Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Kun je op zo'n korte termijn een grote sponsor verwachten in een seizoen dat al begonnen is? Ze hadden zo ongeveer de beste sponsor op auto- en motorsportgebied. En Honda heeft er alles aan gedaan om die sponsor weg te jagen :X
Tja, Yamaha en Red Bull gaat hem niet worden, dat was in de tijd met Mccoy en Hopkins. Yamaha doet nu alleen maar grote concurrent Monster.
 
Castrol was een mooie optie geweest toch?
Heeft al vaker op hun fietsen gestaan.

Moet ook eerlijk zeggen door de gele Yamaha R1 had ik ook de hoop dat ze weer old school in het geel/zwart zouden gaan :9~
 
Castrol was een mooie optie geweest toch?
Ze hebben Putoline als sponsor.
Putoline heeft ook geel in hun logo, maar zal wel niet genoeg geld meebrengen om de complete livery mee te versieren.

Toch wel jammer, ze hadden er mooi uit kunnen steken met een gele motor.
 
Tijdens de WSBK's in Assen hoorde ik een interview met Ten Kate waarin hij zijn interesse uitsprak voor een tweede rijder en/of een uitstapje in de WSS600 klasse.

Mochten ze het financieel kunnen rondbreien om een nieuwe teamstructuur op te zetten die zich over meerdere klasses uitstrekt, dan zit Nederland echt goed qua opstap naar het wereldkampioenschap toe met o.a. de R125 en de R3 cup, Joey Litjens als onderdeel van de BluCru begeleiding, etc.

Als Ten Kate hier dan een extra steunpunt in kan zijn, door bijvoorbeeld naast een buitenlandse coureur met geld eveneens een Nederlander op weg te helpen (wat ze ook niet vreemd is), dan mogen we ons ergens ook wel in onze handen knijpen dat het met Honda geklapt is en ze met Yamaha in plaats van met Suzuki of Aprilia zijn ingestapt.

Allemaal koffiedik kijken, ik weet het, maar de lange termijnvisie die erachter zit is hopelijk een soortgelijke.
 
Voor de toekomst zou dat inderdaad het doel zijn, en dan ook om tijdens de SBK evenementen in elke klasse aan de start te komen, dus ook de wss300.

De tijd zal het leren, leuk talentje weet ik al wel voor ze.
 
Voor de toekomst zou dat inderdaad het doel zijn, en dan ook om tijdens de SBK evenementen in elke klasse aan de start te komen, dus ook de wss300.

De tijd zal het leren, leuk talentje weet ik al wel voor ze.
Er zijn (gelukkig) best wat coureurtjes met potentieel, maar aan wie denk je specifiek?
 
Een jongen uit de omgeving ; Collin Veijer , al denk ik dat die na het CIV zo de stap maakt naar de moto3..

Dus dan moeten ze bezig met de jongens uit de Blu cru, bijvoorbeeld overbeeke of koopman ?!

Supersport zie ik Bo over 2 jaar nog wel voor TKR rijden..
 
Een jongen uit de omgeving ; Collin Veijer , al denk ik dat die na het CIV zo de stap maakt naar de moto3..

Dus dan moeten ze bezig met de jongens uit de Blu cru, bijvoorbeeld overbeeke of koopman ?!

Supersport zie ik Bo over 2 jaar nog wel voor TKR rijden..
Waarom zou Bo naar de Supersport gaan. Je wilt als topsporter toch altijd op het hoogste niveau acteren? De WSBK series zijn heel leuk, maar de GP'S zijn toch een niveau hoger. Dat maakt Bautista meer dan duidelijk.
 
Een jongen uit de omgeving ; Collin Veijer , al denk ik dat die na het CIV zo de stap maakt naar de moto3..

Dus dan moeten ze bezig met de jongens uit de Blu cru, bijvoorbeeld overbeeke of koopman ?!

Supersport zie ik Bo over 2 jaar nog wel voor TKR rijden..
Veijer zie ik ook eerder de Moto3 in gaan, wat sowieso al fantastisch nieuws zou zijn. Jongens als Veijer, v.d. Goorbergh en Veneman verwacht ik wel de kruiwagens te hebben om de GP's in te komen, en die kruiwagens heb je ook wel nodig.

Momenteel een KTM man, maar ik zou het tof vinden indien Ten Kate iets voor Meuffels zou kunnen betekenen. Buiten de WSS300 heeft KTM helaas geen pad om verder het kampioenschap binnen te komen, maar je zou dan inderdaad denken dat ze eerder naar de BluCru jongens kijken.

Hopelijk eerst een positief weekend in Jerez om op verder te kunnen bouwen!
 
Ze hebben Putoline als sponsor.
Putoline heeft ook geel in hun logo, maar zal wel niet genoeg geld meebrengen om de complete livery mee te versieren.

Toch wel jammer, ze hadden er mooi uit kunnen steken met een gele motor.

Klopt ja, maar in een niet zo ver verleden was Castrol toch ook een trouwe sponsor :Y
Hoe cool, een wit groene R1 8-)
 
Ik las vanmiddag dat de VR46 company volgend jaar wil sponsoren en dat de kans dat het gele kleuren worden, daarmee aanzienlijk gestegen is.
 
Waarom zou Bo naar de Supersport gaan. Je wilt als topsporter toch altijd op het hoogste niveau acteren? De WSBK series zijn heel leuk, maar de GP'S zijn toch een niveau hoger. Dat maakt Bautista meer dan duidelijk.

Je kan nog zoveel willen, als er verder niemand is die dat voor hem hard maakt of blijft maken dan houdt het voor Bo een keer op, al hoop ik dat hij nog jaren in de gp s kan blijven rijden ;) Als TKR zich hard kan maken om hem in de ss600 te krijgen met een goeie fiets en goed team etc dan lijkt me dat voor de toekomst zeker een optie.

Veijer zie ik ook eerder de Moto3 in gaan, wat sowieso al fantastisch nieuws zou zijn. Jongens als Veijer, v.d. Goorbergh en Veneman verwacht ik wel de kruiwagens te hebben om de GP's in te komen, en die kruiwagens heb je ook wel nodig.

Momenteel een KTM man, maar ik zou het tof vinden indien Ten Kate iets voor Meuffels zou kunnen betekenen. Buiten de WSS300 heeft KTM helaas geen pad om verder het kampioenschap binnen te komen, maar je zou dan inderdaad denken dat ze eerder naar de BluCru jongens kijken.

Hopelijk eerst een positief weekend in Jerez om op verder te kunnen bouwen!

Ben het eigenlijk helemaal met je eens, Meufels verdiend idd een uitzicht op iets meer toekomst.. aan de andere kant is het Ss300 kampieonschap wel zo wisselvallig en ben je zo afhankelijk van vele factoren dat je eigenlijk niet kan zeggen dat de kampioen ook echt de beste was.

Dat Herrera daar kampioen werd afgelopen seizoen was hartstikke leuk en op punten ook zeker terecht.. maar wat is ze er nu mee opgeschoten ? RIjd achteraan in de supersport 600 en mag straks een paar keer op die dildo 's racen.

Ik las vanmiddag dat de VR46 company volgend jaar wil sponsoren en dat de kans dat het gele kleuren worden, daarmee aanzienlijk gestegen is.

Maar dan geen ten Kate geel toch ?? Heb zelfs al gehoord dat Rossi er over 2 jaar gaat rijden met een M1 en iedereen op 15 sec achterstand rijd.. kan het alleen nog niet vertellen want het is inside info :P
 
Maar dan geen ten Kate geel toch ?? Heb zelfs al gehoord dat Rossi er over 2 jaar gaat rijden met een M1 en iedereen op 15 sec achterstand rijd.. kan het alleen nog niet vertellen want het is inside info :P

Ja het zal idd wel vloeken met het Ten Kate geel. Maar men wil geel, dan krijgt men ook geel :)
 
Laatst bewerkt:
Als je een officiel door Yamaha ondersteunt team bent, moet je in blauw rijden.

Ik weet niet of dit je persoonlijke mening is of dat je denkt dat Yamaha dit eist.

Jouw eigen mening: Het is nu soms al moeilijk genoeg om al die blauwe Pata Yamaha's uit elkaar te houden, dus een andere kleur zou fijn zijn.

Je denkt dat Yamaha dit eist:
Volgens mij geldt dat alleen voor de fabrieksteams.
Als privéteam met fabrieksondersteuning zal de sponsor ook iets te zeggen wiilen hebben.
Kijk maar naar Bardahl Yamaha. Die zien er best wel geelachtig uit...
 
Ben het eigenlijk helemaal met je eens, Meufels verdiend idd een uitzicht op iets meer toekomst.. aan de andere kant is het Ss300 kampieonschap wel zo wisselvallig en ben je zo afhankelijk van vele factoren dat je eigenlijk niet kan zeggen dat de kampioen ook echt de beste was.

Dat Herrera daar kampioen werd afgelopen seizoen was hartstikke leuk en op punten ook zeker terecht.. maar wat is ze er nu mee opgeschoten ? RIjd achteraan in de supersport 600 en mag straks een paar keer op die dildo 's racen.
Met je eens dat kampioen worden in zo'n opstartklasse als de WSS300 een flinke dosis geluk benodigd en dat de meest kundige coureur wellicht niet altijd als kampioen uit de bus komt. Anderzijds dwing je geluk ook wel deels af door een professionele voorbereiding en door het te kunnen 'lezen' van de wedstrijd, en vooral Deroue vind ik hier met zijn ervaring sterk in. Dat hij het in Magny-Cours verloor omdat zijn Kawasaki ermee ophield was echt botte pech.

Kleine correctie wel: Carrasco werd kampioen in de WSS300 en verdedigt dit jaar haar titel. Herrera rijdt in de WSS600 en heeft een aantal punten gepakt tot dusver, maar ik vrees ergens wel dat dit voor haar het hoogst haalbare is. Top vijf kandidate zie ik haar niet worden, helaas.
 
Sorry heren, weer eens in de war met die namen..
Vind het beide grappig dat het meiden zijn maar zie ze verder niets als toegevoegde waarde in de kampioenschappen waar ze uitkomen
 
Nee idd behalve dat Ana Carrasco vorig jaar kampioen is geworden en een paar races heeft gewonnen in de SSP300 heeft ze weinig toegevoegde waarde :+

Dan deden de heren het in die klasse een stuk beter want die zijn geen kampioen geworden 8-)
 
Sorry heren, weer eens in de war met die namen..
Vind het beide grappig dat het meiden zijn maar zie ze verder niets als toegevoegde waarde in de kampioenschappen waar ze uitkomen
😅Potverdorie ze is de huidige wereldkampioen en jij vind dat ze geen toegevoegde waarde is😆
Heb je haar op Assen aan het werk gezien, knokken met al die kerels 👍. Oke ze is met geluk wereldkampioen geworden na toch wel een aantal sterke gereden races. Maar dat was met Nicky Hayden ook zo die reed de meeste puntjes bij elkaar dus terecht kampioen.
Geeft dus wel aan hoe rommelig die klasse is ;)
Leuk dat ze mee doet hoor ! Helemaal niks mis mee..
 
Terug
Bovenaan Onderaan