Het TET (TransEuroTrail) topic

Altijd weer jammer. Je kunt zo je best doen om het rustig aan te doen, netjes stapvoets voorbij wandelaars te gaan, maar je wordt alsnog aangekeken of je van dit soort volk bent -O-
In het stukje wordt voorbijgegaan aan de mogelijkheid dat de quadrijder waarschijnlijk alleen zo asociaal hard reed omdat hij werd achtervolgd.
 
In het stukje wordt voorbijgegaan aan de mogelijkheid dat de quadrijder waarschijnlijk alleen zo asociaal hard reed omdat hij werd achtervolgd.
Hij was toch staande gehouden door een boswachter? En daarop reageerde hij met er vandoor stuiven, toch?

Hij zal geprobeerd hebben zijn quad te redden ja. En ja dan mag de handhaver de afweging gaan maken om het erbij te laten zitten, omdat de overtreder te gevaarlijk gaat doen.

Met een quad kun je deftig tekeer gaan op een cross baan. Hoeft het meteen niet op kenteken. En kun je meteen echt met dat ding doen waar het voor bedoeld is.

Maar kan mijn beperkt beeld zijn hoor. Ik zie het nut niet zo van een quad op kenteken.
 
Hij was toch staande gehouden door een boswachter? En daarop reageerde hij met er vandoor stuiven, toch?

Hij zal geprobeerd hebben zijn quad te redden ja. En ja dan mag de handhaver de afweging gaan maken om het erbij te laten zitten, omdat de overtreder te gevaarlijk gaat doen.

Met een quad kun je deftig tekeer gaan op een cross baan. Hoeft het meteen niet op kenteken. En kun je meteen echt met dat ding doen waar het voor bedoeld is.

Maar kan mijn beperkt beeld zijn hoor. Ik zie het nut niet zo van een quad op kenteken.
Ik heb weinig sympathie met quad rijders in het algemeen, maar als ze een beetje netjes rijden is dat hun gegund. Maar wat jij zegt, dat hij probeerde zijn quad te redden, kan ik me helemaal voorstellen en dat deed ik in feite ook. Als ordehandhaver kan je de situatie dan (veel) erger maker als je er achteraangaat.
 
Ik heb weinig sympathie met quad rijders in het algemeen, maar als ze een beetje netjes rijden is dat hun gegund. Maar wat jij zegt, dat hij probeerde zijn quad te redden, kan ik me helemaal voorstellen en dat deed ik in feite ook. Als ordehandhaver kan je de situatie dan (veel) erger maker als je er achteraangaat.
Ja, dat is altijd een lastige.
Er is altijd een grote kans als iemand op de vlucht slaat dat er dan onschuldige mensen leed of schade oplopen.
Als je een paar achtervolging filmpjes hebt gezien dan weet je dat die gasten vaak belachelijke risico's nemen om maar uit handen vd politie te blijven.

Laat je een inbreker cq overvaller die op heterdaad wordt betrapt met een scooter of auto wegrijden zonder de achtervolging in te zetten omdat de crimineel anders misschien tegen (een) voetganger(s) aanrijdt met alle gevolgen van dien?
 
Ja, dat is altijd een lastige.
Er is altijd een grote kans als iemand op de vlucht slaat dat er dan onschuldige mensen leed of schade oplopen.
Als je een paar achtervolging filmpjes hebt gezien dan weet je dat die gasten vaak belachelijke risico's nemen om maar uit handen vd politie te blijven.

Laat je een inbreker cq overvaller die op heterdaad wordt betrapt met een scooter of auto wegrijden zonder de achtervolging in te zetten omdat de crimineel anders misschien tegen (een) voetganger(s) aanrijdt met alle gevolgen van dien?
Die laat je gaan, want dat valt niet onder echte misdaad, anders zou het wel minstens even zwaar bestraft worden als wildcrossen.
 
Ja, dat is altijd een lastige.
Er is altijd een grote kans als iemand op de vlucht slaat dat er dan onschuldige mensen leed of schade oplopen.
Als je een paar achtervolging filmpjes hebt gezien dan weet je dat die gasten vaak belachelijke risico's nemen om maar uit handen vd politie te blijven.

Laat je een inbreker cq overvaller die op heterdaad wordt betrapt met een scooter of auto wegrijden zonder de achtervolging in te zetten omdat de crimineel anders misschien tegen (een) voetganger(s) aanrijdt met alle gevolgen van dien?
Daar zijn inderdaad protocollen voor, waardoor soms een achtervolging gestaakt moet worden.
 
Deze morgen een stuk ZET gereden. Wat heerlijk. Met gewone enduro bandjes beetje glibberen op de Zeeuwse klei. Maar het is te doen!
 

Bijlagen

  • 20201125_110546.jpg
    20201125_110546.jpg
    247 KB · Weergaven: 20
  • 20201125_104047.jpg
    20201125_104047.jpg
    422,3 KB · Weergaven: 20
  • 20201125_103204.jpg
    20201125_103204.jpg
    707,7 KB · Weergaven: 22
  • 20201125_103234.jpg
    20201125_103234.jpg
    281,2 KB · Weergaven: 24
Zondag een paar uurtjes de kou getrotseerd.


Nu moet ik echt wel opzoek naar een setje noppen.
Niet dat het nu niet ging maar dit was wederom erg leuk en nu wil ik ook bij modder door kunnen rijden.

Wat doet dat sjaggerijn op 1:32? Dacht eerst dat ie iets wilde gooien maar hij is aan het filmen?
 
en op zoek naar een nieuwe vriend 😅
Haha, nou ja voor de start van die rit kende ik hem niet. Dus vriend is best wel een overstatement.. :P
Wat doet dat sjaggerijn op 1:32? Dacht eerst dat ie iets wilde gooien maar hij is aan het filmen?
Ja hij was aan het filmen, denk dat hij het niet eens was met al die motoren op "zijn" wandelpad.
Het was in de buurt van Weert, dat zegt al genoeg toch..})
Leuk filmpje Bommes!
Thanks, ik ben nog aan het leren.
Dat bewerken is best wel een "vak appart".
De kwaliteit van de opname is ook niet echt je van het. Heb de instellingen van mijn GoPro nu wat aangepast misschien dat het vanaf nu wat beter is.
 
@bommes Leuk! En die TG memo... geweldig _O-

Zonde dat ie z'n rit moest afbreken om een spijker! Dat is precies zo'n scenario waar een tubeless conversie z'n waarde bewijst. Even zo'n oranje dropveter erin en je kunt weer door. :]
 
@bommes Leuk! En die TG memo... geweldig _O-

Zonde dat ie z'n rit moest afbreken om een spijker! Dat is precies zo'n scenario waar een tubeless conversie z'n waarde bewijst. Even zo'n oranje dropveter erin en je kunt weer door. :]
Ik heb om zulke dingen te voorkomen een flesje Ride-on in de banden zitten. Zal je altijd zien dat als dat spul er in zit, je nooit meer wat in je band rijdt 😅.

Ben ook wel benieuwd hoe dat spul nog werkt als het er bijvoorbeeld al 2 jaar in zit.
 
Zondag een paar uurtjes de kou getrotseerd.


Nu moet ik echt wel opzoek naar een setje noppen.
Niet dat het nu niet ging maar dit was wederom erg leuk en nu wil ik ook bij modder door kunnen rijden.
Ik zou niet gaan zoeken, maar een afspraak maken bij een bandenzaak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan