Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Dat klopt, beide geen resistor erin. NGK kappen zonder resistor, en gewoon standaard bougies a b7es.

Kan wel proberen een keer met resistor kappen weer terug te doen. Zit ook een elektronische ontsteking op.
Kijk aan. Hebbes. 99% zeker dat je de storing gevonden hebt. In werkelijkheid fluctueert je laadspanning dus helemaal niet. Alleen de multimeter (en wellicht je elektronische ontsteking) is helemaal van slag.

Eén van beide moét een R hebben anders raakt alles wat elektronisch is helemaal gestresst.
 
20230521_112212.jpg


Distinguished gentlemens ride Nijmegen.
 
Wel heel mooi al die oude motoren weer bij elkaar en ook het goede doel is prima. Weet alleen nooit zo goed wat ik nou van dat distinguished gentlemens sjizzel moet denken :)
Het ingezamelde geld gaat naar goede (mannen) doelen, dus wat betreft.....verder ben ik het wel met je eens. Te hoog knotjes gehalte.
 
Tjonge jonge, wat de boer niet kent hoor....
Letterlijk geen knotje gezien tijdens de hele DGR, sowieso maar weinig (goedkoop) verbouwde motoren, maar goed voor elk wat wils.
Ik kan me overigens best voorstellen dat je zo'n verkleedpartij niet leuk vindt. Het idee achter DGR is juist om wat meer op de klassieke engelse toer te gaan. Dus tweed en olie lekkende twins. En idd serieuze bedragen ophalen voor Movember.
Als ik al enige kritiek zou uiten, dan is het dat het ondanks de inspanningen er een hele duidelijke stijl aan toe te kennen (qua motor en kledij) het toch steeds meer op de Arnhemse Harley dagen begint te lijken.
Aangezien velen (mijzelf incluis) zich helemaal niet thuisvoelen in die lawaaiige MC cultuur is dat geen goede ontwikkeling wat mij betreft.

 
Laatst bewerkt:
Net even overlegd met de eigenaar van Snoepie. Ik kan mijn T500 wel Snoopy noemen maar dat is ook zo flauw. Wetende waar de naam Snoepie vandaan komt, namelijk de kleur candy lavender, kreeg ik een assosiatie met Marilion.... Het wordt dus Kayleigh :)
Laat ik nou al jaren een Marillion liefhebber zijn.. perfect gekozen dus!
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Tjonge jonge, wat de boer niet kent hoor....
Letterlijk geen knotje gezien tijdens de hele DGR, sowieso maar weinig (goedkoop) verbouwde motoren, maar goed voor elk wat wils.
Ik kan me overigens best voorstellen dat je zo'n verkleedpartij niet leuk vindt. Het idee achter DGR is juist om wat meer op de klassieke engelse toer te gaan. Dus tweed en olie lekkende twins. En idd serieuze bedragen ophalen voor Movember.
Als ik al enige kritiek zou uiten, dan is het dat het ondanks de inspanningen er een hele duidelijke stijl aan toe te kennen (qua motor en kledij) het toch steeds meer op de Arnhemse Harley dagen begint te lijken.
Aangezien velen (mijzelf incluis) zich helemaal niet thuisvoelen in die lawaaiige MC cultuur is dat geen goede ontwikkeling wat mij betreft.

Ik weet gewoon niet goed wat ik ervan moet denken. Maar je hebt gelijk: Het is ook veel makkelijker om ergens een oordeel over te hebben. Dat gebeurd op fora en social media al teveel. Dit is in ieder geval wel een leuke club motoren bij elkaar en ook nog voor een goed doel. En degenen die meedoen hebben iig een dagje plezier :t
 
En dat is inderdaad precies wat het is.
Aandacht en geld voor een goed doel, lekker dagje motoren kijken en een stuk rijden. Muziekje, wat drinken en eten als je wilt...
Meer niet. Simpel.

Er zijn veel meer mensen die niet meedoen dan wel meedoen en dat is helemaal prima.

Maar om het een beetje ongeinformeerd belachelijk te maken (want dat is wat je bewust doet met de met sarcasme doordrenkte 'knotje' term hier op MF), vind ik wel erg ver gaan.
 
Tjonge jonge, wat de boer niet kent hoor....
Letterlijk geen knotje gezien tijdens de hele DGR, sowieso maar weinig (goedkoop) verbouwde motoren, maar goed voor elk wat wils.
Ik kan me overigens best voorstellen dat je zo'n verkleedpartij niet leuk vindt. Het idee achter DGR is juist om wat meer op de klassieke engelse toer te gaan. Dus tweed en olie lekkende twins. En idd serieuze bedragen ophalen voor Movember.
Als ik al enige kritiek zou uiten, dan is het dat het ondanks de inspanningen er een hele duidelijke stijl aan toe te kennen (qua motor en kledij) het toch steeds meer op de Arnhemse Harley dagen begint te lijken.
Aangezien velen (mijzelf incluis) zich helemaal niet thuisvoelen in die lawaaiige MC cultuur is dat geen goede ontwikkeling wat mij betreft.

Strak in het pak;)
 
vandaag met de 380 naar werk, ging wel lekker eigenlijk. Trok goed op, lekker 100 rijden. Prima.

Terugweg ging ook wel OK, maar tussen de file doorrijden ging wel steeds moeizamer. En toen ik mijn licht aan deed om toch maar wat 'zichtbaarder' te zijn bij het filerijden viel een pit opeens weg. Oei, da's elektra. Licht weer uit ging wel. Maar hoe verder ik reed hoe moeizamer het allemaal verliep. Uiteindelijk 3km van mijn huis af vond ie het welletjes, bij het stoplicht wilde hij bij 4k toeren nog niet blijven lopen. Plop, uit. Neutraal lampje heel zwak. Nou... Lopen dan maar. Wel fijn dat hij dat pas op het eind besluit, heb toch 80km gereden vandaag.

Eenmaal thuisgekomen even accu meten: 10.5V.

Hmm... Nou goed, accu bijladen en eens kijken wat er allemaal loos is. Dynamodeksel eraf:
1684867400028.png

Zou dat vast moeten zitten?...op zich zou ik zeggen een beetje contact is al goed...

Toevallig had ik ooit in een ver verleden een reserve gekocht... omdat ik toch extra moest bestellen voor gratis bezorging ofzo. Slimme ik paar jaar terug. Misschien was dat ook de oorzaak van dat gekke meten op de accu bij het lopen?
Helaas.. Niet, maar hij laad in ieder geval weer bij. Kan ik er toch weer naar het Suzuki treffen gaan en de tweetaktdag in België :]
 
vandaag met de 380 naar werk, ging wel lekker eigenlijk. Trok goed op, lekker 100 rijden. Prima.

Terugweg ging ook wel OK, maar tussen de file doorrijden ging wel steeds moeizamer. En toen ik mijn licht aan deed om toch maar wat 'zichtbaarder' te zijn bij het filerijden viel een pit opeens weg. Oei, da's elektra. Licht weer uit ging wel. Maar hoe verder ik reed hoe moeizamer het allemaal verliep. Uiteindelijk 3km van mijn huis af vond ie het welletjes, bij het stoplicht wilde hij bij 4k toeren nog niet blijven lopen. Plop, uit. Neutraal lampje heel zwak. Nou... Lopen dan maar. Wel fijn dat hij dat pas op het eind besluit, heb toch 80km gereden vandaag.

Eenmaal thuisgekomen even accu meten: 10.5V.

Hmm... Nou goed, accu bijladen en eens kijken wat er allemaal loos is. Dynamodeksel eraf:
Bekijk bijlage 1882784
Zou dat vast moeten zitten?...op zich zou ik zeggen een beetje contact is al goed...

Toevallig had ik ooit in een ver verleden een reserve gekocht... omdat ik toch extra moest bestellen voor gratis bezorging ofzo. Slimme ik paar jaar terug. Misschien was dat ook de oorzaak van dat gekke meten op de accu bij het lopen?
Helaas.. Niet, maar hij laad in ieder geval weer bij. Kan ik er toch weer naar het Suzuki treffen gaan en de tweetaktdag in België :]
Zit er wat los dan? ik zie niks.
 
Ziet er niet als een GTblok uit,
Of deze, After a hiatus of over a year, Suzuki returned to the sports minicar market with the new Cervo in October 1977. The SS20 Cervo was mainly a JDM model (although it was also sold as a LHD in Chile) with a 539 cc three-cylinder, two-stroke engine. The SS20 used the chassis from the 1976 Fronte 7-S, but was equipped with the larger T5A engine (this was the rear-mounted version of the LJ50 used in the Jimny and Fronte Hatch, also known as the T5B in the FF Alto/Fronte). The body was based on the Giugiaro designed Fronte Coupé, but with a bulge in the front and bigger bumpers which led to the loss of some of the original's grace. Instead of square headlights, the Cervo received round items. The new rear glass hatch added convenience.
Bron; Suzuki Coupé GX Fanclub
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan