit kwijt raakt.

Vervolgens op je nieuwe computer:

Start Outlook
Klik in de menubalk bovenaan menu: EXTRA
Klik onderaan in dat menu: Account Instellingen
In het pop-up venster dat je dan ziet, klik op tabblad: Gegevensbestanden
Klik in dat venster links op icoontje met de tekst: Toevoegen...
Kies: Bestand met de persoonlijke mappen van Office Outlook (.pst)
En voila, je kunt naar de map en het .pst bestand bladeren en het selecteren.
Eventueel klik je op het icoontje Als standaard instellen, maar dat is alleen nodig als je meerdere .pst bestanden tegelijk gebruikt.

Dat is handig als je gegevens van diverse email (accounts of soorten emails) wilt scheiden.
Zo kun je een Jantje.pst bestand aanmaken voor alle email van jantje, en een ander bestand dat je pietje.pst noemt, etc...

Of gegevens van de ene club en de andere club, etc.....

Mocht je hulp nodig hebben dan mag je me bellen: nul zes vijf twee zes vier nul nul vier twee.

Succes!
 
iemand hier met verstand van pc's ?
of flaptops? Peter toch??

Ik wil mn laptop (vista 4 jaar oud bijna) opnieuw installeren omdat ie gewoon weg te traag wordt en teveel gezeur geeft. Nu heb ik de gehele c sijf al gekopieerd naar mn externe harde schijf zodat ik niks kwiijt ben. Echter...ik wil ook mn emails en adressen behouden omdat er veel belangrijke tussen zitten.
Hoe doe ik dit..en kan het met windows easy transfer? Die zegt namelijk van wel..maar die kopieert alles. En dan ben ik weer terug bij af als ik het erop zet. Wil dat dus niet.
kan ik als ik transfer gebruik ook los aanklikken wat ik wel en niet wil??

Mbt je e-mails en adressen heb ik niet veel aan Kees' verhaal toe te voegen. Mocht je het pst verhaal lastig vinden, dan kan het ook nog "eenvoudiger". Wat ik voor de zekerheid ook altijd doe, is in mijn outlook contacten gaan staan, deze allemaal selecteren, door de toetsen ctrl-a tegelijk in te toetsen. En vervolgens al deze contacten te slepen naar een aangemaakte folder in Windows. Vervolgens sla je deze folder op op een externe schijf of usb stick. Ditzelfde kun je ook met je e-mails doen. Te simpel voor woorden maar het werkt perfect.

Wat betreft je c-schijf: Houd er rekening mee, dat als je opnieuw gaat installeren en je je bestanden terug kopieert, dat niet alle programma's weer automatisch werken. Het kan zijn dat je bv Office toch opnieuw dient te installeren. Vergeet ook niet om je favorieten, desktop, "mijn documenten" en evt. gedownloade programma's op te slaan. Die worden vaak vergeten.

Verder is het makkelijker om met een image programma te werken. Mocht je hier interesse in hebben, dan pm me maar even.

Ook hebben we op MF een mooi topic gewijd aan dergelijke vragen:
post hier al je computervragen, deeltje 10 alweer :)
 
Btw: De uitleg van Kees, mbt je pst bestanden, is afhankelijk van je Outlook versie.Vanaf Office 2007 heb je geen menubalk meer met extra, opties etc. Dan vind je je accountinstellingen onder: Bestand > info. Wat ook altijd werkt is: Configuratiescherm > E-mail. Als je pst bestand aan Outlook is gekoppeld, moet je ook via het configuratiescherm te werk gaan, op het moment dat je je pst bestand gaat kopiëren. Het werkt namelijk niet, als outlook open staat.

Maar het is een beetje offtopic, dus ik stel voor om in het genoemde topic verder te gaan. Zijn altijd mensen die je daar ook willen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Btw: De uitleg van Kees, mbt je pst bestanden, is afhankelijk van je Outlook versie.Vanaf Office 2007 heb je geen menubalk meer met extra, opties etc. Dan vind je je accountinstellingen onder: Bestand > info. Wat ook altijd werkt is: Configuratiescherm > E-mail. Als je pst bestand aan Outlook is gekoppeld, moet je ook via het configuratiescherm te werk gaan, op het moment dat je je pst bestand gaat kopiëren. Het werkt namelijk niet, als outlook open staat.

Maar het is een beetje offtopic, dus ik stel voor om in het genoemde topic verder te gaan. Zijn altijd mensen die je daar ook willen helpen.

:? Ik heb (mijn beschrijving is obv) Outlook 2007, Windows Vista.
 
Laatst bewerkt:
Het is nog geen abracadabra voor me dus ga eerst zelf asn de gang. Anders meld ik mij ok?
maybe off topic...maar in het pc grdeelte...zoveel mensen en zoveel meningen.
voor mij niet handig.

Bedankt zover.

Komt goed! Bel maar als er vragen zijn.

:Y
 
2-takt Olie CASTROL POWER 1

Racing 2T, volledig
synthetisch,
1000ml, opvolger van RS2T

bron: 2-Takt Olie CASTROL POWER 1 | SIP-Scootershop.com

Ik denk dat het per land een verschillende naam heeft,maar de zelfde olie is,op de NL castrol site kan je power 1 niet vinden,op de Engelse Castrol site wel.
Dan zal je waarschijnlijk nog steeds de A747 moeten hebben. http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...hNNK6xR2ezAIp5w&bvm=bv.50500085,d.ZWU&cad=rja

Dit is de Motul 800 die ook geschikt is voor injectie,
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...8jhceYD0QJCalYqSw&sig2=ilRXAgsslBU2VH-wn8YoOg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan