Het TET (TransEuroTrail) topic

Kan het hier altijd even proberen, voor een maatje met een kleiner budget ben ik op zoek naar banden, wie weet wat TET'ers af en toe er al af halen.

Ik ben op zoek naar:
100-90-19 of 110-80-19
140-70-17 of 130-80-17

In de categorie all-road. Alles aanbieden wat dat aan gaat. Setjes zou mooi zijn, enkele band mag ook.
Anders bestellen we even nieuw, maar je weet nooit wat wat voor moois men soms heeft liggen!

Eventueel heb ik 140-80-18 crossbanden over.
 
vraagje voor de Frankrijk kenners,

Ben weer bezig met het plannen mijn jaarlijkse 5 daagse tet trip in mei. Ik plan altijd twee routes, eentje meer noord (Scandinavië) de ander meer zuid (Frankrijk). Afhankelijk van het weer kiezen we (rij samen met een vriend) de een of de ander.
Nieuwe voor dit jaar is dat we de beschikking hebben over een trailer voor twee motoren. Dus een stuk meer zuidelijk starten is een optie.

Dan nu de vraag, voor 5 dagen, waar zouden jullie beginnen in Frankrijk als je de reis naar de start met een auto en aanhanger kan doen. En welke gedeeltes van de tet. Na de auto heen reis is het de bedoeling om tent mee te nemen op de motor en pas op de 5e dag weer terug te komen bij de auto.
 
vraagje voor de Frankrijk kenners,

Ben weer bezig met het plannen mijn jaarlijkse 5 daagse tet trip in mei. Ik plan altijd twee routes, eentje meer noord (Scandinavië) de ander meer zuid (Frankrijk). Afhankelijk van het weer kiezen we (rij samen met een vriend) de een of de ander.
Nieuwe voor dit jaar is dat we de beschikking hebben over een trailer voor twee motoren. Dus een stuk meer zuidelijk starten is een optie.

Dan nu de vraag, voor 5 dagen, waar zouden jullie beginnen in Frankrijk als je de reis naar de start met een auto en aanhanger kan doen. En welke gedeeltes van de tet. Na de auto heen reis is het de bedoeling om tent mee te nemen op de motor en pas op de 5e dag weer terug te komen bij de auto.

Je kunt zelfs offroad naar Andorra..

En doe Maria de groeten van me..
 
vraagje voor de Frankrijk kenners,

Ben weer bezig met het plannen mijn jaarlijkse 5 daagse tet trip in mei. Ik plan altijd twee routes, eentje meer noord (Scandinavië) de ander meer zuid (Frankrijk). Afhankelijk van het weer kiezen we (rij samen met een vriend) de een of de ander.
Nieuwe voor dit jaar is dat we de beschikking hebben over een trailer voor twee motoren. Dus een stuk meer zuidelijk starten is een optie.

Dan nu de vraag, voor 5 dagen, waar zouden jullie beginnen in Frankrijk als je de reis naar de start met een auto en aanhanger kan doen. En welke gedeeltes van de tet. Na de auto heen reis is het de bedoeling om tent mee te nemen op de motor en pas op de 5e dag weer terug te komen bij de auto.
Uiteraard is alles afhankelijk van het weer, maar in mei zou ik het nog niet al te hoog zoeken. Niet alle passen zijn in mei al open, en op de onverharde routes wordt niets aan sneeuwruimen gedaan dus zal je echt moeten wachten tot de sneeuw gesmolten is. Welke delen van de Franse TET het mooist zijn weet ik niet, dat kan je beter in het TET topic vragen. In het voorseizoen is het op campings nog rustig, dus als je vooraf contact opneemt om te vragen of je de auto+aanhanger daar een paar dagen mag laten staan als je er de eerste en laatste nacht overnacht zal dat vast niet zo'n punt zijn.
 
Nieuwe ronde, nieuwe kansen. 25 april 2023 Obesitas crossdag Emmen.

 
Linkje naar een vraag van mij, ik denk dat hier de meeste ervaringsdeskundigen zitten.

 
Ik heb afgelopen weekend zo'n 70% van de TET Luxemburg gereden.
Er zit zo ongeveer 300 meter Belgische kwaliteit weg tussen maar geen offroad.
Ik was met m'n K1300r op pilot sport banden.

Luxemburg is prachtig maar het heeft niks met TET te maken.
 
Ik heb afgelopen weekend zo'n 70% van de TET Luxemburg gereden.
Er zit zo ongeveer 300 meter Belgische kwaliteit weg tussen maar geen offroad.
Ik was met m'n K1300r op pilot sport banden.

Luxemburg is prachtig maar het heeft niks met TET te maken.
Staat toch ook in de beschrijving?
Ik snap het wel, een leuke additie tegen snelweg, en om op andere stukken in Frankrijk aan te sluiten
 
Dat staat inderdaad in de beschrijving maar ik dacht laat ik het eens even bekijken.

Goed te doen met een supersport.
 

Vanochtend om 8 uur in het zadel geklommen, richting Bakel om een rondje voornamelijk offroad te doen, her en der wat stukjes TET er in dus ook wel welkom in dit topic.



Graadje of 6 toen ik vertrok maar wel een zonnetje aan de hemel en de route was lekker afwisselend.
Gras, zand, brede en smalle paden maar ook flink wat van die wasbord whooptie does.
Lang slootjes.


Als een brave Nederlander mijn bruine bolletjes met kaas mee genomen.. :+


Op een gegeven moment moest ik er zelfs aardig van zweten, geen angst zweet maar lui ambtenaren zweet.
Die singletracks, korte bochtjes, mul zand, wat modder en dan 230kg motor is toch wel hard werken.
Maar wel echt leuk, ding doet het goed op die technische stukjes. Gearing is et iets te hoog, loopt op stationair net iets te hard naar mijn zin.
Veel koppeling slip nodig dus, maar goed als dat het enigste is.




Mandatory selfie


Er licht nog zat modder zo op de paden, maar je merkt wel dat het droger begint te worden.
Denk nog een paar weekjes dan is het overal hier in de buurt weer flinke stofzooi.


Uiteindelijk was ik rond 1 uur weer terug thuis op de oprit, lesje voor de volgende keer: die bagger zooi niet op je eigen oprit er afspuiten.. |(
 
@bommes Ik vind dit wel vrij ver gaan hoor... Preventief afstappen om niet door de plas te hoeven rijden.
Er door heen gereden ben ik niet.. er doorheen gerold wel 8)7
Denk je nog wat aan je valbeugels te hebben? (Die van mij konden niet meteen geleverd worden en ze moeten er maar bij de eerste beurt op.)
Als je niet van plan bent om zo te gaan vallen kun je ze wel achterwege laten.
Maar heel eerlijk ben ik een blij dat ik ze weer op heb zitten.
De cilinderkop blijft zo los van de grond.
 
Er door heen gereden ben ik niet.. er doorheen gerold wel 8)7

Als je niet van plan bent om zo te gaan vallen kun je ze wel achterwege laten.
Maar heel eerlijk ben ik een blij dat ik ze weer op heb zitten.
De cilinderkop blijft zo los van de grond.
Ik rij wel eens het terrein in om op een mooi plekje te gaan zitten en bij het rangeren aan de hand om dan weer weg te kunnen, bestaat het gevaar (door het zeer grote gewicht) dat ik het ding laat vallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan