Het Suzuki VanVan topic

baashaaas

MF'er
25 jun 2012
80
2
den helder
Het topic voor alle VanVan rijders :]

Stel je voor, plaats een foto van je motor en post erop los!

Deze bijzonder vormgegeven “street fun bike” combineert een zuinig 125 cc, ééncilinder motorblok, met een comfortabel rijwielgedeelte en een hoogwaardige afwerking. De VanVan125 is een ideale en gebruiksvriendelijke alleskunner. Manoeuvreren door druk stadsverkeer, lekker toeren of het ruigere terrein opzoeken, met de VanVan is het allemaal mogelijk!


Specificaties:
Motor
Type eencilinder
Koelsysteem luchtkoeling
Cilinderinhoud 125 cc
Boring x slag 47 x 48,8 mm
Klepaandrijving SOHC, twee kleppen per cilinder
Ontsteking digitaal
Starter elektrisch
Benzinetoevoer carburateur (na 2007 injectie)
Smering wet sump
Vermogen 12 pk @ 7.500 tpm

Transmissie
Aantal versnellingen 6
Aandrijving ketting
Koppeling nat, meervoudige plaat, kabelbediend
 
Laatst bewerkt:
Dit zijn hele leuke en betrouwbare motorfietsjes. Heb gelezen dat er mensen zijn die er de halve
wereld mee rondrijden!
Grappig ook dat je er verrassend ver mee komt ook buiten de geplaveide weg.
Daarbij ook nog eens erg zuinig en A-kwaliteit.
Veel beter dan een Chinees of koreaans produkt en bovendien een 6 bak!

De Van Van 125 is inmiddels een echte cultbike geworden en rijd erg ontspannen.
Inmiddels met injectie.
In o.a Japan ook als 200cc verkrijgbaar!


Graag reacties en het liefst van bezitters van dit leuke fietsje.
 
Ah je verkoopt ze? Als je dit topic gaat spammen in andere topics, plak dan op zn minst het linkje erbij. Anders heb ik het straks nog voor je verpest ook :z
 
Dit had beter het 'Het Suzuki VanVan Fantopic' kunnen heten. :)
Ben wel benieuwd waarom de VanVan beter is dan een Koreaans of Taiwanees product. Chinees kan ik nog inkomen. Een 6-bak is met lage cilinderinhoud alleen maar irritanter, je blijft schakelen. 4 of 5 is mooi zat, wat mij betreft.
 
@ Karl;

Verkoop ze niet maar had weinig gescheeld of ik had er 2 jaar geleden
een gekocht, vandaar.
Leek me leuk om dit relatief onbekende fietsje gewoon eens in de belangstelling
te zetten.
Nix mis mee lijkt me.
 
Dit had beter het 'Het Suzuki VanVan Fantopic' kunnen heten. :)
Ben wel benieuwd waarom de VanVan beter is dan een Koreaans of Taiwanees product. Chinees kan ik nog inkomen. Een 6-bak is met lage cilinderinhoud alleen maar irritanter, je blijft schakelen. 4 of 5 is mooi zat, wat mij betreft.

Dat is toch elk motormodel specifiek topic of zie ik t nou verkeerd.. :')
 
@ Karl;

Verkoop ze niet maar had weinig gescheeld of ik had er 2 jaar geleden
een gekocht, vandaar.
Leek me leuk om dit relatief onbekende fietsje gewoon eens in de belangstelling
te zetten.
Nix mis mee lijkt me.

Het komt wel meer voor dat mensen enthousiast zijn over hun motor. Maar dat in post 2 een motor méér de hemel in geprezen wordt dan in de gemiddelde verkoopbrochure is op z'n minst ongebruikelijk. Helemaal als je in 5 motorscooter topics gaat crossposten, over een motor met een 6-bak nota bene...

Maar misschien snap ik er niks van, dat kan natuurlijk ook.
 
Voor de duidelijkheid ik heb deze motor zelf niet.

Heb in de motorscooter topics (125/150 cc) gereageerd ivm de vergelijkbare inhoud en
vermogens klasse.
En in dit geval met 6 versnellingen,had ook een vario kunnen zijn maar daar ging het mij
niet om.
En misschien wat te enthousiast oke .
Feit blijft dat het in deze vermogens klasse een orginele verschijning blijft.

Dus je snapt er nix van, maar dat zei je zelf al.
 
Dit zijn hele leuke en betrouwbare motorfietsjes. Heb gelezen dat er mensen zijn die er de halve
wereld mee rondrijden!
Grappig ook dat je er verrassend ver mee komt ook buiten de geplaveide weg.
Daarbij ook nog eens erg zuinig en A-kwaliteit.
Veel beter dan een Chinees of koreaans produkt en bovendien een 6 bak!

De Van Van 125 is inmiddels een echte cultbike geworden en rijd erg ontspannen.
Inmiddels met injectie.
In o.a Japan ook als 200cc verkrijgbaar!


Graag reacties en het liefst van bezitters van dit leuke fietsje.

Mee eens, leuke fiets en je kunt er de wereld mee rond. 125 cc is dan sowieso genoeg. Alleen is de achterband in sommige delen van de wereld iets moeilijker te verkrijgen.

Vraag mij, net zoals monomuis, af waarom het Koreaanse product (hyosung karion) minder goed zou zijn.
Bij de Chinese producten (skyteam V-Raptor 125 en 250) kan ik mij een dubieuzere kwaliteit voorstellen naar aanleiding van het met regelmaat breken van de achteras bij de skymax, pbr en de t-rex.
 
Laatst bewerkt:
@ Jansovic,

ik heb het vaker met werkplaatschefs erover gehad welk merk de minste problemen gaf.
Hier kwam eigenlijk altijd naar voren dat Honda gevolgd door Yamaha en vervolgens
Suzuki en Kawasaki kwalitatief het beste zijn.
Kymco en Piaggio komen hier weer na en dan de rest.
De Japanners zijn wel duurder maar niet altijd onterecht.

Wat betreft de verkrijgbaarheid van de bandenmaat ivm de Suzuki Van Van heb je een goed punt.
 
Hele leuke filmpjes! Zo zie je maar wat je allemaal met dit motorfietsje kan.

Misschien ook leuk als de heer baashaaas die tenslotte dit topic geopend heeft
iets wil schrijven over zijn ervaring(en) met de Van Van.

Ook Suzuki Nederland Nimag zou misschien een soort bijdrage kunnen leveren,
tenslotte hebben ze de Van Van weer opnieuw in de prijslijst gezet!
Ik weet dat ze bij Nimag een dynamische verkoop afdeling hebben met enthousiaste
medewerkers!
Alleen dit leuke motortje geven ze veel te weinig aandacht!
Tevens is mijn voorstel om de prijs onder de 3000,- euro te laten zakken dat
geeft de Van Van een betere kans, nu is de prijs aan de hoge kant.
 
Nou ik ben zelf zeer blij met dit motortje, dit was m'n les motor waar ik ook op heb afgereden en heb daarna het motortje overgekocht.
ik heb em nu vanaf september 2013 en het rijd heerlijk.
door het weinige vermogen gaat het rijden op de snelweg net aan, maar als er een beetje teveel wind staat kan je beter de B wegen pakken.
met deze motor is het ook erg verleidelijk om soms ff een stukje offroad mee te pakken.
over bospaden/grindpaden en zelfs over het strand rijd ie heerlijk en zit je zo op de 80 :]
 
Nou kahosuya ik heb maar even een account aangemaakt omdat ik het totaal niet met je eens ben.

Ten eerste is de hyosung Karion zeker niet slechter, dat getuigd meer van onwetendheid over het merk.

Ten tweede had je hem bijna gekocht met de nadruk op bijna, ja ik had laatst ook bijna een ferrari gekocht maar bleek toch niet genoeg geld te hebben.

Ten derde heb je aan 6 versnellingen helemaal niks op een motor die bedoeld is voor stadswerk , 4 a 5 versnellingen is genoeg.

Ten vierde heb je het over piaggio die alleen motorscooters maakt en geen motoren, en dat is een wereld van verschil.

Ten vijfde heb je het over een dynamische verkoop afdeling met enthousiaste medewerkers.

Met name punt 5 slaat alles, jij werkt dus bij Suzuki maar doe dan niet alsof je onafhankelijk bent.

@baashaaas ik zit trouwens niet te haten op de VanVan en hoop dat je er veel plezier van hebt maar ik kan niet tegen mensen die met dubbele agenda's posten en de verkoopcijfers proberen op te stuwen omdat ze weten dat dit een populair forum is.
 
@amsterdam91. Prima dat je het niet met me eens bent maar je beweert dingen die
je niet kan staven.

Ik wilde destijds een klein motorfietsje voor erbij en de Van Van stond in de top 3.
Het is een Adress 125 ook van Suzuki geworden.
En leuk dat je een Van Van met een Ferrari vergelijkt en denkt dat ik em niet kan betalen.
Je moest eens weten.

Verder beweer jij dus dat een Hyosung op hetzelfde technische en kwaliteits niveau staat
als een Suzuki?
Hoezo onwetendheid....
Hyosung zal zeker een prima prijs/kwaliteit hebben daar heb ik nooit iets over gezegd.

Nee ik werk niet bij Suzuki maar jij weet blijkbaar meer dan ik, toch knap van je!
Ik heb destijds met Nimag gebeld voor info over bovengenoemde modellen en ben
op uitstekende wijze te woord gestaan.

Verder zijn 6 versnellingen wel degelijk handig als je op de buitenweg wind tegen hebt
met iemand achterop rijd of als de weg omhoog gaat.
Je kan dan maximaal gebruik maken van de spreiding, ook in terrein overigens.
Juist met een lichte motorinhoud zou ik zeggen!

Zo zie je maar dat niets is zoals het lijkt in jou geval dan....
 
Echt kicke dat dit topic is gestart. De VanVan staat sinds de Motorfreaks review in 200X tussen mijn favorieten en op mijn 'ooit-een-keer-bezitten-lijstje'.

Voor de echte freaks met een beetje kennis van de Franse taal kan je ook op het Big Wheel Addicts forum kijken: Big Wheel Addict - Forum Yamaha TW & Suzuki RV VanVan . Staan soms leuke verslagen op.

Misschien een idee om dit topic naast het 'Honda 4-takt replica topic' te scharen? Die voor de kleine wielen, deze speciaal voor de 'big wheels'?

Suzuki RV (oud)
Suzuki RV VanVan
Yamaha Trailway
Hyosung Karion
Skyteam T-rex
eventuele oudere Honda 'trailbikes'

Helaas is 125cc in Nederland onbemind.

Review Motorfreaks.nl (2004!!!)
Review Brikkels.nl uit 2013
 
Terug
Bovenaan Onderaan