Het TET (TransEuroTrail) topic

Mooi gereden rond Toul en rond Moux-en-Morvan.
Bekijk bijlage 1808823
Herkende die plek meteen, ik reed alleen de andere kant op.
IMG_20200909_100124714.jpg

Tenminste ik denk dat het de zelfde plek is.
https://maps.app.goo.gl/h7UXvbBbrTxADNsD8Heb ik het goed gezien??
 
Ik vind de zandpaadjes in NL te smal om met enige gang daar overheen te rijden.
Met mul zand zit je met compromis banden zo snel in de berm, dat kan je wel zien aan het filmpje van Bommes, ik weet niet of dat in dit topic was.
In het cross topic zit swiebertje (ofzo :P ) met een T7 met echte offroad banden, daar kan je zien dat het heel aardig gaat.
Dan nog zou ik niet zo snel rijden op de meeste openbare wegen, op de crossbaan zou ik het waarschijnlijk ook niet durven, maar dat terzijde ;)
Swiebertje?
 
We hebben dringend mensen nodig, dus graag :t
Een aantal noordelingen hebben het af laten weten sinds we van baan gewisseld zijn.
 
Herkende die plek meteen, ik reed alleen de andere kant op.
Bekijk bijlage 1809173
Tenminste ik denk dat het de zelfde plek is.
https://maps.app.goo.gl/h7UXvbBbrTxADNsD8Heb ik het goed gezien??
Herstel, het zou heel goed kunnen, ik stond in Bruley en bedacht me na een kwartier rijden dat ik moest tanken, dus was maar een klein rondje in de omgeving. 6,7 liter in een 8 liter tank met 'wangen ' durfde ik niet aan dus met motor in de bus wezen tanken, 5 km verderop ☺️ .
 
Omgeving Bozouls ook goedgekeurd 👍🏾.
Tot Nauviale binnendoor gereden, 50 km en terug over de weg 30 . Weinig comfort, mijn ' beeld ' is niet scherp als ik op het zadel zit, achteraan. Vooraan en staand is prima. Snap nu wel wat de aantrekkingskracht van de letters GT is 😋 .
Verder toch genoeg paadjes en klimmetjes tegengekomen waar ik persoonlijk niet met een zware motor zou willen komen, maar wie weet rijd dat met echte offroad banden wel fijner.
Maar ik kan op mijn slippers de xr in de bus duwen en met 4 spinnen vastzetten tegen de wand. Veel voordelen onder het motto less is more.

IMG_20221004_130236.jpg


IMG_20221004_143530.jpg


IMG_20221004_144610.jpg
 
IMG_20221006_122541.jpg


IMG_20221006_122612.jpg


De andere kant op vanaf Bozouls ook gereden vandaag maar hier werd het mij te gek.
Vanaf het punt vd 2e foto kon ik om de bocht kijken en ging het zo nog wel even door. Iets verderop zou een uranium mijn zijn maar ben omgereden via asfalt.
IMG_20221006_125652.jpg


Ik zit al 10 seconden naar een 100% aanduiding te kijken dus uploaden gaat niet denderend..
Vanaf het asfalt zag ik een doorgetrokken groene streep staan in Osmand en kon via dat brede pad terug komen op de route.
Mooie omgeving.

IMG_20221006_143012.jpg
 
We hebben dringend mensen nodig, dus graag :t
Een aantal noordelingen hebben het af laten weten sinds we van baan gewisseld zijn.
Ik had gehoopt zwager op enduro mee te krijgen. Maar die heeft geen tijd. Hij heeft daar wel vaker gereden met cross motor. Zelf twijfel ik, maar denk eigenlijk maar beter van niet.
Ik denk dat m'n ruim 40 jaar oude Honda XL500s er beter tegen is opgewassen dan ik zelf. Ik verwacht dat ik ruim binnen een uurtje ploeteren alweer helemaal klaar ben.
 
Ik had gehoopt zwager op enduro mee te krijgen. Maar die heeft geen tijd. Hij heeft daar wel vaker gereden met cross motor. Zelf twijfel ik, maar denk eigenlijk maar beter van niet.
Ik denk dat m'n ruim 40 jaar oude Honda XL500s er beter tegen is opgewassen dan ik zelf. Ik verwacht dat ik ruim binnen een uurtje ploeteren alweer helemaal klaar ben.
Lekker ploeteren en kijken afwisselen :) . Voor mezelf sprekende gezien de ervaringen van anderen: de hele dag rondjes rijden... volgens mij kom ik dan niet meer thuis (of met flinke moeite), en moet ik meerdere keren tanken.
 
Lekker ploeteren en kijken afwisselen :) . Voor mezelf sprekende gezien de ervaringen van anderen: de hele dag rondjes rijden... volgens mij kom ik dan niet meer thuis (of met flinke moeite), en moet ik meerdere keren tanken.
Ik bedoel meer dat ik met afwisselend proberen te rijden en dan tussendoor kijken naar anderen dat ik waarschijnlijk ruim binnen een uur af ben.
Het lijkt me wel een toffe ervaring, maar ik verwacht dat het zodanig moeizaam gaat zijn dat het toffe er dan wel af is.
Ik ben nou eenmaal niet echt goed erin. Niet bepaald robuust gebouwd. En leeftijd begint ook wel mee te spelen merk ik.

Daar tegenover wordt ik door o.a. tet Noorwegen en Zweden afgelopen zomer wel steeds beter in normale zand en gravel wegen. Waar ik dus wel langzaamaan meer ontspannen uit de voeten kan, ook als het een beetje meer technisch wordt.
Nadruk op beetje. :P
 
Ik ben er ook niet goed in, mijn Guzzi weegt ook een gezonde 230kg rijklaar, zit al weer een paar jaar op kantoor en heb dus een conditie van een luiaard.
Toch heb ik die 65 euro over gemaakt en ga ik die kant op de 20ste.
Ik zie het wel, is het 1 rondje en een halve dag uithijgen dan is het maar zo.
Dan heb ik toch 1 rondje gereden.. *O*
 
Ik ben er ook niet goed in, mijn Guzzi weegt ook een gezonde 230kg rijklaar, zit al weer een paar jaar op kantoor en heb dus een conditie van een luiaard.
Toch heb ik die 65 euro over gemaakt en ga ik die kant op de 20ste.
Ik zie het wel, is het 1 rondje en een halve dag uithijgen dan is het maar zo.
Dan heb ik toch 1 rondje gereden.. *O*
En iedereen een strandschepje mee om Bommes uit te graven 😘😜.
 
Ik bedoel meer dat ik met afwisselend proberen te rijden en dan tussendoor kijken naar anderen dat ik waarschijnlijk ruim binnen een uur af ben.
Het lijkt me wel een toffe ervaring, maar ik verwacht dat het zodanig moeizaam gaat zijn dat het toffe er dan wel af is.
Ik ben nou eenmaal niet echt goed erin. Niet bepaald robuust gebouwd. En leeftijd begint ook wel mee te spelen merk ik.

Daar tegenover wordt ik door o.a. tet Noorwegen en Zweden afgelopen zomer wel steeds beter in normale zand en gravel wegen. Waar ik dus wel langzaamaan meer ontspannen uit de voeten kan, ook als het een beetje meer technisch wordt.
Nadruk op beetje. :P
Ik kan helaas deze dag niet, anders was ik erbij. Kan je vertellen dat ik ook dacht dat ik misschien te oud (maar vooral niet flexibel genoeg) was om offroad te rijden. Maar met tips over juiste houding enzo wordt het echt wel leuk en krijg je meer vertrouwen! Laat je vooral niet tegen houden door “ben ik niet goed in”, het mooie is dat je er dus nog goed in kan worden 😉
 
Met uitzicht op de Pyreneeën 👍🏾 .
Gisteren aangekomen in Mirepoix, wat niks te maken heeft met Sofritto. Onderweg toch maar even diesel getankt, voor elke pomp stonden een aantal auto's te wachten. Met een stand van 400 plus de 180 sinds toen was het toch wel krap geworden om Spanje nog te kunnen halen aangezien hier nu ook de meeste pompen zijn uitverkocht en de overgebleven natuurlijk worden opgezocht.
Op het moment van schrijven staat er dan ook een 5 liter watercan gevuld met benzine aangezien de pomp in het dorpje nog wel benzine had maar mensen reden daar af en aan op zoek naar diesel.
Sinds corona lijkt de wereld een beetje van zijn wappie te zijn, ipv dat het een term is om anders denkenden te geven.
Maar daar is het hier de plek niet voor maar wel mijn antwoord waarom ik hier ben, nu kan het nog.
IMG_20221008_131548.jpg


" Kan ik de TET met mijn GS Adventure rijden? " Met of zonder koffers ? En indien Met, bedankt voor het pad open te houden 😜 .

IMG_20221008_133151.jpg

IMG_20221008_135433.jpg


Hier hebben Charlie en Ewan naast elkaar gereden terwijl ze van weerszijden werden gefilmd.

IMG_20221008_140406.jpg


Een natuur gebied met wandelaars die vriendelijk groeten.
IMG_20221008_142715.jpg


Wat de horizon lijkt te zijn, daar gaat het gewoon nog een stuk door.
Ik zat meestal maar op 350 meter hoogte, hiervoor ( Bozouls) soms 700 maar je keek hier wat vaker de diepte in. Van die stipjes wat dan koeien zijn.

IMG_20221008_160036.jpg


En stiekem een stukje niet tet maar wel een mooie sfeer impressie vind ik, genoeg offroad paadjes hier, dit stuk was deels het gele mountainbike pad nr 48. Nee zegt mij ook niks 😋 , maar ook die groeten je vriendelijk.
Bij Bram ben ik omgekeerd en terug gereden.
 
Goede avond,

ik heb een korte vraag wij willen dit weekend een stuk van de TET route rijden in nederland.
zijn er nog tips and tricks over waar je de mooiste stukken routes heb van de TET route?
dus niet teveel asfalt en met mooie zandwegen.

ik hoor graag van jullie

vriendelijke groet,

Maurice van Dijk (MC de zandhappers)
 
Terug
Bovenaan Onderaan