Het Suzuki VanVan topic

Ben je tevreden met de cilinder en blijft ie erop?
Ik ben stiekum wel jaloers, hoor. :+
 
Mooi, dat was een goede deal dus. *O*

Ga jij nog mee met de 11kW rit met Pinksteren?
De VanVan is een goede reismotor.
De Engelse VanVan club reist heel Europa door. Ik vind 'm ook fijn rijden op lange afstanden.
 
ja dat hij goed rijd op lange afstanden ben ik ook achtergekomen :)
Ik zou ook wel mee willen maar weet nu nog niet of ik er dan tijd en geld voor heb.
is het ook goed als ik iets van 2 maanden van tevoren definitief laat weten of ik mee ga?
 
Tot 1 april kun je beslissen of je definitief meegaat. Het is geen duur weekend, overnachten kan al voor 40 euro voor 2 nachten. Ik wil je er best onder voorbehoud bijzetten, zal ik dat doen?
 
Ik heb je erbij gezet onder voorbehoud.
Ik heb zin in het voorjaar en in mooie lange ritten. :)
 
Hallo alle Van Van liefhebbers in de Moto 73 van nu is een zeer uitgebreide test van de Suzuki Van Van te lezen.
Best wel bijzonder.
Maar de uitgave is tot 17 december dus je moet meteen naar de boekenzaak anders ligt het nieuwe nummer er!
Je kan natuurlijk altijd nog achteraf bij Moto 73 zelf bestellen.
Een echte aanrader voor alle lezers hier!
Goed geschreven ook trouwens.
Dus, actie!!
 
Tip;
Als morgen het nieuwe nummer al in de schappen ligt hebben ze het oude nummer vaak nog in huis.
Dit moet je dan vragen want ze sturen deze in de loop van de dag terug.
Dus hoe vroeger je bent hoe meer kans je hebt dat de leverancier nog niet langs geweest is.
Succes.
 
Ik heb het hele topic doorgelezen. Ik ben net op dit forum begonnen en heb in Augustus een RV-125 gekocht. Toen ik de Rv voor eerst zag dacht ik van: stuurt dat nog wel een beetje op de weg met die dikke banden ? Maar na een testrit heb ik meteen een nieuwe gekocht, dus met injectie.

Er wordt veel geschreven over sneller maken, 150cc enz, maar ik laat alles gewoon zoals het is, en ja, de snelweg daar heb je eigenlijk met deze brommer niks te zoeken. Binnendoor is het een ander verhaal, en ik rij er ook moeiteloos in het terrein of op het strand. Het verbruik van 1:40 is ook geweldig, maar ga je langer aan het gas hangen dan wordt het wel wat hoger.

Ik had in het begin wel heel veel onregelmatige trillingen in de bovenloop van de ketting, en daarvoor heb ik een eigen geleidersysteem gemaakt, en nu zijn de trillingen helemaal weg. Volgens de leverancier had niemand er klachten over, maar ja op techniek ben ik best kritisch. Ook heb ik er een ander, wat lager stuur opgezet i.v.m mijn lengte, dat zit gewoon beter. Ik ga in de winter ook nog e.a. aanpassen aan de electriek; sommige dingen lijken mij op termijn te storingsgevoelig en ik wil kunnen starten met licht-uit. Ik heb een zwarte, en die ziet er dus zo uit....
full
 
Welkom in dit topic, Thijs! :)

Mooie motor heb je, best stoer dat zwart.
Ik heb die trillingen bij de ketting (nog) niet opgemerkt, maar misschien straks wel nu ik het weet. Nou, daar ben ik dan mooi klaar mee dan als dat zo is, haha..
Mijn VanVan blijft ook origineel. Ik heb er een MSX bijgekocht en die ga ik wel opvoeren, daar is ook veel meer voor te krijgen.

Ik weet niet waar VanVan vandaan komt, ik dacht zelf dat het komt van het Amerikaanse woord van, een (kampeer)busje, want RV betekent recreaction vehicle. Maar ik raad ook maar wat. ;)
 
Ja dat trillen van de ketting heb ik op deze manier ook nog bij geen enkele motor of brommer eerder meegemaakt.
De RV wordt afgeleverd met een D.I.D. ketting. Dat is een goeie ketting. Precies zo'n zelfde ketting gebruikte ik voor mijn MZ Enduro en die had 21 PK en werd in het terrein niet gespaard, en daar had ik nooit problemen mee.
Het trillen treedt dus op in de bovenloop van de ketting en alleen bij bepaalde snelheden en belasting. Eerst dacht ik dat ik per toeval een slechte ketting had getroffen, dus monteerde ik een Iris-Racing maar die had hetzelfde probleem. :?
Ik heb toe zelf een ketting-geleider bedacht die in de bovenloop zit. Eigenlijk is het een spanarm van een Yamaha DT-50 die ik a.h.w. "op z'n kop" gemonteerd heb in een ophanging m.b.v de bestaande montagepunten van het kettingscherm. Als je het scherm terug monteert zie er eigenlijk niets van, maar het scheelt echt heel veel in gebruik.
Heb ik bij deze motor toeval een eenmalig pech ? Misschien, maar deze oplossing is goedkoop en eenvoudig zelf te maken.

Het ziet er zo uit :
full
 
Laatst bewerkt:
Dat is een mooie oplossing en helemaal als het helpt.
Heeft de dealer nog op jouw motor gereden om te checken hoe die ketting liep? Want hij valt nog onder de garantie natuurlijk.

Ik heb nog niet weer op mijn VanVan gereden i.v.m. de pekel op de weg.
Nu is de pekel dan eindelijk wel zo'n beetje weg, maar nu waait en regent het als een malle.
En volgende week gaat het weer vriezen. '(
 
Succes met de verkoop dan maar.
Maar ik hoop stiekum natuurlijk wel wel dat je nog meegaat naar Duitsland met Pinksteren. ;)
 
Zou je 'm wel verkopen? Levert waarschijnlijk weinig op of is moeilijk verkoopbaar. Ik kocht de mijne nieuw voor maar € 2800,--.
Het is best een leuke motor waar je veel aan gedaan hebt, dan kan je 'm misschien beter naast een zwaardere aanhouden. Als je de ruimte hebt, natuurlijk....
 
Mijne was nieuw ook maar € 2800.
En het is inderdaad een leuke motor om erbij te hebben, ook al was het maar voor het off road rijden.
 
Hoi oma! :W

Deze week 400 km gereden op de VanVan. Fijn hoor, het was dan ook weer eens hoog tijd.
Het was genieten op de VanVan, dat ding is echt comfortabel. :Y
 
Ik heb m'n van-van ook in de winterperiode regelmatig gebruikt. Maar dan ook alleen als er geen ijs of sneeuw ligt.
Ik gebruik 'm ook regelmatig in het terrein, en daar heb ik een vraag over.

Weet een van jullie ook of er een carterbeschermplaat voor de van-van leverbaar is ? En zo ja, waar kan ik die vinden.

Ik ben van plan om er ook 'ns een keer ver weg mee te gaan op een all-road reis, en dan wil ik zo'n plaat er wel onder hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan