Het TET (TransEuroTrail) topic

Clank

MF veteraan
25 okt 2016
2.009
698
Helmond
Waarom zou je crashbars monteren?

Het plaatwerk ziet er MX achtig uit en zit zo diep naar binnen dat het stuur de grotendeels impact wel pakt.
In NL is het toch vooral zand, daar doen je valbeugels niet zo gek veel mee, behalve je helpen verder weg te zakken.
Ik heb bij mijn 990 waar het plaatwerk veel verder naar buiten zit de crashbars zelfs verwijderd. Leverde mee schade dat bescherming op.

Skidplate zou ik wel doen. Kleine steentjes gaan als als kogels richting je blok.
Valbeugels zijn wel handig, al is het niet om de val op te vangen, maar wel om hem weer op te rapen als ie al ligt.
 

jorgen_blok1

MF'er
18 jul 2011
189
2
26
rotterdam
Waarom zou je crashbars monteren?

Het plaatwerk ziet er MX achtig uit en zit zo diep naar binnen dat het stuur de grotendeels impact wel pakt.
In NL is het toch vooral zand, daar doen je valbeugels niet zo gek veel mee, behalve je helpen verder weg te zakken.
Ik heb bij mijn 990 waar het plaatwerk veel verder naar buiten zit de crashbars zelfs verwijderd. Leverde mee schade dat bescherming op.

Skidplate zou ik wel doen. Kleine steentjes gaan als als kogels richting je blok.
Daar heb je wel een punt, echter wil ik niet binnen Nederland rijden.
De bedoeling is op met dit apparaat naar Albanië en evt Istanboel te rijden.
Het plastic van de NX250 ligt ook niet voor het oprapen.
 

Erwin P

Die hard MF'er
22 aug 2011
772
296
Lemelerveld
Valbeugels zijn wel handig, al is het niet om de val op te vangen, maar wel om hem weer op te rapen als ie al ligt.
Op zo'n lichte fiets?

Na mijn tripje naar Marokko en terug (waarvan veel op de TET) heb ik juist de valbeulgels er af gehaald. Val je bij iets meer snelheid dan happen ze en gaan ze de motor katapulteren. Als het plaatwerk zo buigzaam is als het lijkt zou ik het daar mee doen.
Leg de fiets sowieso eens plat en kijk wat er echt raakt. Eventueel metalen (kern) handkappen op het einde van stuurgewichtjes plaatsen zodat de kappen de grond volledig niet raken.
 
  • Like
Waarderingen: jorgen_blok1

Clank

MF veteraan
25 okt 2016
2.009
698
Helmond
Op zo'n lichte fiets?

Na mijn tripje naar Marokko en terug (waarvan veel op de TET) heb ik juist de valbeulgels er af gehaald. Val je bij iets meer snelheid dan happen ze en gaan ze de motor katapulteren. Als het plaatwerk zo buigzaam is als het lijkt zou ik het daar mee doen.
Leg de fiets sowieso eens plat en kijk wat er echt raakt. Eventueel metalen (kern) handkappen op het einde van stuurgewichtjes plaatsen zodat de kappen de grond volledig niet raken.
Jep, Ik heb ze ook op mn XT600. Vind ze wel handig als extra handvat zegmaar. Daarnaast op lange saai stukken rechtdoor zet ik nog wel eens mn voeten erop. Kun je eens wat anders gaan zitten.
 
  • Like
Waarderingen: jorgen_blok1

Erwin P

Die hard MF'er
22 aug 2011
772
296
Lemelerveld
Het kofferrek gebruik ik wel als handvat, maar valbeugels vooraan als handvat?

Dit is toch een Dominator 250? Ik zou gebruik maken van het feit dat het een lichte fiets is met weinig vermogen.
De crashes zullen op relatief lage snelheid zijn + er komt geen 200+ kg op het materiaal drukken.

De tanks die rondom in de valbeugels zitten wegen al 180+ kg om mee te beginnen en hebben het vermogen om in een niet uitgedachte polsbeweging in luttele seconden naar snelheden te teleporteren waarop je niet wilt crashen.
 
  • Like
Waarderingen: Frazer en jorgen_blok1

Erwin P

Die hard MF'er
22 aug 2011
772
296
Lemelerveld
Op mijn eigen (te grote, zware, sterke) motor heb ik al eens de passagier mogen uithangen toen ik van de footpeg gleed. Uit reflex greep ik meer aan het stuur, waardoor ik meer gas gaf, waardoor ik naar achter getrokken werd en nog meer gas gaf. Dan vliegt 220 kg met een leuk stukje op de 100 over een mul zandpad.
Gelukkig alles goed afgelopen, maar daar had ik zelf weinig hand in.

Dit zal met een Dominator 250 niet gebeuren.
 

Frazer

MF veteraan
Donateur
4 apr 2007
6.931
1.706
34
Krommenie (Zaanstad)
Ik ben zelf ook niet zo van de valbeugels, die richten bij een stevige valpartij soms meer schade aan dan dat ze voorkomen. Mijn motor heeft al de nodige keren op de grond gelegen zonder valbeugels, en de schade is nihil. Af en toe sneuvelt er een handkap, maar dat voorkom je toch niet met een valbeugel. Wat kleine krasjes op een kap her en der, maar daar lig ik niet wakker van.
 
  • Like
Waarderingen: kleck

Hans89

Rookie
23 apr 2011
5.435
622
Capelle aan den IJssel
Op mijn Transalp zaten toen valbeugels en daar was ik wel blij mee. Door de beugels lag de motor nooit helemaal plat op de grond, dat scheelde met optillen een hoop, maar je kwam ook nooit met mijn been klem te zitten oid. Met mijn XR600 een paar keer plat gegaan en toen zat mijn been klem tussen motor en de grond, dat was flink wat gekloot om weer op te staan en dan had ik de mazzel dat een XR ook niet echt zwaar is.
 

jorgen_blok1

MF'er
18 jul 2011
189
2
26
rotterdam
nu zit ik met het volgende,

Momenteel heb ik trail wings tw40 of tw42 banden gemonteerd.
Voor ik vertrek zal er een nieuwe achterband op gaan.
Ik twijfel tussen weer een tw40/42 of een tw202.
Heeft een van jullie ervaring met de tw202.
- hoe zijn ze offroad tov tw42?
- hoe lang is verwacht dat ze mee gaan?
- hoe gedragen ze zich op asfalt?
 

Erwin P

Die hard MF'er
22 aug 2011
772
296
Lemelerveld
De TW's heb ik sowieso 0 ervaring mee. Ik weet wel dat als jij K60 plaats je de motor wss met goede banden verkoopt. Heeft onze 300 al meer dan 10000 km mee gedaan.
 

Erwin P

Die hard MF'er
22 aug 2011
772
296
Lemelerveld
Ik heb destijds bij een particulier laten spaken. Was €60 incl spaken, wel 11 jaar geleden inmiddels. Zal nu rond de €100 zitten denk ik. En even een velgrand, maar die kan van vanalles komen. Niet eens een heel gek idee lijkt me.
 
  • Like
Waarderingen: dgr

Jottum!

for president
27 jan 2010
1.401
119
57
Nieuwe Niedorp
Bezoek site
Aii, 16" is wel een lastige maat.
Is het een optie om daar een 17", of liever nog, 18" velgrand om te laten spaken? Dan gaat er een wereld voor je open qua bandenkeuze.
Ik heb zelf ook een 250 dominator met maar keuze uit een paar banden. Dat spaken met een grotere velg is een goed idee. Had ik zelf nog niet aan gedacht. Zeker een groter voorwiel is welkom!
 
  • Like
Waarderingen: jorgen_blok1 en dgr

jorgen_blok1

MF'er
18 jul 2011
189
2
26
rotterdam
Ik ben uiteindelijk gegaan voor trailwing tw40 achter en een Shinko 244 voor.
Ik denk dat ik er meer aan een wat meer enduro achtige voorband heb dan de trailwing
 

Relic

Die hard MF'er
17 sep 2017
385
62
Utrecht
Middag Heren en Dames,

Wat zijn de prettige Iphone navigatie apps voor TET?
De meest gebruikte ( die goed werken ) staan allemaal op de site.
Welke jij het beste vind is natuurlijk persoonlijk.
Er is ook een TET app maar nog niet voor iOS helaas.

 

Kibbe

trekt z'n veteraan
4 jan 2006
42.302
5.992
120
Schubbevissenveen
De meest gebruikte ( die goed werken ) staan allemaal op de site.
Welke jij het beste vind is natuurlijk persoonlijk.
Er is ook een TET app maar nog niet voor iOS helaas.

Ik heb er toch echt eentje op mijn telefoon staan.
Samen met OsmAnd.
 

GenesiZ

MF veteraan
10 apr 2003
8.713
412
36
Spijkenisse
www.markmeisner.com
OsmAnd werkt perfect en gratis bij max 6-7 kaarten downloaden (beetje verneukeratief, Duitsland beslaat meerdere kaarten) maar NL is gewoon één kaart. Mocht je tevreden zijn koop je voor 5/10 euro de hele app en kun je downloaden wat je wilt :Y

Je kunt hem naar je eigen zin aanpassen en ook meerdere kaartstijlen kiezen. Ik gebruik hem op mijn tablet op de KTM.

GH010267_1577398727815_high.jpg GH010270_1577139967425_high.jpg
 
  • Like
Waarderingen: gtswizard en dgr