Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 3

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het lijkt erop dat ik geheel zelfstandig mn 4 jr oude flap top heb kunnen opknappen. *O*

nee alle credits gaan naar peter en met name kees.
Bedankt voor hulp so far and perhaps coming.

@ kees...leuk je gesproken te hebben. Volgende x met een meeting maar real life. ;)
 
Het lijkt erop dat ik geheel zelfstandig mn 4 jr oude flap top heb kunnen opknappen. *O*

nee alle credits gaan naar peter en met name kees.
Bedankt voor hulp so far and perhaps coming.

@ kees...leuk je gesproken te hebben. Volgende x met een meeting maar real life. ;)

*O*

Wederzijds! Graag gedaan Sebas! Daarvoor zijn we op de wereld, om mekaar te hellupuh niewaar!?


:Y
 
Hallo Tweetaktkenners,even een vraagje heb een RGV 250 vj 21,loopt ombelast prima tot 11 duizend toeren,belast loopt ie stotterend en houd in wat kan dit zijn?
 
Hallo Tweetaktkenners,even een vraagje heb een RGV 250 vj 21,loopt ombelast prima tot 11 duizend toeren,belast loopt ie stotterend en houd in wat kan dit zijn?

Bekende kwaal, is niks meer aan te doen. Ik geef er EU 100,- voor, kom hem wel ophalen. Laat maar weten waar en wanneer het je schikt.
 
Veel kennis met rgv zit in het rgv topic (sport) maar ook erg veel (maybe wel meer) op het rgv250.co.uk forum. Die leipe engelsen weten er soms zo veel van. 2 takt leeft daar zo sterk.

Mijn 1e ingeving? carbs.
Vooral bij een vj21 (oudje). Onsteking doet zn werk zo te horen..al is onbelast iets heel anders dan belast. Doorslaan van kabels of bobines zou kunnen dan wat onbelast niet gebeurt zowat. Maar probeer eerst je carbs te doen. Kleine moeite..en kan nooit..nooit kwaad.
Wat ook kan...roest in de tank? je motor staat onbelast stil en aanzuiging gaat goed.
Maar belast ( =riijden op straat) schudt je tank en dus peut en vuil.
kan voor verstopping zorgen.
Compr zal ok zijn omdat ie loopt zoals je zegt.

(compr/peut en prik is nodig om te laten lopen).
 
Oke de carbs heb ik uit elkaar gehad en schoongemaakt misschien nog een keer doen?

Kijk ook eens naar je benzinekraantje / het filtertje daarvan. Wellicht zit er veel vuil onderin de tank / filtertje benzinekraantje waardoor de doorstroom bellemmerd wordt zodra je vermogen vraagt.
 
Vertel eerst maar eens in welk toerengebied de motor slecht loopt,onderin,middengebied,bovenin of over het hele toerengebied?
 
Laatst bewerkt:
Hij loopt slecht in het toerengebied vanaf 7 tot 11 duizend toeren,dus als het vermogen erin zou moeten komen,heel af en tot pakt hij dan wel goed op.
 
Kijk dan eerst maar eens of je powervalves wel goed werken,die willen nog wel eens
kapot gaan of niet goed open gaan.Ze kunnen zelfs afbreken en een cilinder slopen.
 
Ik heb er een dubbel gevoel bij: Ben het volledig met jullie eens dat het erg jammer is dat er weer een mooie zelfstandige motorzaak naar de klote is!

Echter was JvS al een tijdje niet meer, wat het ooit geweest is. Jan liep de laatste jaren al een beetje met zijn ziel onder zijn arm in de winkel. De echte drive was weg. En sinds de overname ging het rap achteruit. Het is makkelijk lullen vanaf de bank, maar mijns inziens ontbrak er iets, waardoor je als klant niet meer terug kwam.
 
Laatst bewerkt:
Ja een verandering van eigenaar hoeft ook niet altijd een verbetering te zijn,vaak veranderd daardoor ook de sfeer in zo,n bedrijf.Dat heb ik bij mijn oud werkgever ook meegemaakt.
De sfeer werd veel zakelijker,veel oud klanten bleven daardoor weg.Ook gingen veel
collega,s daardoor weg.
 
Laatst bewerkt:
Wou vandaag de brommert goed schoonmaken...
Totaal geen zin in. Laat hem dus maar lekker staan. Zien van het weekend wel :)

Moprgen naar rijksmuseum toe. Kijken of er iets van 2takt te vinden is :P:P

_O-

Met je RG naar binnen rijden en hem daar prominent neer zetten! :Y
 
Inderdaad echt jammer,weer een mooie zaak die naar de klote is. :r ;(


Zoals Peter al zei, sinds Jan er uit was, en twee autisten de zaak hadden overgenomen was dit voorbestemd om te gebeuren. Ongeloofelijk hoe slecht die twee hun klanten en prospects behandelden, dan is het zeker geen verrassing dat de zaak ter ziele gaat, zeker in deze tijden.

Jammer dat zo'n mooi bedrijf ophoud te bestaan, maar als je niet klantgericht werkt, dan is het snel over, zeker in de motorbranche waar veel wordt bepaald door mond-op-mond "reclame" en een klantgerichte instelling.
 
Zoals Peter al zei, sinds Jan er uit was, en twee autisten de zaak hadden overgenomen was dit voorbestemd om te gebeuren. Ongeloofelijk hoe slecht die twee hun klanten en prospects behandelden, dan is het zeker geen verrassing dat de zaak ter ziele gaat, zeker in deze tijden.

Jammer dat zo'n mooi bedrijf ophoud te bestaan, maar als je niet klantgericht werkt, dan is het snel over, zeker in de motorbranche waar veel wordt bepaald door mond-op-mond "reclame" en een klantgerichte instelling.


mond tot mond....

mond op mond doe je met reanimeren oa :P
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan