Het Suzuki Tweetakt Topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weliswaar het goede merk , maar dat geluid :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r :r

2-takt geluid is niet te evenaren :N :N :N

Inderdaad Hans,wegwezen met dat vieze kleppengebrom :r ,
nog ff ter compensatie zodat we weer tot rust kunnen komen,
DE enige ECHTE XR,de XR45 :} *O* :Y }) ,eindelijk een echte sound :9
Dat klinkt toch zoveeeeeeeeeeeeeeeeeeel mooier dan zo,n misselijktakt :Y :+
 
Laatst bewerkt:
haha; EXACT de reacties waar ik op gehoopt had :}

Dat weet ik ;) ,het is net zoiets als in een Suzuki 4takt topic posten dat je een 2takt
geweldig vind :P ,dan krijg je als commentaar dat het ouwe meuk is :? ,en dat 2takten
onbetrouwbaar zijn :N :+
Ik heb ze beide *O* ,dus zal mij een zorg zijn :N ,maar het is altijd leuk om wat leven in de brouwerij te brengen }) :+
Het is allemaal leuk,2takt,4takt,wankel,electro,het heeft allemaal z,n voor en
nadelen,maar zolang het een funfactor heeft en wielen ben ik al blij *O* :Y
 
Laatst bewerkt:
Dat weet ik ;) ,het is net zoiets als in een Suzuki 4takt topic posten dat je een 2takt
geweldig vind :P ,dan krijg je als commentaar dat het ouwe meuk is :? ,en dat 2takten
onbetrouwbaar zijn :N :+
Ik heb ze beide *O* ,dus zal mij een zorg zijn :N ,maar het is altijd leuk om wat leven in de brouwerij te brengen }) :+
Het is allemaal leuk,2takt,4takt,wankel,electro,het heeft allemaal z,n voor en
nadelen,maar zolang het een funfactor heeft en wielen ben ik al blij *O* :Y

ik heb vandaag nog op mijn tweetakt liggen knallen op het nabije vliegveldje hier. Het is mss maar een 250cc 1-cilinder maar hij geeft meer kick dan de superduke, hp2, k1200r, r1200s of zelfs de rc30 die we hebben staan en dat wilt toch wat zeggen hé :}

Ik lijk na een paar ritjes te wennen aan een hele berg 4-takt vermogen maar een tweetakt met een fractie van het vermogen maar minder gewicht en een kleine powerband blijf ik een kick van krijgen! grootste funfactor! (al wil ik die norton nrv 588 ook wel eens proberen; das pas een soundtrack! :9~ )
 
ik heb vandaag nog op mijn tweetakt liggen knallen op het nabije vliegveldje hier. Het is mss maar een 250cc 1-cilinder maar hij geeft meer kick dan de superduke, hp2, k1200r, r1200s of zelfs de rc30 die we hebben staan en dat wilt toch wat zeggen hé :}

Ik lijk na een paar ritjes te wennen aan een hele berg 4-takt vermogen maar een tweetakt met een fractie van het vermogen maar minder gewicht en een kleine powerband blijf ik een kick van krijgen! grootste funfactor! (al wil ik die norton nrv 588 ook wel eens proberen; das pas een soundtrack! :9~ )

Ik heb een kleppending waar ik nog steeds niet aan kan wennen, die heeft
meer een hoge fearfactor }) ,daarom rij ik liever op m,n 2takkie,s,is inderdaad meer fun
bij lagere snelheid,en ze ruiken lekkerder :9 *O* :]
 
Laatst bewerkt:
Onsteking kapot :( Hoogstwaarschijnlijk nog door de crash in Anjum. Dus we rijden niet met de Suzuki in Vlagtwedde maar met het oude span voorzien van een cb 450.
 
das balen :(

met een 450 blok :) (jullie zijn dus ook van verschillende markten thuis ;) )
Nou nee, maar degene die ons oude span heeft gekocht heeft er zo'n meertakter ingehangen, maar vanwege omstandigheden mag hij niet meer rijden en hebben wij hem weer terug in bruikleen met optie tot terug kopen.

Maar dan komt er allicht weer een 3-pitter in terug!! ;)
 
Hallo 2taktfielen,

spookprobleempje:

ik heb een GT750A met een probleem:( :heb het racestuur vervangen voor een meer std stuur alleen krijg ik nu de koppeling niet meer afgesteld. Hij/zij is rijdend weggezet. Wat doe ik fout. Heb alles al los en vast gezet. Met de 1e versnelling ingeschakeld en de koppeling ingetrokken blijft het achterwiel vaststaan. Merk ook geen verschil, met het proberen te bewegen van het wiel, of ik de koppeling ingetrokken heb of niet.

Heb nu alles losgehad, koppelingsplaten en veren, alles nagekeken en nagemeten.

Kabel is niet gebroken, er is niks kapot en niks losgeschoten.

Heb al div reacties gekregen maar de gouden tip zit er niet bij.

Is er misschien een GT technicus die in de buurt van Driebergen(utr) woont en genegen zou zijn om mij bij te staan.
Ik kom er niet meer uit


bij voorbaat dank voor de reactie's.


ride safely

kees
 
Ik ben geen technicus

Maar woon wel redelijk in de buurt (Amersfoort) *D

Zou woensdagavond ff langs kunnen rijden.

Hoor het wel

Erik
 
Laatst bewerkt:
Hallo 2taktfielen,

spookprobleempje:

ik heb een GT750A met een probleem:( :heb het racestuur vervangen voor een meer std stuur alleen krijg ik nu de koppeling niet meer afgesteld. Hij/zij is rijdend weggezet. Wat doe ik fout. Heb alles al los en vast gezet. Met de 1e versnelling ingeschakeld en de koppeling ingetrokken blijft het achterwiel vaststaan. Merk ook geen verschil, met het proberen te bewegen van het wiel, of ik de koppeling ingetrokken heb of niet.

Heb nu alles losgehad, koppelingsplaten en veren, alles nagekeken en nagemeten.

Kabel is niet gebroken, er is niks kapot en niks losgeschoten.

Heb al div reacties gekregen maar de gouden tip zit er niet bij.

Is er misschien een GT technicus die in de buurt van Driebergen(utr) woont en genegen zou zijn om mij bij te staan.
Ik kom er niet meer uit


bij voorbaat dank voor de reactie's.


ride safely

kees

Met de koppeling ingetrokken moet het wiel te verdraaien zijn,doet hij dat niet dan
zijn er een aantal optie,s,of het afstelmechaniek drukt de platen niet ver genoeg in,
of je platen zitten verkeerd gemonteerd,een andere oorzaak kan er niet zijn,
heb je al geprobeerd of je wiel draaid zonder de koppelingsplaten ,het kan namelijk ook
zijn dat de oorzaak niet de koppeling is,maar dat de bak geblokeerd staat.
 
Hallo RG,

bedankt voor je tweede reactie, de platen kunnen niet verkeerd gemonteerd zitten omdat de motor 3 weken geleden gereden heeft. IK heb nu gezien dat plaatje, waar de koppelingskabel inzit, speling heeft tov de bus waar hij opzit, met de uitsparingen. Als ik met mijn vinger de speling wegdruk, +/- 8 mm, blijft er weinig ruimte over voor de hendel om te ontkoppelen. Ik weet dus ook niet, als het binnenwerk nieuw zou zijn, of daar ook speling opzit of dat het plaatje strak zit over de bus met uitsparingen.

bedank weer

gr
kees
 
Hallo RG,

bedankt voor je tweede reactie, de platen kunnen niet verkeerd gemonteerd zitten omdat de motor 3 weken geleden gereden heeft. IK heb nu gezien dat plaatje, waar de koppelingskabel inzit, speling heeft tov de bus waar hij opzit, met de uitsparingen. Als ik met mijn vinger de speling wegdruk, +/- 8 mm, blijft er weinig ruimte over voor de hendel om te ontkoppelen. Ik weet dus ook niet, als het binnenwerk nieuw zou zijn, of daar ook speling opzit of dat het plaatje strak zit over de bus met uitsparingen.

bedank weer

gr
kees

De koppelingskabel moet een bepaalde speling hebben,deze mag niet te groot
zijn omdat anders de platen niet ver genoeg vrij komen,met als gevolg dat je wiel blijft
stilstaan,overigens kan je soms het wiel niet met de hand draaien met ingeschakelde
versneling en de koppeling ingeknepen,je moet dan kijken of je de motor kan verrijden
met ingetrokken koppeling,dan loopt hij ook vrij,met een te stak staande kabel moet
hij altijd vrij kunnen komen,doet de motor dat niet dan worden de platen niet ver
genoeg vrij gedrukt en zit er dus ergens in het mechaniek van het drukgedeelte iets
niet goed.
Dit is de juiste afstelling, Page 13
Hij mag dus maar 0,2mm speling hebben,dat is erg weinig,als je nu al 8mm op de
houder heb is dat veels te veel,ook de kabel zelf mag niet teveel speling hebbben.
 
Laatst bewerkt:
met alles strak afgesteld kan ik wel de motor met ingetrokken koppeling verrijden. Maar dan hoef ik nooit meer naar de sportschool. Krijg ik van de dikke onderarmen.
Ga morgen jouw raadgevingen uitproberen en met Erik erbij moet het toch goedkomen. Anders
breng ik hem naar de plaatselijke motorzaak.
 
met alles strak afgesteld kan ik wel de motor met ingetrokken koppeling verrijden. Maar dan hoef ik nooit meer naar de sportschool. Krijg ik van de dikke onderarmen.
Ga morgen jouw raadgevingen uitproberen en met Erik erbij moet het toch goedkomen. Anders
breng ik hem naar de plaatselijke motorzaak.

Dat kan komen omdat je er nu een laag stuur op heb zitten,waarschijnlijk loopt
de kabel nu niet soepel genoeg meer,omdat hij een te strakke bocht moet maken,
daar is geen oplossing voor,hooguit een kortere koppelingskabel(als je daar aan kan komen),of weer het oude stuur terug zetten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan