Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

11201941_10153359486789032_9072066841732699373_n.jpg
 
Voor TK maakt het in directe zin niet zo veel uit of er wel of geen grote sponsor komt volgens mij. Het is vooral Honda Europe die die financiële klap op zal moeten vangen.
 
Ik vind het belachelijk dat er niet eens een Nederlands bedrijf opstaat en de sponsoring van TK op zich neemt.
Een Nederlands team dat al jaren op wereldniveau strijdt met een Nederlandse topcoureur.

Straks begint de miljonairstoertocht weer met hun vrachtwagenspeeltjes, besteed eens een fractie van dat budget aan de Nederlandse motorsport...
 
Ik vind het belachelijk dat er niet eens een Nederlands bedrijf opstaat en de sponsoring van TK op zich neemt.
Een Nederlands team dat al jaren op wereldniveau strijdt met een Nederlandse topcoureur.

Straks begint de miljonairstoertocht weer met hun vrachtwagenspeeltjes, besteed eens een fractie van dat budget aan de Nederlandse motorsport...

Helemaal eens. En die discussie is al vaak gevoerd. Bedrijven als Philips, Randstad en Koninklijke Olie sponsoren wel de diverse F1 teams. Maar sponsoren van Nederlands talent vind men niet interessant.
 
Heb een het gevraagd aan Ten Kate via facebook. Binnenkort komen ze met meer nieuws. Er is wel een nieuwe sponsor op komst :Y Ze konden alleen nog niet verklappen wie....
 
Heb een het gevraagd aan Ten Kate via facebook. Binnenkort komen ze met meer nieuws. Er is wel een nieuwe sponsor op komst :Y Ze konden alleen nog niet verklappen wie....

Yamaha? :)
Of misschien Croky :+
 
Helemaal eens. En die discussie is al vaak gevoerd. Bedrijven als Philips, Randstad en Koninklijke Olie sponsoren wel de diverse F1 teams. Maar sponsoren van Nederlands talent vind men niet interessant.

Dat is voor zo'n groot bedrijf toch vaak ook niet interessant? Sponsoren op klein niveau is liefdadigheid, maar op hoog niveau is het toch net zo goed gewoon business. En als je dan toch als groot bedrijf Nederlands talent moet sponsoren, dan zou ik als sportneutraal bedrijf kiezen voor puur Nederlands talent dat voor gouden plakken strijdt, niet Nederlands talent op een Japanse motor die sporadisch ergens een podium pakt. (Verzachtend verwoorden is zo 2015. :+)
 
Wel apart.

Honda Japan bepaald welke sponsor wel of niet past bij het sbk team, maar ze investeren geen yen in het sbk team....
 
hmmm beetje vaag verhaal. Heb je ook een link van dat speedweek artikel?
 
Honda Japan heeft geen directe bemoeienis met het team. Anders zaten er ook wel HRC stickers op de TK-Honda's maar die zitten er al jaren niet op. Het is Honda Europa die de kar trekt.
 
Honda Japan heeft geen directe bemoeienis met het team. Anders zaten er ook wel HRC stickers op de TK-Honda's maar die zitten er al jaren niet op. Het is Honda Europa die de kar trekt.

Klopt.
HRC doet helemaal niks met WSBK.
Ze leveren wel een aantal onderdelen dacht ik (Op bestelling van Ten Kate?)
Honda Japan heeft blijkbaar wel wat te zeggen met wie of wat ze wel geassocieerd willen worden., althans zo lees ik het op speedweek.de
 
Terug
Bovenaan Onderaan