Het TET (TransEuroTrail) topic

Two stroke or no stroke.

Ik heb met de KDX al veel meegemaakt, oerbetrouwbaar ding.
Niet Xtreem veel vermogen ,en er zit ook niks te veel op.
Eenvoud siert zullen we maar zeggen.
 
Niet verboden toch, en ik heb een ekeur demper er op .
Nee, dat moest er nog bij komen. Ik bedoel er mee te zeggen dat 80% van de route hier in het noorden inmiddels is verworden tot verboden gebied voor gemotoriseerd verkeer.

En dat komt niet doordat er zoveel luidruchtige scheurende auto's plotseling gebruik maakten van alle zandwegen hier..
 
Nee, dat moest er nog bij komen. Ik bedoel er mee te zeggen dat 80% van de route hier in het noorden inmiddels is verworden tot verboden gebied voor gemotoriseerd verkeer.

En dat komt niet doordat er zoveel luidruchtige scheurende auto's plotseling gebruik maakten van alle zandwegen hier
Nederland is inmiddels overvol met azijnzuipers, helaas .
 
hier nog iemand interesse in een gebruikte set Dunlop Trailmax Mission?
Edit: VERKOCHT
 
Laatst bewerkt:
Hallo mede tet rijders.

Ik heb de afgelopen twee jaar al aantal delen Nederlandse tet gereden met mijn rmx450.

En vorige jaar 2 weken offroad met mijn Gasgas250 tweetakt in Ardeche dit waren rondjes van Max 2 uur.

Nu heb ik een route gepland om in mei te gaan rijden op de Franse tet waar ik 6 rijdagen voor uit heb getrokken excl heen en terugreis met de auto totaal is 1500 km tet ik heb alleen geen idee of dit haalbaar is kwa km en tijd kan altijd extra dagen pakken.

Heb afgelopen winter de Gasgas aangepakt en ben nog steeds bezig zodat ik mijn spullen mee kan nemen zo minimaal mogelijk uiteraard.

Weet iemand hoe dit der van de Franse tet is kwa wegen wil zo min mogelijk verhard rijden omdat dat bijna niet te doen is met de tweetakt
 

Bijlagen

  • A9223C72-A2BD-4052-9CF1-DA7476D10890.png
    A9223C72-A2BD-4052-9CF1-DA7476D10890.png
    249,6 KB · Weergaven: 49
  • 4D4D1D52-6294-47C3-8169-6AE938B22571.jpeg
    4D4D1D52-6294-47C3-8169-6AE938B22571.jpeg
    221,7 KB · Weergaven: 50
  • 4B98C6BC-BCB7-434C-89CF-472AC6BD1ACC.jpeg
    4B98C6BC-BCB7-434C-89CF-472AC6BD1ACC.jpeg
    179,1 KB · Weergaven: 51
Zijn er delen die meer 70/30 zijn onverhard/verhard ga met een lichte enduro zoals eerder omschreven dus hoeft geen rekening te houden met Paden die voor grote allroads lastig zijn.

plan is om
Met de auto/trailer ergens heen te rijden H&v pakken auto daar laten en dan 6/7 dagen een lus rijden en dan bij auto weer eindigen overnachten en weer terug naar nl rijden.

Ben dus vrij om een locatie te pakken had deze track gemaakt in basecamp vanuit secties van tet die aansloten zodat ik een lus heb.
 
Niet zover ik weet. De route is gemaakt voor de grote all-roads en doe je dus op jouw enduro met 2 vingers in de neus. De TET op een enduro moet je doen als sightseeing, kwa uitdaging is er maar weinig over anders.
 
Wil het zeker niet doen voor de grote technische uitdagingen idd meer gewoon lkkr offroad cruisen en van de vrijheid genieten met een tentje achterop.
 
HEb al eerder berichten geplaatst hier over me eerste ervaringen op de TET, hier is ook over de minder geschikte banden gesproken. Dus zal ook terugkoppeling geven;) ;
Heb pas de banden vv en ben voor de mitas E07+ gegaan. 1e indruk is zeker positief. Merk dat ik nu genoeg vertrouwen heb om verder op te bouwen waardoor het genieten is. Dus bedankt voor het advies.
(moet wel zeggen, de 2 keer dat ik gereden heb was het 1 x vooral modder en nat, en 2e keer ook nog voornamelijk nat dus de vergelijking in het losse droge zand moet nog komen)

20221124_135250.jpg

20221130_104208.jpg
20221130_100248.jpg
20230107_145839.jpg
 
Nice ! Heb al sinds april vorig jaar ook een set E07+ in huis voor op de KTM maar vanwege véél minder km's dan verwacht vorig jaar zijn de huidige banden nog niet genoeg versleten dus de Mitasjes liggen nog braaf te wachten, ben benieuwd !
 
Ow mooi, ik weet nie welke je banden op dit moment heb. Ik had hiervoor nog de standaard banden waar de motor mee geleverd is. Batllax a41, dus dat verschil was goed merkbaar. Die waren trouwens ook nog lang niet aan vervanging toe maar heb ik nu in de garage liggen, kan ook :P
 
Er liggen nu TKC70's op, doen het ook heel goed.

Ik heb bewust gezocht naar een band waarvan ik verwacht dat 'ie het op asfalt ook goed doet want ik heb met de KTM (nog) niet de luxe van een tweede set wielen.

Die luxe heb ik met mijn NX250 inmiddels wel en daar liggen voor offroad Kenda Trakmasters op, die doen het 'wel leuk' in het zand. Voor op asfalt en het wat makkelijkere offroad werk heb ik inmiddels een tweede set wielen uitgerust met Mitas MC24's maar daar heb ik pas 10 km mee gereden dus hoe die echt rijden weet ik nog niet.
 
Mijn bmw Funduro is verkocht, dus ik zoek wat nieuws. Toch beviel de prima vanwege de 1cil en de makkelijke stuurbaarheid van t ding. B07B1F66-6548-47BB-A28E-31B7F772EF59.jpeg

Hebben jullie motoren in gedachten rond de 1-2,5k wat leuk is? Ik heb een Vstrom650 ernaast.
 
Tsja wat wil je er mee gaan doen en wat voor type motor heb je in gedachten?
Ik heb hier een Transalp 600 binnen jouw budget staan, maar dat is natuurlijk een kruising tussen je V-Strom en de Funduro.
 
@Eelco36 Wat is de reden dat de bmw eruit moest? Of met andere woorden; waar moet de volgende motor beter/anders in zijn?
 
Verkocht omdat een bekende interesse had en ik kon er iemand blij mee maken:). Een zelfde terugkopen kan dus altijd.

Omdat ik de V-strom ernaast heb, mag hij best redelijk offroad georiënteerd zijn.
- Als het ff kan lichter dan de BMW, dus rond de 150-160 kilo.
- Moet wel fatsoenlijk op het asfalt kunnen rijden.
- Ook fatsoenlijke verlichting en knipperlichten is een must.
- Liefst 19'' of groter voorwiel etc.

Ik zit zelf de denken aan een Yamaha XT600, Suzuki DRZ of weer een BMW f650 (of nieuwere: GS). Ik heb ook voor een RMZ en CRF gekeken, alleen die zijn onvoldoende on-road denk ik. Misschien zoek ik iets wat te veel tussen alles in zit. Oude KLE ofzo kan ook..
 
150/160kg gaat je denk ik niet lukken met wat fatsoenlijks op straat en voor die prijs.
Zie ook Hulp bij nieuwe lichtgewicht adventure

Lichtgewicht wordt trouwens ook overschat als het gaat over Adventures. Op straat helpt het gewoon echt als je motor met veel windvang van opzij een kg of 180+ weegt.
Ik heb hier een aantal 100-115 kg machines staan met het vermogen van een lichte Adventure. Als je daarmee een beetje zijwind hebt op snelweg snelheden worden ze heel rap heel onstabiel. Vrachtwagentje voorbij en je slingert al gauw alle kanten op. Het werkt wel, maar perse een voordeel is het niet.

En laten we wel wezen. Je rijdt er waarschijnlijk in NL mee. 3x de hele TET over rijden en je kunt m makkelijk genoeg de baas op je V-strom of andere 200 kg machine :t

Ik zou dan OF direct iets hardcore's doen in de enduro (EXC, RR, WRF, CRF etc etc) OF gewoon een lekkere all-road toerbuffel (Transalp/KLE500/F650GS Dakar etc etc).

Wat wel in jouw straatje valt kwa gewicht en rijden op straat maar niet echt veel vermogen heeft zijn de CRF250L en KLX250. Al zijn die dingen momenteel zwaar overpriced.
 
Thanx Erwin, dan klopt mijn beeld aardig. Dat punt van windvangen had ik nog niet echt over nagedacht. Maar ff over denken. :)
 
150/160kg gaat je denk ik niet lukken met wat fatsoenlijks op straat en voor die prijs.
Zie ook Hulp bij nieuwe lichtgewicht adventure

Lichtgewicht wordt trouwens ook overschat als het gaat over Adventures. Op straat helpt het gewoon echt als je motor met veel windvang van opzij een kg of 180+ weegt.
Ik heb hier een aantal 100-115 kg machines staan met het vermogen van een lichte Adventure. Als je daarmee een beetje zijwind hebt op snelweg snelheden worden ze heel rap heel onstabiel. Vrachtwagentje voorbij en je slingert al gauw alle kanten op. Het werkt wel, maar perse een voordeel is het niet.

En laten we wel wezen. Je rijdt er waarschijnlijk in NL mee. 3x de hele TET over rijden en je kunt m makkelijk genoeg de baas op je V-strom of andere 200 kg machine :t

Ik zou dan OF direct iets hardcore's doen in de enduro (EXC, RR, WRF, CRF etc etc) OF gewoon een lekkere all-road toerbuffel (Transalp/KLE500/F650GS Dakar etc etc).

Wat wel in jouw straatje valt kwa gewicht en rijden op straat maar niet echt veel vermogen heeft zijn de CRF250L en KLX250. Al zijn die dingen momenteel zwaar overpriced.
Belgié zijn ze acceptabel geprijsd.
Al gdacht om er paar op te halen.
Een ander les laten geven en je start een off road schooltje.
Ik kan zelf niet goed iets uitleggen.
 
Als nieuweling in het allroad rijden hoop ik komend seizoen ook wat tet te doen
Nederland en misschien Denemarken en of Zweden

Zijn deze routes in te laden in een tomtom rider met een gpx bestand of is daar een ander bestand of navigatie voor nodig?
 
Terug
Bovenaan Onderaan