Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Ja zonde om ze te laten verpieteren. Heb ik hier ook ten dele. Sinds 2012 staat hier een RG en moet er nog steeds aan beginnen. Maar heb wel de hele garage geïsoleerd. En dat verschil merk je echt in de winter. Eerst stond er wel eens vocht her en der en nu helemaal niet meer. Besef me wel, hoe langer hij stil staat, hoe meer werk. Maar doe hem momenteel voor geen goud weg. Hij eet geen brood.
Een maat van mij heeft ook een RG500 staan,hij staat al stil sinds begin jaren 90 toen is de versnellingsbak geploft,
iedere keer als ik er over begon zei hij ja daar moet ik nog eens aan beginnen,alweer een jaar of 10 geleden heeft hij er
wat aan gedaan maar is weer gestopt en nu staat de motor nog steeds stil,maar verkopen doet hij hem niet.
Het zal wel een erfstuk voor zijn zoon worden vrees ik.
 
zover ik begreep vastgelopen. zuiger gespetterd enzo.
cilinders regelen...krukas en drijfstang zal ellende opgelopen zijn..
reken op 1000-en schade..
Ja maar dan nog,als je de motor voor een redelijk bedrag kan kopen is het lonend.
Ze stijgen nog steeds in waarde dussssss.
 
Mee eens. Voordeel is dat je dan een helemaal vers blok hebt en precies weet wat en hoe het gedaan is. Doe het liever zelf dan dat ik op het woord van de verkoper afga. Om de zoveel tijd moeten er toch verse zuigers in.
 
zover ik begreep vastgelopen. zuiger gespetterd enzo.
cilinders regelen...krukas en drijfstang zal ellende opgelopen zijn..
reken op 1000-en schade..
Kan hoeft niet, ik heb ook een keer een vastloper gehad, nieuwe zuiger en cilinder en klaar was hij. Ik had de cilinder ook kunnen laten honen dan was het minder duur geweest.
 
Kan hoeft niet, ik heb ook een keer een vastloper gehad, nieuwe zuiger en cilinder en klaar was hij. Ik had de cilinder ook kunnen laten honen dan was het minder duur geweest.
Ik heb het gehad dat de drijfstang door het carter was geslagen,en zo kan ik nog veel meer horror scenario's verzinnen,
kortom zal je eerst de boel open moeten maken om de echte schade vast te stellen.
 
Voor een drijfstang door het carter hoeft het blok niet meer open, dat kan je zo al zien 😋
Om te repareren dan weer wel.....
 
Een maat van mij heeft ook een RG500 staan,hij staat al stil sinds begin jaren 90 toen is de versnellingsbak geploft,
iedere keer als ik er over begon zei hij ja daar moet ik nog eens aan beginnen,alweer een jaar of 10 geleden heeft hij er
wat aan gedaan maar is weer gestopt en nu staat de motor nog steeds stil,maar verkopen doet hij hem niet.
Het zal wel een erfstuk voor zijn zoon worden vrees ik.
Porky zeker??
 
Giacomo Agostini reed een blauwe maandag op een Suzuki. Of deze het was?
_DSC6447.JPG
P1120373.JPG
 
Ik zou een motor van dat chagrijn niet eens willen hebben. En ik spreek uit ervaring, op Spa wilde Blue_eyes met Ago op de foto. Ago liep door zonder wat te zeggen. Daarna stond ik uitgebreid met Didier de Radigues op de foto. Die was wel relaxed. Kan Ago wat van leren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan