Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Gisteren de DGR gereden met het GT550 blok en wat mij opviel voor het eerst op snelweg dat bij 110km/u deze begon te stotteren. Naar binnenweg uitgeweken en geen probleem. Vapor lock?

Afijn de DGR was >uur nogal stapvoets rijden maar erna 30km flink vol gas kunnen rijden naar huis. Daar bleek er uit 1 demper (vermoed klein gaatje) olie te lekken op laagste positie. En de motor stinkt flink naar benzine (geen lekkage ontdekt). Kan het zijn dat er een hoeveelheid onverbrande brandstof in demper zit?

Verbruik ligt op 1:11, lijkt mij niet eens zo verkeerd?
 
Gisteren de DGR gereden met het GT550 blok en wat mij opviel voor het eerst op snelweg dat bij 110km/u deze begon te stotteren. Naar binnenweg uitgeweken en geen probleem. Vapor lock?

Afijn de DGR was >uur nogal stapvoets rijden maar erna 30km flink vol gas kunnen rijden naar huis. Daar bleek er uit 1 demper (vermoed klein gaatje) olie te lekken op laagste positie. En de motor stinkt flink naar benzine (geen lekkage ontdekt). Kan het zijn dat er een hoeveelheid onverbrande brandstof in demper zit?

Verbruik ligt op 1:11, lijkt mij niet eens zo verkeerd?

Het is maar wie je het vraagt.. _O-

De milieumaffia wordt daar niet vrolijk van, de meesten hier wel... :Y :]
 
Laatst bewerkt:
Gisteren de DGR gereden met het GT550 blok en wat mij opviel voor het eerst op snelweg dat bij 110km/u deze begon te stotteren. Naar binnenweg uitgeweken en geen probleem. Vapor lock?

Afijn de DGR was >uur nogal stapvoets rijden maar erna 30km flink vol gas kunnen rijden naar huis. Daar bleek er uit 1 demper (vermoed klein gaatje) olie te lekken op laagste positie. En de motor stinkt flink naar benzine (geen lekkage ontdekt). Kan het zijn dat er een hoeveelheid onverbrande brandstof in demper zit?

Verbruik ligt op 1:11, lijkt mij niet eens zo verkeerd?

Ja dat kan,vooral als je een tijd langzaam gereden heb dan verzameld zich nogal wat troep
in de uitlaat,geef je dan flink gas dan brand dat er wel weer uit.
Een andere oorzaak kan een lekkende vlotternaald zijn,die gooit dan je cilinder vol
brandstof en dat verdwijnt door de uitlaatpoort je uitlaat in.Aangezien je benzine rook zal dat
laatste heel goed kunnen.Het is een veel voorkomend euvel bij oudere motoren.
De oplossing is controleren of je vlotternaalden er nog goed uitzien en niet vol aanslag zitten
of ingeslagen zijn.De eerste oorzaak is misschien met goed schoonmaken te verhelpen,in het 2e geval zal je 1 of het liefst allemaal moeten vervangen door nieuwe.
1op11 is best goed,mijn RD350 zoop 1op8,maar ja toen was de brandstof nog goedkoop. :Y
En die had 75pk. :]
 
Laatst bewerkt:
Dank, zal vandaag de carbs maar weer eens open maken (handig zo'n thuis werk dag :) ).

Tijdens een tussenstop van de DGR in Rotterdam stond er een politieman ineens zeer geinteresseerd naar mijn creatie te kijken die nouja niet echt helemaal street legal is (al doet alles het wat er zou moeten doen ok geen claxon). Ineens sprak hij iemand aan ik denk ohjee die wil weten van wie de motor is maar nee die man moest opzij want hij wilde er foto's van maken, was heel erg enthousiast over de fiets en heeft vroeger ook 2 takt gereden *D
 
Carbs open gehaald maar gasnaalden zien er mijninziens nog goed uit.

full


Carbs weer gemonteerd even proefdraaien en wat is dat nu weer een zeiknatte bende onder motor. Maar niks uit carbs, vlotterbakken of vlotter overloopslangetjes. En wat blijkt, ophanging van linker uitlaat heeft een scheur in demper gemaakt waar een partij meuk uitgeblazen werd!

full


Nu herinnerde ik mij meteen dat ik op terug weg de linker demper in zijn eentje meer herrie geluid vond maken dan de andere 2 tesamen aan de rechter kant!

Overigens zit dit in de uitlaatpoort van de cilinder, er zit 4mm diameter verschil in poort en uitlaat. Is dit gebruikelijk om het zo op te vullen? Nog nooit gezien, is daar een betere oplossing voor?

full
 
Die bekijk ik standaard de vlotternaalden, zien er keurig uit, maar de lekkage lijkt weer opgelost! En uitlaat is al weer gelast!
 
Ohja ik snap eigenlijk ook niet waarom ik de gasnaalden bekeken heb......... maar ze zien er in ieder geval goed uit! Iets wat bij mijn andere 2takters (Zundapp/Jawa) nog wel eens voor flinke problemen kan zorgen!
 
Opzich geen gek idee om de gasnaalden te controleren ,ook die willen wel eens
aangekoekt zijn met aanslag van oude benzine resten.
 
Mooi Ron,maar wat lijkt zo,n RG eigenlijk klein met jou er op :Y ,
je heb meer een postuur voor een GT750. ;)
Mastodonten horen thuis op een Mastodont,niet op een ielig motortje als
een RG. :] :+ Al ben ik zelf ook zo fout bezig,eigenlijk nog erger,met 140kg op een Kreidler
motorfietsje :]
 
Laatst bewerkt:
Mooi Ron,maar wat lijkt zo,n RG eigenlijk klein met jou er op :Y ,
je heb meer een postuur voor een GT750. ;)
Mastodonten horen thuis op een Mastodont,niet op een ielig motortje als
een RG. :] :+ Al ben ik zelf ook zo fout bezig,eigenlijk nog erger,met 140kg op een Kreidler
motorfietsje :]

Het is een blijft een 500, mijn laatste 500 was net na WOII een Kawa 3cil.
Maar een RG500 is een motor met de hoogste funfactor die ik ooit heb gehad.
Ook met 105 kg :+

Ik ben trouwens op zoek naar een Solo cover

full
 
Hoe gaaf

Ouwe volvo amazon met een buizen chassis weegt zo bij elkaar niet veel en dan een hele dikke V8 tweetakt met computer gestuurde injectie er op.

Reken er op dat als dat los gaat je echt wel wat gaat beleven.
 
Mannebroeders! :)

Ik heb aan mn 1975 GT750-avontuur nog wat restanten overgehouden.

T.w:
Ondercarter, te reviseren krukas en een komplete benzinekraan.

Iemand interesse?

Effe pm sturen. ;)
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje voor de kenners: Ik kan een frame voor een T500 uit 1975 ophalen maar er zijn geen papieren bij.
(geen kenteken of eigendom papieren) Tegen wat voor problemen loop ik op om hier een kenteken voor te krijgen? Behalve de bouw van de motor!
 
Ik zou zeggen vraag het van te voren aan de RDW.Straks zit je met een frame waar je niets aan heb.Misschien kan de RDW aan de hand van het framenummer het oude kenteken nog
achterhalen.
 
Laatst bewerkt:
Tenzij je er een racer van wilt maken zo niet dan zou ik hem laten schieten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan