Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Nou Bas dat ben ik toch niet met je eens,dat was de Witte reus.
Wil Hartog de koning(nog steeds) van de NL motorsport :}
Rob Bron was een prima gast,maar bekent was hij niet echt.
En internationaal gezien was dat er maar 1 en dat was Barry Sheene :Y
 
Laatst bewerkt:
De Witte Reus kwam pas kijken nadat Rob Bron al als 3e was geeindigd in de eindstand van de 500cc GP's :} :}
 
Laatst bewerkt:
full
 
Dat kan wel zo zijn,maar vraag aan motorliefhebbers wie Rob Bron was
en wie Wil Hartog,dan weet ik wel wie het vaakst genoemd zal worden.
In de tijd van Rob las bijna niemand die motorbladen,ook was motorsport een onbekend fenomeen op de vaderlandse tv.In de tijd van Wil was dat al heel wat beter.
Dat neemt niet weg dat Robde beste NL coureur was van de 500cc klasse,
dat heeft geen andere NL 500cc coureur hem na kunnen doen *O*
 
Laatst bewerkt:
Ik ben blij dat ik op heel wat leuke uren, avonden en bezoekjes thuis terug kan kijken bij en met rob bron.

En ik denk dat hij samen met jack middelburg toch wel tot de meest markante en roemruchte coureurs uit het verleden van de nederlandse motorsport behoort.

Voorbeeldje van jack. Hij was vrijwel niet in staat om de duwstart op assen tijdens de TT voor elkaar te krijgen omdat zijn voet of enkel nog volledig aan gort was en vol met ijzer en schroeven zat maar wint hem vervolgens wel.
Dit vind ik tot op heden een 100x grotere prestatie als dat wil hartog neer heeft gezet tijdens de asser TT.
Rob bron had dezelfde motivatie en hetzelfde onverzettelijke karakter en doorzettingsvermogen.
 
Laatst bewerkt:
Dat kan wel zo zijn,maar vraag aan motorliefhebbers wie Rob Bron was
en wie Wil Hartog,dan weet ik wel wie het vaakst genoemd zal worden.

Dat zijn geen echte motorliefhebbers, zeker geen Suzuki 2takt liefhebbers :N ;)


Dat neemt niet weg dat Robde beste NL coureur was van de 500cc klasse,
dat heeft geen andere NL 500cc coureur hem na kunnen doen *O*

Dat klopt helemaal ben benieuwd of er ooit nog weer een Nederlander komt die in de buurt komt van de top 3.
 
Ik ben blij dat ik op heel wat leuke uren, avonden en bezoekjes thuis terug kan kijken bij en met rob bron.

En ik denk dat hij samen met jack middelburg toch wel tot de meest markante en roemruchte coureurs uit het verleden van de nederlandse motorsport behoort.

Voorbeeldje van jack. Hij was vrijwel niet in staat om de duwstart op assen tijdens de TT voor elkaar te krijgen omdat zijn voet of enkel nog volledig aan gort was en vol met ijzer en schroeven zat maar wint hem vervolgens wel.
Dit vind ik tot op heden een 100x grotere prestatie als dat wil hartog neer heeft gezet tijdens de asser TT.
Rob bron had dezelfde motivatie en hetzelfde onverzettelijke karakter en doorzettingsvermogen.

:Y
 
Dat zijn geen echte motorliefhebbers, zeker geen Suzuki 2takt liefhebbers :N ;)Dat klopt helemaal ben benieuwd of er ooit nog weer een Nederlander komt die in de buurt komt van de top 3.

Gelul,Wil Hartog was gewoon ook een zeer goede coureur,lees maar eens na wat hij gepresteerd heeft,buiten de TT is hij toch 4e geworden in de 500cc en heeft de nodige
overwinningen behaald,dat heeft Rob Bron niet.De motoren waren veel sneller en de concurrentie heel wat heviger,zeker van de Amerikanen in die tijd.
In Rob zijn tijd kon je met relatief eenvoudige middelen nog hoog eindigen,dat was in Hartog zijn tijd wel anders met veel meer fabrieksmateriaal.
En vergeet niet dat Hartog ook Suzuki reed. :P
 
Laatst bewerkt:
Ook gelul ;) moet je eens aan Italianen vragen wie de beste Italiaanse motorcoureur aller tijden is, die zullen dan voor een heel groot deel zeggen Agostini en wie is derde geworden achter Agostini juist onze Rob Bron, iedere tijd heeft zijn eigen helden.
Agostini had ook nauwelijks concurrentie maar wordt toch gezien als een groot motorcoureur.
 
Laatst bewerkt:
Ook gelul ;) moet je eens aan Italianen vragen wie de beste Italiaanse motorcoureur aller tijden is, die zullen dan voor een heel groot deel zeggen Agostini en wie is derde geworden achter Agostini juist onze Rob Bron, iedere tijd heeft zijn eigen helden.
Agostini had ook nauwelijks concurrentie maar wordt toch gezien als een groot motorcoureur.
Gelul,de grootste is Rossi en dan bedoel ik niet z,n pa :P
Kijk maar eens wie er op nr 1 staat,kent u feiten THS }) :+
http://www.google.nl/url?sa=t&rct=j...iders/&usg=AFQjCNGzFZ_Qk9UYGUihNkpj6imaMFoWuA
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag nog even een lekker stukkie gereden op de GT750, blijft toch geweldig dat gejank uit de 3in1 *O* *O*
 
Gisteren op de Suzaki GT550 geknetterd en ook die maakt met de 3 expansies een heerlijke sound. En machientje loopt weer super en lekt geen benzine (dus vlotterbakken schoonmaken heeft gewerkt) en (bijna - zweet een beetje) geen olie. Wij zijn klaar voor de Distinguished Gentlemans ride (alhoewel ik er nog voor verlichting op wil frotten).
 
Mooi om te horen, bij de mijne heb ik ook een nieuwe keerring en o-ring in de versnellingsbakindicator gezet en dat heeft goed geholpen.
Er zat niet eens een keerring meer in de zaak was dicht gekleid met vloeibare pakking.
 
Afgelopen weekend op een oldtimer meeting in Zevenbergen kwam ik dit prachtig gerestaureerde waterorgel tegen:
 
Ga uit me gezicht met die kleppenhokken }) :]
Je ziet ze verschrikt omkijken als die boze bromvlieg er aan komt 8-)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan