Het Suzuki VanVan topic

Was even in m'n oude fotoboeken aan het snuffelen voor een artikel wat ik schrijf voor "De Onschatbare Klassieker" (doe af en toe wat voor de kost :t )

Kom ik de foto's van mijn eerst (zelfgebouwde) 'Enduro'-brommer weer tegen. Een verbouwd frame van een NSU Quikly TT waaronder een 50 cc DKW motorblokje (afkomstig van een DKW RT159 Politiemotor !). Met een Kreidler cilinder van 4,2 pk er op, een 'geel'-bordje op het voorspatbord en een 'bromfiets;-verzekeringsplaatje achterop, heb ik hier seizoen 1965-1966 onder de naam "CDS-DKW RT159", diverse 'Enduro's' gereden (jaar later kwam er een Kreidler RS blokje onder)

Tja, als ik dan naar m'n VanVan kijk, hebben ze bij Suzuki feitelijk mijn CDS ontwerp gekopieerd. Feitelijk hebben ze bij Suzuki alleen een nieuw achterlicht ontworpen. Zou ik daar nog auteurs rechten op kunnen claimen ;)
 

Bijlagen

  • 1965 CDS DKW RT159.jpg
    1965 CDS DKW RT159.jpg
    116,5 KB · Weergaven: 11
  • 1965 CDS DKW RT159 voorzijde.jpg
    1965 CDS DKW RT159 voorzijde.jpg
    135,4 KB · Weergaven: 7
  • 1967 CDS 2 Kreidler links.jpg
    1967 CDS 2 Kreidler links.jpg
    130,8 KB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Dat wordt dus (tot op dit moment) ; 2 x Deventer en 1 x Lochem.
Wie haakt aan in de regio (Oost-) Gelderland en Overijssel ?
 
Haak ik graag aan.
Nu we het er toch over hebben......
Aankomend weekend schijnt een wat wisselvallig weertype te gaan krijgen.
Buien en droge periodes wisselen elkaar dan af.
Mocht het zo zijn dat die voorspelling aan einde van deze week bij wordt gesteld en het aankomende zondag wel droog blijft,, zijn er dan wellicht 125cc rijders die zin en tijd hebben om dan bij een Mac Donalds in Deventer bij te praten met de 125cc machines erbij?
 
Leuk, dan hebben we er op dit moment al 2 met een 125cc machine voor een praatje pot bij de Mac Donalds in Deventer aankomende zondag.
Ervan uitgaande dat het wel droog weer is uiteraard, want met een dag waarbij de willekeurige buien los kunnen barsten is het echt geen pret om af te spreken bij zelfs een Mac Donalds.
Laten we eerst maar eens kijken hoeveel rijders eropaf komen zondag en dan zien we vlak op voorhand wel of het door kan gaan ivm droog weer.
 
Leuk, dan hebben we er op dit moment al 2 met een 125cc machine voor een praatje pot bij de Mac Donalds in Deventer aankomende zondag.
Ervan uitgaande dat het wel droog weer is uiteraard, want met een dag waarbij de willekeurige buien los kunnen barsten is het echt geen pret om af te spreken bij zelfs een Mac Donalds.

Tijd ? ? Rond een uur of 2 :t (en neem aan de Mac nabij de A1 afslag ? )
 
Zou 12 uur een mooi tijdstip zijn?
Desnoods maximaal 13.00 uur ivm de meneer met de Monkey.
En ken die Mac Donalds niet, maar doe die dan maar bij de A1 afslag.
Adres zoek ik nog wel op en post ik later hier.
 
Dus rond 12h00 bij de McDrive aan de Deventerweg, nabij de IJsselbrug afslag van de A1 (afslag Deventer - Zutphen) :t
Kan 'k ook meteen lunchen. Kom tenslotte 'helemaal' uut Lochem :]
 
Ik zal zodra ik tijd het adres van die Mac Donalds nog even opzoeken.
Tenzij iemand anders mij graag voor is en dat adres hier even wil vermelden want dat zou dan erg aardig zijn.
 
Wat kan er mis gaan? A1 Deventer centrum
Alleen vanaf de snelweg of uit richting Gorssel even om het Total tanstation heen en dan achterlangs richting snelweg
Oke, oke even gekeken........
Deventerweg, maar de hoofdweg heet ook Deventerweg, dus gewoon de doppies open houden, als je nabij de afslag de mc niet kan vinden
Ben er rond 12 uut, lekker lunchen
 
Zo, net even duo voetsteunen er op gebeund,ja, mijn zoon wil ook graag mee.
Thuis heb ik het duo zadeltje liggen, die er morgen ofzo even op zetten.

Wordt leuk, met z'n tweeen op de Monkey*O**O**O*
 
Voor mij ook hoor en naar zeggen blijft het droog tot in de avond.
Nu maar hopen dat er nog een aantal andere 125cc rijders ook langs komen.
Hoe meer machines des te gezelliger.
 
Of we er al een beetje zin aan hebben zondag.......
Opkomst is mager en schamel vrees ik.
Tot nu toe 3 machines.
Dat is schamele troef helaas.
Maar....ondanks dat gaan we het gezellig hebben.
Tot zondag.
 
Of we er al een beetje zin aan hebben zondag.......
Opkomst is mager en schamel vrees ik.
Tot nu toe 3 machines.
Dat is schamele troef helaas.
Maar....ondanks dat gaan we het gezellig hebben.
Tot zondag.
Misschien komen er nog meer ????
In elk geval 4 personen,de monkey is nu 2 persoons !, kijken hoe dat rijdt
 
Ook in "wat is waar te doen" even een draadje gemaakt, met oproep om met Mini's een bakkie te komen doen.

Weet niet hoe ik nu een linkje moet maken -O-
 
Rond dat tijdstip van 15.00 en 15.30 uur ben ik ook weg hoor.
Denk dat zondag meer een soort van babbel/kijk/snack meeting wordt en uiteraard ook gezellig maar we een andere keer wel een stukkie in de omgeving kunnen rondknorren.
Maar met alle respect mikebike nr.1 de Ardennen en de locatie in Deventer waar wij zondag staan is een behoorlijk eindje uit elkaar, of vergis ik me nu?
Mocht je dat wel gaan redden om erbij te zijn, wat erg leuk zou zijn dan hoop ik dat de afstand doenbaar is voor je.
Want vanuit het zuiden des land naar Deventer rijden op een mini bike kost je al gauw een dikke 2 uur.
Hopenlijk tot zondag kerel.
Vr Gr
 
Terug
Bovenaan Onderaan