Het Suzuki Tweetakt Topic Deel 5

Dat hebben we dan bij deze ook geleerd. Schroefdraad zal wel zijn langste tijd gehad hebben. En weet je wat het is: Deze T500 is gekocht en weg gezet in de schuur voor een jaar en wie weet daarvoor wel langer. Als je met voertuigen van 50 jaar oud gaat rijden, ja dan gebeurd er af en toe wat. Misschien veiliger om haar eens helemaal na te laten kijken voor ik verder ga rijden. Jammer dat de onderdelen zo duur zijn geworden. Maar fijn dat ze nog verkrijgbaar zijn :Y
Gewoon rijden met die hap.
 
Beter te duur dan niet verkrijgbaar! doet alleen pijn in je portemonnee. Sommige zoektermen kijk ik elke dag op de marktplaatsen voor, dan kom je nog wel eens leuk spul tegen :W

Ondertussen... T350 op de werkbank. Zijn hier ook mensen die rondlopen met de gouden tip om 2 carterhelften te splitsen? ik ben altijd een beetje als oermens erop aan het timmeren en slaan maar misschien is er ook een fatsoenlijke manier

1685049701089.png
 
Beter te duur dan niet verkrijgbaar! doet alleen pijn in je portemonnee. Sommige zoektermen kijk ik elke dag op de marktplaatsen voor, dan kom je nog wel eens leuk spul tegen :W

Ondertussen... T350 op de werkbank. Zijn hier ook mensen die rondlopen met de gouden tip om 2 carterhelften te splitsen? ik ben altijd een beetje als oermens erop aan het timmeren en slaan maar misschien is er ook een fatsoenlijke manier

Bekijk bijlage 1883592
Gewoon lostikken met een plastic hamer. Wel goed kijken of alle boutjes er uit zijn.
Zoiets dus, HBM 25 mm Nylon Hamer met Kunststof Steel
 
En wellicht dat anderen hier ook iets aan hebben: De slotcode van mijn T500 heeft 5 cijfers. Deze heeft Marcel niet meer. Na een zoektocht via cmsnl kom ik op Suzuki partnummer: 3714649300 uit voor een originele blanco Suzuki sleutel voor oa. de T500. Zodoende ook even als voorbeeld op de RG500 gezocht, partnummer: 3714516700.

Inmiddels heeft Marc Hoegee 2 van deze blanco sleutels voor me besteld voor de T500 :t Eens kijken of ik nog meer niet originele Suzuki sleutels heb. Dan gaan ook dezen vervangen worden :Y
 
En wellicht dat anderen hier ook iets aan hebben: De slotcode van mijn T500 heeft 5 cijfers. Deze heeft Marcel niet meer. Na een zoektocht via cmsnl kom ik op Suzuki partnummer: 3714649300 uit voor een originele blanco Suzuki sleutel voor oa. de T500. Zodoende ook even als voorbeeld op de RG500 gezocht, partnummer: 3714516700.

Inmiddels heeft Marc Hoegee 2 van deze blanco sleutels voor me besteld voor de T500 :t Eens kijken of ik nog meer niet originele Suzuki sleutels heb. Dan gaan ook dezen vervangen worden :Y
Goeie tip!
 
Met de GT380 gaat het ook niet veel beter, kent iemand dit probleem? Als de motor uitstaat geeft hij netjes 12,5v op de accu aan. Zodra je de motor aanzet schieten de voltjes alle kanten op. Ik heb daarna de gelijkrichter/voltregelaar vervangen voor een modern exemplaar maar dat heeft helaas niet mogen baten... Iemand een idee?

Het gekke is dat ie wel blijft lopen, en de accu doet het ook nog wel (idem verlichting) alleen de garmin krijgt niet netjes 5v door, maar een rare mix van 1-10v, waardoor die wel eens hapert en zichzelf afsluit.
Bekijk bijlage 1881466
Terugkomend hierop:
Had eerst ontstoorde bougiekappen erop gezet. Hier kwamen wat tips binnen om bougiekappen met weerstand terug te zetten en dan te zien wat er gebeurt. Zo gezegd zo gedaan. Nulijkt het erop dat het niet meer schommeltheb ook de rotor schoongemaakt maar nu geeft ie best wel heel erg veel voltjes (15,5+V). Maar goed, niet meer dat slingeren op de multimeter. Vind het nog steeds vaag dat bougiekappen een probleem kan zijn voor de multimeter, maar het zal.

Wellicht ligt het aan de ontsteking die erin zit, betreft een electronische.
1685362183415.png



Update over de T350:
Krukaskeerringen in het midden zijn verrot. Moet revisie in.
1685362339572.png

Op de gescheurde plekjes wat een beetje op smeer/olie lijkt, daar horen nokjes te zitten. Die zijn -allemaal- weggevreten. Zou niet weten hoe.
1685362359885.png
Hoort er zo uit te zien.

1685362423799.png

zit aardig veel ruimte nu tussen, maar erger: als je de keerringen naar het midden verplaatst en niet tegen de krukaswanden dan kunnen ze alle kanten op. Dat lijkt mij niet goed.


Krukas volgende week wegbrengen. Hopelijk zijn de andere onderdelen nog wel goed maar dat zal bij revisie blijken. Anders een donorkrukas ergens vandaan toveren... Achja. Komt wel goed.

Wordt vervolgd!

Dubbelzijdig tape én loctite. Dan weet je zeker dat je niet nog een keer embleempjes moet bestellen :]
 
Terugkomend hierop:
Had eerst ontstoorde bougiekappen erop gezet. Hier kwamen wat tips binnen om bougiekappen met weerstand terug te zetten en dan te zien wat er gebeurt. Zo gezegd zo gedaan. Nulijkt het erop dat het niet meer schommeltheb ook de rotor schoongemaakt maar nu geeft ie best wel heel erg veel voltjes (15,5+V). Maar goed, niet meer dat slingeren op de multimeter. Vind het nog steeds vaag dat bougiekappen een probleem kan zijn voor de multimeter, maar het zal.

Wellicht ligt het aan de ontsteking die erin zit, betreft een electronische.
Bekijk bijlage 1885073


Update over de T350:
Krukaskeerringen in het midden zijn verrot. Moet revisie in.
Bekijk bijlage 1885075
Op de gescheurde plekjes wat een beetje op smeer/olie lijkt, daar horen nokjes te zitten. Die zijn -allemaal- weggevreten. Zou niet weten hoe.
Bekijk bijlage 1885076 Hoort er zo uit te zien.

Bekijk bijlage 1885078
zit aardig veel ruimte nu tussen, maar erger: als je de keerringen naar het midden verplaatst en niet tegen de krukaswanden dan kunnen ze alle kanten op. Dat lijkt mij niet goed.
Bekijk bijlage 1885079

Krukas volgende week wegbrengen. Hopelijk zijn de andere onderdelen nog wel goed maar dat zal bij revisie blijken. Anders een donorkrukas ergens vandaan toveren... Achja. Komt wel goed.

Wordt vervolgd!

Dubbelzijdig tape én loctite. Dan weet je zeker dat je niet nog een keer embleempjes moet bestellen :]
Had ik toch weer gelijk dat het de keerringen waren ;)
Die vele voltjes staan hopelijk niet op de accupolen? onder de 15 is wel de norm, daarboven heb je kans dat de accu gaat koken.
 
Laatst bewerkt:
Op de polen ja toch wel... Bij 4k toeren zelfs 16 soms. Kan het nog bijstellen omdat het zo'n ouderwetse voltageregelaar is...
 
Ben er maar niet mee weggeweest vandaag. Na werk even deksel eraf en afstellen. Ging makkelijker dan gedacht. Loopt nu op 14,5v.
1685463481964.png



Dat moet goed komen. Dit weekend GT weekend in Hardenberg, volgend weekend tweetakttreffen in Belgie :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan