Het TET (TransEuroTrail) topic

Ik geef jullie allemaal gelijk, en deel jullie mening.
Alleen op het stuk van de TET zou ik me toch extra netjes gedragen.
Het is echt een schitterend initiatief, en hoop dat het nog lang zo mag blijven.
 
Zo kort gezegd als dit is het denk ik niet, het hangt er sterk vanaf voor welke wet en welk artikel je proces verbaal krijgt. In dit geval hebben de rijders in kwestie pv gehad voor de vernieling van flora en fauna. Dan is het logisch dat ze ook met bewijzen moeten komen voor hetgeen ze jou ten laste leggen. Als ze die niet hebben is het naar mijn idee logisch dat je dan wordt vrijgesproken. Zou je pv krijgen voor overtreding van artikel 461 of overtreding van de Apv, dan was deze waarschijnlijk gewoon doorgegaan. Dat bovenstaande bordjes nu opeens niks meer waard zijn lijkt me wat te kort door de bocht, ze hebben in deze specifieke zaak waarschijnlijk gewoon de verkeerde artikelen ten laste gelegd en dan volgt logischerwijs vrijspraak.

Maar dat is mijn idee als ik dit lees, voor hoe het precies zit zou je de hele zaak moeten kennen. Ik zou in ieder geval niemand adviseren om nu massaal die bordjes te gaan negeren.
 
Zo kort gezegd als dit is het denk ik niet, het hangt er sterk vanaf voor welke wet en welk artikel je proces verbaal krijgt. In dit geval hebben de rijders in kwestie pv gehad voor de vernieling van flora en fauna. Dan is het logisch dat ze ook met bewijzen moeten komen voor hetgeen ze jou ten laste leggen. Als ze die niet hebben is het naar mijn idee logisch dat je dan wordt vrijgesproken. Zou je pv krijgen voor overtreding van artikel 461 of overtreding van de Apv, dan was deze waarschijnlijk gewoon doorgegaan. Dat bovenstaande bordjes nu opeens niks meer waard zijn lijkt me wat te kort door de bocht, ze hebben in deze specifieke zaak waarschijnlijk gewoon de verkeerde artikelen ten laste gelegd en dan volgt logischerwijs vrijspraak.

Maar dat is mijn idee als ik dit lees, voor hoe het precies zit zou je de hele zaak moeten kennen. Ik zou in ieder geval niemand adviseren om nu massaal die bordjes te gaan negeren.

Ik stop er nog steeds voor. Ze staan er niet voor niets.
 
Ik zou ook niet de neiging te hebben ze te negeren. Maar ik ga ook niet voor elk bruin bordje vol met tekst stoppen om te lezen of het iets over motoren zegt.
De rechter maakt een goed punt: Er is een verkeersbord "verboden voor motorvoertuigen", waarom die niet gebruiken?

Staatsbosbeheer is geen eigenaar van de grond, zij beheert deze slechts voor de overheid. Het betreft dus overheidsterrein, en ik neem aan dat de wegenverkeerswet dus van toepassing is. Dus moeten er gewone verkeersborden staan. (Maar ik ben geen jurist, dus kan me heel goed vergissen)
 
Ik stop met mijn naïeve brein voor elk bruin bordje, mede om te voorkomen dat een heel bos wordt afgezet wegens wildcrossen. Ik ben een beetje zuinig op de bospaden waar we nog wel mogen komen.
 
Ik zou ook niet de neiging te hebben ze te negeren. Maar ik ga ook niet voor elk bruin bordje vol met tekst stoppen om te lezen of het iets over motoren zegt.
De rechter maakt een goed punt: Er is een verkeersbord "verboden voor motorvoertuigen", waarom die niet gebruiken?

Staatsbosbeheer is geen eigenaar van de grond, zij beheert deze slechts voor de overheid. Het betreft dus overheidsterrein, en ik neem aan dat de wegenverkeerswet dus van toepassing is. Dus moeten er gewone verkeersborden staan. (Maar ik ben geen jurist, dus kan me heel goed vergissen)

Precies...
 
Ik stop met mijn naïeve brein voor elk bruin bordje, mede om te voorkomen dat een heel bos wordt afgezet wegens wildcrossen. Ik ben een beetje zuinig op de bospaden waar we nog wel mogen komen.
Moeilijke discussie hoor. Als iedereen stopt voor deze bruine bordjes, denken ze hey dat werkt goed, staan ze straks overal en mag je ook nergens meer komen.

Wellicht een mooi onderwerp voor een nieuw topic. Er zijn op MF genoeg agenten en juristen om er wat zinnigs over te zeggen denk ik?
 
Moeilijke discussie hoor. Als iedereen stopt voor deze bruine bordjes, denken ze hey dat werkt goed, staan ze straks overal en mag je ook nergens meer komen.

Wellicht een mooi onderwerp voor een nieuw topic. Er zijn op MF genoeg agenten en juristen om er wat zinnigs over te zeggen denk ik?


Bespaar je de moeite, discussie is al jaren gaande bij de buren van dit forum.
 
Ik probeer die wegen wel te vermijden. Ook als een bewoner het liever niet heeft ofzo probeer ik er rekening mee te houden. Ondanks dat het puur wettelijk wel legaal is vind ik dat we als groep als nette heren gezien moeten worden waarmee goed te praten is. Dan wordt er vanzelf genoeg open gehouden.
 
Vind ik ook, en in Nederland is het meestal ook zo dat je dit soort paden vaak makkelijk kunt vermijden zonder dat je gelijk de hele route kwijt bent.
 
Eindelijk weekend, de KLX weer lopend gekregen (carb zat verstopt dankzij te lang stil staan) en dan sneeuwt het.. Geen eerste kennismaking met de TET voor mij dus. Herkansing volgende week?
 
We kunnen er een MF event van maken, met een groepje zaterdag morgen starten in noord oost Groningen en dan in twee dagen zo ver mogelijk zuidelijk. Hotelletje of glamping in Lochem, dan kan je met minimale bepakking rijden. Ik ga eens kijken wat er mogelijk is.
Lijkt mij wel leuk, maar dan inderdaad niet met een grote groep.

Eindelijk weekend, de KLX weer lopend gekregen (carb zat verstopt dankzij te lang stil staan) en dan sneeuwt het.. Geen eerste kennismaking met de TET voor mij dus. Herkansing volgende week?
Gaat komende week iig niet sneeuwen maar door de regen zal het waarschijnlijk wel modderig zijn. :)
 
Iemand ervaring met zogenoemde enduro kleding? Een normale textielen broek is qua pasvorm mij te strak (ivm staan, en benen uitsteken soms). Maar een MX broek is wat frisjes nu natuurlijk. Ik heb nu een O'Neal Baja broek (en evt jas) op het oog. Niet te duur dus lijkt me prima om te proberen maar benieuwd naar ervaringen met dit soort kleding in het algemeen. Ook qua waterdichtheid en temperatuurbereik.
 
De TET rondom Bardoneccia Italië viel tegen, althans, viel niet mee. De bekende passen zoals de Sommeillier en de Jafferau zijn adembenemend mooi en goed te doen. Zuid oost van Bardoneccia was het te zwaar voor een Honda Transalp met bepakking. Steile klimmen en afdalingen op losse stenen waren bijna gevaarlijk, zeker voor een onervaren rijder. Ik heb op een moment er ook voor gekozen om een andere route te pakken, maar dat had ook iets te doen met een nacht te weinig slaap/te veel drank.
Ik heb het idee dat er grote stukken track gekozen zijn voor lichte offroads in plaats van de wat zwaardere allroads. Kennis en kunde doet uiteraard meer dan de helft, maar toch, het kan ook te gek.

Dat is inderdaad het geval.
De TET is gericht op lichte tot middelzware motoren. Leeg gewicht, rijklaar tot zo'n 180kg.

Het is helaas onmogelijk om bepaalde stukken aan te merken als bijvoorbeeld "ongeschikt voor zware motoren" omdat elke motor/rijder combinatie anders is als de volgende.
Zwaardere motor met een zeer compentente rijder komt waarschijnlijk verder als een lichte motor met een onervaren rijder.
We hebben het dan nog niet eens over bagage die in diverse vormen en hardheden wordt meegenomen.
Ook kunnen weersomstandigheden een makkelijk droog stuk, in korte tijd veranderen in een glijbaan.

Denk alsjblieft na of je niet beter om kunt keren als het moeilijk wordt. Er zijn punten op de routes in Europa waar dit zelfs (haast) niet mogelijk is.

We zijn natuurlijk allemaal gewend aan mobiele bereikbaarheid maar in sommige gebieden kan zelfs noodhulp onbereikbaar zijn.

Veel plezier nog verder op de TET.

Groeten, Ard
 
Dat is inderdaad het geval.
De TET is gericht op lichte tot middelzware motoren. Leeg gewicht, rijklaar tot zo'n 180kg.

Groeten, Ard
Deze conclusie had ik idd ook getrokken. Op de Italiaanse TET waren een aantal punten aangegeven waar een zware klim of afdaling in zat, daar heb ik de track ook maar verlegd naar een makkelijkere route. Dan nog kwamen we op paden waar de Italiaanse Linesman geen probleem zag, maar wij toch echt omgekeerd zijn. :')

Keep up the good work. :t
 
Iemand ervaring met zogenoemde enduro kleding? Een normale textielen broek is qua pasvorm mij te strak (ivm staan, en benen uitsteken soms). Maar een MX broek is wat frisjes nu natuurlijk. Ik heb nu een O'Neal Baja broek (en evt jas) op het oog. Niet te duur dus lijkt me prima om te proberen maar benieuwd naar ervaringen met dit soort kleding in het algemeen. Ook qua waterdichtheid en temperatuurbereik.

Heb ik vorige week ook besteld en inmiddels aangekregen. Broek is niet voorzien voor kniebeschermers en de jas niet voor elleboogbeschermers (er zit wel een opening in de mouw, maar niet op de correcte plaats), daar moet je dus wat voor verzinnen. Broek past goed over de laarzen en is waterdicht, maar niet al te warm.
 
Zaterdag paar kleine stukjes gedaan (waren laat dus moesten afbreken toen het donker werd), maar na een week regen was het aan de glibberige kant op de zandpaden, zeker voor onze zware BMWs. Met mijn noppen was het nog wel te doen, maar mijn vrouw stond op TKC70s, en dat ging alle kanten op.

Overigens, is iemand in de buurt van Hoogeveen een Torx sleuteltje kwijtgeraakt? Dan heb ik die gevonden :-)
 
Heb ik vorige week ook besteld en inmiddels aangekregen. Broek is niet voorzien voor kniebeschermers en de jas niet voor elleboogbeschermers (er zit wel een opening in de mouw, maar niet op de correcte plaats), daar moet je dus wat voor verzinnen. Broek past goed over de laarzen en is waterdicht, maar niet al te warm.
Volgens mij moet je onder die kleding bescherming dragen, dat is een draagbaar harnas en kniebeschermers.
 
Ik heb laatst foto's geplaats dat ik een stukje TET gereden heb met de linesman van NL. Het stuk is nu online te lezen :)

Lees het hele verhaal hier: http://bit.ly/TETNederland


TET-26.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan