Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Hmmmm mag ik er mijn bedenkingen over hebben? Klopt van kanten dit geheel, zadel/stuur/tellerpartij geheel uit verhouding. Wel een prachtig stuk techniek maar in mijn ogen mislukt.

78gt7501.jpg
 
Nou nu toch ook vanuit een aantal andere hoeken, het klopt niet, zadel te groot, te street fighter achtig omhoog, tellerpartij te hoog, zit een groot gat tussen teller en tank, jammer want er zit voor een vermogen in waarschijnlijk. En daarbij vind ik het frame ook niet echt fraai, uitlaat einde ook te fragiel.............. verder nog iets? vast maar dan moet ik er naast staan :)

78gt7503.jpg
e249835d98df72516938a77ed56678fd.jpg
 
Nou nu toch ook vanuit een aantal andere hoeken, het klopt niet, zadel te groot, te street fighter achtig omhoog, tellerpartij te hoog, zit een groot gat tussen teller en tank, jammer want er zit voor een vermogen in waarschijnlijk. En daarbij vind ik het frame ook niet echt fraai, uitlaat einde ook te fragiel.............. verder nog iets? vast maar dan moet ik er naast staan :)

Bekijk bijlage 1355142Bekijk bijlage 1355143
Tja laten we het dan maar niet gaan hebben over je ex GT550._O-
img_4777-jpg.1349575
 
Laatst bewerkt:
Nee die was perfect :?
Nou dat zegt al genoeg over je smaak8)7,nu begrijp ik waarom je die Spondon niks vind.:Y
Het was een heel aardig ding toen je hem kocht,maar wat je er van gemaakt heb daar zal
ik maar niet te veel over zeggen,hopelijk blijft dit lot de Zundapp bespaart.
 
Nou dat zegt al genoeg over je smaak8)7,nu begrijp ik waarom je die Spondon niks vind.:Y
Het was een heel aardig ding toen je hem kocht,maar wat je er van gemaakt heb daar zal
ik maar niet te veel over zeggen,hopelijk blijft dit lot de Zundapp bespaart.

Ik lees hier frustratie :Y
 
Ik lees hier frustratie :Y
Nee hoor,gewoon mijn bescheiden mening:Y,wat met met een motor doet
moet men zelf weten,daarom hoef ik het nog niet mooi te vinden,zo ben ik ook geen fan van ratbikes en verbouwde streetfighters.
 
Nou dat zegt al genoeg over je smaak8)7,nu begrijp ik waarom je die Spondon niks vind.:Y
Het was een heel aardig ding toen je hem kocht,maar wat je er van gemaakt heb daar zal
ik maar niet te veel over zeggen,hopelijk blijft dit lot de Zundapp bespaart.

Nou nu je het zegt heb net de zaag in het Dappie gezet!

But no hard feelings hoor, dat is juist het geinige met smaak, houdt ons als individu nog een beetje origineel, toch?
 
Nee niet de zaag8)7:+
Ik kan zoveel motoren opnoemen waarvan ik denk wat hebben ze nou weer gedaan,ik ben dan ook fan
van zoveel mogelijk origineel houden,ik durf niet eens meer te kijken bij de streetfighter topics ,bobbers en cafe racers,
90% vind ik verkrachting van het origineel terwijl de eigenaren er de grootste lol mee hebben.
Zo,n Spondon kan ik wel waarderen omdat het een verbetering is van het origineel wat wegligging,remmen en vering betreft.
Dat werd ook vroeger gedaan door oa Nico Bakker,Rickman,Seeley,Martin enzzzz.Zelf heb ik een Nico Bakker Z1000 en Rickman Z900
gehad daar zat behalve de tellers en motorblok niets op wat origineel Kawasaki was en waren een grote verbetering
tegenover het origineel.Zo kon ik de Kawasuki GT550 ook wel waarderen omdat het een verbetering is van het origineel
wat wegligging betreft,alleen wat je er op gefabriekt had dat is niet mijn smaak,hoeft ook niet als je er zelf maar blij van
werd.;)
Die zwarte die je mooier vind die vind ik juist weer niks omdat het er uit ziet als een niet bij elkaar passend geheel,
te veel een mix van oud en nieuw,dat past niet bij elkaar.Maar ook op die Spondon zitten onderdelen die ik zelf zo niet
zou hebben gedaan,zoals bijvoorbeeld dat GSX-R kontje,daar had ik wat anders voor gekozen.
Eigenlijk zou jou ex GT550 kontje er wel op gestaan hebben:Y
 
Laatst bewerkt:
Nee niet de zaag8)7:+
Ik kan zoveel motoren opnoemen waarvan ik denk wat hebben ze nou weer gedaan,ik ben dan ook fan
van zoveel mogelijk origineel houden,ik durf niet eens meer te kijken bij de streetfighter topics ,bobbers en cafe racers,
90% vind ik verkrachting van het origineel terwijl de eigenaren er de grootste lol mee hebben.
Zo,n Spondon kan ik wel waarderen omdat het een verbetering is van het origineel wat wegligging,remmen en vering betreft.
Dat werd ook vroeger gedaan door oa Nico Bakker,Rickman,Seeley,Martin enzzzz.Zelf heb ik een Nico Bakker Z1000 en Rickman Z900
gehad daar zat behalve de tellers en motorblok niets op wat origineel Kawasaki was en waren een grote verbetering
tegenover het origineel.Zo kon ik de Kawasuki GT550 ook wel waarderen omdat het een verbetering is van het origineel
wat wegligging betreft,alleen wat je er op gefabriekt had dat is niet mijn smaak,hoeft ook niet als je er zelf maar blij van
werd.;)
Die zwarte die je mooier vind die vind ik juist weer niks omdat het er uit ziet als een niet bij elkaar passend geheel,
te veel een mix van oud en nieuw,dat past niet bij elkaar.Maar ook op die Spondon zitten onderdelen die ik zelf zo niet
zou hebben gedaan,zoals bijvoorbeeld dat GSX-R kontje,daar had ik wat anders voor gekozen.
Eigenlijk zou jou ex GT550 kontje er wel op gestaan hebben:Y

Hier kan ik me wel in vinden. Heb ook liever alles zo origineel mogelijk inclusief taartschep / kentekenplaathouder als het om een klassieker gaat. Het dubbele is dan wel weer dat je bij een moderne motor de taartschep er toch weer als eerste afhaalt. Maar die bewaar ik er dan wel bij. We hebben hier ook wel eens een discussie gehad of je op een RG500 andere velgen moet zetten om ook de remmen te kunnen verbeteren. Dat snap ik dan wel weer wel. Maar kan me herinneren dat jij dat dan weer liever origineel houdt. Het ligt er natuurlijk ook aan wat je met de motor wil gaan doen. Voor het circuit moet je de remmen wel aanpassen. Of het voor de openbare weg noodzakelijk is, moet ik nog een keer achter gaan komen.
 
Het is maar net wat je wil,origineel is origineel zo kwam hij uit de fabriek en zo hoort hij te zijn wil je
de waarde behouden ,voor verzamelaars is dat belangrijk.
Het word een ander verhaal als je dingen wil gaan veranderen die de rijeigenschappen verbeteren,
maar besef daarbij wel wat je doet,bijvoorbeeld bredere velgen monteren hoeft geen verbetering
te zijn,een oude RG is niet ontworpen om met brede velgen te rijden,het effect kan zijn dat je
wegligging juist slechter word daardoor,dat is ook gemeld door mensen die zoiets gedaan hebben.
Het effect kan zijn instabiliteit bij hogere snelheden of trager insturen .
En remmen verbeteren?standaard remmen van een RG zijn zo slecht nog niet,remmen kan je al een heel
eind verbeteren door een andere compound remblokken te monteren.In het verleden ooit bij een matig
remmende NS400 de standaard blokken vervangen door carbon blokken daarna kon je bij 160 nog stoppies er mee maken.
 
Laatst bewerkt:
Weest gerust, heb geen zaag in de Dapp gezet en gaat er ook niet inkomen. Maar ook deze is een special, er klopt niks van wat er origineel op hoort te zitten. Eigenlijk een bij elkaar geraapt zooitje. Maar wel dusdanig dat het mij kan bekoren. Ooit als brommer in NL het licht gezien en nu op motorkenteken gekeurd met 125 eronder, bedoel spaakwielen met schijfrem????? Over die 125 gesproken, die ligt nu uit elkaar bij een ervaren tuner, big end, alle lagers , koppeling nieuw, nieuwe zuiger erin, poorten bijwerken, membraan inlaat en een op maat gemaakte expansie uitlaat.......

Ik zal je dan maar niet vertellen over mijn 996SPS....... ooit als rode ori 916SP begonnen, na 25Kkm door eerste eigenaar bij B te Oi het blok van een 996SPS erin laten lepelen, de volgende eigenaar heeft het ding zwart gespoten en het frame rood en volledig zwevende remmen voor erin gestopt. Ik heb er moderne radiale rem en koppelingspompen opgezet en onlangs carbonwielen erin, en ben er rete blij mee. Fijnst sturende Duc die ik ooit gehad heb, ook loopt het blok fantastisch, zo mooi geflowed door de oude biggelaar, heeft een bijna lineaire vermogensafgifte curve!
 
Weest gerust, heb geen zaag in de Dapp gezet en gaat er ook niet inkomen. Maar ook deze is een special, er klopt niks van wat er origineel op hoort te zitten. Eigenlijk een bij elkaar geraapt zooitje. Maar wel dusdanig dat het mij kan bekoren. Ooit als brommer in NL het licht gezien en nu op motorkenteken gekeurd met 125 eronder, bedoel spaakwielen met schijfrem????? Over die 125 gesproken, die ligt nu uit elkaar bij een ervaren tuner, big end, alle lagers , koppeling nieuw, nieuwe zuiger erin, poorten bijwerken, membraan inlaat en een op maat gemaakte expansie uitlaat.......

Ik zal je dan maar niet vertellen over mijn 996SPS....... ooit als rode ori 916SP begonnen, na 25Kkm door eerste eigenaar bij B te Oi het blok van een 996SPS erin laten lepelen, de volgende eigenaar heeft het ding zwart gespoten en het frame rood en volledig zwevende remmen voor erin gestopt. Ik heb er moderne radiale rem en koppelingspompen opgezet en onlangs carbonwielen erin, en ben er rete blij mee. Fijnst sturende Duc die ik ooit gehad heb, ook loopt het blok fantastisch, zo mooi geflowed door de oude biggelaar, heeft een bijna lineaire vermogensafgifte curve!
Met een special maken is niks mis,heb ik ook gedaan met mijn Kreidler,het gaat om de manier waarop,ik zie op het forum regelmatig
motoren voorbijkomen waar best wat moois van gemaakt is.maar ook de meest vreselijke gedrochten,waarvan de eigenaren mogen hopen
dat er nooit een APK voor motorfietsen komt want dan zijn ze het haasje.
 
Ik heb geen enkele originele motor, geef er ook niks om, ik vind bv een RG500 met originele velgen helemaal niks.
 
Ik vind een verbouwde motor soms mooier dan het origineel, echter zie ik liever geen onomkeerbare verbouwingen. Zoals de GT in het spondon frame zie ik liever dan een origineel frame waar in is zitten hakken en slijpen.
 
Gelukkig maar dan :)

Overigens was deze ook niet meer terug in originele staat te krijgen, dus die keuze had ik niet...
 

Bijlagen

  • bikepics-2710016-800.jpg
    bikepics-2710016-800.jpg
    63,5 KB · Weergaven: 12
Terug
Bovenaan Onderaan