Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik bedoelde dat ik altijd tof vindt om met andere All-roaders op pad te gaan. Laatst ook een jongen die hier mee las maar het eigenlijk niet aandurfde.
Mooi samen wezen rijden en inmiddels rijdt hij hoogst strafbare snelheden op het onverharde. Heeft verder niks te maken met mijn rij skills, meer met dat iemand soms gewoon even moet durven. En dat is een stuk makkelijker als je niet alleen rijdt!
 
TET nl is goed te doen als je je motorrijbewijs hebt. Gewoon lekker rustig aan doen. Eventueel wil ik wel een stukje meerijden als je dat helpt. Dan hoef je je motor niet alleen op te rapen.

Tof, wellicht dat ik daar wel gebruik van ga maken! Ik ga morgen mijn nieuwe motor ophalen. Nog ff andere banden en mooie crashbars eronder en dan ga ik een keer een poging wagen.

De TET loopt min of meer door mijn achtertuin dus dat maakt de drempel al wat lager :)
 
Wil zelf niet al te gek meer doen met mijn vstrom, al min of meer ingerolen op een vstrom 1050 die eind maart geleverd word
IMG_20200101_162937.jpg
 
Zojuist hier in Twente nog ff gereden, strak langs de A35. Rustig aan met de CB. Intussen het blok al gedemonteerd van mijn XRV (waarop splinternieuwe heidenau scouts liggen...).

IMG_20200111_124306793_HDR.jpg


Domme vraag: ik heb een tt550. Lastig met de tet routes volgens mij. Is het eenvoudigst om de zgn osmand app te kopen en daarin de tet te laden?
 
Ik heb ook de TT550. Sinds ik de gratis Osmand app heb de TT550 niet meer gebruikt... Op de TET werkt dat apparaat gewoon niet.
 
Ik heb ook de TT550. Sinds ik de gratis Osmand app heb de TT550 niet meer gebruikt... Op de TET werkt dat apparaat gewoon niet.



Ben je in een keer klaar, waterdicht, schokbestendig. En probleemloos navigeren.
 
Domme vraag: ik heb een tt550. Lastig met de tet routes volgens mij. Is het eenvoudigst om de zgn osmand app te kopen en daarin de tet te laden?
Ik gebruik ook Osmand op mijn Android, de gekochte versie met flink wat landen kaarten er in gedownload.
Inderdaad willekeurige route er in laden en rijden maar..
 

Ben je in een keer klaar, waterdicht, schokbestendig. En probleemloos navigeren.

Heb ik op een rugged smartphone in een Ram mount klem. Ben je nog meer in 1x klaar omdat je ook alle functionaliteiten van google (maps) er dan bij hebt.
 
Het is lastig om voor zowel het asfalt als off road de juiste banden te kiezen
Als je 50/50 banden of bv 60/40 ( 60 weg en 40 off road ) neemt dan weet je dat je prima langere afstanden op het asfalt kunt rijden maar als je de TET in bv Frankrijk of Italie wilt rijden en daar beginnen dan hebben die banden vaak minder grip dan je zou willen dus ik vroeg me af of je dan niet ter plekke Anti Slip kettingen er om kan leggen.
Geen zware kettingen maar kunststof (100% PA66 Nylon ) die zijn licht, snel op en af te leggen en herbruikbaar zoals deze:

Heeft iemand hier ervaring met dit soort "kettingen"?
 
Laatst bewerkt:
Het is lastig om voor zowel het asfalt als off road de juiste banden te kiezen
Als je 50/50 banden of bv 60/40 ( 60 weg en 40 off road ) neemt dan weet je dat je prima langere afstanden op het asfalt kunt rijden maar als je de TET in bv Frankrijk of Italie wilt rijden en daar beginnen dan hebben die banden vaak minder grip dan je zou willen dus ik vroeg me af of je dan niet ter plekke Anti Slip kettingen er om kan leggen.
Geen zware kettingen maar kunststof (100% PA66 Nylon ) die zijn licht, snel op en af te leggen en herbruikbaar zoals deze:

Heeft iemand hier ervaring met dit soort "kettingen"?
Ik heb in de zomer met MT90 banden door frankrijk spanje en italie, en daar waar ik kon offroad gereden en eigenlijk nergens problemen gehad.
Moet zeggen dat de wilds wel echt lang meegaan als ik naar mijn broer zijn motor kijk.
Mijn shinko's waren na 6000km snelweg woonwerk en de nodige offroad paden wel op aan het raken. Maar wat wil je dan met een 1190 met 150pk
 
Ik heb in de zomer met MT90 banden door frankrijk spanje en italie, en daar waar ik kon offroad gereden en eigenlijk nergens problemen gehad.
Moet zeggen dat de wilds wel echt lang meegaan als ik naar mijn broer zijn motor kijk.
Mijn shinko's waren na 6000km snelweg woonwerk en de nodige offroad paden wel op aan het raken. Maar wat wil je dan met een 1190 met 150pk

Maar er zijn natuurlijk weleens stukken als het bv hard heeft geregend waar je weinig tot geen grip hebt met bv je 50/50 banden en je eigenlijk noppen nodig hebt en dan vraag ik me af of die kunststof kettingen dan (veel) meer grip geven.
 
Maar er zijn natuurlijk weleens stukken als het bv hard heeft geregend waar je weinig tot geen grip hebt met bv je 50/50 banden en je eigenlijk noppen nodig hebt en dan vraag ik me af of die kunststof kettingen dan (veel) meer grip geven.
Ik denk het wel, krijgt natuurlijk een rupsband principe.
Maar waarschijnlijk sta je eerst vast voordat je ze er om doet, en ik weet ook niet hoe lang ze het zouden volhouden
 
Ik denk het wel, krijgt natuurlijk een rupsband principe.
Maar waarschijnlijk sta je eerst vast voordat je ze er om doet, en ik weet ook niet hoe lang ze het zouden volhouden

Precies.
Als je een keer over een stuk rijdt waarbij je veel te weinig grip hebt dan dit kan weleens heel handig zijn lijkt me.
Daarbij kun je ze ook gebruiken als spanband.

Denk dat ik maar een setje bestel en eens uit ga proberen kosten €18,34 incl verzendkosten.
 
Het gaat er meer om dat je voorband grip heeft in een spoor. Dus niet wegglijd. Dit geeft een noppen band in meer of mindere mate. Wanneer deze zijn grip/spoor verliest in het natte/mulle zand ga je onderuit. Daar helpen deze veredelde ty-wraps niet echt bij lijkt me.
 
Het is lastig om voor zowel het asfalt als off road de juiste banden te kiezen
Als je 50/50 banden of bv 60/40 ( 60 weg en 40 off road ) neemt dan weet je dat je prima langere afstanden op het asfalt kunt rijden maar als je de TET in bv Frankrijk of Italie wilt rijden en daar beginnen dan hebben die banden vaak minder grip dan je zou willen dus ik vroeg me af of je dan niet ter plekke Anti Slip kettingen er om kan leggen.
Geen zware kettingen maar kunststof (100% PA66 Nylon ) die zijn licht, snel op en af te leggen en herbruikbaar zoals deze:

Heeft iemand hier ervaring met dit soort "kettingen"?

Ik ben in Oktober nog op TKC80s naar Frankrijk gereden, 3 dagen collen gestuurd op asfalt, vervolgens met volle bepakking de LGKS gereden, en op de terugweg 800km autobahn in minder dan 9 uur. Noppenbanden doen het ook prima op asfalt. Ze slijten alleen wat harder.
 
Mitas E09 zou je nog kunnen proberen, maar of die beter en slijtvaster is dan de TKC vraag ik me af. Zal niet veel uitmaken.

De vraag is of je überhaupt grote afstanden over de verharde weg met zulke banden wil gaan rijden. Echte noppen zijn het toch niet, en voor routes als de LGKS kan je ook prima uit de voeten met bv een Heidenau. Rijdt ook een stuk beter op de weg en slijt minder hard.
 
K60 voldeed prima voor ons op de Franse en Spaanse TET. Eigenlijk nooit grip tekort gehad.
In Nederland zijn ze netaan wel/niet genoeg voor de volledige TET, al had ik er weinig problemen mee en zijn wij ook echt een zand land.
 
Ik vind de opmerking 'TKC80s zijn geen echte noppen' een beetje typisch, persoonlijk. Bij elke definitie zijn het noppen. De noppen zijn alleen wat groter dan je zou plaatsen op een motor die 100 kg weegt, maar dan kun je ook de noppen van een enduro gaan vergelijken met mountainbike banden, en claimen dat dat ook geen noppen zijn.
 
behalve dan dat noppen van crossers ook nog es een stuk hoger zijn en meer uit elkaar staan dus dieper graven, dus meer grip geven. maarjah, daarmee kun je dan weer niet zo goed op de snelweg :P Die tkc's lopen ook gewoon vol in de bagger.
 
Terug
Bovenaan Onderaan