Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

GP 500cc 1989. Ron Haslam
IMG_3468.JPG
 
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik met mijn telefooncamera wat foto's heb gekopieerd uit een oud album van mij en dat het met plaatsen via de telefoon hier op het forum niet lekker gaat. Daarbij maakt het niet uit hoe ik ze draai, ze komen verkeerd gedraaid op het scherm terecht. Via onze pc had ik geen probleem de fotos, die twee meer naar boven, normaal neer te zetten.
 
De eerlijkheid gebiedt te zeggen dat ik met mijn telefooncamera wat foto's heb gekopieerd uit een oud album van mij en dat het met plaatsen via de telefoon hier op het forum niet lekker gaat. Daarbij maakt het niet uit hoe ik ze draai, ze komen verkeerd gedraaid op het scherm terecht. Via onze pc had ik geen probleem de fotos, die twee meer naar boven, normaal neer te zetten.
Het zij u vergeven;)
Nu nog ff Kevin uit zijn benarde positie bevrijden,
IMG_3469.JPG
 
Laatst bewerkt:
Om deze foto te kunnen maken heb ik relatief veel moeite moeten doen. Het was 1988 in de paddock tijdens de TT van Assen.
Men wilde bij Suzuki geen fotografen op bezoek tijdens het werk. Ze hadden toen nog geen pitbox tot hun beschikking maar sleutelden in een tent naast een vrachtwagen. Ik moest en zou toch een foto van de Suzuki 500 hebben en ben onder de vrachtwagen doorgekropen. Voelde mij een moment Joop van Tellingen, op zijn buik, stiekem op een plek waar hij helemaal niet mocht komen.
"Klik" deed de spiegelreflexcamera en daarna moest ik me gauw uit de voeten maken omdat een monteur het klikje hoorde! Ik had 'm d'r wel op staan!
Suzuki RG T Pepsi G08.jpg
 
Groot was mijn verbazing toen ik enkele weken geleden een soortgelijke Suzuki op Francorchamps over de baan zag vliegen. Wie zit er op? Wie kan er nou aan een fabrieks-Suzuki 500 komen? Dat spookte door mijn hoofd.
Later zag ik de motor in de paddock staan. De nederlandse eigenaar moest we lachen om mijn verbazing. Het is een goed geslaagde replica. Met als basis een Square Four straatblok, in een pasgemaakt RGV 250 frame, voorzien van een conventionele voorvork met daarin Marvic wielen. De aluminium tank bij Spondon vandaan en het heel erg gelijkende zitje van Marktplaats gekocht. Wie had een mal?? Kuip van een Yamaha GP
P1120416.JPG
500 en het spuitwerk deed de rest.
 
Mooi ding!!
Op de vraag wie heeft er nu een RGV500 fabrieks Suzuki, dat is Steve Wheatman uit Engeland, hij heeft er denk ik een stuk of 4 en ook nog een hele berg RG500 fabrieks racers. Zijn team heet Team Classic Suzuki. Hij heeft de grootste verzameling Suzuki fabrieks racers ter wereld.
 
Om deze foto te kunnen maken heb ik relatief veel moeite moeten doen. Het was 1988 in de paddock tijdens de TT van Assen.
Men wilde bij Suzuki geen fotografen op bezoek tijdens het werk. Ze hadden toen nog geen pitbox tot hun beschikking maar sleutelden in een tent naast een vrachtwagen. Ik moest en zou toch een foto van de Suzuki 500 hebben en ben onder de vrachtwagen doorgekropen. Voelde mij een moment Joop van Tellingen, op zijn buik, stiekem op een plek waar hij helemaal niet mocht komen.
"Klik" deed de spiegelreflexcamera en daarna moest ik me gauw uit de voeten maken omdat een monteur het klikje hoorde! Ik had 'm d'r wel op staan!Bekijk bijlage 1413520

Boefje ;)
 
Om deze foto te kunnen maken heb ik relatief veel moeite moeten doen. Het was 1988 in de paddock tijdens de TT van Assen.
Men wilde bij Suzuki geen fotografen op bezoek tijdens het werk. Ze hadden toen nog geen pitbox tot hun beschikking maar sleutelden in een tent naast een vrachtwagen. Ik moest en zou toch een foto van de Suzuki 500 hebben en ben onder de vrachtwagen doorgekropen. Voelde mij een moment Joop van Tellingen, op zijn buik, stiekem op een plek waar hij helemaal niet mocht komen.
"Klik" deed de spiegelreflexcamera en daarna moest ik me gauw uit de voeten maken omdat een monteur het klikje hoorde! Ik had 'm d'r wel op staan!Bekijk bijlage 1413520

Wat een gave plaatjes, Kees! En super dat je ze met ons deelt *O* :}
Het was destijds nog niet de tijd van de high res foto's en zoveel goede plaatjes uit die tijd zijn er daarom ook niet te vinden. Ik heb jouw foto's daarom in mijn archieven gezet met het verhaal erbij :t
 
Leuk gedaan maar ietwat nutteloos,het voordeel van een crosser is juist zijn lichte gewicht,dat word zo
te niet gedaan,als multicilinder crossers enig nut hadden dan hadden fabrikanten dat wel gedaan,
ook wil je bij een crosser veel terkkracht onderin ,dus een membraam inlaat geen roterende.
 
Groot was mijn verbazing toen ik enkele weken geleden een soortgelijke Suzuki op Francorchamps over de baan zag vliegen. Wie zit er op? Wie kan er nou aan een fabrieks-Suzuki 500 komen? Dat spookte door mijn hoofd.
Later zag ik de motor in de paddock staan. De nederlandse eigenaar moest we lachen om mijn verbazing. Het is een goed geslaagde replica. Met als basis een Square Four straatblok, in een pasgemaakt RGV 250 frame, voorzien van een conventionele voorvork met daarin Marvic wielen. De aluminium tank bij Spondon vandaan en het heel erg gelijkende zitje van Marktplaats gekocht. Wie had een mal?? Kuip van een Yamaha GP Bekijk bijlage 1413523500 en het spuitwerk deed de rest.

Jaarlijks zie je tijdens de Bikers' Classics inderdaad dergelijke replica's voorbij komen. Maar ook de goed geconverseerde ex-Schwantz en ex-Kenny Roberts jr. RGV's in het bezit van de bekende Engelse verzamelaar :Y
 
Leuk gedaan maar ietwat nutteloos,het voordeel van een crosser is juist zijn lichte gewicht,dat word zo
te niet gedaan,als multicilinder crossers enig nut hadden dan hadden fabrikanten dat wel gedaan,
ook wil je bij een crosser veel terkkracht onderin ,dus een membraam inlaat geen roterende.
Is gemaakt voor supermotard
 
Nu wel, toen was het een andere tijd en Suzuki had geen RM500 met waterkoeling
 
Laatst bewerkt:
Bling bling T500 racer te koop
 
Terug
Bovenaan Onderaan