Het Ten Kate Yamaha Raceteam topic

Baz laat knappe resultaten zien als het regent. Op een droge baan wordt het nog lastig. Maar de combinatie werkt in elk geval lekker: volgend jaar meteen vanaf het begin er weer bij aub! :Y

Precies, Baz heeft ook in de Motogp vaker verrast in de regen. Met droge omstandigheden zal het zeker lastiger zijn, maar gezien dit pas hun 2e race is, is het erg knap wat ze laten zien en bewijst het ongelijk van Honda direct, wat er ook gebeurd is.
 
Ondanks de zomerstop toch mooie beelden van Ten Kate tijdens het testen op Assen vandaag.


IMG_20190815_233135.png
 
Ik moet zeggen ik ben helemaal geen fan van Baz, en vond het eigenlijk een coureur van niks. Maar ik moet toegeven hij doet erg zijn best en hij zit er gewoon goed bij. Al een paar x p4 is gewoon erg goed als je halverwege een seizoen nog moet beginnen. En hij is erg positief over het team dat had ik ook niet van hem verwacht, wel mooie ontwikkeling....
 
Ik moet zeggen ik ben helemaal geen fan van Baz, en vond het eigenlijk een coureur van niks. Maar ik moet toegeven hij doet erg zijn best en hij zit er gewoon goed bij. Al een paar x p4 is gewoon erg goed als je halverwege een seizoen nog moet beginnen. En hij is erg positief over het team dat had ik ook niet van hem verwacht, wel mooie ontwikkeling....

Hier precies hetzelfde. Hij was enigste keus denk ik, maar ik had ook mn bedenkingen en hij verrast mij echt positief met resultaat!! Mooi!!
 
Hier precies hetzelfde. Hij was enigste keus denk ik, maar ik had ook mn bedenkingen en hij verrast mij echt positief met resultaat!! Mooi!!
Toen hij ik geloof 2012 als vervanger plaats nam van Lascors in het wsbk toen zei ik ook aan de stamtafel in de zeelt wat verwacht men daarvan dan , toen zei Wilco nog dat hij veel van hem verwacht want hij vond het een supertalent waar we nog wat van kunnen gaan genieten als hij in een goed team terecht komt.
 
Toen hij ik geloof 2012 als vervanger plaats nam van Lascors in het wsbk toen zei ik ook aan de stamtafel in de zeelt wat verwacht men daarvan dan , toen zei Wilco nog dat hij veel van hem verwacht want hij vond het een supertalent waar we nog wat van kunnen gaan genieten als hij in een goed team terecht komt.

Ik twijfelde ook niet zozeer aan zijn rijcapaciteiten, maar meer aan zn mentaliteit. Dat lijkt nu allemaal wel op zn plek te vallen. En hij is inmiddels ook wat jaren ouder uiteraard.
 
Baz doet het tot nu gewoonweg goed. En ik kan er van genieten dat ze het als team ook weer goed doen. Hoop echt dat ze volgend jaar met een verrassende 2e rijder komen en zodoende een mooi seizoen gaan draaien :Y
 
  • Leuk
Waarderingen: Joep
Ik zou liever zien dat de sbk zo blijft alleen met Baz en een supersport R6 erbij. Dat lijkt mij qua bezetting beter te handelen. Het gaat nu beter dan verwacht zowel Baz als team. Dus niet te veel aan wijzigen....
 
Ik zou liever zien dat de sbk zo blijft alleen met Baz en een supersport R6 erbij. Dat lijkt mij qua bezetting beter te handelen. Het gaat nu beter dan verwacht zowel Baz als team. Dus niet te veel aan wijzigen....

Begrijp wat je bedoeld maar dat is momenteel niet reëel. Eerst zal er een stabiel wsbk team moeten staan. Daarna komt de rest nadat een grote sponsor zich hopelijk weer aansluit.
 
Is een 2e wsbk rijder wel reëel dan? Lijkt me dat een wsbk fiets behoorlijk duurder is dan een SS fiets. Of heb ik dat mis?
 
Is een 2e wsbk rijder wel reëel dan? Lijkt me dat een wsbk fiets behoorlijk duurder is dan een SS fiets. Of heb ik dat mis?

Ja goede vraag, vandaar de noodzaak van een sponsor. En daar hebben ze nu meer tijd voor dan afgelopen jaar. Maar mij lijkt het reëel dat het een doel is om een volledig team op poten te zetten. Dat begint met een WSBK team. WSS komt daarna pas, mits er voldoende budget is.
 
Laatst bewerkt:
Vraag me af hoe interessant de WSS nog is. Komt steeds minder op tv, en nog een Yamaha team in de "Yamaha WSS cup" maakt het ook niet leuker.
 
In de wsbk rijden 5 Yamaha's en bijna nooit vooraan.....
WSS is tenminste spannend meestal. En de R6 is de motor.

Genoeg redenen dus. Met de 600RR was het wel op.
 
Vraag me af hoe interessant de WSS nog is. Komt steeds minder op tv, en nog een Yamaha team in de "Yamaha WSS cup" maakt het ook niet leuker.
Inderdaad vergeleken met 10 jaar geleden toen er 1x in de 3 maanden 5 min motogp of wsbk op tv was is het tegenwoordig behelpen met bijne ieder weekend alle trainingen en wedstrijden van zowel motogp als wsbk vanaf vrijdag en als je beetje pech hebt is er zelfs bsb zaterdags en zondags .
Helemaal shit bijna geen motorsport op tv meer .
 
Inderdaad vergeleken met 10 jaar geleden toen er 1x in de 3 maanden 5 min motogp of wsbk op tv was is het tegenwoordig behelpen met bijne ieder weekend alle trainingen en wedstrijden van zowel motogp als wsbk vanaf vrijdag en als je beetje pech hebt is er zelfs bsb zaterdags en zondags .
Helemaal shit bijna geen motorsport op tv meer .

Ik denk dat Jeroen bedoelt dat de WSS bijna niet meer op tv is...
 
Neh, hoop dat ze volgend jaar weer aan Honda vast zitten :P

T is toch haast grappig te noemen dat niemand die prestaties hier roemt, terwijl er destijds ( afgelopen winter ) wel zo'n enorme steun was voor Ten Kate en hoe ze wel niet genaaid waren door Honda.
 
Neh, hoop dat ze volgend jaar weer aan Honda vast zitten :P

T is toch haast grappig te noemen dat niemand die prestaties hier roemt, terwijl er destijds ( afgelopen winter ) wel zo'n enorme steun was voor Ten Kate en hoe ze wel niet genaaid waren door Honda.
Nou ik volg natuurlijk Michael maar kijk ook met een schuin oog naar ten Kate met Bazz , en lach me iedere keer weer krom met de verrichtingen van de Honda hokken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan