Het TET (TransEuroTrail) topic

Ard is altijd in voor suggesties om het te verbeteren. Ik zou zeggen: stuur hem eens een mail hoe het beter kan.
 
Vandaag een stukje van de TET gedaan, vanaf Gijsselte naar Bellingwolde. Sommige stukken waren behoorlijk mul maar de NX kwam er prima doorheen, misschien de volgende keer wel met iets zachtere bandenspanning rijden gezien de voorkant wel aardig liep te zoeken. Verder leuke route, je ziet de omgeving zo op een andere manier. :)

pqEVXhb.jpg
 
Laatst bewerkt:
Behalve de verbindinsroute naar ijmuidem, nog geen ervaring met de Nederlandse TET. Staat nog op de lijst. Ben net terug van de Finse TET, is ook een echte aanrader.
Vergeet als je de TET doet ook niet het eigen forum of Facebook pagina te vullen, dat wordt zeker gewaardeerd.. 😀
 
Met ons 500 clubje hebben we het plan opgevat om een paar dagen de TET te gaan rijden. We starten ergens in Bardoneccia en gaan dan in oostelijke richting. Helaas kunnen we het spoor maar 3 dagen volgen om vervolgens weer richting de Vogezen te gaan.

Ik heb geen idee van de moeilijkheidsgraad van de TET Italië, er is eigenlijk ook niemand die het me kan vertellen. Ik heb de waarschuwingen die in de TET vermeld staan (Steep Climb) al omzeild door de track te verleggen.
 
Na iets te veel zoeken op internet kan ik het alsnog niet vinden.

Ik heb een TomTom Rider 550.

Nu wil ik een deel van de TET rijden, maar tegengesteld aan de originele richting.
Heeft iemand enig idee hoe ik de route 1 op 1 omgedraaid krijg in de TomTom of op de TomTom mydrive site?
 
Na iets te veel zoeken op internet kan ik het alsnog niet vinden.

Ik heb een TomTom Rider 550.

Nu wil ik een deel van de TET rijden, maar tegengesteld aan de originele richting.
Heeft iemand enig idee hoe ik de route 1 op 1 omgedraaid krijg in de TomTom of op de TomTom mydrive site?
ik vrees dat dat niet gaat lukken met de domdom |(
daar heb je dan weer een garmin voor nodig :]
of een ander divice of app :9
 
Erwin, het probleem is dat de TET geen "route" is, maar een track (Garmin noemt dit een spoor).
Dat betekent ook dat je er niet op kunt navigeren zoals je gewend bent met routes over bestaande wegen. (hoewel o.a. OSMand de functie wel biedt, maar daar ga ik nu even niet op in om het eenvoudig te houden)

Als je zo'n track zou inladen in de TT vermoed ik dat hij gaat proberen om je zo dicht mogelijk langs die track over de gebaande wegen te sturen. Met een Garmin of smartphone app zoals OSMand kun je wel een track volgen. Doordat een track alleen een lijn op de kaart projecteert kun je er zelf voor kiezen om hem "omgekeerd" te volgen.
 
Erwin, het probleem is dat de TET geen "route" is, maar een track (Garmin noemt dit een spoor).
Dat betekent ook dat je er niet op kunt navigeren zoals je gewend bent met routes over bestaande wegen. (hoewel o.a. OSMand de functie wel biedt, maar daar ga ik nu even niet op in om het eenvoudig te houden)

Als je zo'n track zou inladen in de TT vermoed ik dat hij gaat proberen om je zo dicht mogelijk langs die track over de gebaande wegen te sturen. Met een Garmin of smartphone app zoals OSMand kun je wel een track volgen. Doordat een track alleen een lijn op de kaart projecteert kun je er zelf voor kiezen om hem "omgekeerd" te volgen.

:Y

Beetje irritant dat het niet mogelijk is met een TT, ik heb Osmand op m'n tele gezet wat goed werkt, ook met route omkeren. Nadeel is wel dat m'n telefoon niet waterbestendig is dus met regen moet ik dan stoppen..
 
Goeie tip JBi, welke telefoon bevestiging heb je? Moet natuurlijk goed schokbestendig zijn.

Heb jij gewoon de gratis Osmand app?
 
Ik heb een heel simpel telefoon houdertje van AliExpress op m'n Funduro zitten. Mijn Nokia 8 is waterdicht. Ik rij met OsmAnd, werkt super. Als ik de route wil aanpassen doe ik dat in Kurviger. Opslaan op OneDrive, importeren in OsmAnd en knallen maar weer.
 
Goeie tip JBi, welke telefoon bevestiging heb je? Moet natuurlijk goed schokbestendig zijn.

Heb jij gewoon de gratis Osmand app?

Ik zou eens kijken naar de X-Grip van RAM mounts.

Rij er zelf mee offroad en beweegt nooit.

Laatst nog een verhaal gehoord van iemand die zn motor had gecrashd. Alles lag in puin, maar zijn telefoon zat nog in de houder.
 
Goeie tip JBi, welke telefoon bevestiging heb je? Moet natuurlijk goed schokbestendig zijn.

Heb jij gewoon de gratis Osmand app?
Nog wel, heb ook nog maar een klein stuk gereden van de TET.

Ik zou eens kijken naar de X-Grip van RAM mounts.

Rij er zelf mee offroad en beweegt nooit.

Laatst nog een verhaal gehoord van iemand die zn motor had gecrashd. Alles lag in puin, maar zijn telefoon zat nog in de houder.
:^

Gebruik nog wel het meegeleverde rubber dingetje voor offroad (better safe then sorry). Rammount heb ik bevestigd op het stuur met een stuk binnenband ertussen om nog wat meer te dempen, werkt prima. :)
 
tet italie 1 gereden, of kein gedeelte. weer werkte niet mee zo laat in het syzoen.
als er auto,s kunnen rijden kunnen motoren dat zeker wel
eerste gedeelte was als een wasbord.
grote stenen in het pad gelegd 100 jaar geleden. deze worden wel onderhouden,
hobbelig is het wel, hitenha
dag latert was het weer omgeslagen , regen en sneeuw.
de route gaat naar + 2500mtr, en dat was niet plezierig als je allen bent.
daarom was ik op de keuze gevallen om daze trip af te gelasten
had sardinie gedaan de week ervoor dus de vakantie was toch al geslaagd
 
Afgelopen dagen het NL en Belgische deel van de TET gereden. Maandagmiddag begonnen in Bellingwolde en vanmiddag geëindigd aan de Franse grens. Moet zeggen dat ik positief verrast was over het deel in NL. Het blijft natuurlijk wel NL dus echt spectaculair is het niet, maar er zaten toch echt wel leuke stukken in. Vooral veel mul zand vanwege de droogte. Over de route in België was ik wat minder positief, daar had ik wat meer van verwacht. Het was allemaal wel heel veel van hetzelfde. Laatste stuk in de stromende regen vandaag was wel tricky, veel paden over gras en leem/klei waren echt spek en spekglad.
 
Dat denk ik, je hebt vlak achter ons aan gereden. Wij zijn maandag ochtend gestart in in Bellingwolde. We hadden daar overnacht in een B&B.
 
Ik moest eerst vanaf huis nog even 250km naar Bellingwolde dus ik ben pas in de middag begonnen. Had al het vermoeden dat jullie niet ver voor zaten.
 
Geinig, ik ga de TET in NL ook nog een keer doen. Lekker weg in eigen land. :t

De TET rondom Bardoneccia Italië viel tegen, althans, viel niet mee. De bekende passen zoals de Sommeillier en de Jafferau zijn adembenemend mooi en goed te doen. Zuid oost van Bardoneccia was het te zwaar voor een Honda Transalp met bepakking. Steile klimmen en afdalingen op losse stenen waren bijna gevaarlijk, zeker voor een onervaren rijder. Ik heb op een moment er ook voor gekozen om een andere route te pakken, maar dat had ook iets te doen met een nacht te weinig slaap/te veel drank.
Ik heb het idee dat er grote stukken track gekozen zijn voor lichte offroads in plaats van de wat zwaardere allroads. Kennis en kunde doet uiteraard meer dan de helft, maar toch, het kan ook te gek.


43052390_2206113982753649_3026968658162221056_o.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan