Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Klopt.
HRC doet helemaal niks met WSBK.
Ze leveren wel een aantal onderdelen dacht ik (Op bestelling van Ten Kate?)
Honda Japan heeft blijkbaar wel wat te zeggen met wie of wat ze wel geassocieerd willen worden., althans zo lees ik het op speedweek.de

dat is wel de strekking.
komt een beetje uit hun cultuur denk ik.
 
Enerzijds toch ook logisch?
Honda heeft een bepaalde visie, filosofie. Daar wil je niet elk product of merk mee associëren.

Anderzijds kan ik ook begrijpen dat dit frustreert. Heb je sponsoren worden die door indirect belanghebbende afgewezen en heb je geen geld....
 

Okey bedankt,

Toch raar dat Honda Japan sponsoren tegen houd.... Ze willen er blijkbaar niet een rijdend reclamebord. Het moet zo veel mogelijk lijken op de machine in de winkel. Het budget is verzekerd staat in de tekst.
Dus in principe zijn ze zelf sponsor. Honda Europa dekt de kosten.
Honda Europa zal zijn geld ook wel vanuit Japan krijgen denk ik....
 
..Je wil ook niet met elke sponsor in zee gaan moet wel een beetje bij Honda passen

Kan me deze nog herinneren
full
 
..Je wil ook niet met elke sponsor in zee gaan moet wel een beetje bij Honda passen

Kan me deze nog herinneren[afbeelding]

Net of ze bij Honda nooit rubber nodig hebben!
Op Zandvoort reden ooit auto's rond, gesponsord door Yab Yum. Maar het is inderdaad maar net waar je de grens trekt.

Als je kijkt naar vage figuren uit het landen als China of Rusland, dan kan ik me goed voorstellen, dat je daar niet mee in zee wil gaan. Zie voorbeeld bij Ado Den Haag. Maar dat heeft Honda gelukkig ook niet nodig. Ze zijn in de positie om nee te zeggen. Ben dan wel benieuwd welke sponsors door Honda afgewezen zijn.
 
Net of ze bij Honda nooit rubber nodig hebben!
Op Zandvoort reden ooit auto's rond, gesponsord door Yab Yum. Maar het is inderdaad maar net waar je de grens trekt.

Als je kijkt naar vage figuren uit het landen als China of Rusland, dan kan ik me goed voorstellen, dat je daar niet mee in zee wil gaan. Zie voorbeeld bij Ado Den Haag. Maar dat heeft Honda gelukkig ook niet nodig. Ze zijn in de positie om nee te zeggen. Ben dan wel benieuwd welke sponsors door Honda afgewezen zijn.


Over schande gesproken :(
 
Okey bedankt,

Toch raar dat Honda Japan sponsoren tegen houd.... Ze willen er blijkbaar niet een rijdend reclamebord. Het moet zo veel mogelijk lijken op de machine in de winkel. Het budget is verzekerd staat in de tekst.
Dus in principe zijn ze zelf sponsor. Honda Europa dekt de kosten.
Honda Europa zal zijn geld ook wel vanuit Japan krijgen denk ik....

Ik dacht mij te herinneren dat het contract t/m 2016 liep?
 
Eerste podiumplek is binnen *O*
Op naar de volgende! :Y
 
Dit is jezelf in de kijker rijden voor potentiële sponsoren. Benieuwd of er ergens iemand wakker schrikt.
 
\
Eerste podiumplek is binnen *O*
Op naar de volgende! :Y[/quote

Over een paar uurtjes... ;)

En zo geschiedde! :Y *O* :}

Wat een fantastische start van het kampioenschap voor het hele team! Daar moet toch wel een feestje gevierd worden. P2 voor vdM in het kampioenschap. Een mooie P4 voor Hayden in de 2e race. En niet te vergeten een P5 voor P. Jacobsen! Mooi plaatje:

vdM%20P2_zpsbvvyx9or.jpg


Van der Mark tweede in WK-stand na start Superbike-seizoen | NU - Het laatste nieuws het eerst op NU.nl
 
Toch heb ik t idee dat WSBK populariteit aan het terug winnen is. De races zijn de laatste 2 jaar best spannend en de verschillen zijn vergeleken bij de MotoGP vaak kleiner. Het is te hopen voor Ten Kate dat er een mooi nieuw pakket komt :-)
 
Toch heb ik t idee dat WSBK populariteit aan het terug winnen is. De races zijn de laatste 2 jaar best spannend en de verschillen zijn vergeleken bij de MotoGP vaak kleiner. Het is te hopen voor Ten Kate dat er een mooi nieuw pakket komt :-)

Ga eens naar een WSBK race in Spanje. Dan zie je hoe populair het is :)
 
Ik lees nu her en der dat de Honda 8 tot 9 pk meer heeft dan vorig jaar. Ik vind dat echt opmerkelijk. Ze zijn al jarenlang met de fiets bezig en nu krijgen ze er nog even 9 pk extra uit. Ik ben geen techneut maar hoe kan dat zomaar opeens? Ik neem aan dat ze de afgelopen jaren niet hebben zitten pitten?
 
Ik lees nu her en der dat de Honda 8 tot 9 pk meer heeft dan vorig jaar. Ik vind dat echt opmerkelijk. Ze zijn al jarenlang met de fiets bezig en nu krijgen ze er nog even 9 pk extra uit. Ik ben geen techneut maar hoe kan dat zomaar opeens? Ik neem aan dat ze de afgelopen jaren niet hebben zitten pitten?

Misschien een technische update vanuit de fabriek in Japan deze winter, waar ze bij Ten Kate meer tuningsmogelijkheid mee hebben?
 
Laatst bewerkt:
Ik lees nu her en der dat de Honda 8 tot 9 pk meer heeft dan vorig jaar. Ik vind dat echt opmerkelijk. Ze zijn al jarenlang met de fiets bezig en nu krijgen ze er nog even 9 pk extra uit. Ik ben geen techneut maar hoe kan dat zomaar opeens? Ik neem aan dat ze de afgelopen jaren niet hebben zitten pitten?

Dit jaar mogen de WSBK machines 115db produceren itt 107db (?) van afgelopen jaar.
Wellicht dat een vrijer ademende machine ook meer pk's produceerd.
 
Dit jaar mogen de WSBK machines 115db produceren itt 107db (?) van afgelopen jaar.
Wellicht dat een vrijer ademende machine ook meer pk's produceerd.
Dat laatste is sowieso een feit, ik mis op dit moment zo een kleine 5 pk omdat mijn race uitlaat systeem niet volledig open kan ivm geluidsrestricties.

Maar dan zouden alle fabrikanten meer vermogen moeten hebben, ik heb het idee dat de Honda wat ingelopen is op de concurrentie?
 
Terug
Bovenaan Onderaan