Het TET (TransEuroTrail) topic

Handkappen = Barkbusters. Spiegels = 20 euro offroad spiegel troep van Ali, want dan maakt het ook niet uit of je ze kapot rijdt/valt.

Ik denk dat bodemvrijheid lastig wordt ivm hoek van de cardan, maar wellicht betere veren? Skidplate, zijn die er al voor ze? Wat betreft de 390. Die heeft ook heel weinig grondspeling en gietwielen. Hoop dat ze daar een R vanuit brengen, maar tis nog wel wat stil. Zit zelf aan een 690 te denken :P Achjah. Roeien met de riemen die je hebt er is altijd wel iets op en aan te merken op elke motor :)

Maat van me heeft de travel versie gekocht. Is nu ff 1000km aan het rijden voor de eerste beurt. Wij vertrekken donderdag naar TET zweden :P
 
Beperking van de bodemvrijheid ben ik nog niet echt tegen gekomen.
Het is meer dat de huidige aluminium plaat onder het karter (stond kardan maar dat was een schrijffout), ten eerste slechts 1mm dik is en ten tweede vast zit aan de uitlaat...:X
Maak je er serieus gebruik van dan vouw je je uitlaat plat..

Misschien wil ik er ook wel zo een crossmotor stuurtje op.
Al is het maar dat het net iets smaller is dan wat het nu is want hij past erg lastig door het gangetje naast mijn huis.
En het weer gewoon tof uit zo zien.

Maar nogmaals, zo origineel uit de doos valt het me echt niks tegen wat het ding kan en doet en vooral hoe.
Het voelt erg robuust, de rijmodi zijn met 2 drukjes op de zelfde knop van weg naar offroad gezet. ABS achter is dan ook echt uit en de tractie controle laat veel meer wielspin toe.
De vering is voor dit soort werk goed genoeg, met mijn beperkte kunnen.

En die v-twin.. heerlijk in de 2 onder in de toeren als een tractortje de diverse hellingen omhoog.
Blijf toch een echte Guzzi blijkbaar.:P
 
Laatst bewerkt:
Das fijn om te horen. Ik denk dat we in zweden niet heel veel skidplaat werk gaan doen. Ben zeer benieuwd naar ABS en TC op die fiets. leuk speelgoed :P

Hoe bevielen de banden je? Anakee adventure toch?
 
Nu het droog was een al een tijdje niet had geregend zijn ze voor dit werk eigenlijk wel goed.
Op de weg bakken grip, lekker om een beetje te gummen.
En dat grind en best zand is goed te doen.
Kan er behoorlijk het gas op houden, maar goed dat kan denk ik met elke weg band ook wel op grind.

De paar natte stukjes modder die ik trof is het wat glibberen.
Daar zijn ze duidelijk niet op hun plaats.

Toch kies ik voor de olgende band voor iets meer offroad georiënteerd.
 
Wij vertrekken donderdag naar TET zweden :P

Ik ben nu 2 dagen door Zweden aan het TETteren. Ik had niet zo'n zin om de hele route te rijden, dus ik heb hem gisteren opgepikt iets boven Arvika. Dat is het laatste stukje van sectie 2, tot aan de Noorse grens. Daarna verder gegaan met sectie 3. Continue regen helaas, dus ik ben wat eerder gestopt en heb overnacht in de (gratis) Lomstorp stuga. Kachel opgestookt en alles mooi weer kunnen drogen. Helaas geen oog dicht gedaan want het stikte van de muizen. Ben niet bang voor die beesten, maar man wat maken die een herrie, dacht dat heel die hut doormidden geknaagd werd... Ik heb het nog 3 uur zien worden, daarna werd ik om 7 uur wakker van de wekker, dus toch nog een paar uurtjes gepakt. Volgende keer zet ik mijn tent er wel naast :+

Vandaag sectie 3 gedaan, met name de tweede helft vond ik prachtig. Wat natuur betreft dan, want technisch gezien zijn de paden totaal niet moeilijk. Vandaag een dikke onweersbui gehad, met hagel en alles erbij. Gelukkig was ik net bij zo'n half open shelter, dus kon ik mooi schuilen. Gelijk effe bakkie gezet. Half uurtje regen gehad, daarna alles weer droog en kwam de zon erbij. Heerlijk gereden vandaag. Laatste stukje langs de Noorse grens was het nog maar 8 graden, dus lekker fris.

Sta nu op camping Offroadcamp in Sorsjon, ongeveer half uurtje vanaf begin sectie 4. Camping met zo'n naam kan je natuurlijk niet voorbij rijden. Is een aanrader, Duitse eigenaren, verhuren van die side-by-side Polaris dingen en doen offroad trips. Relaxte plek, sauna, prachtig uitzicht. Kraakheldere sterrenhemel nu. Staan trouwens alleen bejaarde Duitsers met campers :+

Morgen misschien nog een stukje verder over de TET, weet het nog niet zeker, ik wil ook nog andere dingen doen hier.
IMG_20200911_164641.jpg

IMG_20200912_092555.jpg

IMG_20200912_141441.jpg

IMG_20200912_141959.jpg
 
heel gaaf!. Wij gaan hem wel vanaf malmo rijden. Ik had begrepen dat het stuk tussen de 2 grote meren door erg mooi is. Goed om te zien dat het daarna ook mooi is :) Weersvoorspelling lijkt goed te zijn voor de komende 2 weken. Alleen het wordt kouder.
 
hoeveel km deed je op een dag?

Gister heb ik er 260 gedaan, half 9 vertrokken en half 7 gestopt. Maar ik doe het rustig aan, ik rij niet hard, tussendoor regelmatig even stoppen voor een foto, nog effe boodschappen gedaan, bakkie gezet.

Vandaag 150km in 4 uurtjes, maar daar zat wel een stuk van ongeveer 30km aaneengesloten asfaltweg in.

50km/u gemiddeld haal ik niet, eerder richting 35/40
 
Vanochtend weer verder gegaan met de TET, en gevolgd tot iets voor Sveg. Ik had sowieso al besloten tot daar te gaan, omdat de TET afwijkt naar een kant die ik niet op wil, maar ik had het ook wel een beetje gezien. Erg veel lange halen rechtuit en veel kaalgehakte bospercelen, ik vond het niet meer zo bijzonder. Wel een aantal leuke stukken, maar het grootste deel kon mij niet zo boeien. Wel wat stukken modderig, ook wat verraderlijke stukjes waar de modder droog leek, maar toch spekglad was. 2x bijna de motor kwijt, 1x over de voorkant en 1x besloot de achterkant een ander spoor te kiezen. Ben ook wel een beetje te zwaar beladen eigenlijk, en niet heel blij met de Pirelli's in de modder.

Op een plek een ingestorte brug, dat is volgens mij al heel lang zo, alleen was handig geweest als ze een alternatieve route in de track hadden opgenomen. Nu rij je een paar km voor niks, en moet je de alternatieve route zelf uitzoeken. Met een lichte enduro was doorwaden nog een optie geweest, maar met een zware allroad en in je eentje was geen optie. Rivier zelf was misschien nog wel gelukt, want die was niet heel diep, maar de oever aan de overkant was echt niet te doen.

IMG_20200913_150456.jpg

IMG_20200913_150536.jpg

IMG_20200913_131253.jpg

IMG_20200913_155116.jpg
 
Ik zou graag weer eens willen tetteren maar doe het liever niet in mijn eentje.

Hier iemand die vrijdag de 25e mij en mijn oude dame wil vergezellen?

Mijn voorkeur gaat uit naar sectie 4 omdat dat minder ver rijden is vanuit Vlaardingen maar ik ben te overtuigen 😎

Plaatje van de dame in kwestie
IMG_20200911_163747-01.jpeg

PS de olievlek op de grond is niet van de motor maar van die blauwe camper op de achtergrond 😎😇
 
Ik zou graag weer eens willen tetteren maar doe het liever niet in mijn eentje.

Hier iemand die vrijdag de 25e mij en mijn oude dame wil vergezellen?

Mijn voorkeur gaat uit naar sectie 4 omdat dat minder ver rijden is vanuit Vlaardingen maar ik ben te overtuigen 😎

Ik pak die dag rond 11:00 het eerste stuk van de TET Belgie tot aan Lummen of Eindhout. Ligt er aan hoe ver ik kan komen in een redelijke tijd.

Wel met een vol bepakte V-strom op straatbanden en op weg naar MF Weekend Aftermeet
 
Ik zou graag weer eens willen tetteren maar doe het liever niet in mijn eentje.

Hier iemand die vrijdag de 25e mij en mijn oude dame wil vergezellen?

Mijn voorkeur gaat uit naar sectie 4 omdat dat minder ver rijden is vanuit Vlaardingen maar ik ben te overtuigen 😎

Plaatje van de dame in kwestie
Bekijk bijlage 1543640
PS de olievlek op de grond is niet van de motor maar van die blauwe camper op de achtergrond 😎😇

Ik ben dan aan het tetteren in zweden, maar woon zelf in Rotterdam. ik rij vaak ook alleen ivm matties die niet altijd kunnen. herfst komt er aan, dus wil wel wat vaker op pad. ik laat wel ff weten als ik plannen heb, dan kun je mee :) Toffe brommer trouwens!
 
Ach so. Ik heb de app niet, ik gebruik heel ouderwets alleen de GPX track in een Garmin. Ik word oud geloof ik...... :')
 
Vandaag gaan we het stuk Groningen - Ommen doen op de Versys 300 en een net aan de loop gemaakte F650 uit 1998.
Eens zien wat 20 jaar verschil doet met 2 motoren met ongeveer hetzelfde doel en doelgroep.
 
Goedemiddag Motorliefhebbers,

Zijn er nog mensen die in september / oktober plannen hebben voor een weekje TET?
Yes! Eerste mogelijkheid voor mij is de 25e

Ik pak die dag rond 11:00 het eerste stuk van de TET Belgie tot aan Lummen of Eindhout. Ligt er aan hoe ver ik kan komen in een redelijke tijd.

Wel met een vol bepakte V-strom op straatbanden en op weg naar MF Weekend Aftermeet
Ik ken het stuk in België nog niet, maar dat is eigenlijk wel leuk! Dan begin ik in de ochtend al ergens in Brabant en dan kunnen we elkaar om 11u ergens ontmoeten. Tot hoelaat wil jij de tet volgen voordat je door moet?

Wat is sectie vier? Ik ken alleen noord, zuid, lusje Drenthe en de verbinding naar Ijmuiden!
Het stuk van de Duitse grens naar de Belgische grens. Volgens mij Zuid.

Ik ben dan aan het tetteren in zweden, maar woon zelf in Rotterdam. ik rij vaak ook alleen ivm matties die niet altijd kunnen. herfst komt er aan, dus wil wel wat vaker op pad. ik laat wel ff weten als ik plannen heb, dan kun je mee :) Toffe brommer trouwens!
Dankje! En leuk idee! Ik ga graag mee!

2 jaar geleden op 4 wielen in Zweden geweest en dat was erg leuk. Laagdrempelig maar het gevoel van vrijheid wat je in Zweden kunt ervaren heb je verder niet in west Europa.

Ik moest ook even spieken hoor, maar in de app is dat zichtbaar. Sectie 4 blijkt de route ten zuiden van de oostwest verbinding.
Yes!

Vandaag gaan we het stuk Groningen - Ommen doen op de Versys 300 en een net aan de loop gemaakte F650 uit 1998.
Eens zien wat 20 jaar verschil doet met 2 motoren met ongeveer hetzelfde doel en doelgroep.
Veel plezier! Kan me de eerste f650 gs herinneren als een leuke speelfiets.
 
Terug
Bovenaan Onderaan