Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

De zxrgt550 staat weer te koop


Grappig, voor de 3e keer in half jaar van eigenaar verwisseld! Heb de koper gecontact die hem van mij gekocht heeft (woont in de buurt), die heeft de elektrische starter weer ingebouwd en hem iets betrouwbaarder lopend gekregen maar kreeg hem niet lekker schakelend. Onlangs aan de huidige verkoper verkocht, die heeft hem enkel gespoten zo te zien en het spuuglelijke voorspatbordje terug geplaatst die ik meteen eraf gesloopt had. Denk dat deze man hem voor de knikkers probeert te verkopen. 2,5 mille is best veel geld voor dit niet legale apparaat.
 
Hallo , ik post hier niet zoveel maar lees wel dit onderdeel van het forum mee . Nu heb ik wel een vraagje en zodoende … ik ben bezig aan een klein projectje , namelijk een Suzuki GT185 semi cafe racertje . Nu wil ik er graag nog expansiepijpjes op . higgspeed Engeland heeft ze wel maar dat kost me 732€ eer ze hier zijn . Iemand hier die weet of er in nederland iemand ze maakt of verkoopt ? 732€ is me veel om dat nog aan dat kleine motortje uit te geven . Hier een link naar het project en een foto ervan . grtz Marc


Marc Bekijk bijlage 1389168

Gaaf fietsje Marc! Je kunt Erik Potze eens contacten... knalnaarpotz.nl
 
32760116397_db66f0e2d8_b.jpg
 
Ik zit bij Vetera daar heb ik een verzamelpolis voor de 2takten

Van de week wat online offerten opgevraagd en Vetera zit op 1 RGV E 100,- onder alle andere offerten. Uiteraard moeten de voorwaarden ook goed zijn. Ik ga morgen met ze bellen, bedankt Bas :t
 
:t
Ze hebben de erfenis overgenomen van Roel van Maarseveen en die was goed!
Dus ze moeten haast wel goed zijn.
 
:t
Ze hebben de erfenis overgenomen van Roel van Maarseveen en die was goed!
Dus ze moeten haast wel goed zijn.

Zie je wel, ik wist dat ik eerder op MF een dergelijke naam voorbij had zien komen met meerdere positieve ervaringen. Kon het niet meer vinden, maar dat waren hun dus :t
 
Ook ik heb een verzamelpolis bij Vetera, eerst zat ik bij Roel van Maarseveen, maar die stopte ermee.

Gezien ik bijna klaar ben met het eerste project. En er nog minstens 2 volgen is een verzamelpolis voor oldtimers helemaal niet gek. En daarvoor moet je niet bij een standaard verzekeringsboer zijn.
 
Dat is zo, zelf ben ik eigenlijk altijd wel met verschillende motoren bezig, en dan is het handig! Bijschrijven, en later weer eraf is bij hun zo gepiept.
En het is best voordelig. Contact met hun is ook altijd prettig, er werken daar mensen die zelf ook motoren hebben. Laatst nog 2 z650's erbij gezet, en voor ik het wist een heel prettig gesprek over oudere motoren. Ben er tevreden over. :t
 
  • Leuk
Waarderingen: NR34
Dat is zo, zelf ben ik eigenlijk altijd wel met verschillende motoren bezig, en dan is het handig! Bijschrijven, en later weer eraf is bij hun zo gepiept.
En het is best voordelig. Contact met hun is ook altijd prettig, er werken daar mensen die zelf ook motoren hebben. Laatst nog 2 z650's erbij gezet, en voor ik het wist een heel prettig gesprek over oudere motoren. Ben er tevreden over. :t
Volgen daar een speciale cursus voor,slap ouwehoeren over ouwe lijken met klassieker eigenaren,is goed voor
de klantenbinding.:+:Y
 
Net met ze gebeld en kan bovenstaande verhalen bevestigen: Serieus 3 kwartier over motoren en verzekeringen geOH'd. Het is dat ik iets moest doen, anders had ik nu nog met ze gesproken. 1ste RGV is nu verzekerd. En de 2e duurt ook niet lang meer :t
 
Net met ze gebeld en kan bovenstaande verhalen bevestigen: Serieus 3 kwartier over motoren en verzekeringen geOH'd. Het is dat ik iets moest doen, anders had ik nu nog met ze gesproken. 1ste RGV is nu verzekerd. En de 2e duurt ook niet lang meer :t
Zei ik toch;)
 
Zo die durft!
Blok nog nooit open geweest,nou dan kan als eerste een bak mod uitgevoerd worden.
Verder koop je voor die centen een prachtige Duc Panigale,die heb dan toch veel liever dan een ouwe 2takt,ook al
is die nog zo leuk.
 
Houston, i have a problem!

Na mijn RV90 afgelopen winter een opknapbeurt gegeven te hebben, alles (behalve het motorische gedeelte) is uit elkaar geweest en behandeld. De boel in elkaar en lopen zoals daarvoor. Geen enkel probleem. Op weg naar huis viel hij stil. Terug naar het werk en kijken. Hij krijgt brandstof maar een heeel mager vonkje. Nauwelijks te zien. nieuwe puntjes en kondensator erin en.... zelfde verhaal. Bobine getest en deze is goed. Nu de vraag, iemand een idé wat het zijn kan? Ikzelf denk dat het aan een/de spoelen in de ontsteking kan liggen. Iemand een idé hoe je dat kunt meten?
Alle andere tips uiteraarrd meer dan welkom.

Marco
 
Terug
Bovenaan Onderaan