Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Helaas voor Loris en ten Kate
1399360

Meer info: Bautista sluit eerste dag op Jerez als snelste af voor Van der Mark
 
De eerste punten zijn binnen in de eerste race! *O* Het team heeft de doelen hoger liggen dan dit. Maar ze hebben punten en zijn ook nog eens voor die *@#$% Honda's geëindigd. Weet niet wat ze in Nieuwleusen doen, maar ik drink er eentje op :t *O*
 
De eerste punten zijn binnen in de eerste race! *O* Het team heeft de doelen hoger liggen dan dit. Maar ze hebben punten en zijn ook nog eens voor die *@#$% Honda's geëindigd. Weet niet wat ze in Nieuwleusen doen, maar ik drink er eentje op :t *O*

Doe ik met je mee.
Eerst ff boodschappen doen, en dan pak ik er 1.

Of meerdere. ;)
 
Goede motor, goede rijder en een goed team. In een matig deelnemersveld, zowel kwalitatief als kwantitatief, mag dat toch ook wel.
 
Goede motor, goede rijder en een goed team. In een matig deelnemersveld, zowel kwalitatief als kwantitatief, mag dat toch ook wel.
De mindere coureurs zitten op dit moment op de Honda's. De rest wil ik niet direct matig noemen t.o.v. Baz.
 
Goede motor, goede rijder en een goed team. In een matig deelnemersveld, zowel kwalitatief als kwantitatief, mag dat toch ook wel.
Ik wil Baz nou ook niet direct héél veel veren in de reet steken... Hij ontsnapte heel goed uit de SBK naar de MotoGP, waarvan ik vermoed dat z'n paspoort daar toch ook wel invloed had. Baz zat ongeveer op hetzelfde niveau als Sykes toen of Haslam nu, terwijl Rea al jaren laat zien waar de Kawasaki toe in staat is. Baz wist heel soms even te schijnen op de Ducati - niet meer of minder dan verwacht, denk ik. Ging terug naar de SBK, kon daar niet veel beginnen - lag dat werkelijk aan het materiaal? - en zat zonder werk aan het einde van het seizoen. Hij heeft, denk ik, net zoveel geluk met Ten Kate als dat zij met hem hebben.

Nou ja, begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ze erbij zijn! *O*
 
En 2e manche in de top 10 gefinisht zie ik net, lekker hoor! Een goed begin is het halve werk.
 
Maar wel de eerste 5 raceweekend + de superpole race gemist, dat zijn 16 wedstrijden.
Maar ja om eerlijk te zijn heeft Camier ook niet het geluk aan zijn zijde...
Das waar het lijkt wel of iedereen over Camier geen rijdt of voor hem crasht zodat hij erover heen valt dit jaar .
Jammer want eerlijk gezegd heb ik hem altijd een van de betere rijders gevonden hij maakt alleen wat rare keuzes met merken en teams helaas .
 
Ding word gewoon in hoofdkleur blauw.
Dat ten Kate er in t geel op staat lijkt me logisch. En de sponsor die er bij komt zal hier ook een aandeel in hebben.

Persoonlijk maak ik me meer "zorgen" of ze er voor de zomerstop nog bij zijn... lijkt me belangrijker dan de kleurstelling
Ja Yamaha zal ook de grootste sponsor zijn dus ik snap de kleurstelling wel. Bij het einde van de samenwerking met Honda kwam naar voren dat het budget 4 miljoen was en dat Honda regelmatig tot 80% van dit budget beschikbaar stelde. En dat dit budget vergelijkbaar was met wat Yamaha in hun factory team stopte maar lager dan Ducati en Kawa. 80% betekend dat er jaren zijn dat alle andere partners, Ten Kate zelf en de hoofsponsor bij elkaar 'slechts' 800.000 euro inbrachten, dat is niet eens voldoende om met 1 motor mee te doen...

Geeft meteen ook het probleem aan voor Ten Kate en hoe afhankelijk je bent van een fabrikant in het WSBK. Om het in perspectief te zetten: Voor 4 mio kan je hoofdsponsor van een kleiner team in de Motogp worden.
 
Ik vroeg me af welke motoren teams tegenwoordig gebruiken als ze een Honda gebruiken voor hun supersport klasse. Gebruiken ze dan motoren van voorgaande jaren? Aangezien Honda gestopt is met het verbeteren van hun supersport.
 
Ik vroeg me af welke motoren teams tegenwoordig gebruiken als ze een Honda gebruiken voor hun supersport klasse. Gebruiken ze dan motoren van voorgaande jaren? Aangezien Honda gestopt is met het verbeteren van hun supersport.

eerste generatie 600RR :+
 
eerste generatie 600RR :+
Ja slechte herinerringen aan een cbr uit 2003 ;(. Ik met mn jeugdige brein dacht oooh ik kan wel even een proefritje maken op een cbr, terwijl ik al 2 jaar gewend ben aan 48pk... Leg ik hem op zijn kant met 30km/u op een rotonde. Volgend jaar mag ik er officieel op rijden O-). Had misschien te maken met dat die motor 2 jaar niet gereden had en de banden 7 jaar oud waren. Maar waarschijnlijk was het meer mijn onkunde. Zoo dat ook weer opgebiecht...
 
Dat plat leggen met 30km h heeft niet veel met je gewenning aan 48 pk te maken imo ?! :P en ook niet met de banden etc, het is inderdaad het laatste ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan