Het tegengaan van vervuiling topique

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
35.373
5.945
Na op profesionele, en tegen het op een irritante wijze aan, vervuilen van andermans topiques nu eindelijk een topique van mezelf.

Doel van het topic is om uiteindelijk een eigen zijspan te verkrijgen. Hoe ik daar echter ga komen is momenteel nog niet helemaal helder.

Een bakkie aan m'n Fazer uit 2001, of deze inruilen voor een kant- en klaar span.

Ik kan hem bijvoorbeeld ruilen voor een BMW R100RS met EML mini uit de jaren '80. Met aangepaste bandjes en schommelvork.

Aan de andere kant zou ik het ook erg leuk vinden om een bakkie aan de Fazer te bakken en zo dus deze motor te behouden voor mezelf. Nadeel is dan weer dat ik geen schommelvork heb en gewone motorbanden. Van de banden zou ik niet zo heel erg erg vinden aangezien ik per jaar toch hooguit iets van 8 dui kilometer rijd.
De remmen op de Fazer lijken me wel te voldoen, als ik het bakkie mee kan laten remmen.


Zodoende ben ik met allerlei verschillende gedachtengangen en hersenspinsels aan het inbreken in diverse topics, dat hoop ik met dit topic te gaan voorkomen.

Verder rest mij nog om te zeggen dat de reactie-snelheid bij mij ontzettend laag ligt, dus het kan allemaal nog wel effe aanlopen.

Als je het niet meer kan volgen, dat geeft niet, ik kan het zelf af en toe ook niet meer.
:P :P :P :} :} :}


P.S. in het vervolg toch eerst nog maar effe goed m'n verhaal doorlezen.
 
Laatst bewerkt:
heb destijds ook bewust gekozen voor een bakkie aan mijn bestaande motorfiets.
je kent de motor en de onderhoudsgeschiedenis; je kunt low-budget beginnen en in de loop van de jaren verder gaan met betere (lees duurdere) oplossingen
 
heb destijds ook bewust gekozen voor een bakkie aan mijn bestaande motorfiets.
je kent de motor en de onderhoudsgeschiedenis; je kunt low-budget beginnen en in de loop van de jaren verder gaan met betere (lees duurdere) oplossingen


Vind ik een goed argument :Y
Alleeen, jij had je bakkie toch aan laten bouwen bij een 'professionele zaak'? Dat is dan weer niet echt low-budget.

overigens zou een bakkie als jij hebt best wel :9~ :9~ staan aan de Fazer.
 
Vind ik een goed argument :Y
Alleeen, jij had je bakkie toch aan laten bouwen bij een 'professionele zaak'? Dat is dan weer niet echt low-budget.

overigens zou een bakkie als jij hebt best wel :9~ :9~ staan aan de Fazer.

uhh, jawel, maar ik zal heel eerlijk zijn: het is mijn enige vervoer en de veiligheid en het comfort van mijn dochter; ik heb dus best hoge eisen gesteld en de bak was dus ook behoorlijk aan de prijs, dan maken die paar honderd euro voor de aanbouw ook niet meer uit, maar is er wel geen cent meer beschikbaar om ook in 1 keer de motor aan te pakken
 
Een bakkie aan m'n Fazer uit 2001, of deze inruilen voor een kant- en klaar span.

Ik kan hem bijvoorbeeld ruilen voor een BMW R100RS met EML mini uit de jaren '80. Met aangepaste bandjes en schommelvork.

en daar moet jij over nadenken???? })

wordt het geen tijd voor prozac dan??. B|

die ruil je toch gewoon.... :Y :Y
 
Een bakkie aan m'n Fazer uit 2001, of deze inruilen voor een kant- en klaar span.

Ik kan hem bijvoorbeeld ruilen voor een BMW R100RS met EML mini uit de jaren '80. Met aangepaste bandjes en schommelvork.

dat lijkt me niet zo'n moeilijke keus, topic kan dicht *O* *O* *O* *O*
 
Ja, hallo jongens, als iedereen zo eensgezind is ontstaat er toch geen discussie B|



Maar jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk. Sometimes it's hard to say goodbye.


Heb ik alleen geen solo meer, wordt het toch eens tijd om aan de ceebeetjes te gaan werken. Na de tuin, schilderwerk buiten, de badkamer en wat er nog meer verzonnen word. :X
 
Ja, hallo jongens, als iedereen zo eensgezind is ontstaat er toch geen discussie B|



Maar jullie hebben waarschijnlijk wel gelijk. Sometimes it's hard to say goodbye.


Heb ik alleen geen solo meer, wordt het toch eens tijd om aan de ceebeetjes te gaan werken. Na de tuin, schilderwerk buiten, de badkamer en wat er nog meer verzonnen word. :X

Om dan ff een duit in het zakje te doen. Wat heb je voor cb-tjes? Als het enigszins op m'n 400tjes lijkt hebben we d'r zo eentje aan de praat. O-)
 
Laatst bewerkt:
Om dan ff een duit in het zakje te doen. Wat heb je voor cb-tjes? Als het enigszins op m'n 400tjes lijkt hebben we d'r zo eentje aan de praat. O-)

Twee twinnetjes, momenteel allebei in kratten :X

Maar na nog een nachtje slapen ben ik eigenlijk wel tot de conclusie gekomen dat als ik een spannetje koop ik voorlopig toch geen tijd heb om solo te rijden ;) *O* :9~

Dan komen die ceebeetjes van het najaar/winter wel weer.
 
valt idd nogal buiten de prijzen B|


Zat meer te denken aan zoiets; http://www.wbm.nl/motorendetails2.asp?id=813667
(Toevallig iemand bekend met deze fiets?)




Edit; lekker 'retro', wel bijna dezelfde als waar ik de Fazer voor kon ruilen (alleen wat ouder)

nee, ik ken hem niet, afgezien van die kermiskleuren is het wel een combinatie die ik zelf wel zou willen hebben.
dit is nog het echte 70pk blok, dat wil echt wel van plek.

met een paar spuitbusjes blauwe verf zou hij al enorm opknappen :X
als wout nog een leuke prijs voor je fazer wil geven :?
 
nee, ik ken hem niet, afgezien van die kermiskleuren is het wel een combinatie die ik zelf wel zou willen hebben.
dit is nog het echte 70pk blok, dat wil echt wel van plek.

met een paar spuitbusjes blauwe verf zou hij al enorm opknappen :X
als wout nog een leuke prijs voor je fazer wil geven :?

Het is gelukkig weer eens niet aan de andere kant van het land B|


Hij heeft een Fazer uit 2001 met 2x zoveel kilometers voor 4.290 Pleuro staan :P
Ik ken heel de man niet maar ik weet niet of er een beetje te praten valt met hem?
 
Het is gelukkig weer eens niet aan de andere kant van het land B|


Hij heeft een Fazer uit 2001 met 2x zoveel kilometers voor 4.290 Pleuro staan :P
Ik ken heel de man niet maar ik weet niet of er een beetje te praten valt met hem?

of je met hem kan handelen weet ik niet.
het zijn daar wel hele sympatieke mensen die van motoren houden en de tijd nemen.
een hele verademing als je die lompe boekhouders uit het westen gewent bent.
 
Zouden de kilometertjes ( 78.000 ) een bezwaar kunnen vormen voor deze motor?
 
Zouden de kilometertjes ( 78.000 ) een bezwaar kunnen vormen voor deze motor?

Als het 78000 is niet, maar wat denk je van een motor van 30 jaar oud ?
Dat kan net zo goed 178000 zijn (of 278000 :) ).
Bij zo'n motor is de tellerstand niet relevant, dat geeft geen enkele indicatie. Wel hoe ie er algemeen uit ziet en loopt (en onderhoud en revisie is bij een 2V boxer allemaal nog wel te overzien).
Bedenk wel dat die EML-wielen ook niet het eeuwige leven hebben, dat wil na langdurig gebruik nog wel eens (haar)scheuren (nee, niet altijd, maar kijk ze wel met een vergrootglas na).
Die bak is ook een oud EML product (ik denk nog met ronde buis frame). De zijspan-rem is dan een deprimerend klein bromfiets remmetje van Grimeca, dat kan onderhand ook zijn beste tijd gehad hebben.
Ik zou er een 1000 euro bij reserveren om 'm up to date/goed te maken, dat hoeft wellicht niet allemaal gelijk, maar dat ben je waarschijnlijk de komende 2 jaar wel kwijt.
(tenzij het een zeldzaam goed bijgehouden exemplaar is).

[economen-modus]
Aan de pluszijde: zo'n combi is wel redelijk waardevast. Je zal er niet veel op afschrijven, dus zo bezien kan het een goede investering zijn.
[economen-modus-uit]
 
Terug
Bovenaan Onderaan