Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Binnenkort vast te verwachten bij "De tweetaktspecialist van Nederland" :X
 
Laatst bewerkt:
Docu over Rob, Mike en Nympha.


Mooie docu idd! Vond dit ook een mooi gebaar:

Voor Nympha.jpg
 
Er zijn nog veel meer mooie filmpjes te vinden over Rob Bron, zoek maar eens op Rob Bron op YouTube met name Flitspaaltje en Wilna Bron hebben veel geplaatst.
 
Ha ha een mooi filmpje,en dan die aardappel met z,n piepstemmetje:X valt nog mee dat ie hem
niet neerhoekt._O-
En de KNMV,die deed helemaal niks in die tijd :Nalleen maar inschrijfgeld opstrijken,:rzo,n beetje
de slechtste organisatie die er is.8)7
 
Laatst bewerkt:
Ja top filmpje, hoe Ron Bron ook praat, ik heb hoopies ellende met dat ding...... en dan die Mercedes en caravan geweldig!
 
Nagelnieuw, mooi hoor.

Maar ik heb laatst eens wat gekeken wat een gebruikte 250cc 2-takt al moet gaan kosten.

HO

LY

FU

CK......

8)7

Deze gaat 't 'm dus zeker niet worden.... _O-


In '97 nog proefgereden op een RS250 bij Goedhart... en een VFR750F gekocht.....
Tja.... "als".............



Ik leef mijn droom wel via jullie posts hier, keep up the good work! :]
 
Nagelnieuw, mooi hoor.

Maar ik heb laatst eens wat gekeken wat een gebruikte 250cc 2-takt al moet gaan kosten.

HO

LY

FU

CK......

8)7

Deze gaat 't 'm dus zeker niet worden.... _O-


In '97 nog proefgereden op een RS250 bij Goedhart... en een VFR750F gekocht.....
Tja.... "als".............



Ik leef mijn droom wel via jullie posts hier, keep up the good work! :]

Ja ,me to,ik heb alle populaire 2 takten wel 1keer of meerdere exemplaren gehad,is leuk geweest maar voor de huidige prijzen koop
ik toch echt geen 2takt meer,overdreven hoog voor wat je er voor krijgt,en dat is niet veel vergeleken met nieuwere
motoren is het zelfs helemaal een lachertje, voor die prijzen wat ze voor een RG of RD500 vragen koop je heel wat beters.
Een R1 of GSX-R 1000 enzzz is vele malen beter op elk gebied.
 
Nagelnieuw, mooi hoor.

Maar ik heb laatst eens wat gekeken wat een gebruikte 250cc 2-takt al moet gaan kosten.

HO

LY

FU

CK......

8)7

Deze gaat 't 'm dus zeker niet worden.... _O-


In '97 nog proefgereden op een RS250 bij Goedhart... en een VFR750F gekocht.....
Tja.... "als".............



Ik leef mijn droom wel via jullie posts hier, keep up the good work! :]

Ja die prijzen zijn echt ridicuul. Geef je ook groot gelijk. Bij mij ligt het net wat anders: Ben in 1996 gaan motorrijden, toen was het heel normaal dat je een 4-takt kocht. Een 2-takt was gewoon geen optie meer. Vervolgens ga je naar de Bikers Classics en van de ene op de andere dag ben je verkocht. Ik haal nu pas de gemiste schade in. En zal mijn 2-takten niet snel meer van de hand doen.
 
@RG-gamma Voor 4T en 2T sportmotoren die ook voor op straat bedoeld zijn, heb je helemaal gelijk.

Maar zou dat ook gelden voor bijv het vergelijk tussen een Moto2 en een 250cc van rond bj 2000?
Dus dan heb ik het over puur race machines maar wel motoren waar jij en ik nog wel aan zouden kunnen komen als we dat echt willen.
Ik ben niet echt een 2T fan, maar wel van pure "no compromise" race motoren. En als ik ooit zou mogen kiezen tussen een (latere) Honda RS250 of een ex Moto2, zou ik denk ik toch voor de RS gaan. Ondanks het feit dat ik het concept van een 600 cc viercilinder, die al volop bewezen en beproefd is, met een redelijk pk/gewichts verhouding in een puur race rijwielgedeelte een goed idee vind.
Toch zal die RS of TZ nog altijd lichter zijn dan die Moto2 ooit wordt, en dat is toch wel een heel belangrijk punt van de basis voor een echte racer. De meeste pk's en zo min mogelijk gewicht.
 
uiteraard, maar toch is de beleving en het plezier vele malen minder.

