Het TET (TransEuroTrail) topic

Lijkt me leuk om over te lezen!

Leuk, ik zal nog naar wat oude foto's gaan spitten, ik heb wel professionele hulp gehad hoor, en heb , het niet alleen gedaan, we wilden een motor voor Dakar opbouwen, het project heeft twee jaar geduurd, tot rijdende motor, en daarna de betrouwbaarheid en handling op snelheid uittesten, we hebben ook kritiek gehad, dat het geen haalbare kaart was.
Ik zal naar wat foto's spitten👍

Vandaag de TET rond Bardenas Reales in Spanje gereden. Mooi stuk. Kwa ondergrond vooral gravel en gesteente, met een GS1300 enz en matige skills zeker te doen.
Wel hele mooie uitzichten, er had zo een western opgenomen kunnen worden. Zeker de lus onderaan is erg mooi met wat hoogteverschillen.
Filmpje volgt mogelijk na de vakantie op mijn YouTube kanaal.

Wij hebben het gedaan op de 2T enduro's. Dat is eigenlijk helemaal bagger. Alles trilt in je lijf en het is veel te capabel. We hadden er de straatbandjes onder was het enigszins binnen de perken hield.

IMG-20240511-WA0013.jpg

Vandaag de TET rond Bardenas Reales in Spanje gereden. Mooi stuk. Kwa ondergrond vooral gravel en gesteente, met een GS1300 enz en matige skills zeker te doen.
Wel hele mooie uitzichten, er had zo een western opgenomen kunnen worden. Zeker de lus onderaan is erg mooi met wat hoogteverschillen.

Wij hebben het gedaan op de 2T enduro's. Dat is eigenlijk helemaal bagger. Alles trilt in je lijf en het is veel te capabel. We hadden er de straatbandjes onder was het enigszins binnen de perken hield.

Bekijk bijlage 2005895
Gaaf daar. :}

Kijk wel uit dat je niet in een beschermd gebied terecht komt.
Vorige week hebben ze 35 Nederlanders gepakt die een rally aan het rijden waren.
Regio Zaragoza

Bij Tabernas hebben ze echt westerns opgenomen, Zorro bijvoorbeeld

Bekijk bijlage 2005895
Dan ben je dr snel heen gekacheld 👍🏾 ik had eenmaal daar al 3 weken stokbrood achter de kiezen, laat staan het Spaanse gedeelte 😉 .
Welke kant op vanaf hier?

Vorige week hebben ze 35 Nederlanders gepakt die een rally aan het rijden waren.
Regio Zaragoza

Dat kan ook aan de limiet van 10 personen liggen. Ik dacht dat iemand een geintje maakte maar met meer dan 10 personen schijnt het iets georganiseerde te zijn, wat wel moet natuurlijk, 5 is al geen toeval.
' Goh jij hier ' 😜

Regio Zaragoza

Zo moeilijk is het niet beschermd gebied te vermijden, de borden staan er duidelijk.

Over die 35 man. Daar zijn geen boetes uitgedeeld gezien er geen strafbare feiten zijn begaan. Stukje sensatie nieuws dat nergens op gebaseerd bleek!

Dan ben je dr snel heen gekacheld 👍🏾 ik had eenmaal daar al 3 weken stokbrood achter de kiezen, laat staan het Spaanse gedeelte 😉 .
Welke kant op vanaf hier?
Wij hebben maar 3,5 week _O-
3 dagen Pascuet gedaan. Paar dagen Noord-West kust met de straatwieltjes dr onder en genieten van de kuststadjes. Nu dus hier. Morgen even zien. Richting oost iig.

Wij hebben maar 3,5 week _O-
3 dagen Pascuet gedaan. Paar dagen Noord-West kust met de straatwieltjes dr onder en genieten van de kuststadjes. Nu dus hier. Morgen even zien. Richting oost iig.
Ik weet niet of ik mij nou semi vereerd mag voelen omdat je verwacht dat ik weet wie Pascuet is, of eigenlijk gewoon teveel plezier hebt om langdradiger te reageren 😉

Misschien wel een idee voor mij om eens te proberen 🤔 wordt ik tenminste niet meer bang bij 3 opeenvolgende molshopen 😜 .

Veel plezier nog 👍🏾

Dudelijke borden?
De organisatie maaktte een rally door beschermd gebied.
Lijkt mij dat je zo`n rit eerst voorrijdt.

Toen agenten van de natuur- en milieuafdeling van de Guardia Civil de motorrijders op heterdaad betrapten, werden er 35 Nederlandse deelnemers geïdentificeerd. De motorrijders kregen een bekeuring voor het rijden off-road, wat verboden is volgens de Spaanse wetgevingvoor de bescherming van natuurgebieden.

Dudelijke borden?
De organisatie maaktte een rally door beschermd gebied.
Lijkt mij dat je zo`n rit eerst voorrijdt.

Toen agenten van de natuur- en milieuafdeling van de Guardia Civil de motorrijders op heterdaad betrapten, werden er 35 Nederlandse deelnemers geïdentificeerd. De motorrijders kregen een bekeuring voor het rijden off-road, wat verboden is volgens de Spaanse wetgevingvoor de bescherming van natuurgebieden.
Lees het off-road topic even. De organisatie heeft gereageerd, maar feen gehoor gevonden bij de kranten. Geen boetes gevallen.

Ik weet niet of ik mij nou semi vereerd mag voelen omdat je verwacht dat ik weet wie Pascuet is, of eigenlijk gewoon teveel plezier hebt om langdradiger te reageren 😉

Misschien wel een idee voor mij om eens te proberen 🤔 wordt ik tenminste niet meer bang bij 3 opeenvolgende molshopen 😜 .

Veel plezier nog 👍🏾
Pascuet is inderdaad dat off-road terrein. Gaan wij sowieso nog een paar dagen rijden, echt geweldig daar.
Jij kunt daar met de groene routes en de MX en enduro banen prima aan je vaardigheden werken. Paar uurtjes een gids mee ga je helemaal hard vooruit.

IMG-20240510-WA0048.jpg

Geldt voor alle TET rijders, maar alles zwaarder dan een CRF-L of KTM 690 heeft daar echt niks te zoeken. Eigenlijk zijn die al op het randje. Enduro/trial huren kan daar ook.

Regio Zaragoza

Eigenlijk hebben dit soort reacties geen zin als er geen link bij staat naar een artikel.

Dat doet overigens niets af aan de waarschuwing voor natuur gebied.
Mijn inziens is dat erg overbodig om daar te komen, gezien de hoeveelheid toegankelijke mooie wegen en gebieden.

Precies. Hier bij Barnabas Reales waar we nu zitten is echt 1 gebied heel streng afgezet, de rest open toegankelijk.

Vooral TET achtige gravel routes kun je wel honderduizenden km's legaal rijden hier.

Eigenlijk hebben dit soort reacties geen zin als er geen link bij staat naar een artikel.

Dat doet overigens niets af aan de waarschuwing voor natuur gebied.
Mijn inziens is dat erg overbodig om daar te komen, gezien de hoeveelheid toegankelijke mooie wegen en gebieden.
Ik had hem in die andere post al gelinkt.

Ik had hem in die andere post al gelinkt.
Met zoveel reklames zou ik zelf niet zo'n een link plaatsen 🤷🏼‍♂️ .

Nou is Telegraaf natuurlijk ook gewoon kut maar die eindigen nog met ' onbekend of er boetes... '

Maar ik geloof het verder wel.

Even een vraag aan de OsmAnd-gebruikers...
Heb dit op een Android-telefoon (de gratis versie) maar krijg het maar niet goed werkend. De app is supertraag met bepalen of volgen van actuele locatie en is regelmatig de locatie ook helemaal kwijt. Al met allerlei instellingen lopen klooien maar geen verschil. Wat doe ik verkeerd?.
Aan de telefoon zelf (Android 13) ligt het waarschijnlijk niet, navigatie via Google Maps werkt feilloos.

Iemand soortgelijke ervaring?. If so, op kunnen lossen?.

Laatst bewerkt:
Osmand heeft een update dat je ook over grotere stukken sneller kan herberekenen.
Ik gebruik hetzelf alleen in de auto off road.
met de motor off road alleen nog maar montana 700.
werd er gek van zo traag af en toe.
en mijn Chinese Blackview maakte er helemaal een potje van.
zal eens aan m.n zoon vragen die is gek met osmand

Mijn xcover3 is te traag geworden na de laatste update. Ben weer terug bij mijn oude Garmin 450.
Ga het wel weer proberen op een nieuwere Android-Versie/smartphone. Osmand beviel mij prima tot dan toe.

Organic Maps kijk daar eens naar erg compact en lang niet zoveel vervelende verdwaalopties als Osmand.
Zo huppelen wij rond met de Subaru.
20230819_162026.jpg

Laatst bewerkt:
Ik dacht laat ik eens een grapje plaatsen op de facebook TET groep.
Best veel leden daar, 1000 keer gezien 🤐 .

I am getting REALLY frustrated with this whole TET thing.
Ive downloaded the newest routes and most of the route is terrible, just terrible.

Rocks, sand, gravel and some light mud because i do not like rain.

What is the use of a Trans European Tour if they don't regularly clean the roads and route??
I understand vacuming outside is silly but cars who sweep with brushes?

I've even seen pictures with trees across the paths... Do i have a motorcycle but secretly like a chain saw? No!

If i come across one i will bldy well call the organisation to come with a saw and a flask with a hot cuppa.

At least the scenery is nice....

Gelukkig opvallend weinig die echt niet in de gaten hadden dat het lollig bedoeld was.
Ook geen echte rot reacties, tenzij je het schandalig vind als iemand je een Goldwing adviseert 😝 .

Ook een keer of 10 gelezen dat het als typisch NL humor gezien wordt om net te doen alsof het niet leuk is terwijl je het naar je zin hebt. 🤷🏼‍♂️

Ik dacht laat ik eens een grapje plaatsen op de facebook TET groep.
Best veel leden daar, 1000 keer gezien 🤐 .

I am getting REALLY frustrated with this whole TET thing.
Ive downloaded the newest routes and most of the route is terrible, just terrible.

Rocks, sand, gravel and some light mud because i do not like rain.

What is the use of a Trans European Tour if they don't regularly clean the roads and route??
I understand vacuming outside is silly but cars who sweep with brushes?

I've even seen pictures with trees across the paths... Do i have a motorcycle but secretly like a chain saw? No!

If i come across one i will bldy well call the organisation to come with a saw and a flask with a hot cuppa.

At least the scenery is nice....

Gelukkig opvallend weinig die echt niet in de gaten hadden dat het lollig bedoeld was.
Ook geen echte rot reacties, tenzij je het schandalig vind als iemand je een Goldwing adviseert 😝 .

Ook een keer of 10 gelezen dat het als typisch NL humor gezien wordt om net te doen alsof het niet leuk is terwijl je het naar je zin hebt. 🤷🏼‍♂️
228 reacties, dat zijn er ruim genoeg.. :P

228 reacties, dat zijn er ruim genoeg.. :P
Dat zie ik niet als ik rechtstreeks naar het bericht ga of ik moet het al scrollend ofzo tegenkomen 🤷🏼‍♂️ .
Dat soort kleine verbazingen maken wel dat ik me soms wat ouder voel hoor, dat je denkt ' nou het zal wel hoe en door wat dit nou weer komt ( ik snap het niet) .
Dat graven tot ik het weet heb ik gehad.
Misschien leukere dingen te doen, dat houd ik me voor 😉

Terug
Bovenaan Onderaan