Het TET (TransEuroTrail) topic

Komende vrijdag vertrekken we richting het noorden over de TET om vervolgens zaterdag rondje Drenthe te doen. Zijn er mensen die weten of er niet te missen plekken zijn voor koffie/ lunch/ andere bezienswaardigheid?

Zo niet, dan stoppen we gewoon in een dorp ergens, maar ik dacht: als er iemand is die iets aan kan bevelen, dan hoor ik het graag.

B.v.d.
Luc
 
Mensen hier al de TET in het Noorden van Spanje gereden?
Zolang je specifieke vragen hebt..... Ja

1713382378408.png


😉
 
Tip die ik wel kan geven; het is schijt irritant om tussen 3 apps te moeten schakelen , maar misschien specifiek voor mijn situatie.

Camperplaatsen zoeken via P4Night, op of vlakbij de TET, in OSMand en voor overige dingen of oriëntatie vaak nog Google Maps.

Maar vooral het Zoom niveau tussen die 2 / 3 zo krijgen dat je je geen ongeluk zoekt naar dat plaatsje wat 5 km verderop ligt ipv 30 .
Vooral het opkomen en weggaan van plaatsnamen ongeacht hun omvang is geestelijk slopend , bij Osmand.

Dus als je camperplaatsen zoekt op redelijke afstand van de TET, zoveel mogelijk van tevoren doen.

Verder zou ik de lus rond Picos de Europa doen en bij Tudela de Bordenas reales.
 
Je kan daar echt alle kanten uit.
Tet is natuurlijk maar een leidraad.
Als je mooier zijweggetje ziet schiet je die in.
Verdwalen lukt niet met navigatie.
Tet route zelf is vaak standaard.
We reden ook wel eens stukken tet met de subaru.
Maar de single tracks kan je zo gek maken als dat je zelf wil.
Heb noord spanje en stukje portugal gedaan 2jr geleden.
Was de WYOA.
Zal eens kijken of ik de track nog heb dan stuur ik overzichtje waar hij zo.n beetje loopt.
 
Mooi stukje TET Portugal tot bijna aan Monchique.

 
Over iets meer dan 2 weken ben ik van plan om ruwweg deze TET route te gaan rijden. NL -> DE -> PL -> LT -LE -> EST -> PL - SLV -> HO -> SLV -> PL -> DE- NL

Voor de trip heb 5 weken uitgetrokken en ben benieuwd wat jullie ervaring is met deze landen waar ik doorheen ga rijden en of jullie nog tips hebben.

Ik ga de route rijden in mijn eentje rijden op mijn Yamaha WR250R die voorzien is van TKC80s met een Mosko moto rackless 40 set voor het kampeerspul en overige spulletjes. Ik heb heb geringe offroad ervaring. Vorig jaar heb ik in de zomer de TET in zuid Nederland en België gereden en dat beviel goed en was, best wel makkelijk te doen.

Mocht het vanwege omstandigheden of door simpelweg te ambitieus plannen niet haalbaar zijn om de route volledig af te rijden in de beschikbare tijd dan ben ik van plan om in Polen op de terugweg op één van de blauwe lijnen de route af te snijden en dan weer richting Nederland terug te keren.

1714067729718.png
 
Over iets meer dan 2 weken ben ik van plan om ruwweg deze TET route te gaan rijden. NL -> DE -> PL -> LT -LE -> EST -> PL - SLV -> HO -> SLV -> PL -> DE- NL

Voor de trip heb 5 weken uitgetrokken en ben benieuwd wat jullie ervaring is met deze landen waar ik doorheen ga rijden en of jullie nog tips hebben.

Ik ga de route rijden in mijn eentje rijden op mijn Yamaha WR250R die voorzien is van TKC80s met een Mosko moto rackless 40 set voor het kampeerspul en overige spulletjes. Ik heb heb geringe offroad ervaring. Vorig jaar heb ik in de zomer de TET in zuid Nederland en België gereden en dat beviel goed en was, best wel makkelijk te doen.

Mocht het vanwege omstandigheden of door simpelweg te ambitieus plannen niet haalbaar zijn om de route volledig af te rijden in de beschikbare tijd dan ben ik van plan om in Polen op de terugweg op één van de blauwe lijnen de route af te snijden en dan weer richting Nederland terug te keren.

Bekijk bijlage 1999972
Superplan 👍🏿 , ben benieuwd 😍
 
Mooi vooruitzicht!

Ik ben niet bekend met de TET in die landen, anders dat in elk land de TET geschikt is voor iedere ADV, dus ook de zware.
Met geringe off-road ervaring op die motor gaat het prima lukken. Zeker gezien je zand hier hebt geoefend is de rest van de ondergronden geen probleem!

Mijn tip voor je trip met zulke afstanden, vertrek vroeg. Wen jezelf een heel vroeg tempo aan. 7 a 8 uur s'ochtends uiterlijk op de motor zitten. S'ochtends maak je de meeste km's en is het weer vaak ook wat stabieler. Als je tegenslagen hebt op de dag kun je makkelijker tot 20:00 doorrijden in het licht dan tot 22:00 in het donker wanneer je s'ochtends alle tijd hebt genomen en om 10:00 vertrokken bent.

Verdiep je ook goed in je motor. Trek hem eens helemaal kaal. Vervang alle boutjes die enigsinds gaar zijn of afwijkende maten hebben. Flensmoertjes zoals op de KTM/Beta enz zijn een hele sterke pre. Zelfs een oerbetrouwbare motor gaat wat hebben op zo'n rit. Als alles vanzelf sleutelt scheelt dat veel ergernis.

Overdrijf ook niet met je reserve onderdelen en kleding.
Bijvoorbeeld 2 dikke heavy duty binnenbanden mee slaat bijvoorbeeld nergens op. Een klein dun 19' past bij jou voor en achter wel. Geen perfecte oplossing, maar motorzaken zitten overal en ben je iig uit de penarie. Bij lekrijden wordt je band ook kneiterheet en lekker gekneed. 2 kleine bandenlepels pak je het zo los. Bandenlepel en een grote schroevendraaier doen de truc ook prima. Die schroevendraaier kan voor de rest gewoon schroevendraaier dingen doen dus scheelt weer wat meezeulen.
Kleding heb je al snel veel te veel mee. In het buitenland verkopen ze ook alles en goedkoper dan hier. Bijvoorbeeld de Decathlon zit in alle landen waar jij doorkomt en heeft alles behalve motorkleding en schijt goedkoop ook nog.

Verder plezier maken. De TET kan zien of je lacht. Zolang je lol maakt zit alles mee, raak je verzuurd/angstig dan werkt hij je tegen!
 
Mooi vooruitzicht!

Ik ben niet bekend met de TET in die landen, anders dat in elk land de TET geschikt is voor iedere ADV, dus ook de zware.
Met geringe off-road ervaring op die motor gaat het prima lukken. Zeker gezien je zand hier hebt geoefend is de rest van de ondergronden geen probleem!

Mijn tip voor je trip met zulke afstanden, vertrek vroeg. Wen jezelf een heel vroeg tempo aan. 7 a 8 uur s'ochtends uiterlijk op de motor zitten. S'ochtends maak je de meeste km's en is het weer vaak ook wat stabieler. Als je tegenslagen hebt op de dag kun je makkelijker tot 20:00 doorrijden in het licht dan tot 22:00 in het donker wanneer je s'ochtends alle tijd hebt genomen en om 10:00 vertrokken bent.

Verdiep je ook goed in je motor. Trek hem eens helemaal kaal. Vervang alle boutjes die enigsinds gaar zijn of afwijkende maten hebben. Flensmoertjes zoals op de KTM/Beta enz zijn een hele sterke pre. Zelfs een oerbetrouwbare motor gaat wat hebben op zo'n rit. Als alles vanzelf sleutelt scheelt dat veel ergernis.

Overdrijf ook niet met je reserve onderdelen en kleding.
Bijvoorbeeld 2 dikke heavy duty binnenbanden mee slaat bijvoorbeeld nergens op. Een klein dun 19' past bij jou voor en achter wel. Geen perfecte oplossing, maar motorzaken zitten overal en ben je iig uit de penarie. Bij lekrijden wordt je band ook kneiterheet en lekker gekneed. 2 kleine bandenlepels pak je het zo los. Bandenlepel en een grote schroevendraaier doen de truc ook prima. Die schroevendraaier kan voor de rest gewoon schroevendraaier dingen doen dus scheelt weer wat meezeulen.
Kleding heb je al snel veel te veel mee. In het buitenland verkopen ze ook alles en goedkoper dan hier. Bijvoorbeeld de Decathlon zit in alle landen waar jij doorkomt en heeft alles behalve motorkleding en schijt goedkoop ook nog.

Verder plezier maken. De TET kan zien of je lacht. Zolang je lol maakt zit alles mee, raak je verzuurd/angstig dan werkt hij je tegen!

Tnx Erwin. Goede tips!. Vroeg vertrekken was ik van plan, inmiddels heb ik aardig wat dingen aan de WR vervangen dus weet ook aardig hoe die in elkaar zit.

Dit weekend wil ik nog de achterbinnenband vervangen voor een heavy duty variant, dan heb ik (hopelijk) gelijk iets meer in de vingers hoe je een binnenband kan vervangen. Scheelt onderweg weer uitzoek werk als ik dan toch een lekke band krijg. Ik ben van plan om één 21 inch reserve binnenband mee te nemen, die zoals je zelf zegt zowel voor als achterin kan voor nood.

Ik ben erg benieuwd hoe de vakantie gaat worden en ben dan ook van plan om een verslag bij te houden en deze na de vakantie met jullie te delen :]
 
Super. Die 21 gaat er in geval van nood inderdaad wel in.

Zelf ben ik niet zo van de ultra heavy duty banden. Die worden erg heet en gaan wringen waardoor ze half vergaan. Ook helemaal klote om onderweg te vervangen.
Eigenlijk rij je op de TET alleen lek op spijkers en daar gaat een ultra heavy duty ook gewoon op lek.
Enige waarbij die echt veel nut hebben is op crossers die lomp springen en nog lomper neerkomen.

Zal niet op tijd binnenkomen, maar voor de rest als reserve. Kijk eens naar de Stark Varg binnenbanden. Zijn met €39 niet goedkoop, maar wel erg dun om mee te nemen. Op de crossbaan helaas beide lek gesprongen, achteraf beter preventief kunnen doen en mee als reserve.
 
Altijd knap als je vroeg kan vertrekken.
Mij lukt het nooit met houten hasses.
Daarom ook altijd tentje mee en slaapzakje.
Pit je onderweg als je geen zin meer hebt om te rijden.
Heb met b8b mousse en dikke biba gereden.
Ben weer terug bij dunne biba.
En neem 18 en 21 mee als reserve.
Heb nog doos vol met dikke biba.
Ze nemen enorm veel ruimte in en zijn loeizwaar.
Banden lepelen doe ze in marokko ook met schroevedraaiers ik kan het niet prik al vaak genoeg lek met motion pro lepels.
Neem reserve schakelpookje en reserve kopp hendel
Keting visje als je pech krijgt met ketting
Tis vooral veel plat land en bos wat je rijd.
Daar slijt het spul niet zo hard.
Op keien gaat het eerder stuk.
Ken Bulgarije nog niet maar daar zijn wellicht wel keien??
Als je alleen rijd heb je het lufi. Ook niet zo snel vol.
Neem er zelf altijd 1of 2 reserve mee weegt geen drol.
En vet ze in met mix lufi. Olie en motorolie.
Tip van A.Riemann.
Blijven ze langer vettig.

Weet je hoeveel kg je bagage is?
Mosko moto zit rond de 6.5 kgdacht ik?
 
Voor degenen die ( terecht) wachten op temperaturen die beginnen met 2 en ook uit dat aantal cijfers bestaan , leuk inspiratie filmpje:


Man heeft ook best leuke content, naast z'n crocodile Dundee accent 👍🏿 .

noice.jpeg
 
Voor degenen die ( terecht) wachten op temperaturen die beginnen met 2 en ook uit dat aantal cijfers bestaan , leuk inspiratie filmpje:


Man heeft ook best leuke content, naast z'n crocodile Dundee accent 👍🏿 .

Bekijk bijlage 2000038
Geweldige vent, die ook nog eens goed kan rijden.

Maar dat goeie (vooral droge) weer... WANNEER?!?! Volgende week lijkt de crossdag ook weer in het water te vallen als we het weerbericht mogen geloven. De TET met al die blub en 4x4 sores is langzaam ook welletjes geweest.
 
Geweldige vent, die ook nog eens goed kan rijden.

Maar dat goeie (vooral droge) weer... WANNEER?!?! Volgende week lijkt de crossdag ook weer in het water te vallen als we het weerbericht mogen geloven. De TET met al die blub en 4x4 sores is langzaam ook welletjes geweest.
Ik heb het een aantal jaren uitgezeten en afgewacht, maar inmiddels ben ik voor de herfst pleitte en kom eind vd ' lente ' wel weer een keer kijken.
🤷🏼‍♂️
 
Terug
Bovenaan Onderaan