Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik heb met korting een Alpine star SM5 besteld, en ga dit gewoon eens proberen. Het enige nadeel van een volbloed crosshelm gaat waarschijnlijk het geluid zijn. Dan prop ik wel wat stevigere doppen in m'n oren. Ik verwacht nu zelf dat de voordelen van een echte crosshelm op bijv een cross country groot genoeg zijn om dat beetje herrie op de heen en terugweg te vergeten. Helm meenemen in een netje achterop de motor is voor georganiseerde ritten anders nog een optie zoals hier al eerder werd gezegd.
 
Vandaag toch wel wat bagger of klei tegengekomen waar mijn skills en banden niet tegen waren opgewassen. Gelukkig kwam ik een mountainbiker tegen die heeft geholpen om hem er uit te sjorren. En de tweede keer toen ik ook onderuit ging in een diepe moddergeul, reden er toevallig 2 anderen achter me die me geholpen hebben. Voortaan duik ik die geulen niet meer in als ik alleen ben 8)7
Nog tips voor die diepe zuigende modder/bagger? Banden liepen vol en mn stepjes verdwenen in de blub....

20211029_155224.jpg

20211029_162056.jpg


20211029_185344.jpg
 
Ga je dan niet alleen nog maar harder op je snufferd? Ik heb het idee dat het met zo’n formaat motor altijd behelpen (lees: lekker blubberen ;)) is met een lage snelheid in zulk soort omstandigheden.
 
Ga je dan niet alleen nog maar harder op je snufferd? Ik heb het idee dat het met zo’n formaat motor altijd behelpen (lees: lekker blubberen ;)) is met een lage snelheid in zulk soort omstandigheden.
Ja meer vaart is ook een soort tricky, want als je dan vastslaat met je voorwiel in de blub vlieg je zowat over je stuur.... denk ik. Geen idee, maar dat is hoe ik het voor me zie.
 
Vandaag toch wel wat bagger of klei tegengekomen waar mijn skills en banden niet tegen waren opgewassen. Gelukkig kwam ik een mountainbiker tegen die heeft geholpen om hem er uit te sjorren. En de tweede keer toen ik ook onderuit ging in een diepe moddergeul, reden er toevallig 2 anderen achter me die me geholpen hebben. Voortaan duik ik die geulen niet meer in als ik alleen ben 8)7
Nog tips voor die diepe zuigende modder/bagger? Banden liepen vol en mn stepjes verdwenen in de blub....

Bekijk bijlage 1690416
Bekijk bijlage 1690417

Bekijk bijlage 1690419
Leuk stukje. Waar is dat?
 
Alles is te koop :+
Zelf "voet" ik mee om niet vast komen te zitten bij stapvoets rijden, of om los te komen. Laatst zat ik met mijn Husky 701 vast in de klei op een bouwterrein bij Noordwijk (toen ik even stopte om de route te bepalen) en kwam ik er op deze manier makkelijk uit.
 
Zelf "voet" ik mee om niet vast komen te zitten bij stapvoets rijden, of om los te komen. Laatst zat ik met mijn Husky 701 vast in de klei op een bouwterrein bij Noordwijk (toen ik even stopte om de route te bepalen) en kwam ik er op deze manier makkelijk uit.
Dat was nu echt geen optie, heb het geprobeerd.
Ik stond ernaast, motor bleef uit zichzelf overeind staan in de bagger, had mn voorwiel uit de blubber weten te trekken, gas geven en duwen gaf alleen maar een modderfontijn *O*
 
Zelf "voet" ik mee om niet vast komen te zitten bij stapvoets rijden, of om los te komen. Laatst zat ik met mijn Husky 701 vast in de klei op een bouwterrein bij Noordwijk (toen ik even stopte om de route te bepalen) en kwam ik er op deze manier makkelijk uit.
Ik denk ook dat een husky een stuk beter geschikt is voor dit werk. Maar dat maakt het met de T7 alsnog niet minder leuk, uitdagend eerder.
 
Dat was nu echt geen optie, heb het geprobeerd.
Ik stond ernaast, motor bleef uit zichzelf overeind staan in de bagger, had mn voorwiel uit de blubber weten te trekken, gas geven en duwen gaf alleen maar een modderfontijn *O*
Met mijn lichte Husqvarna lukt dit altijd wel.
Ik denk ook dat een husky een stuk beter geschikt is voor dit werk. Maar dat maakt het met de T7 alsnog niet minder leuk, uitdagend eerder.
Inderdaad, bij mij helpt afstappen en motor aan de hand op het gas meevoeren ook.

Ik overweeg ook een T7 te kopen, omdat mijn vriendin de kniehoek op mijn Speed Triple niet lang volhoudt en ook niet helemaal lekker achterop de 701 zit. Had er bijna al 1 gekocht, maar deze leek qua gewicht teveel op mijn Speed, dus toen toch voor de Husqvarna gekozen. (Was toen nog vrijgezel.)
 
Met mijn lichte Husqvarna lukt dit altijd wel.

Inderdaad, bij mij helpt afstappen en motor aan de hand op het gas meevoeren ook.

Ik overweeg ook een T7 te kopen, omdat mijn vriendin de kniehoek op mijn Speed Triple niet lang volhoudt en ook niet helemaal lekker achterop de 701 zit. Had er bijna al 1 gekocht, maar deze leek qua gewicht teveel op mijn Speed, dus toen toch voor de Husqvarna gekozen. (Was toen nog vrijgezel.)
Een speed of een 701 is nogal een verschil ;)

Betreft de T7, ik ben verzot op dat ding. Met een beetje skills kom je overal. Heb ook op een 701 gereden, de SM. Heerlijke fiets, leuk blok, super goede remmen e.d. , maar niet bedoeld voor hogere snelheden door het gebrek/de afwezigheid van windbescherming en de hoeveelheid trillingen. De T7 doet het op dat vlak gewoon een stuk beter, maar die blijft op andere vlakken weer ver achter tov de 701.

Het is allemaal leuk speelgoed...
 
Zo was ik laatst aan het kutten bij wat modder en niet weten hoe erdoor te komen en of me dat zou lukken, 1ste keer tet. Afvragend waar ik aan begonnen was met zo'n zware machine en dat het een lange weg zou worden dit onder de knie te krijgen, al ben ik niet bang aangelegd en dat downhill/enduro mountainbiken helpt ook wel.

En zo spreek ik af met iemand met meer ervaring, kijk wat af, volg en knal door dikke modderpoelen waarvan ik nog niet had kunnen denken dat ik dat nu al zou doen bij een 2de keer. Wielen zo diep dat ze verdewenen, sporen, toch al goed technisch. Vaart zat er ook lekker in! Fijn als je kan volgen, heeft een flinke vertrouwensboost gegeven. Van Meijel tot bijna aan Reusel gereden.

AAB82DA5-4AB2-41B4-A9E8-AE1570B23401.jpeg



894B0722-1F95-42C6-9D3D-DBF7D9529583.jpeg
 
Zo was ik laatst aan het kutten bij wat modder en niet weten hoe erdoor te komen en of me dat zou lukken, 1ste keer tet. Afvragend waar ik aan begonnen was met zo'n zware machine en dat het een lange weg zou worden dit onder de knie te krijgen, al ben ik niet bang aangelegd en dat downhill/enduro mountainbiken helpt ook wel.

En zo spreek ik af met iemand met meer ervaring, kijk wat af, volg en knal door dikke modderpoelen waarvan ik nog niet had kunnen denken dat ik dat nu al zou doen bij een 2de keer. Wielen zo diep dat ze verdewenen, sporen, toch al goed technisch. Vaart zat er ook lekker in! Fijn als je kan volgen, heeft een flinke vertrouwensboost gegeven. Van Meijel tot bijna aan Reusel gereden.

Bekijk bijlage 1691177


Bekijk bijlage 1691178
Kijk zo hoort het! Maar vergis je niet. De ene modder is de ander niet. Daar ga je nog achter komen ;)

Was dit TET of een andere route?
 
Kijk zo hoort het! Maar vergis je niet. De ene modder is de ander niet. Daar ga je nog achter komen ;)

Was dit TET of een andere route?
Dit was van Meijel tot aan Eersel, tet zuid, loopt niet ver van mijn huis vandaan.

Al verschillende soorten modder tegen gekomen, die klei-achtige moet je voor uit kijken ben ik achter gekomen 😅
 
Dit was van Meijel tot aan Eersel, tet zuid, loopt niet ver van mijn huis vandaan.

Al verschillende soorten modder tegen gekomen, die klei-achtige moet je voor uit kijken ben ik achter gekomen 😅
Aha, toevallig was ik deze week nog in die omgeving aan het baggeren. Het leuke van dit spelletje is dat de leercurve heel stijl is, en al helemaal als je iemand mee hebt die je een beetje pusht :t
Als het weer meezit ga ik aankomend weekend dat stuk TET ook even verkennen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan