Het TET (TransEuroTrail) topic

We zijn aan het voorbereiden op de TET Noorwegen/Zweden.

Daar horen ook voor vertrek nieuwe banden bij. Mijn keuze was al gemaakt voor de K60 Scout. Echter is de 150/70-18 niet te krijgen. 90-90-21 wel.
Nu ben ik vooral te spreken over de achterband.

Wat zijn jullie alternatieven, de Mitas E-07 vind ik gewoon serieus minder.
 
We zijn aan het voorbereiden op de TET Noorwegen/Zweden.

Daar horen ook voor vertrek nieuwe banden bij. Mijn keuze was al gemaakt voor de K60 Scout. Echter is de 150/70-18 niet te krijgen. 90-90-21 wel.
Nu ben ik vooral te spreken over de achterband.

Wat zijn jullie alternatieven, de Mitas E-07 vind ik gewoon serieus minder.
Ik ben zelf totaal geen fan van de K60 scout, en ga om die reden de metzeler sahara 3 monteren, ipv de tkc80's.
Maar maakt het met een 701 wel iets minder uit door het gewicht
 
We zijn aan het voorbereiden op de TET Noorwegen/Zweden.

Daar horen ook voor vertrek nieuwe banden bij. Mijn keuze was al gemaakt voor de K60 Scout. Echter is de 150/70-18 niet te krijgen. 90-90-21 wel.
Nu ben ik vooral te spreken over de achterband.

Wat zijn jullie alternatieven, de Mitas E-07 vind ik gewoon serieus minder.
Ik heb de link hier al eens gepost denk ik maar kijk hier eens naar. Zelf wil ik de volgende maand ook de Zweedse TET gaan rijden.
 
Laatst bewerkt:
  • Leuk
Waarderingen: RWB
Ik ben zelf totaal geen fan van de K60 scout, en ga om die reden de metzeler sahara 3 monteren, ipv de tkc80's.
Maar maakt het met een 701 wel iets minder uit door het gewicht
Ik ben over de K60 scout juist erg tevreden. Die band in het midden zorgt ervoor dat hij een hele vakantie mee gaat. Met TKC80 achtige banden moet ik veel te snel wisselen.

De E-07 is juist achterop een vrij beroerde band voor mijn 990. Wil geen asfalt bocht door.

Iemand hier ervaring met de motoz tractionator gps?
 
....de Mitas E-07 vind ik gewoon serieus minder.

Ik neem aan dat je ermee gereden hebt in het verleden, of niet? Ik vond deze band (toen onder m’n XT660Z) echt een fijne en hele slijtvaste band. Maar ieder z’n eigen voorkeur natuurlijk.

Nu (onder mijn 701) de TKC80, maar die achterband en ik zullen geen vrienden worden.

Voor wat voor motor is het eigenlijk?

Edit: lees nu net je nieuwe post, voor de 990 dus. Nee, geen ervaring met de Motoz.
 
Ik vond onder de Funduro de E-07 een fijnere band dan de Scout. E-09 nog fijner eigenlijk, ook op de weg zolang het maar droog is. Op nat asfalt is het echt een dweil...
 
Ik neem aan dat je ermee gereden hebt in het verleden, of niet? Ik vond deze band (toen onder m’n XT660Z) echt een fijne en hele slijtvaste band. Maar ieder z’n eigen voorkeur natuurlijk.

Nu (onder mijn 701) de TKC80, maar die achterband en ik zullen geen vrienden worden.

Voor wat voor motor is het eigenlijk?

Edit: lees nu net je nieuwe post, voor de 990 dus. Nee, geen ervaring met de Motoz.
De E-07 ligt er op dit moment op.

E-09 is natuurlijk een schitterend bandje, maar die is ook op voordat ik er ben denk ik. Wil ik in NL nog wel een keer proberen voor het zand dat we hier hebben.
 
Hier een 950 Adv met een Scout. Ik vind de K60 scout echt een fijne band, denk dat ‘t voor Noorwegen prima is. Volgens mij is het daarvoornamelijk gravel of iniedergeval een redelijk ‘harde’ ondergrond, in het zand zijn ze ruk (maar dat kan ook aan mijn behoorlijk beperkte offroad ervaring liggen).

Het grootste minpunt van de scout is dat ie zo gruwelijk taai is. Als je een lekke band krijgt vraag ik me sterk af of je ‘m er af kan krijgen. Heb ‘t een paar keer geprobeerd, maar het is niet te doen. Zelfs met bandenapparaat kreeg ik ‘m er met donder en geweld af en op. Misschien dat een 140 band makkelijker is?

Maar wanneer staat je trip gepland? Vooralsnog zien ze NL nog als hoogrisico gebied dus kom je er zonder quarantaine niet in.
 
In de bouwvak, volgens mij gaan we 27 juli oid weg.

Ik ben 150/70-18 nodig. Ik heb hem als Scout gehad en vind ik geweldig. Ik zou hem direct bestellen als ik hem kon bestellen, dat is waarom ik opzoek ben naar alternatieven. Vergeleken met de Mitas E-07 is dit een heerlijk soepel bandje met op- en afleggen.

In zand vind ik m ook lekker, in modder zelfs beter dan de TKC 80, gezien de K60 modder heel aardig lost.
 
Mocht je in Noorwegen ook asfalt gaan rijden, houd er rekening mee dat ze daar met spikes rijden en daarmee het asfalt erg 'scherp' maken.
Dat levert flink wat extra bandenslijtage op (spreek uit ervaring), dus ik zou sowieso kiezen voor een band die onder normale omstandigheden al niet te hard slijt. Ik heb in Noorwegen halsoverkop een nieuwe voorband moeten laten monteren en laten we maar zeggen dat álles in Noorwegen duurder is dan in NL... Met een factor 1,5 - 2.
 
In de bouwvak, volgens mij gaan we 27 juli oid weg.

Ik ben 150/70-18 nodig. Ik heb hem als Scout gehad en vind ik geweldig. Ik zou hem direct bestellen als ik hem kon bestellen, dat is waarom ik opzoek ben naar alternatieven. Vergeleken met de Mitas E-07 is dit een heerlijk soepel bandje met op- en afleggen.

In zand vind ik m ook lekker, in modder zelfs beter dan de TKC 80, gezien de K60 modder heel aardig lost.

Ik weet natuurlijk niet wat jouw standaard is met banden monteren, maar ik heb behoorlijk wat banden in mijn leven gemonteerd en vond dit niet helemaal normaal. Lukt het jou wel met de hand? Ik heb de maten van velg en banden nog gechecked maar alles klopt. Als je zeker weet dat je ‘m er gewoon afkrijgt als je een keer een lekke band hebt in de bush dan zou het wat mij betreft een no brainer zijn (als ze tenminste te bestellen zouden zijn..). Zou een 140 niet ook gewoon passen trouwens?

Wij willen half juli ook naar Noorwegen, maar als het blijft zoals nu dan gaat dat niet. Tenminste, het kan wel, maar dan moet je verplicht in quarantaine in een hotel voor eigen kosten als je aankomt op afwachting van de uitslag van een pcr test (ook al ben je gevaccineerd) en dat kan 3 dagen duren. Of heb jij wat anders gelezen ;).
 
De 140 heeft die streep niet in het midden dus dat is voor mij geen optie, slijt te hard.

Voorop lukt bijna nog met fietsenlepels als hij eenmaal wat km's gedraaid heeft. Achter heb ik zelf ook gewisseld en was goed te doen met 2 bandenlichters, al was die 3e toch wel lekker.
En zoals ik zij, vergeleken met de E-07 is het een uitgelubberd fietsbandje. Wat een tering ding is dat om om te leggen.

Wij beginnen met Zweden, die zijn wat opener, plan B is dus ook puur Zweden pakken.
Plan C is richting Frankrijk, Plan D richting Polen enz enz enz. We gaan ons hoe dan ook vermaken.

Misschien scheelt het dat ik het in m'n brommertijd heb geleerd met oude uitgedroogde (en dus betaalbare) banden en die er met grote platte schroevendraaiers oplegde 😅
 
Laatst bewerkt:
Jouw plan B is mijn plan A 🤣 Met een beetje geluk in augustus of begin september. Maar ik wil met een busje die kant op en dan met de motor daar starten bij Malmo. Maar goed, met een 990 is dat een ander verhaal dan met een 701. Die KTM doet het wat beter op de snelweg.

Succes met de keuze van de juiste band, maar moet goed komen :t
 
Mijn broertje rijd met die 140, maar die doet er toch best lang mee hoor. Wel op een andere motor, maar toch. Ik denk dat dat best meevalt, maar zoals ik zei geen idee of een 140 wel verstandig is als er een 150 op hoort.
 
De 140 heeft die middenstreep juist wel.
IMG_20210617_194059.jpg
IMG_20210617_194051.jpg
 
Die middenstreep begint bij 140. Ik rij met 130 op mijn Tenere, die heeft die middenstreep niet. Bandje wat er nu op ligt gaat al 14k mee, heb nog 2mm over denk ik. Ik moet nog 1000km naar huis, dus dat moet hij volhouden :+ Maar nou is de Tenere natuurlijk ook niet echt een pk-kanon als de 990.
 
Ik heb de Zweedse TET gereden met Pirelli Scorpion Rally STR, die zaten standaard op de Tenere 700 toen ik hem kocht, vielen me niet tegen.
 
Zijn er hier mensen die met een crossbrill rijden en ook een normale bril (op sterkte) op hebben?
Voor zover mijn geringe zoektocht me vertled heeft zijn de brillen van 100% daar erg geschikt voor.
Klopt dat of zijn er nog andere tips voor merken?
Voor mij niet voor het crossen (ben mijn wonden nog aan het likken :P ) maar voor op de Vespa GTS bij mijn pot helm.

Oh en misschien leuk ter info:
Elles van J&J Suspensions heeft gisteren gebeld, ze had mijn voor vork uit elkaar gehaald.
Binnen en buiten poten zijn niet meer te redden, en ook de glijbussen zijn beschadigd.
Die onderdleen nieuw, + keeringen, olie en meteen een set Hyperpro progresieve veren komt het totaal op 1650 euro.
Met mijn helm die ik ook moet vervangen was het dus een duur dagje off road..-O-
 
We zijn aan het voorbereiden op de TET Noorwegen/Zweden.

Daar horen ook voor vertrek nieuwe banden bij. Mijn keuze was al gemaakt voor de K60 Scout. Echter is de 150/70-18 niet te krijgen. 90-90-21 wel.
Nu ben ik vooral te spreken over de achterband.

Wat zijn jullie alternatieven, de Mitas E-07 vind ik gewoon serieus minder.

Heb zelf gisterenavond de Shinko 804/805 op de 990 gelegd. Zou het een trip Noorwegen/Zweden vol moeten houden. Had ook naar Anakee Wild gekeken maar die zijn nergens leverbaar in de juiste maat. Motoz was hetzelfde probleem. (Paar weken terug dan toch)

Las ook dat er rubber tekort is wereldwijd. Dus niet telang wachten met een band te kiezen zou ik zeggen..
 
Zijn er hier mensen die met een crossbrill rijden en ook een normale bril (op sterkte) op hebben?
Voor zover mijn geringe zoektocht me vertled heeft zijn de brillen van 100% daar erg geschikt voor.
Klopt dat of zijn er nog andere tips voor merken?
Voor mij niet voor het crossen (ben mijn wonden nog aan het likken :P ) maar voor op de Vespa GTS bij mijn pot helm.

Oh en misschien leuk ter info:
Elles van J&J Suspensions heeft gisteren gebeld, ze had mijn voor vork uit elkaar gehaald.
Binnen en buiten poten zijn niet meer te redden, en ook de glijbussen zijn beschadigd.
Die onderdleen nieuw, + keeringen, olie en meteen een set Hyperpro progresieve veren komt het totaal op 1650 euro.
Met mijn helm die ik ook moet vervangen was het dus een duur dagje off road..-O-
ai zuur man -O- ,gelukkig hebben we t filmpje nog *O*
 
Elles van J&J Suspensions heeft gisteren gebeld, ze had mijn voor vork uit elkaar gehaald.
Binnen en buiten poten zijn niet meer te redden, en ook de glijbussen zijn beschadigd.
Die onderdleen nieuw, + keeringen, olie en meteen een set Hyperpro progresieve veren komt het totaal op 1650 euro.
Hoop geld, maar eerlijk gezegd valt het me nog mee, gezien de 1000 euro voor één poot die je in de eerste instantie noemde. Blijft natuurlijk zonde geld...
 
Dat de Shinko 804/805 lang genoeg mee gaan betwijfel ik met mijn rijstijl. Ook wel flink grof voor de gravel daar.
Ik overweeg toch wel de TKC70 achterop met een K60 Scout voorop. Voor moet je toch echt wel grip houden onverhard. Achter is natuurlijk een stuk minder belangrijk. Vooral op gravel O-)
 
Terug
Bovenaan Onderaan