Mij maakt het net uit wat een KR1 waard is, ik blijf hem afbeulen en "naar de klote rijden" zolang ik genoeg ledematen heb :+
Ben dat niet met je eens,zelf de nodige 2takten RG500,RD500,RD350LC,RD350YPVS,TDR250,TZR250,RGV250,RS250,KR1-S,
NS400R,CR500,KH400,GT750,T500,T350 gehad en de nodige R1,s,GSX-R1000,s en nog een vloot van 600,750,848,s gehad,
ik kan dus wel zeggen dat ik weet waarover ik praat,de beleving met een 2takt is anders ,maar het plezier met een kleppending
is echt niet minder,zeker de snelle sportmotoren zijn zoveel beter dan een oude 2takt dat het gewoon veel fijner rijden is dan
een antieke 2takt met zwabber frame,antieke vering en antieke remmen en maar hopen dat hij heel blijft.Maar de 2takt blijft toch iets unieks en daarom
blijft het mijn favoriete motorconcept ondanks zijn tekortkomingen .Geef mij een moderne 2takt met alle moderne techniek
en ik zal geen 4 takt meer kopen.Maar ik ga echt geen 12000+ euro uitgeven aan een technisch achterhaalde 2 takt motor uit de jaren 80,hoe zeldzaam dan ook als je voor het zelfde geld iets veel beter en moderner kan kopen.Toen ze nog zo rond de 4000,- tot 7000,- deden
en je nog een RD350 kon kopen onder de 2000,- was het nog leuk en zou ik er graag nog 1 of meer hebben,maar niet voor
de huidige achterlijk hoge prijzen,dat zijn ze mij gewoonweg niet waard.
 
Laatst bewerkt:
Het is natuurlijk (bij mij althans) een roze bril waardoor gekeken wordt. Naast mijn "Aprilia RS250 momentje" stond ik in 1989 voor de keus OF een KR-1S OF een Lemans 1000. Het werd de LM die mij 8 jaar (de 1e 4 in Schotland) van hot naar her bracht. Zag laatst een LM1000 bij TLM staan en dacht ook "Ho Ly Fu Ck" 8)7

De roze brillen (en 50+'ers met besteedbaar inkomen/rente van 0,03% op je spaargeld) dragen bij aan deze "motorfiets inflatie". 2 jaar terug kocht ik een VTR1000-SP2 met Ohlins vering en zou nu vrij eenvoudig 100% rendement kunnen maken. En om dat geld dan in een nog 10 jaar oudere 2takt te steken? Nee, dan gaat die roze bril toch wel af voor mij. 8-)

Your Mileage May Vary _O-


Ik houd MF wel in de gaten en als er ergens een "meet en sniff"meeting is kom ik wel ff lekker ruiken!


"I love the smell of 2-stroke in the morning, it smells like....... Victory!" _O-
 
Ja ,me to,ik heb alle populaire 2 takten wel 1keer of meerdere exemplaren gehad,is leuk geweest maar voor de huidige prijzen koop
ik toch echt geen 2takt meer,overdreven hoog voor wat je er voor krijgt,en dat is niet veel vergeleken met nieuwere
motoren is het zelfs helemaal een lachertje, voor die prijzen wat ze voor een RG of RD500 vragen koop je heel wat beters.
Een R1 of GSX-R 1000 enzzz is vele malen beter op elk gebied.
Op 1 gebied zijn een heel stuk minder en dat is afschrijving.....
 
Op 1 gebied zijn een heel stuk minder en dat is afschrijving.....
Ja maar ook dat valt wel mee als je een gebruikte koopt,oudere GSX-R modellen stijgen zelfs weer in prijs.
En je blijft op een oude motor rijden ondanks de waardevastheid,dat maakt voor een verzamelaar niks uit want die rijden
er toch niet mee,maar voor mij wel,ik heb een motor om op te rijden niet om naar te staren.Ik heb alweer 7000km weg met mijn
Goldwing die ik van de zomer heb gekocht,kan jij dat ook zeggen van je 2taktjes Bas:P,of staan die alleen
maar mooi te zijn;)
Oh en de afschrijving is 0,0 op de Goldwing,want die zit al op de bodem,en betaal heel wat minder aan olie en benzine
vergeleken met een dorstige 2 takt,ook loopt een Goldwing met gemak 300000km en meer zonder revisie,het record staat op meer
dan 1,5 miljoen km.s met alleen 1x een cardan revisie ,kan je dat ook van 2takten
zeggen?:N
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan