Het TET (TransEuroTrail) topic

- ik woon in utrecht dus voor mij het handigst om rond Arnhem te starten ivm snelwegkilometers. Zou je dan als beginner beter naar het noorden of naar het zuiden kunnen rijden?


Ik ben ook woonachtig in Utrecht ;-)
Anders misschien samen (al is het maar voor mechanische pannen op de route ;-).
Kan je anders contact met me opnemen (jou PB staat namelijk uit)
 
Ik heb deze winter een stuk TET gereden vanuit Utrecht. Gelukkig wonen mijn ouders in het oosten van het land dus ik kon daar banden wisselen en beginnen. Ik ben beginnend in offroad, dus heb alleen geïnvesteerd in goede offroad-laarzen om de enkels te beschermen. De rest was gewoon met mijn textiel-weg pak. Ging helemaal prima. Qua app gebruikte ik de app die geïntegreerd is met de TET-app. Werkte super goed voor mij, gewoon in de app kaarten downloaden, komen direct in die app en rijden maar.
 

Ik ben ook woonachtig in Utrecht ;-)
Anders misschien samen (al is het maar voor mechanische pannen op de route ;-).
Kan je anders contact met me opnemen (jou PB staat namelijk uit)
Lijkt me leuk! Ben van plan om volgende week op een doordeweekse dag te gaan. Kan het niet helemaal hard afspreken omdat vriendin laatste tijd wel eens last minute wordt opgeroepen (werkt in ziekenhuis) en ik dan bij onze dochter moet blijven. Verder ben ik dus beginnende off road rijder, maargoed kunnen altijd weer splitsen als het met snelheid of iets teveel uit elkaar ligt. Ik zal mijn pb weer aanzetten (geen idee waarom die uitstond) kunnen we altijd even contact houden :t
 
Ik heb deze winter een stuk TET gereden vanuit Utrecht. Gelukkig wonen mijn ouders in het oosten van het land dus ik kon daar banden wisselen en beginnen. Ik ben beginnend in offroad, dus heb alleen geïnvesteerd in goede offroad-laarzen om de enkels te beschermen. De rest was gewoon met mijn textiel-weg pak. Ging helemaal prima. Qua app gebruikte ik de app die geïntegreerd is met de TET-app. Werkte super goed voor mij, gewoon in de app kaarten downloaden, komen direct in die app en rijden maar.
Ja dat is via de osmand app geloof ik. Probleem is dat als ik de route laad wil hij me eerst via Drenthe over de hele route sturen. Grote kans dat als ik in Nijmegen sta dat hij het vanaf daar goed oppakt maar probeer er nu achter te komen of dat goed gaat ipv dat ik daar klaar zit om te gaan en dat het dan niet wil lukken.
 
Eens met @Grandia, naar het Noorden is misschien wat meer op de route, maar het stuk onder Nijmegen vind ik ook mooier. Ik zou vanaf Nijmegen naar het zuiden gaan.
 
- ik ben van plan om crosslaarzen en misschien een adventurehelm aan te schaffen maar wil verder gewoon in mijn oude textielpak proberen om te kijken of het wat voor mij is. Zie ik nog iets over het hoofd qua kleding wat ik nodig heb?

Alvast bedankt!

Heb ik ook pas gekocht, dwz een cross-helm, cross-bril en cross-laarzen nog niet uitgeprobeerd.
Heb ook een Protector-vest en losse kniebeschermers.
Als het warm is dan is dat veel fijner dan een pak natuurlijk.
 
@Grandia @Frazer thx! Dat gaat dan het plan worden.
Net even een helm en laarzen gescoord dus ik ben er klaar voor :]
20200331_171713.jpg
 
Heb ik ook pas gekocht, dwz een cross-helm, cross-bril en cross-laarzen nog niet uitgeprobeerd.
Heb ook een Protector-vest en losse kniebeschermers.
Als het warm is dan is dat veel fijner dan een pak natuurlijk.
Ja dat is uiteraard idealer maar rest van de gear komt wel na een paar keer. Rugprotector heb ik nog van de circuitdagjes
 
Ik zou ook graag eens mee gaan maar ik ben beetje bang dat mijn motor (KLE500) toch wel stukje logger is dan die van jullie haha. Wil jullie niet ophouden

Tegenwoordig doe ik het op een 790, maar tot vorige jaar ging ik met de 1190.
Het is juist leuk wat diversiteit, zeker bij een TET rit, is dat geen probleem :t :t
 
Ja dat is uiteraard idealer maar rest van de gear komt wel na een paar keer. Rugprotector heb ik nog van de circuitdagjes

kniebeschermers heb je van 3 tientjes tot honderden euro's... maar zowel voor de stenen als takken tijdens het rijden/vallen, kan ik de knie beschermers als standaard uitrusting wel aanraden.

Ik ben begonnen met een setje 2de hands (voor 15euro/marktplaats) en later kan je dan altijd weer upgraden.
 
De TET NL kun je op een tourmotor op grove banden zelfs nog wel doen.
Ik heb m volledig gedaan op een 990. Geen problemen gehad.

Ik op de 660 met volle kampeeruitrusting, geen centje pijn. Alleen dat stuk bij Achel is een beetje mul, maar verder gaat het prima.
 
Ja helemaal in het zuiden heb je een aardig lang mul stuk.

Ik heb lange delen van de Franse en Spaanse TET op de voor 6 weken afgeladen 990 gedaan.
Daar zitten dan wel weer echt technische stukken in, maar zou er geen bezwaar op hebben om t weer te doen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan