Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

RG500 special in Team Classic Suzuki kleuren

40935025903_a877cda773_b.jpg

Wow, die is mooooi! Jim Lomas uitlaten zijn sowieso al mooi. Maar deze kleurencombi is prachtig :t
 
Is inderdaad een heel mooie motor. Ook ik vind die Jim Lomas pijpkes mooi maar vind alleen het logo niet mooi en afbreuk doen aan de pijp. Grof, lelijke kleuren ziet er, naar mijn mening, goedkoop uit op zo'n mooie expansie.
 
Ik ben de draad letterlijk en figuurlijk even kwijt:X. Alle electra lijkt in orde te zijn, meetwaarden van ontsteking, gelijkrichter, spanningsregelaar en bobine zijn keurig in orde, maar ik krijg geen vonk:?. Ik heb alles eerdere malen doorgemeten, connectors schoongemaakt en gecontroleerd, en heel af en toe zie ik, als ik alles weer eens los en vast gemaakt heb, een mager vonkje. Een paar seconden later is er helemaal geen vonk meer:?. Ik gebruik nieuwe bougies, alle overige electra (verlichting, claxon, remlichtschakelaars, neutraal-indicator en contactslot) werken perfect, accu is goed op spanning.
Wat zie ik over het hoofd?|(
Als je weerstand bougiekappen heb die ook doormeten,moeten 5kOhm zijn,zorg ook dat alle massapunten goed schoon zijn en vast zitten.
Heb je gewone bougiekappen en weerstand(R) bougies dan zou je weerstandloze bougies kunnen proberen.
Werkt dat allemaal niet dan zou je CDI overleden kunnen zijn,die zou je kunnen laten testen,oa bij Carmo electronics
 
Als je weerstand bougiekappen heb die ook doormeten,moeten 5kOhm zijn,zorg ook dat alle massapunten goed schoon zijn en vast zitten.
Heb je gewone bougiekappen en weerstand(R) bougies dan zou je weerstandloze bougies kunnen proberen.
Werkt dat allemaal niet dan zou je CDI overleden kunnen zijn,die zou je kunnen laten testen,oa bij Carmo electronics
Ik ga morgenavond even een andere CDI-unit ophalen om te testen. Weerstand over de bougiekappen (dus inclusief weerstand bobine) is 22k Ohm, dus volgens voorschrift.
 
Welke Rob, die uit Amsterdam of die uit Dussen ;)

In dit geval reageerde ik op een advertentie van Rob uit Dussen. Die dus. Maar Rob uit Amsterdam ken ik ook. Daar komen mijn originele dempers vandaan en ook hij had al hoogoplopende ruzie met Roelof Heide gehad.
 
De 2taktwereld is klein in Nederland......

Pcies, daar kom ik meer en meer achter. En Rob uit Amsterdam is oorspronkelijk een autohandelaar en weet dus ook echt wel hoe het er in de handel aan toe gaat. Maar hij stond destijds ook versteld hoe RH zich opstelde. Het leuke is wel dat je op een gegeven moment het wereldje aardig leert kennen en zodoende weet bij wie je wel terecht kan en bij wie niet :t
 
In dit geval reageerde ik op een advertentie van Rob uit Dussen. Die dus. Maar Rob uit Amsterdam ken ik ook. Daar komen mijn originele dempers vandaan en ook hij had al hoogoplopende ruzie met Roelof Heide gehad.
Wie niet,die RH is goed bezig,juist omdat het 2 takt wereldje zo klein is prijst hij zich zo uit de markt.
B|8)7
Eerlijk gezegd vind ik er maar 1 die ik ken betrouwbaar in Nederland en dat is Marcel Vlaandere,de rest is een zooitje ongeregeld,
die er op uit zijn je centen afhandig te maken.Van MV heb ik nog nooit iets negatiefs gehoord,hij doet moeite voor je en zijn prijzen zijn de laagste
van Nederland en omstreken.
 
Laatst bewerkt:
Hij heeft ook nog een TR750 replica, dus zonder motor zit hij niet
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan