Het TET (TransEuroTrail) topic

TET is geen route maar een track. Dat is niets meer dan een lijntje op de kaart. Je krijgt dus geen instructies. Je moet dus goed op de kaart letten en zelf het lijntje volgen. Die paarse route moet je verwijderen, die leid alleen maar af.
 
TET is geen route maar een track. Dat is niets meer dan een lijntje op de kaart. Je krijgt dus geen instructies. Je moet dus goed op de kaart letten en zelf het lijntje volgen. Die paarse route moet je verwijderen, die leid alleen maar af.
En meestal kun je wel ergens zo'n lijntje met een instelling dikker maken. En een ander kleurtje ook wel.
 
TET is geen route maar een track. Dat is niets meer dan een lijntje op de kaart. Je krijgt dus geen instructies. Je moet dus goed op de kaart letten en zelf het lijntje volgen. Die paarse route moet je verwijderen, die leid alleen maar af.
Sommige apps kunnen er wel op navigeren, ik dacht Osmand bijvoorbeeld.
Ik volg ook gewoon het lijntje van de ingeladen GPX track (via de TET app komt die automagisch in de Osmand app terecht) en heb de gesproken navigatie instructies sowieso uit staan.

Over het afsluiten van de onverharde wegen bij Weert: Ik zag in de TET facebookgroup iets voorbij komen van een crowedfunding actie om er mee naar de rechter te gaan.
Althans, iemand had bezwaar aangetekend, dat werd niet eens behandeld maar meteen door gezet naar de rechter. Die persoon kreeg dus een uitnodiging om de griffiers kosten te betalen om het bezwaar te behandelen.
 
Thanks Gwiedert en Kibbe,

1. ik heb Gaia GPS ook eens bekenen (thanks for the tip)
2. 'het verschil tussen een route en een track....' ik denk dat ik snap wat je bedoelt.

Ik heb Gaia GPS geinstalleerd en dezelfde GPX file geimporteerd.

Gaia GPS lijkt inderdaad alleen de 'track' te laten zien (deels verhard en deels onverhard, aan de satelietbeelden te zien))
Dat ziet er goed uit!

Scenic lijkt dus alleen de route (verhard) te laten zien, maar in de preview kan ik wel de alternatieve ' track' zien (zoals op screenshot boven), maar ik kan die dus niet activeren/laden.
(Ik denk dat Scenic ook die track wel kan navigeren maar ik weet nog even niet hoe.....)

Thanks so far!!
 
Thanks Gwiedert en Kibbe,

1. ik heb Gaia GPS ook eens bekenen (thanks for the tip)
2. 'het verschil tussen een route en een track....' ik denk dat ik snap wat je bedoelt.

Ik heb Gaia GPS geinstalleerd en dezelfde GPX file geimporteerd.

Gaia GPS lijkt inderdaad alleen de 'track' te laten zien (deels verhard en deels onverhard, aan de satelietbeelden te zien))
Dat ziet er goed uit!

Scenic lijkt dus alleen de route (verhard) te laten zien, maar in de preview kan ik wel de alternatieve ' track' zien (zoals op screenshot boven), maar ik kan die dus niet activeren/laden.
(Ik denk dat Scenic ook die track wel kan navigeren maar ik weet nog even niet hoe.....)

Thanks so far!!
Een stippel weg is een onverharde weg. Geen satelietbeelden nodig dus ;)
 
Thanks bommes, goede uitleg (voor deze nieuweling ;-) )
Lastig in te schatten op een forum maar bedoel je dit sarcastisch?🤔

Ik weet niet hoe het bij IOS werkt maar bij Android:
Installeer TET app
installeer Osmand, download de kaarten daarin.
Open TET app, selecteer het land dat je wilt hebben, download route en de app vraagt je of je die wilt openen met Osmand.
Klik ja en je kunt los gaan.. :t
 
Toevoeging: Je kunt ook alleen de sectie selecteren die je nodig hebt. Even met het filter in de TET app overbodige secties uit zetten en door naar de osmand app. Ofja, het is mij in ieder geval nog niet gelukt om dat pas in de osmand app te doen.
 
Lastig in te schatten op een forum maar bedoel je dit sarcastisch?🤔

Ik weet niet hoe het bij IOS werkt maar bij Android:
Installeer TET app
installeer Osmand, download de kaarten daarin.
Open TET app, selecteer het land dat je wilt hebben, download route en de app vraagt je of je die wilt openen met Osmand.
Klik ja en je kunt los gaan.. :t
Nee nee, niet sarcastisch, gewoon een bedankje.

TET app is alleen voor Android , niet voor iOS.
 
Dat gedoe met telefoons snap ik nog steeds niet helemaal. Een telefoon is duur en kwetsbaar, zeker de jonge generatie Iphone. Een gebruikte Garmin 340 of 350 kost een fractie van een Iphone huppeldepup, is hufterproof en gemaakt voor het rijden van o.a. tracks!
 
Dan heb je weer een apparaat erbij.
Ik doe alles op m'n telefoon, routes maken, routes rijden, flitsmeister, spotify en buienradar.
Ding is waterdicht, altijd up to date, altijd verbinding en met draadloos laden is het ook geen dradenbende op m'n stuur.
Amen.
 
Dan heb je weer een apparaat erbij.
Ik doe alles op m'n telefoon, routes maken, routes rijden, flitsmeister, spotify en buienradar.
Ding is waterdicht, altijd up to date, altijd verbinding en met draadloos laden is het ook geen dradenbende op m'n stuur.
En als de zon in je scherm schijnt?
 
Ieder zijn ding natuurlijk, maar mijn telefoon is me iets te belangrijk om op mijn stuur te knopen als ik de bagger in ga.
 
Ieder zijn ding natuurlijk, maar mijn telefoon is me iets te belangrijk om op mijn stuur te knopen als ik de bagger in ga.
Ik heb mn telefoon op een trillingsdempende houder zitten. Telefoon is waterdicht. Gebeurt helemaal niks mee.
 
Met een Garmin XT hoef je het scherm nooit te kantelen, die lees je onder iedere hoek af. Is ook geen goedkoop dingetje, maar nog altijd goedkoper dan de goedkoopste eifoon.
 
Met een Garmin XT hoef je het scherm nooit te kantelen, die lees je onder iedere hoek af. Is ook geen goedkoop dingetje, maar nog altijd goedkoper dan de goedkoopste eifoon.
Een Iphone heeft dan ook wat meer functies...
 
En als de zon in je scherm schijnt?
Dan gaat mijn scherm niet uit hoor...

Ik rij zelf met de CAT S62 en voorheen met de CAT S41 en Lenovo Leo.
Wat Hellracer ook zegt, scheelt gewoon meuk mee zeulen.

Iphones snap buiten het navigeren om ook al niet, bult geld voor een best briek ding.
 
Daar zit ook een elektrisch rolgordijnen epp op...echt waar. incl kabouter... :Y

Komt ook met een spons en zeem om het scherm schoon te maken bij modderspetters...
Juist.
Weer een voordeel ten opzichte van een Garmin of TomTom want daar zitten geen epps op.
 
Dan zet je je helderheid hoger of draai je je scherm iets.
Dat helpt voor geen meter.
Tenzij je aan de schaduwkant van een berg rijdt of op een recht stuk rijdt maar de tracks die ik rij zitten vol met bochten.
Navigeer wel eens op wikiloc, die heeft als voordeel een flinke piep te geven als je van je track afwijkt.
Op het scherm van mijn iphone zie je dan niets maar hoor je wel dat je verkeerd rijdt.

De optie van @DetoX spreekt mij wel aan.
Heb zelf een garmin 62st maar dat gekut met batterijen werd ik zat en sindsdien ligt dat ding ergens te vergaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan