Het TET (TransEuroTrail) topic

Wat ik op het filmpje zie is inderdaad wel een erg ''simpel'' parcours.
Ik had meer het beeld van een volledige OTR in m'n hoofd. Kwa obstakels ook weinig te zien.

13 november kan ik helaas niet.

Als je trouwens een keer leuk wilt klimmen en klauteren zonder tijdsdruk. Ik ben laatst met een paar vrienden en m'n vriendin op enduro's naar Bilstain geweest. Er was ook een maat mee op z'n 790R. Die had het erg zwaar, maar was ook erg gaaf. Dat ben ik zeker ook wel van plan met m'n 990.
Ik heb wel een klein beetje nagedacht over waar ik aan zou beginnen ;)

Bilstain ga ik eens naar kijken! :t
 
Of action planet of Arjan Brouwer.
Zo`n trainingsdag op een cross terrein lijkt mij niet iets voor een beginner op een te zware motor voor het terrein.
Ik denk dat je de overige deelnemers in de weg gaat rijden, dat is voor beide niet leuk.
Of gewoon de TET wat meer rijden.
 
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken en ik weet niet wat een extra setje velgen kost of dat je beschikking hebt tot makkelijk banden wisselen...

Een extra setje velgen doet echt de wereld, een extra setje banden en scheit aan je velgrand maakt banden wisselen dusdanig makkelijk dat het wisselen een optie is.

Met bijvoorbeeld een setje hiervan wordt zo'n dag een stuk leuker:
Willekeurige crossband voorop en gaan.
Als je met je een beetje vriendelijk maar onnozel gezicht naar een vriendelijke crosszaak gaat heb je zelfs kans dat ze zulke banden van ''profs'' hebben liggen welke een halve mm schuin afgesleten zijn en ze je zo meegeven zodat ze geen afvoerkosten hebben.
Dat werkte in mijn tiener brommer jaren erg goed. Hoe dat werkt als volwassende op een €10K plus motor van max 2 jaar oud weet ik niet _O-

@Raymond W Ik kreeg met m'n 990 op Staphorst alleen maar positieve berichten van mede bestuurders. Al dan niet in de vorm van hoongelach. Scbeelt wel dat dat een hele brede route was met weinig single track. Op Lichtenvoorde laatst hadden ze wel echt veel te veel hinder van me gehad als ik op de 990 was geweest.
 
Wat de helm betreft , ik heb sinds dit jaar een nishua enduro carbon , super licht , goed geventileerd , een echte aanrader! En kost niet de hoofdprijs.
Bij louis in Tilburg te passen.
 
Laatst bewerkt:
Ik kan niet in jouw portemonnee kijken en ik weet niet wat een extra setje velgen kost of dat je beschikking hebt tot makkelijk banden wisselen...

Een extra setje velgen doet echt de wereld, een extra setje banden en scheit aan je velgrand maakt banden wisselen dusdanig makkelijk dat het wisselen een optie is.

Met bijvoorbeeld een setje hiervan wordt zo'n dag een stuk leuker:
Willekeurige crossband voorop en gaan.
Als je met je een beetje vriendelijk maar onnozel gezicht naar een vriendelijke crosszaak gaat heb je zelfs kans dat ze zulke banden van ''profs'' hebben liggen welke een halve mm schuin afgesleten zijn en ze je zo meegeven zodat ze geen afvoerkosten hebben.
Dat werkte in mijn tiener brommer jaren erg goed. Hoe dat werkt als volwassende op een €10K plus motor van max 2 jaar oud weet ik niet _O-

@Raymond W Ik kreeg met m'n 990 op Staphorst alleen maar positieve berichten van mede bestuurders. Al dan niet in de vorm van hoongelach. Scbeelt wel dat dat een hele brede route was met weinig single track. Op Lichtenvoorde laatst hadden ze wel echt veel te veel hinder van me gehad als ik op de 990 was geweest.
Ik heb niet de centen (800 euro) over om nu 2 losse velgen aan te schaffen. Deze Mitas e10 die er nu onder liggen heb ik er zelf opgeworsteld, maar dat is niet iets waar ik mn hobby van wil maken. 8)7
Zoals ik al zei, hierna neem ik denk ik een setje mitas e12 en e13. Dit zijn rally banden die vrij dicht bij crossbanden liggen volgens mij.

Deze baan is op de meeste plekken breed genoeg, en er zijn genoeg plekken om te passeren dus ik verwacht niet dat ik iemand in de weg zit. We komen er tenslotte allemaal om te hobbyen, de een op een ander niveau dan de ander.
 
Op die baan zit je al vrij snel goed verwacht ik hoor. Ook vrijwel overal een snelle escape als je je toch wel heel erg vergist/overschat hebt.

Ook is het een mooi korte ronde met weinig echte obstakels.
Met de Mitas E10/TKC80, mits niet gesleten en het niet enorm heeft geregend, en een normale ADV helm zou ik deze nog wel meepakken op de 990.
Ga je echter verder dan dit ene dagje en wil je ook de OTR ritten doen zou ik even door de zure appel heen bijten en (een al dan niet 2e hands) pak en een echte crosshelm kopen. In een ADV pak of zelfs leer zoals ik op de foto zag ga je gewoon echt helemaal dood daar 😅
 
Op die baan zit je al vrij snel goed verwacht ik hoor. Ook vrijwel overal een snelle escape als je je toch wel heel erg vergist/overschat hebt.

Ook is het een mooi korte ronde met weinig echte obstakels.
Met de Mitas E10/TKC80, mits niet gesleten en het niet enorm heeft geregend, en een normale ADV helm zou ik deze nog wel meepakken op de 990.
Ga je echter verder dan dit ene dagje en wil je ook de OTR ritten doen zou ik even door de zure appel heen bijten en (een al dan niet 2e hands) pak en een echte crosshelm kopen. In een ADV pak of zelfs leer zoals ik op de foto zag ga je gewoon echt helemaal dood daar 😅
Leer? Ik heb geen leer.
Met die outfit heb ik dat rondje van mijn eigen gopro filmpje destijds ook de hele dag door met 25 graden gedaan. Ik heb in mn hele leven nog nooit zoveel gezweten en gedronken als op die dag. Bier is ook niet de beste dorstlesser :+

Als het regent ga ik trouwens afhaken, dan word het sws niks.

De spulletjes komen in de toekomst vanzelf wel, ik heb alleen de laatste tijd flink met geld gesmeten dus nu even wat rustiger aan.
 
Ik heb een Scorpion ADX-1 en die bevalt me erg goed. Heb meerdere Arai's en Shoei's gehad, en de pasvorm is vergelijkbaar (maar wel van lager niveau). Had dit keer geen zin om weer 500+ euro uit te geven, die Scorpion was 200. En het is een systeemhelm, dat is ideaal als je het snel warm hebt. Mijn motor is nog een klap zwaarder dan een T7, dus als het mij te technisch wordt dan zet ik hem soms open (tempo is er dan toch totaal niet). Maar een crossbril zal je er niet bij kunnen dragen. Denk ik. Kan het niet proberen, ben m'n bril kwijt

Ik heb 1x een echte OTR gedaan (op een XL500R, niet op de Harley), toen had ik deze Scorpion nog niet (reed daarop meestal met een potje). Heb toen mijn downhill MTB full-face opgezet (van 661), met bril, dat ging prima. In Winterberg ga ik met de MTB waarschijnlijk sneller dan ik met die XL reed in Havelte, dus ik vond het niet eens heel erg onverantwoord :YY

Ik vond dat trouwens met die Honda ook al serieus werken, en dat lag natuurlijk ook aan mijn gebrek aan ervaring, maar ik denk dat je met T7 veel mensen in de weg rijdt, tenzij je de Nederlandse Pol Tarres bent natuurlijk
 
Laatst bewerkt:
Ik heb de Scorpion ADX voor op straat/TET.
Ik krijg er een tienermaat crossbril in. Werkt goed, drukt ook niet raar, maar je gezichtveld is wat kleiner dan met een volbloed crosshelm met bijpassende bril.
Op de crossbaan of op de OTR (beide gedaan toen ik een crosshelm in bestelling had) is het wel een echt zweet ding en ademen gaat zwaarder omdat de kin nog net te dicht bij zit.

Vind t een beetje een lawaai ding, als je eenmaal het draai mechaniek voorzien hebt van rubbertjes wordt het al wel een stuk beter.
Voor z'n prijs een goed ding. Het systeem helm deel is wel handig in het buitenland. Als je de lokale taal niet (goed) spreekt helpt gezichtsuitdrukking en wat duidelijker kunnen articuleren wel als je even wat wilt vragen. Ook worden mensen een stuk behulpzamer/meegaander als ze een menselijk gezicht zien ipv alleen een motorrijder.
 
Ik heb een Scorpion ADX-1 en die bevalt me erg goed. Heb meerdere Arai's en Shoei's gehad, en de pasvorm is vergelijkbaar (maar wel van lager niveau). Had dit keer geen zin om weer 500+ euro uit te geven, die Scorpion was 200. En het is een systeemhelm, dat is ideaal als je het snel warm hebt. Mijn motor is nog een klap zwaarder dan een T7, dus als het mij te technisch wordt dan zet ik hem soms open (tempo is er dan toch totaal niet). Maar een crossbril zal je er niet bij kunnen dragen. Denk ik. Kan het niet proberen, ben m'n bril kwijt

Ik heb 1x een echte OTR gedaan (op een XL500R, niet op de Harley), toen had ik deze Scorpion nog niet (reed daarop meestal met een potje). Heb toen mijn downhill MTB full-face opgezet (van 661), met bril, dat ging prima. In Winterberg ga ik met de MTB waarschijnlijk sneller dan ik met die XL reed in Havelte, dus ik vond het niet eens heel erg onverantwoord :YY

Ik vond dat trouwens met die Honda ook al serieus werken, en dat lag natuurlijk ook aan mijn gebrek aan ervaring, maar ik denk dat je met T7 veel mensen in de weg rijdt, tenzij je de Nederlandse Pol Tarres bent natuurlijk
Ik heb 1 keer een scorpion gehad. En ik koop ze nooit meer. Dat ding viel al uit elkaar als ik er naar keek. Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn met betere ervaringen..

Pol Tarres is wel mijn grote voorbeeld, nadat ik de Seeker heb gekeken was ik verkocht. De Nederlandse Pol Tarres bestaat nog niet dus ik heb iets om naar toe te werken:P

Er zit geen wedstrijd element in die rit, het is toegankelijk voor iedereen, dus niet miepen als er dan iemand is die het er wat minder soepel vanaf brengt.
 
Ik heb de Scorpion ADX voor op straat/TET.
Ik krijg er een tienermaat crossbril in. Werkt goed, drukt ook niet raar, maar je gezichtveld is wat kleiner dan met een volbloed crosshelm met bijpassende bril.
Op de crossbaan of op de OTR (beide gedaan toen ik een crosshelm in bestelling had) is het wel een echt zweet ding en ademen gaat zwaarder omdat de kin nog net te dicht bij zit.

Vind t een beetje een lawaai ding, als je eenmaal het draai mechaniek voorzien hebt van rubbertjes wordt het al wel een stuk beter.
Voor z'n prijs een goed ding. Het systeem helm deel is wel handig in het buitenland. Als je de lokale taal niet (goed) spreekt helpt gezichtsuitdrukking en wat duidelijker kunnen articuleren wel als je even wat wilt vragen. Ook worden mensen een stuk behulpzamer/meegaander als ze een menselijk gezicht zien ipv alleen een motorrijder.
Totdat het systeem verrot gaat en je met alle macht dat ding van je hersens staat te rukken. Ja dat was ik...

Ik ga eens bij Voordeelhelmen neuzen en wellicht ook even bij Louis. Die laatste is met 1.5 uur rijden alleen wel wat ver.
 
Ik heb 1 keer een scorpion gehad. En ik koop ze nooit meer. Dat ding viel al uit elkaar als ik er naar keek. Er zullen ongetwijfeld genoeg mensen zijn met betere ervaringen..

Pol Tarres is wel mijn grote voorbeeld, nadat ik de Seeker heb gekeken was ik verkocht. De Nederlandse Pol Tarres bestaat nog niet dus ik heb iets om naar toe te werken:P

Er zit geen wedstrijd element in die rit, het is toegankelijk voor iedereen, dus niet miepen als er dan iemand is die het er wat minder soepel vanaf brengt.
Dat zit in offroad ritten ook niet, maar geloof mij maar als het kan rijden ze gewoon over je motor heen.
 
daily_picdump_3865_640_high_02.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan