Het TET (TransEuroTrail) topic

Moet zeggen dat ik ook wel verrast was door de metzler tourance dat ze toch wel door de zompige zandpadjes ging.(is wel harder werken dan met noppenbanden) heb niet echt vast gestaan. Nu heb ik wel al veel ervaring met offroad omdat ik vele jaren competitie motorcross heb gereden. Maar de at is toch wel een pak zwaarder dan een yamaha yzf450 die ik heb(gewoon ben). Was trouwens ook de eerste keer dat deze AT offroad ging.
De invloed van de banden valt nog best mee op dit soort machines. Zolang je stabiel blijft en voorwaarts moment hebt gaan ze wel.
 
Idd de gaskraan open houden en vooruit kijken en goed de motor tussen de benen klemmen en het komt wel goed.
 
Om even hierop terug te komen, bij scenic vraagt die of je de blauwe lijn als track wilt opslaan, dit doen. Dan staat die tussen je favourite. Dan alleen de weg richting de track zoeken, en dan de lijn volgen. Werkt top met scenic.

Bekijk bijlage 1703705
thank Jptsr!

ik ga het uitzoeken met Scenic. Inmiddels met Gaia GPS wel gelukt op iPhone maar zeker opzoek naar opties en alternatieven....

Thnx
 
Mensen die weten of er nog over de leenderheide gereden mag worden? De tet route loopt er omheen, maar ik zie wel vaker filmpjes voorbij komen van .. trophy rijders, wat verdomd veel op de leenderheide lijkt en omgeving. Mensen hier die er weet van hebben?
 
Mensen die weten of er nog over de leenderheide gereden mag worden? De tet route loopt er omheen, maar ik zie wel vaker filmpjes voorbij komen van .. trophy rijders, wat verdomd veel op de leenderheide lijkt en omgeving. Mensen hier die er weet van hebben?

Door de kwetsbaarheid van het gebied zijn alleen rustige vormen van recreatie toegestaan.

 
Mensen die weten of er nog over de leenderheide gereden mag worden? De tet route loopt er omheen, maar ik zie wel vaker filmpjes voorbij komen van .. trophy rijders, wat verdomd veel op de leenderheide lijkt en omgeving. Mensen hier die er weet van hebben?
Nog niet zo heel lang geleden liep de TET inderdaad over onverharde wegen op de Leenderheide, dat is nu afgesloten voor gemotoriseerd verkeer. Filmpjes die je ziet zijn dus van eerder toen het nog mocht of van recent en dus illegaal.
 
Ik lees her en der verhalen dat offroad rijden in Italië zo goed als compleet verboden is nu..??
Nu weet ik dat ze in Italië niet zo nauw kijken met regeltjes maar evengoed om het dan toch moedwillig te gaan overtreden???

Weet iemand iets meer?
 
Ik lees her en der verhalen dat offroad rijden in Italië zo goed als compleet verboden is nu..??
Nu weet ik dat ze in Italië niet zo nauw kijken met regeltjes maar evengoed om het dan toch moedwillig te gaan overtreden???

Weet iemand iets meer?
Weten niet, maar als de Italiaanse overheid offroad letterlijk uitlegt als "van de weg af" dan vallen daar in mijn beleving de onverharde wegen niet onder? Zo heb je ook het begrip "cross country" wat daarmee vergelijkbaar is.
 
Van de TET Italië pagina:
Trail riding and the law
It’s illegal to ride on open land, footpaths, singletracks.
Normal road laws apply.
There are some protected areas where offroading is illegal even if there are no signs.
In some cases, a permit is required to ride on a specific road (e.g. “Via del Sale”)

Zoals in zoveel landen zijn er veel onverharde wegen, maar dat is nog niet per se 'off road'. In principe mag je daar gewoon met je motor rijden. Maar er zijn dus gebieden waar de regels strenger zijn, dus wel even voorbereiden.
Opvallend dat de TET niet door de laars loopt overigens.

edit: kwam dit tegen via TET facebooks. Er kan dus wat gaan veranderen
 
Laatst bewerkt:
Ik lees her en der verhalen dat offroad rijden in Italië zo goed als compleet verboden is nu..??
Nu weet ik dat ze in Italië niet zo nauw kijken met regeltjes maar evengoed om het dan toch moedwillig te gaan overtreden???

Weet iemand iets meer?
Nog niet. Er is een wet in de maak die dit allemaal gaat verbieden. Zelfs mtb-en zou dan niet meer mogen. |(

 
Nog niet. Er is een wet in de maak die dit allemaal gaat verbieden. Zelfs mtb-en zou dan niet meer mogen. |(

krijg net door van de beheerder van Camping Gran Bosco in Salbertrand dat de aankondiging in Italie van het verbod een schandaal heeft veroorzaakt.
Het is helemaal niet zo dat overal een verbod geldt, maar dat de regio's zelf mogen bepalen waar dat eventueel geldt.
In deze link Enduroverbot in Italien? Wir klären auf! ( in duits ) staat uitleg van een motorbond? en een ministerie.
Het komt er op neer dat niks veranderd is. Maar dat je wel moet opletten of lokaal er toch een verbod kan zijn.
De campingbeheerder heeft dat op internet ook geplaatst: "posted in our FB page and in the official TET (Tran Euro Trail) Group"
 
Mooi nieuws dit ! Vind ik ook heel wat beter te begrijpen dan zo'n algeheel verbod voor alle voertuigen inclusief fietsen.
 
Met de voorgenomen wetswijziging zijn we een stap dichter bij afsluiting. Ik hoop dus nog steeds dat de wet omver wordt gekegeld.
 

Ivm opheffing 50% korting op alles, keuze is vrij beperkt maar misschien zit er nog iets tussen
 

Ivm opheffing 50% korting op alles, keuze is vrij beperkt maar misschien zit er nog iets tussen
Top tip, thanks!
Heb zojuist de HawkII tent besteld.
Tent kost normaal €499,- nu voor €249,50 binnen, goed begin van het jaar !
 
Ja die zag ik ook, lijkt me een heel mooi tentje wat ook nog eens minder dan 3 kg weegt.
Maar vond 250 euro wel even wat te veel om zo uittegegeven.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan