Het TET (TransEuroTrail) topic

Ach, in Nederland kunnen we ons ook prima vermaken toch? Zand happen, modder baden en kletspoten ... wat wil je nog meer? :P
 
Jean Michel was een super motorcrosser , ik weet nog goed dat Dave Strijbos en Jean B knokten om de 125cc titel , de laatste wedstrijd werd gereden
in frankrijk .
Dave , op de cagiva, was kansloos op het doornatte en gladde circuit , elke ronde zag je JB langzaam verder uitlopen , hij was gewoon beter.
 
Niet op een tet stuk, maar wel leuk
 

Bijlagen

  • IMG_20200319_144638.jpg
    IMG_20200319_144638.jpg
    4,1 MB · Weergaven: 26
  • IMG_20200319_150132.jpg
    IMG_20200319_150132.jpg
    3,8 MB · Weergaven: 25
Vanwege @Allesrijder toch maar even wat in de buurt geprobeerd, niet echt offroad natuurlijk. Maar ook hier heb ik me prima vermaakt.

light-offroad1.jpglight-offroad2.j[g.jpglight-offroad3.jpg

Ik ga hem gewoon stellen, waar kan ik de files voor tet nederland vinden.
Als ik op de site van tet kijk, kan ik ze nergens vinden
 
Laatst bewerkt:
Afgelopen week m'n huidige motor (1ste gen DL 650) verkocht o.a. met het idee dat de volgende toch iets TET-waardiger moet zijn, zodat ik daar ook eens een stukje mee kan pakken. Dan met name lichter en vooral minder topzwaar.

Oa gekeken naar een F650gs (800cc), maar op een of andere manier kan ik het niet laten om naar motoren als de Dorsoduro en de Hypermotard te kijken... Bij gebrek beschikbaarheid van beschermingsdelen zijn deze natuurlijk niet geschikt ;(. Het ontbreken van een 21 inch (of zelfs 19 inch) voorwiel zit ik niet zo mee. Off road hoeft het van mij niet hard en banden als de TKC 80 en Rally STR zijn ook in veel voorbandmaten te krijgen.

Misschien kan hier iemand me een fun bike aanwijzen waarmee ik lekker in de bochten/stad kan spelen, toch het incidentele stuk snelweg goed kan doen (120+ cruisen ;)) en die ik ook genoeg kan beschermen om eens lekker een offroad paadje mee te pakken (en hem kan laten vallen zonder meteen honderden euro's aan schade te hebben)? Hoe meer fietsen ik proefrij, hoe minder goed ik weet wat ik wil :+
 
Een Dorso/hyper is zo mogelijk nog minder TET-waardig dan je DL650... 17" voorwiel, stugge vering en een bokkig motorkarakter zijn niet wat je zoekt offroad. De kosten bij schade noemde je zelf al ;)

Wat is het budget? Mijn eerste ingeving op basis van jouw wensenlijstje is een 690 of 701 enduro.
 
Afgelopen week m'n huidige motor (1ste gen DL 650) verkocht o.a. met het idee dat de volgende toch iets TET-waardiger moet zijn, zodat ik daar ook eens een stukje mee kan pakken. Dan met name lichter en vooral minder topzwaar.

Oa gekeken naar een F650gs (800cc), maar op een of andere manier kan ik het niet laten om naar motoren als de Dorsoduro en de Hypermotard te kijken... Bij gebrek beschikbaarheid van beschermingsdelen zijn deze natuurlijk niet geschikt ;(. Het ontbreken van een 21 inch (of zelfs 19 inch) voorwiel zit ik niet zo mee. Off road hoeft het van mij niet hard en banden als de TKC 80 en Rally STR zijn ook in veel voorbandmaten te krijgen.

Misschien kan hier iemand me een fun bike aanwijzen waarmee ik lekker in de bochten/stad kan spelen, toch het incidentele stuk snelweg goed kan doen (120+ cruisen ;)) en die ik ook genoeg kan beschermen om eens lekker een offroad paadje mee te pakken (en hem kan laten vallen zonder meteen honderden euro's aan schade te hebben)? Hoe meer fietsen ik proefrij, hoe minder goed ik weet wat ik wil :+


Daar ben ik de Murzuq mee doorgekomen, prima fiets.




 
Een Dorso/hyper is zo mogelijk nog minder TET-waardig dan je DL650... 17" voorwiel, stugge vering en een bokkig motorkarakter zijn niet wat je zoekt offroad. De kosten bij schade noemde je zelf al ;)

Wat is het budget? Mijn eerste ingeving op basis van jouw wensenlijstje is een 690 of 701 enduro.
:^

of een Tenere700
 
Op het tet forum kan ik niks vinden, maar iemand een idee waar ik de gpx voor nederland/duitsland kan vinden?
 
Afgelopen week m'n huidige motor (1ste gen DL 650) verkocht o.a. met het idee dat de volgende toch iets TET-waardiger moet zijn, zodat ik daar ook eens een stukje mee kan pakken. Dan met name lichter en vooral minder topzwaar.

Oa gekeken naar een F650gs (800cc), maar op een of andere manier kan ik het niet laten om naar motoren als de Dorsoduro en de Hypermotard te kijken... Bij gebrek beschikbaarheid van beschermingsdelen zijn deze natuurlijk niet geschikt ;(. Het ontbreken van een 21 inch (of zelfs 19 inch) voorwiel zit ik niet zo mee. Off road hoeft het van mij niet hard en banden als de TKC 80 en Rally STR zijn ook in veel voorbandmaten te krijgen.

Misschien kan hier iemand me een fun bike aanwijzen waarmee ik lekker in de bochten/stad kan spelen, toch het incidentele stuk snelweg goed kan doen (120+ cruisen ;)) en die ik ook genoeg kan beschermen om eens lekker een offroad paadje mee te pakken (en hem kan laten vallen zonder meteen honderden euro's aan schade te hebben)? Hoe meer fietsen ik proefrij, hoe minder goed ik weet wat ik wil :+
Enige oplossing is 2 motoren: 1tje voor op straat en 1tje voor in het zand. Die DL650 is al best wel redelijk offroad voor een straatmotor.

Ik zou trouwens eerder voor de F800GS dan voor de F650GS gaan. Lijkt onwaarschijnlijk, maar het schijnt dat de F800GS meer voor offroad geschikt is. Zitten net wat betere onderdelen op.
 
Zoals gezegd: ik speel voornamelijk op straat. Geen ruimte voor een tweede fiets en budget is rond de 5-6k. 21 inch voorwiel draait erg langzaam in, vandaar de "straatversie" met het kleinere voorwiel. Abs (eventuele aan/uit schakelaar kan ik zelf wel maken). of iig een goede rempartij is ook gewenst.

De BMW X modellen ben ik best wel gecharmeerd van! Ben wel een beetje huiverig voor de zwakkere subframes :/
 
KTM 690 SM kan ook. Lange veerweg, niet al te veel kappen en ideaal in de stad en op binnenwegen
 
Laatst bewerkt:
Zoals gezegd: ik speel voornamelijk op straat. Geen ruimte voor een tweede fiets en budget is rond de 5-6k. 21 inch voorwiel draait erg langzaam in, vandaar de "straatversie" met het kleinere voorwiel. Abs (eventuele aan/uit schakelaar kan ik zelf wel maken). of iig een goede rempartij is ook gewenst.

De BMW X modellen ben ik best wel gecharmeerd van! Ben wel een beetje huiverig voor de zwakkere subframes :/
Had je versys x 300 topic al eens doorgebladerd?
Die past wel een heel stuk in wat je hierboven schetst. Uiteraard weer een wij van wc eend reactie. Maar als ik niet de overlap zag zou ik niet reageren. ;)

haha, laat maar
 
@Dutchrider Een lichtgewicht fiets is al snel leuk eigenlijk. De switch van een DL650 (220kg?) naar een snelwegwaardige SM/enduro scheelt al snel 60-70kg en dat merk je echt enorm.

Een gele G650 Xcountry (vanaf 2009 meen ik) heeft een stalen subframe. Maar ook iets minder veerweg dan het oude zwarte model.

Aan de andere kant; zolang je niet met vol beladen koffers gaat offroaden is dat alu subframe eigenlijk geen probleem. Gewoon een rekje met softluggage kan ie prima aan hoor!

Ga voor de gein ook eens een proefritje maken op een 401 Svartpilen. Een overjarige van 2019 koop je nieuw voor 6000e en dat is ook echt een lichtgewicht funbike.
 
Terug
Bovenaan Onderaan