Het TET (TransEuroTrail) topic

Werkt Gaia GPS niet?
Vandaag eindelijk weer even gereden om een testje te doen en dat Gaia GPS werkt inderdaad prima.
Ik moet nog even wat meer functies van de app leren kennen, maar de track was goed te volgen.

(alleen was er een bizar groot landbouwvoertuig me net voor geweest op sommige stukken zandpad.... dat was een modderbende!)
Gelukkig worden die landbouwmachines steeds (bizar) groter, dat de mensen niet zo snel meer klagen als je met een 1200CC all-road motorje aan komt zetten.....
 
Dag iedereen,

Heeft er iemand ervaring met de TET in Polen? Vanuit Duitsland gezien, niet ver van Berlijn, kun je de route oppakken.

Je kun vervolgens al vrij snel kiezen om de route in het noorden van het land door te rijden, of naar het zuiden afzakken. Iemand met praktijk ervaring?

Gr. Luc
 

Bijlagen

  • 568F9DAB-B36B-482C-9C6A-73B2D7CC6E77.jpeg
    568F9DAB-B36B-482C-9C6A-73B2D7CC6E77.jpeg
    27,7 KB · Weergaven: 11
Dag iedereen,

Heeft er iemand ervaring met de TET in Polen? Vanuit Duitsland gezien, niet ver van Berlijn, kun je de route oppakken.

Je kun vervolgens al vrij snel kiezen om de route in het noorden van het land door te rijden, of naar het zuiden afzakken. Iemand met praktijk ervaring?

Gr. Luc

voor de context: de schrijver is een snelle rijder met rally-ervaring
 
Vandaag maar weer eens de blubber opgezocht. Het weerbericht zei dat het zo'n beetje de hele dag zou regenen en die heeft niet gelogen!
Eerst een wikiloc route gereden vanuit Staphorst, en daarna vanuit Hoogeveen nog een flink stuk TET naar het zuiden gepakt.
20211212_105623.jpg

20211212_111433.jpg

IMG-20211212-WA0007.jpg

Veel plassen en dikke modder waardoor de meeste stukken die normaal wat saaier zijn nu ook erg leuk waren!
Nat en verkleumd na 400km de motor weer thuis geparkeerd en een mooi dagje gehad! :t
 
Vandaag maar weer eens de blubber opgezocht. Het weerbericht zei dat het zo'n beetje de hele dag zou regenen en die heeft niet gelogen!
Eerst een wikiloc route gereden vanuit Staphorst, en daarna vanuit Hoogeveen nog een flink stuk TET naar het zuiden gepakt.
Bekijk bijlage 1703557
Bekijk bijlage 1703560
Bekijk bijlage 1703562
Veel plassen en dikke modder waardoor de meeste stukken die normaal wat saaier zijn nu ook erg leuk waren!
Nat en verkleumd na 400km de motor weer thuis geparkeerd en een mooi dagje gehad! :t
Die eerste foto zier er uit als leuk speelterrein! Je wil vast niet verklappen waar dat is? :+
 
Vandaag maar weer eens de blubber opgezocht. Het weerbericht zei dat het zo'n beetje de hele dag zou regenen en die heeft niet gelogen!
Eerst een wikiloc route gereden vanuit Staphorst, en daarna vanuit Hoogeveen nog een flink stuk TET naar het zuiden gepakt.
Bekijk bijlage 1703557
Bekijk bijlage 1703560
Bekijk bijlage 1703562
Veel plassen en dikke modder waardoor de meeste stukken die normaal wat saaier zijn nu ook erg leuk waren!
Nat en verkleumd na 400km de motor weer thuis geparkeerd en een mooi dagje gehad! :t
Banden zien er goed uit. Zijn dit Metzelers?
 
Gaaf. Ik heb met wat andere motorrijders ook net ten zuiden van Hoogeveen wel eens gereden op openbare zandwegen tussen de weilanden door (kaarsrecht, kilometerslang). Daar zaten echt slechte stukken in hoewel het toen droog weer was. Hup, mijn africatwin750 zakte weg tot aan de achter-as!
 
Gisteren nog met de AT nog wezen stukje offroaden. Lag er redelijk zompig bij maar was toch fun.
ik heb jou toch niet gezien bij het stuk TET vlak bij Alphen? Daar reden eerst twee andere motorrijders vlak bij jou (als jij dat was) een AT en een T7, en vervolgens kwam daar in de verte een XR600 aan? Die laatste was ik dan, zeg maar deze
504C2FD1-15EF-48F2-97A4-D4EF2404FFB4.jpeg
 
Newbie vraagje hiero:

Ik gebruik de app 'Scienic' op een iPhone om die TET GPX file te kunnen lezen.
Het iporteren lukt en dan heb ik mooi overzicht van de route. So far, So good.

Na een testje met navigeren tijdens het rijden op de motor heb ik het volgende geleerd:
- de paarse route geeft alleen de verahrde (asfalt) wegen aan
- tijdens het rijden houdt de app alleen de paarse route aan
- de genummerde punten onderweg lijken niet direct te wijzen op een afslag (naar onverhard) of een andere point-of-interest (ik snap dus nog niet wat die nummers betekenen)
- de dunne blauwe lijn lijkt te wijzen op de onverharde wegen
- maar tijdens het rijden is die blauwe route niet te zien en wordt er ook niet door de Scienic app gewezen op deze alternatieve routes die telkens langs/over/dwars door die paarse verharde route loopt.

Conclusie: ik heb nog geen onverharde stukken gevonden tijdens het rijden

ik ben er nog niet achter hoe ik die BLAUWE route kan opnemen in de navigatie tijdens het rijden.



(willekeurig stukje route om te laten zien dat die blauwe offroad stukken dus dwars over de verharde route lopen)

Bekijk bijlage 1698049

Om even hierop terug te komen, bij scenic vraagt die of je de blauwe lijn als track wilt opslaan, dit doen. Dan staat die tussen je favourite. Dan alleen de weg richting de track zoeken, en dan de lijn volgen. Werkt top met scenic.

653F87C5-F356-489E-9FD8-C64012D258AE.jpeg
 
Moet zeggen dat ik ook wel verrast was door de metzler tourance dat ze toch wel door de zompige zandpadjes ging.(is wel harder werken dan met noppenbanden) heb niet echt vast gestaan. Nu heb ik wel al veel ervaring met offroad omdat ik vele jaren competitie motorcross heb gereden. Maar de at is toch wel een pak zwaarder dan een yamaha yzf450 die ik heb(gewoon ben). Was trouwens ook de eerste keer dat deze AT offroad ging.
 
ik heb jou toch niet gezien bij het stuk TET vlak bij Alphen? Daar reden eerst twee andere motorrijders vlak bij jou (als jij dat was) een AT en een T7, en vervolgens kwam daar in de verte een XR600 aan? Die laatste was ik dan, zeg maar deze
Bekijk bijlage 1703699
Ja ik was daar ook. Maar ik was alleen. Die twee en jou heb ik ook gezien jij bent mij voorbij gereden op die kassei strook en die andere zijn rechts af gegaan. Grtn
 
Terug
Bovenaan Onderaan