Het TET (TransEuroTrail) topic

Hellracer

Pas op! Schwenkt uit!
15 apr 2004
11.419
4.177
46
Standdaarbuiten
Dan zijn het mooie plaatjes maar net zo off topic als blote tieten.
Zie ik trouwens ook graag maar daar zijn andere topics voor.
 

Dropje73

MF veteraan
27 feb 2006
25.688
142
47
Video impressie TET België
Cool!

Je gebruikt een Oregon zie ik, die heb ik ook voor op de mtb (en soms ook motor)
Heb jij ook wel eens dat hij ineens helemaal raar gaat doen als je hem wat langer aan hebt staan? Dan stuurt hij je zomaar ineens ad random een paar weggetjes in..
 

MajorFear

Die hard MF'er
27 jun 2008
360
20
55
Almere
Bezoek site
Cool!

Je gebruikt een Oregon zie ik, die heb ik ook voor op de mtb (en soms ook motor)
Heb jij ook wel eens dat hij ineens helemaal raar gaat doen als je hem wat langer aan hebt staan? Dan stuurt hij je zomaar ineens ad random een paar weggetjes in..
Het is geen Oregon maar etrex touch. Hij doet wel eens raar maar ik heb uitgevonden dat dit kwam omdat hij automatisch een track maakt, kennelijk wordt dat te groot na een paar dagen. Dus ik sla iedere dag de track op. Geen probleem sindsdien.
 

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
316
10
Afgelopen vrijdag het Zuidelijke deel gereden. Van de Belgische grens tot aan Groesbeek. Wat ontzettend gaaf! Het diepe mulle zand aan het begin van de route is echt een uitdaging. Ik reed op een DR650 met Heidenau Scout banden. Die deden het behalve in dat hele diepe zand prima. Wel de bandenspanning wat lager gezet, dat hielp. Gelukkig was het nog niet bloedheet, een graad of 20-22. Met 30 plus graden zou ik dit echt niet willen doen.

Slechts twee keer gevallen, waarvan wel 1 keer de motor boven op mijn linkerbeen bleef liggen en mijn voet door de voetsteun strak tegen de grond aangedrukt bleef. Ik was erg blij dat ik onlangs een paar Sidi Crossfire laarzen had aangeschaft, want met met mijn toerlaarzen had ik denk ik schade aan mijn enkel opgelopen. Was wel een broekpoep moment want ik kon de motor niet van me afkrijgen en ik zag benzine uit de tankdop lopen. Gelukkig kwam mijn metgezel me snel redden. Hij is zelf overigens helemaal kopje onder gegaan toen zijn motor hem er langs een kanaaltje ineens afspuugde. Motor bleef op de kant liggen en hij nam een snoekduik. Ik reed er achter en schrok me natuurlijk de pleuris, maar toen ik bij hem was, was hij er al uitgekropen en had zijn motor opgeraapt.

Super avontuur en ik ben benieuwd naar de buitenlandse TET route's . Overigens is een stille uitlaat wel fijn. Ik heb de mijne 'gemodificeerd' en kreeg toch regelmatig ' blikken' van mensen terwijl mijn reisgenoot met een compleet origineel systeem op zijn 660 Teneree reed. Die hoorde je nauwelijks aankomen. Wellicht een puntje om over na te denken. Als we de TET willen blijven gebruiken is het absoluut niet aan te raden om er een ' open' uitlaat op te hebben.
 
  • Like
Waarderingen: dgr, gtswizard en Frazer

Itsacon

Die hard MF'er
17 okt 2017
384
221
www.itsacon.net
Als we de TET willen blijven gebruiken is het absoluut niet aan te raden om er een ' open' uitlaat op te hebben.
'de TET' kun je in die zin ook vervangen voor 'dijkweggetjes', 'de Eiffel', en alle andere weggetjes waar ook niet-motorrijders gebruik van maken...

Laatste weekend in de Eiffel een groot spandoek zien hangen 'MOTOURISM SUCKS'.
 

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
316
10
'de TET' kun je in die zin ook vervangen voor 'dijkweggetjes', 'de Eiffel', en alle andere weggetjes waar ook niet-motorrijders gebruik van maken...

Laatste weekend in de Eiffel een groot spandoek zien hangen 'MOTOURISM SUCKS'.
Te erg voor woorden eigenlijk. Laten we met zijn allen op dezelfde dag met hetzelfde soort voertuig dezelfde plek gaan bezoeken. Ben ik sowieso geen fan van. Blij dat wij op vrijdag reden. Super rustig met wandelaars, paardrijders, fietsers etc.
 

DetoX

Honda High Tech Donkey
29 sep 2007
17.176
547
NO Veluwe
'de TET' kun je in die zin ook vervangen voor 'dijkweggetjes', 'de Eiffel', en alle andere weggetjes waar ook niet-motorrijders gebruik van maken...

Laatste weekend in de Eiffel een groot spandoek zien hangen 'MOTOURISM SUCKS'.
Je zou er achter moeten kalken; "But whe don't stay for five years".

De Eifel leeft van horeca, want voor de rest is er geen industrie te bekennen. De Nederlanders en met name de motorrijders, zorgen ieder weekend weer voor een flink beetje omzet. Ik wordt dan een beetje flauw van zo'n spandoek. Wel de lusten, niet de lasten.
Een dergelijke kreet heb ik ook op een bunker zien staan, direct gericht aan Duitse motorrijders, bovenop Fort de Jafferau. Ook die kan ik niet waarderen.
 

Itsacon

Die hard MF'er
17 okt 2017
384
221
www.itsacon.net
Tja, ik kan het zelfs als motorrijder niet waarderen als de herriepijpen-crowd langskomt, en de Eiffel leeft misschien van tourisme, maar de bewoners van de Lekdijk niet, evemin als de boeren waar je langsrijdt als je de TET volgt.

Gewoon opzouten met die takkeherrie. Als je lawaai wilt, zet dan een koptelefoon op.
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.534
1.158
34
Krommenie (Zaanstad)
Een dergelijke kreet heb ik ook op een bunker zien staan, direct gericht aan Duitse motorrijders, bovenop Fort de Jafferau. Ook die kan ik niet waarderen.
Die staan daar op meerdere bunkers daar inderdaad, terwijl er in de verste verte niemand woont. Afgezien van het Stella Alpina weekend is het ook nooit echt druk daar, dus ik snap niet waar ze zich druk om maken.
 

fixiepowerr

Die hard MF'er
18 mei 2009
316
10
De mooiste Duitse tekst op een bunker is in Vlissingen op het eind van de boulevard: Zimmer frei!
Yep, getogen in Middelburg en elke keer als we daar langs reden vroeg ik me af waarom die tekst er op stond. Heeft best lang geduurd voordat ik het snapte.
 

Ferde

Brikkenpiloot
1 feb 2015
846
153
Hendrik Ido Ambacht
Zijn de routes (tracks) eigenlijk nog een beetje goed te laden op een garmin zumo 350 lm?

Ik heb zelf wel een iphone, maar al die programma’s vind ik maar niks en te omslachtig. Daarintegen is de 350 redelijk goedkoop nog in aanschaf
 

DetoX

Honda High Tech Donkey
29 sep 2007
17.176
547
NO Veluwe
Gaat prima met een 350. Je laadt de track en converteert hem in het apparaat naar route. Zo heb je route aanwijzingen en zie je prima de paarse lijn.
 

DetoX

Honda High Tech Donkey
29 sep 2007
17.176
547
NO Veluwe
Volgens mij moet je off road track niet naar een route converteren want dan stuurt hij je alleen over wegen.
Zelfs als er volgens mijn Zumo geen weg loopt, zal hij wel de track aanhouden. Ik ben zo al meerdere vakanties de onverharde Alpen doorgeploft en dat gaat prima. Probeer het eens en zoom op de kaart eens in wat de Garmin er uiteindelijk van maakt. Je zal zien dat de route, ook bij gebrek aan wegen, gewoon de track blijft volgen.
 
  • Like
Waarderingen: Ferde