Het TET (TransEuroTrail) topic

Gaaf zo’n route in nl! Ik wil die graag gaan verkennen regio Breda. Liefhebbers die vaker gaan en dat ik eens kan aanhaken? Ik heb namelijk nul offroad ervaring. Ben ondertussen ook aan het kijken naar een allroad-rijcursus.
 

Echt wat voor dit topic denk ik. Kun je een keer zo hard je kunt zonder fietsers tussen je spaken of honden in je luchtfilter :9

Ik dacht dat er meer mensen van hier wel eens een crossbaan wilden proberen. Animo is een beetje mwa mwa met alle off-road helden hier :9
 
Ik heb helaas geen motor en heb een teamdag op de gekozen datum. Helaas :( Vind het een mooi initiatief!
 
Vandaag vanaf Fijnaart ongeveer de TET opgegaan, eerste (verharde!) weg was al afgesloten voor auto's en motoren haha. Ben tot aan Wouwse plantage gekomen ongeveer. Weinig onverhard, tenzij mijn tomtom de routes vernaggelt. In eerste instantie een stuk van 100 a 200 m rechtdoor 1x, en bij wouwse plantage. Zie nu in basecamp dat ik daar de goede route gereden heb (afwijkend van wat Tomtom zei, die wilde mij de asfaltweg af laten gaan terwijl ik een onverharde weg zag... Onverharde wegen negeren had ik al uitgezet maar dat werkt niet goed genoeg blijkbaar.
 
Ik dacht dat er meer mensen van hier wel eens een crossbaan wilden proberen. Animo is een beetje mwa mwa met alle off-road helden hier :9
Ik vind het een top idee om met zo'n groep ergens te kunnen offroad prutsen/leren. Alleen jammer dat je je voor zo'n crossbaan moet aanmelden en een daglicentie nodig hebt. Toch weer een drempel als je dat van te voren moet regelen. Voor mij is het namelijk sterk afhankelijk van het weer omdat ik geen aanhanger heb, dus zal de XT600 daar helemaal heen moeten rijden. Plus het is ook nog doordeweeks dus ook met werk geregel.
Kost me dan al van te voren 55 euro + vrij vragen terwijl ik eigenlijk niet weet of ik kan/wil.
 
Ik ben meer van dit soort ritten:

Ik ben ook van mooie ritten door het bos met 20,63 graden met 3 wolkjes waarvan 1 half voor de zon. Paar boomstammetjes tot net onder de ashoogte en een rivier oversteek waar m'n laarzen net niet vol lopen. Ook heb ik graag dat Mars en Jupiter dan oplijnen en de E0 89 cent kost.

Gezien dat helaas geen realiteit is organiseer ik bij deze iets anders.

Aanmelden is bij mij en daglicentie is minder toetsaanslagen dan een reactie hier :9
 
Vandaag vanaf Fijnaart ongeveer de TET opgegaan, eerste (verharde!) weg was al afgesloten voor auto's en motoren haha. Ben tot aan Wouwse plantage gekomen ongeveer. Weinig onverhard, tenzij mijn tomtom de routes vernaggelt. In eerste instantie een stuk van 100 a 200 m rechtdoor 1x, en bij wouwse plantage. Zie nu in basecamp dat ik daar de goede route gereden heb (afwijkend van wat Tomtom zei, die wilde mij de asfaltweg af laten gaan terwijl ik een onverharde weg zag... Onverharde wegen negeren had ik al uitgezet maar dat werkt niet goed genoeg blijkbaar.
Ja tomtom maakt echt de hele route verhard. Kan je niet gebruiken op de tet helaas. Staan in dit topic al heleboel tips waar het wel mee kan op garmin/telefoon
 
Ja tomtom maakt echt de hele route verhard. Kan je niet gebruiken op de tet helaas. Staan in dit topic al heleboel tips waar het wel mee kan op garmin/telefoon

Ik dacht dat het idee achter de TET was dat het op bestaande wegen gereden moest worden, zodat het niet als 'crossen' beschouwd zou worden.. :?
 
Ik dacht dat het idee achter de TET was dat het op bestaande wegen gereden moest worden, zodat het niet als 'crossen' beschouwd zou worden.. :?
Heb de bovenstaande video aangepast, en laat waarschijnlijk zien wat je bedoelt, en ik natuurlijk.

Helaas zijn een hoop van de getoonde beelden inmiddels verboden voor motorvoertuigen vanwege aanhoudende drukte van noppenverkeer.
 
Laatst bewerkt:
Heb de bovenstaande video aangepast, en laat waarschijnlijk zien wat je bedoelt, en ik natuurlijk.

Helaas zijn een hoop van de getoonde beelden inmiddels verboden voor motorvoertuigen vanwege aanhoudende drukte van noppenverkeer.
Is er nou al eens eentje van dat spoorbruggetje gefikkerd? O-)
Maar toffe rit, zo zie ik ze graag.
 
Ik dacht dat het idee achter de TET was dat het op bestaande wegen gereden moest worden, zodat het niet als 'crossen' beschouwd zou worden.. :?
Ja klopt, maar tomtom stuurt je om de legale onverharde wegen heen en maakt er een verharde route van. Niks aan te doen maar tomtom kan je dus niet gebruiken voor de tet.
 
Mooi gereden rond Toul en rond Moux-en-Morvan.
IMG_20220927_122557.jpg



IMG_20220929_140613.jpg



IMG_20220929_150941.jpg
 
Gaaf hoor, loop je ook eerst een stukje het water in om te checken of er grote keien etc. liggen of ga je er gewoon voor? (of is het nog te zien)?
 
Gisteren alsnog zonder tomtom stukje gedaan, en bij gebrek aan tel houder regelmatig stoppen om ff te kijken waar ik heen moet. Goed zanderig en modderig stuk onverhard bij Zundert. Poe, ik ben blijkbaar toch niet zo ruig als ik dacht 😉.
 
Gaaf hoor, loop je ook eerst een stukje het water in om te checken of er grote keien etc. liggen of ga je er gewoon voor? (of is het nog te zien)?
Lijkt me niet handig om daar zonder verkenning doorheen te jassen. Komt mijn luchtinlaat onder de waterspiegel, bodemgesteldheid van waterloop en oever overkant?
 
Terug
Bovenaan Onderaan